Nowe WE

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Furion, kudłaty, Lidder

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Rejestracja: 2 sie 2009, o 10:44
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowe WE

Post autor: Azgaroth » 12 maja 2014, o 19:06

kubencjusz pisze:a gdzie masz napisane no aromor save?
W opisie zasady - Arrow of Kurnous :)

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3696
Rejestracja: 21 cze 2011, o 12:02
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Re: Nowe WE

Post autor: kubencjusz » 12 maja 2014, o 19:29

Czy w opisie umiejętności najpisane jest: postać strzela z łuku i automatycznie trafia czy napisane jest dostaje hita z siłą 3. Jeśli to drugie to niestety według rawu ten hit nie ma nic wspólnego z zasadami specjalnymi łuku/strzał.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6289
Rejestracja: 26 wrz 2007, o 20:24

Re: Nowe WE

Post autor: Naviedzony » 12 maja 2014, o 19:38

No nie ma nic wspólnego z żadnymi łukami, ale właśnie ten hit z s3 jest bez save'a sam z siebie! :D

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7711
Rejestracja: 11 gru 2006, o 01:13
Lokalizacja: Syberia
Kontakt:

Re: Nowe WE

Post autor: bigpasiak » 13 maja 2014, o 17:38

Naviedzony pisze:Przecież nie są w dziale z Magic Itemami... :D
Odpowiedz mi teraz na pytanie:
Dlaczego w Armybooku HE zdanie:
can also include the following magic items, as described in the army list
Oznacza, że przedmioty są Magic Items, natomiast w Armybooku WE zdanie:
These are enchanted items
nie oznacza, że strzały są Enchanted Items?
Są wyraźnie oznaczone jako MI, strzały natomiast nie... Ja bym stawiał, że zwrot o enchanted items to fluffowe pierdzenie, Ty już tego nie możesz powiedzieć gdyż zostało wyraźnie napisane, iż to MI które można wziąć gdy...

BTW...Czy Golden Griffon jest opisany jako MI?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13871
Rejestracja: 11 gru 2006, o 11:47
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: Nowe WE

Post autor: Shino » 13 maja 2014, o 17:50

BTW...Czy Golden Griffon jest opisany jako MI?
tylko tak samo jak strzaly.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7711
Rejestracja: 11 gru 2006, o 01:13
Lokalizacja: Syberia
Kontakt:

Re: Nowe WE

Post autor: bigpasiak » 13 maja 2014, o 17:56

Shino pisze:
BTW...Czy Golden Griffon jest opisany jako MI?
tylko tak samo jak strzaly.
Można go wyłączyć czy nie?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6289
Rejestracja: 26 wrz 2007, o 20:24

Re: Nowe WE

Post autor: Naviedzony » 13 maja 2014, o 18:04

Ja bym stawiał, że zwrot o enchanted items to fluffowe pierdzenie, Ty już tego nie możesz powiedzieć gdyż zostało wyraźnie napisane, iż to MI które można wziąć gdy...
W takim razie ja stawiam, że określenie Magiczne Przedmioty też jest fluffowym pierdzeniem, bo przecież magiczne przedmioty to nie jakieś słowotwórstwo, tylko zwykłe dwa słowa. Chyba nikt tego nie przełknie, prawda?

Poza tym przy strzałkach zdanie brzmi: "these are enchanted items but do not prevent a model from having a second enchanted item". Widziałeś kiedyś fluff, który mówi coś o "modelach" i posiadaniu przez nich takiej, a nie innej ilości zaklętych przedmiotów?
Tak swoją drogą, zauważyłeś, że przy opisie zasad i przedmiotów fluff jest pisany kursywą? Dla odróżnienia od zasad właśnie.

Przecież ta teoria o fluffowym pierdzeniu się nie trzyma kupy. Musisz to widzieć.

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Rejestracja: 2 wrz 2013, o 22:34
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Re: Nowe WE

Post autor: Me_gusta » 13 maja 2014, o 18:36

Serio już dajcie spokój z tymi strzałami. Z tego co wiem na ETC pozwolili je dublować i nie było z tym takiejś wielkiej dyskusji, nie widzę teraz powodu dla którego u nas miałoby być inaczej.
Poza tym sens zakazu dublowania strzałek jest idiotyczny rozpatrując to że 2 bohaterów nie może wziąć sobie poisonów, ale już 20 Gladeów jak najbardziej... Serio jaki to ma sens?
Dodatkowo propozycje cięć są na tyle restrykcyjne, że pewnie i tak mało kto będzie powtarzał jakieś strzałki.

