9 age - Pytania ogolne

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
valve
Mudżahedin
Posty: 262
Lokalizacja: Siedlce

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: valve »

Siemanko,

Kojarzycie może czy ktoś tworzy armie norse do 9age? Mam sporo modeli i nie chce , żeby się kurzyły ;(

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Tak, jest zrobione. Tutaj masz link do tematu na forum 9th Age:
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... post647056

A na tej liście, w kategori "nieoficjalne" moje tłumaczenie. Należy jednak zauważyć, ze moje tłumaczenie różni się od oryginału. Różnice są niewielkie i zostały wprowadzone, aby dokument był bardziej klarowny i zrozumiały:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 52&start=0

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

Pytanie o Poisoned Attacks vs. Bluffer's Helm:

Oddział mający Poisoned Attacks uderza w herosa, który ma Bluffer's Helm. W rzucie na trafienie wypadają 6. Czy w związku z tym:
1. Rany wynikające z zasady Poisoned Attacks (6) należy przerzucić, zgodnie z zasadą którą daje Bluffer's Helm (łącznie z ranami ranami, które zostaną zadane w rzucie na zranienie).
2. Rany wynikające z zasady Poisoned Attacks (6) wchodzą automatycznie (zasada specjalna, którą daje Bluffer's Helm od nich nie chroni) i nie wykonuje się rzutu na zranienie, w związku z tym nie ma czego przerzucać w przypadku tych ataków/ran.

Jak zastanawiam się nad sensem Bluffer's Helm i nad tym jak ma działać, to wydaje mi się że poprawnie jest rozwiązanie z p. 1, ale jak na to spojrzeć z punktu widzenia mechaniki, to poprawne wydaje się rozwiązanie z p. 2.
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Varred
Wałkarz
Posty: 98

Post autor: Varred »

Poprawne jest rozwiązanie numer 2.
Bluffer daje przerzuty na zranienie. (to wound roll)
Posion pomija wogole rzut na zranienie (to wound roll) tylko automatycznie wbija rane.
Jak nie ma rzutu to nie ma czego przerzucic

Romek
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Szczecin

Post autor: Romek »

Witam,

Mam pytanie o działanie Armat w T9A. Chodzi o to czy maja one "Penetrting". Zgodnie zp odręcznikiem tylko balisty mają tę zasadę odgórnie. Przy armatach nie znalalzłem tego zapisu ani w arsenałach (sprawdzałem o DH i EoS) ani odgórnie w podręczniku. Coś przeoczyłem?

Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Oczywiście cannony mają zasadę Penetrating tak jak balisty "odgórnie".

Pierwsze zdanie z opisu cannonów z rulebooka na stronie 72:
Cannon attacks have Penetrating and ignore to-hit modifiers from Soft Cover and Hard Cover. (...)
Nie zmienia to jednak faktu, że ich skuteczność przebicia przez dalsze szeregi jest raczej słaba (zazwyczaj nie ściągają całego armoru jak balisty).
Obrazek

Romek
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Szczecin

Post autor: Romek »

Dzięki, ślepy jestem...

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

no dobra, jak to jest z gonieniem/overrunowaniem teraz?
można podczas jednej fazy combata wielokrotnie gonić/overrunować w nowe jednostki i rozgrywać kolejne walki, brejkować i w padać w nowe jednostki i dalej to samo? kiedyś było ograniczenie że można rozegrać tylko drugi combat w który się wpadło pogonią jeżeli ten już był związany w walce i ta walka nie była rozegrana w danej fazie ale teraz tego zapisu nie mogę znaleźć, zmienili to?

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

tak, można.
Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

to tak jeszcze dla potwierdzenia bo jest to dla nas nowa zasada xD (tak to jest jak się gra w zamkniętej lokalnej grupce)

rozstawienie na skos, 18" między armiami, Lanca Grali wystawiona na maxa, po drugiej stronie 3 oddziały Clanratów wystawione mniej więcej jeden za drugim, tura 1 KoE: szarża 8"+12" = 20" dojeżdża do pierwszych Clanratów, ostry łomot, autobreak, pogoń 12" wpadają drugich klanratów, od razu walka wręcz, taki sam auto brejk, lanca goni wpada w trzecich clanratów, wynik ten sam, pogoń na kolejne 12"

czyli zakładając maksymalne rzuty na szarże i pogoń Lanca na koniec swojej pierwszej tury przejechała: 20"+12"+12"+12" = 56" i skończył jej się stół ??????

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Przecież w jednej fazie CC oddział jest w stanie walczyć więcej niż raz tylko wtedy gdy wpadł z pogoni w inną jednostkę związaną walką, która nie została jeszcze przeprowadzona. Możesz tak zarobić, ale warunek jest taki, że te 2 oddziały z tyłu muszą z czymś jeszcze walczyć. Różnica między 8ED jest taka, że oddział po wygranym CC, jak wpadał z pogoni w inną jednostkę przeciwnika, także walczącą z czymś twoim (ale nie rozegraliście jeszcze tego) i wygrał tą walkę znowu, to nie mógł już dalej biec (chyba nawet gonić nie mógł, ale to trzebaby sprawdzić), tylko mógł co najwyżej Reform zrobić ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

Str. 62 rulebooka opisuje zasady wchodzenia w combat po pursuicie. Z overrunem jest zdaje się dokładnie tak samo.
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

ok dobra już doczytałem sobie xD nie można tak się przebijać xD panic mode off

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Nie no można. Tylko te przykładowe Twoje clanraty musza już być w combatach zanim wpadnie w nich lanca.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lakson
Wałkarz
Posty: 62

Post autor: Lakson »

Czy jednostka, która uciekała, zebrała się w 6 turze i zrobiła reformę może punktować?
Obrazek

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Ciągle może punktować. Nie punktujesz kiedy aktualnie uciekasz, po post-combat reformie lub ambush wchodzi na stół w czwartej lub późniejszej turze.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lakson
Wałkarz
Posty: 62

Post autor: Lakson »

W czasie stój i strzelaj powstaje luka w pierwszym szeregu (oddział był w hordzie a po s&s zostało 9 modeli). Jednym modelem w drugim szeregu jest postać z Sceptre of Vermin Valour. Czy ta postać musi przejść do pierwszego, żeby załatać dziurę czy oddział może pozostać szeroki na 9 modeli a postać zostaje w drugim ranku?
Obrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Musi przejść.

Awatar użytkownika
ALTPL
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 123

Post autor: ALTPL »

Helloł, zastanawiam się nad jedną rzeczą dotyczącą Ścieżki Magii - Cosmology.
Jeżeli rzucam wersję czaru Chaos to caster dostaje Chaos Counter, jeżeli rzucam Cosmos to dostaje Cosmos Counter.

Zastanawiam się nad następującą sytuacja :
Rzucam jeden czar w wersji Chaos i jeden Cosmos. Dostaję dwa różne countery, które będą się zmieniać co rundę magii.

1. Czy to znaczy, że zawsze będę miał obniżony koszt rzucenia dowolnej wersji czaru?
2. Czy w takiej sytuacji nigdy nie spadną countery z maga ( wychodząc z założenia, że mając counter danego typu koszt czarów jest o dwa mniejszy ) ?
Thank You for the Daemon!

Romek
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Szczecin

Post autor: Romek »

Mag nie moze miec jednoczenise obydwu counterów. Cast spellu dajacy przeciwny counter pozbawia go porzedniego. A slowo "Counters" w liczbie mnogiej jest tylko użyte by dotyczyło tez sytuacji gdy jest kilku magów Cosmologii w tej samej armii.

Zablokowany