Ja mam pytanie odnośnie Venom Thicket i Forest Strider
However, any model moving through a Venom Thicket must take a Dangerous Terrain test, to represent their attempt to fend off the venomous critters within.
Warriors with the Strider special rule are rare — normally, a model will have a subset of Strider, such as Forest Strider, River Strider or Marsh Strider and the rule only applies in terrain of the specified type. Warriors with the Strider rule do not have to take Dangerous Terrain tests.
Czy Forest Strider chroni przed tymi dangerousami?? Niby jest napisane że forest stridery nie biorą dangerousów ale wolę się upewnić.

Dodatkowo ostatnio powiedziano mi że Glade Riderzy nie muszą wykorzystywać zasady ambush i mogą zostać wystawieni w strefie wystawienia i skorzystać z vanguarda jak na fast cave przystało. Czy to prawda?

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583
Rejestracja: 18 gru 2006, o 08:52

Re: Nowe WE

Post autor: war2bone » 13 maja 2014, o 19:23

Me_gusta pisze: Dodatkowo ostatnio powiedziano mi że Glade Riderzy nie muszą wykorzystywać zasady ambush i mogą zostać wystawieni w strefie wystawienia i skorzystać z vanguarda jak na fast cave przystało. Czy to prawda?

wg rulebooka musisz, str 79

Awatar użytkownika
zawisza
Chuck Norris
Posty: 375
Rejestracja: 26 wrz 2011, o 18:31

Re: Nowe WE

Post autor: zawisza » 13 maja 2014, o 22:02

Hejka!
Czy "Cierne Siostry" mogą odczarowywać (mają +2 do dispell'a)?
Pozdr
MOLON LAVE

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6289
Rejestracja: 26 wrz 2007, o 20:24

Re: Nowe WE

Post autor: Naviedzony » 13 maja 2014, o 22:14

Są magiem 2 lvl, więc mogą.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1566
Rejestracja: 9 kwie 2011, o 23:49
Lokalizacja: z pokoju obok

Re: Nowe WE

Post autor: Luc » 13 maja 2014, o 23:12

Podpowiedzcie mi jak to będzie:

Mag 1lv z Calaingor's Stave generuje 1 czar mniej czyli ma 0 czarów z danej domeny ale zna czar Tree Singing.
Jak w takiej sytuacji rozpatrywać atrybut lora na którym jest w/w mag ? Działa czy nie działa i dlaczego ?

Tree Singing "Cast 8+, Range18" lub enemy unit dostaje 2d6 s4 jeśli znajduje się w jakimkolwiek lesie chociaż częściowo"
I przykładowo zadamy komuś 2d6 s4 wyjdzie nam powiedzmy sporo koło 8 woundów i mają "Mag 1lv Lore of Death" weźmiemy te 8 kostek i na 5+ dogeneruje nam się kostka do power dice ? Bo tak działa atrybut Death?

Ktoś wie jak to będzie ?
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13871
Rejestracja: 11 gru 2006, o 11:47
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: Nowe WE

Post autor: Shino » 13 maja 2014, o 23:14

wrzuc pelny opis calignor's stave

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1566
Rejestracja: 9 kwie 2011, o 23:49
Lokalizacja: z pokoju obok

Re: Nowe WE

Post autor: Luc » 13 maja 2014, o 23:23

The bearer generates one less spell than in normal for his Wizard level, but knows the Tree Singing spell given below;

Tree Singing - Cast 8+

Tree Singing is an augment spell that targets a single forest within 18" of the caster. If there are no units within the forest, it immediately moves up to D6+1" in a direction of your choice. A forest cannot move within 1" of units or other terrain features.

If there is at least one unit (friendly or enemy) within the forest, then forest does not move. Instead, choose a single enemy unit partially within the forest; that unit immediately suffers 2D6 Strength 4 hits. The wizard can choose to instead have this spell target all forests within 12". If he does so, the casting value of the spell is increased to 16+.
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13871
Rejestracja: 11 gru 2006, o 11:47
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: Nowe WE

Post autor: Shino » 13 maja 2014, o 23:26

1) dlaczego ten czar mialby miec atrybut z innego lore'a? wyglada na to, ze nie ma atrybutu.

2) Swoja droga to ciekawe, ale jest augmentem. Te nie mozna rzucac na przeciwnika tylko na wlasny oddzial. Ciekawe wiec jak wrzucic te hity :P

3) co jest jesli oddzial przeciwnika jest calkowicie w lesie?

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1566
Rejestracja: 9 kwie 2011, o 23:49
Lokalizacja: z pokoju obok

Re: Nowe WE

Post autor: Luc » 13 maja 2014, o 23:31

Shino pisze:1) dlaczego ten czar mialby miec atrybut z innego lore'a? wyglada na to, ze nie ma atrybutu.

2) Swoja droga to ciekawe, ale jest augmentem. Te nie mozna rzucac na przeciwnika tylko na wlasny oddzial. Ciekawe wiec jak wrzucic te hity :P

3) co jest jesli oddzial przeciwnika jest calkowicie w lesie?
1) no właśnie dlaczego miałby nie mieć ?

2) jak dla mnie to mówi o tym, że jak znajdują się "friendly or enemy" to może wytargetować enemy unit i zadać mu hity co de facto wskazywało by na to, że może to dotyczyć kombatu tym bardziej, że jest to augment więc dlaczego by nie.

3) a co ma być ? jeśli znajduje się w tym lesie częściowo to już obrywa.
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13871
Rejestracja: 11 gru 2006, o 11:47
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: Nowe WE

Post autor: Shino » 13 maja 2014, o 23:33

1) no właśnie dlaczego miałby nie mieć ?
udowadnianie nie idzie w ta strone, wiesz?

ale ok. Ni nalezy do domeny magii.
3) a co ma być ? jeśli znajduje się w tym lesie częściowo to już obrywa.
jasne. Jelsi jest czesciowo to obrywa. A jesli w pelni w lesie tojuz nie, sadzac po opisie czaru.

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Rejestracja: 2 wrz 2013, o 22:34
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Re: Nowe WE

Post autor: Me_gusta » 13 maja 2014, o 23:39

Shino pisze:jasne. Jelsi jest czesciowo to obrywa. A jesli w pelni w lesie tojuz nie, sadzac po opisie czaru.
prawidłowa treść to:
... at least partially ...
wiec bez kombinacji proszę

Pytanie czy rzeczywiście można to wrzucić w kombat?

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1566
Rejestracja: 9 kwie 2011, o 23:49
Lokalizacja: z pokoju obok

Re: Nowe WE

Post autor: Luc » 13 maja 2014, o 23:41

Shino pisze:
1) no właśnie dlaczego miałby nie mieć ?
udowadnianie nie idzie w ta strone, wiesz?

ale ok. Ni nalezy do domeny magii.
3) a co ma być ? jeśli znajduje się w tym lesie częściowo to już obrywa.
jasne. Jelsi jest czesciowo to obrywa. A jesli w pelni w lesie tojuz nie, sadzac po opisie czaru.
1) Chodziło mi w sensie czy może być sytuacja, że mag nie korzysta z atrybutu domeny skoro jest magiem tej domeny ? Co mu zabrania korzystania z atrybutu ?
Czy może być czar bez atrybutu ? Chyba każdy czar należy do jakiejś domeny magii ? To może należy do sygnaturek z booka magii WE czyli High Magic i Dark Magic?

3) Nie widzę miejsca w którym byłoby napisane, że jeśli jest w całości to nie obrywa.... brak logiki. Jakby miało się coś takiego zawrzeć to by chyba było napisane wprost?

Czar działa dokładnie tak samo jak w poprzednim booku, w tamtym była tylka taka różnica, że mogliśmy być przeniesieni razem z lasem a teraz już nie.


No to jest czar typu Augment, a tego typu czary można wpychać w combat.
Hmm...
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6289
Rejestracja: 26 wrz 2007, o 20:24

Re: Nowe WE

Post autor: Naviedzony » 14 maja 2014, o 00:35

1. Atrybut nie jest przypisany do maga korzystającego z konkretnej domeny, tylko do zaklęć z tej domeny pochodzących. Rzucenie zaklęcia z danej domeny aktualizuje atrybut z tej domeny. Inaczej HE Loremaster przy rzuceniu którejkolwiek z sygnaturek korzystałby z atrybutu każdej domeny. Jeśli to zaklęcie nie jest z żadnej domeny (a nie jest), to nie ma żadnego atrybutu. Proste. :P

2. "at least partially" załatwia temat.

3.
Tree Singing is an augment spell that targets a single forest within 18" of the caster.
Skąd ta dyskusja w ogóle? Ktoś przeczytał opis tego zaklęcia? Ono w ogóle nie targetuje żadnych jednostek, tylko las. Las nie może być w close combacie. Nie ma też czegoś takiego jak "enemy forest". Można tym targetować każdy las w zasięgu i dopiero po tym jak wyjdzie zaklęcie patrzymy, czy ktoś w nim jest. Jeśli nie, to możemy ruszyć las. Jeśli jest w nim wróg, wróg obrywa hity, ale nie zmienia to faktu, że celem czaru dalej jest las, a nie wroga jednostka. Nawet jeśli walczy wręcz.

ODPOWIEDZ