9 age - Pytania ogolne
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 9 age - Pytania ogolne
Siemanko,
Kojarzycie może czy ktoś tworzy armie norse do 9age? Mam sporo modeli i nie chce , żeby się kurzyły ;(
Kojarzycie może czy ktoś tworzy armie norse do 9age? Mam sporo modeli i nie chce , żeby się kurzyły ;(
Tak, jest zrobione. Tutaj masz link do tematu na forum 9th Age:
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... post647056
A na tej liście, w kategori "nieoficjalne" moje tłumaczenie. Należy jednak zauważyć, ze moje tłumaczenie różni się od oryginału. Różnice są niewielkie i zostały wprowadzone, aby dokument był bardziej klarowny i zrozumiały:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 52&start=0
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... post647056
A na tej liście, w kategori "nieoficjalne" moje tłumaczenie. Należy jednak zauważyć, ze moje tłumaczenie różni się od oryginału. Różnice są niewielkie i zostały wprowadzone, aby dokument był bardziej klarowny i zrozumiały:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 52&start=0
Pytanie o Poisoned Attacks vs. Bluffer's Helm:
Oddział mający Poisoned Attacks uderza w herosa, który ma Bluffer's Helm. W rzucie na trafienie wypadają 6. Czy w związku z tym:
1. Rany wynikające z zasady Poisoned Attacks (6) należy przerzucić, zgodnie z zasadą którą daje Bluffer's Helm (łącznie z ranami ranami, które zostaną zadane w rzucie na zranienie).
2. Rany wynikające z zasady Poisoned Attacks (6) wchodzą automatycznie (zasada specjalna, którą daje Bluffer's Helm od nich nie chroni) i nie wykonuje się rzutu na zranienie, w związku z tym nie ma czego przerzucać w przypadku tych ataków/ran.
Jak zastanawiam się nad sensem Bluffer's Helm i nad tym jak ma działać, to wydaje mi się że poprawnie jest rozwiązanie z p. 1, ale jak na to spojrzeć z punktu widzenia mechaniki, to poprawne wydaje się rozwiązanie z p. 2.
Oddział mający Poisoned Attacks uderza w herosa, który ma Bluffer's Helm. W rzucie na trafienie wypadają 6. Czy w związku z tym:
1. Rany wynikające z zasady Poisoned Attacks (6) należy przerzucić, zgodnie z zasadą którą daje Bluffer's Helm (łącznie z ranami ranami, które zostaną zadane w rzucie na zranienie).
2. Rany wynikające z zasady Poisoned Attacks (6) wchodzą automatycznie (zasada specjalna, którą daje Bluffer's Helm od nich nie chroni) i nie wykonuje się rzutu na zranienie, w związku z tym nie ma czego przerzucać w przypadku tych ataków/ran.
Jak zastanawiam się nad sensem Bluffer's Helm i nad tym jak ma działać, to wydaje mi się że poprawnie jest rozwiązanie z p. 1, ale jak na to spojrzeć z punktu widzenia mechaniki, to poprawne wydaje się rozwiązanie z p. 2.
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM
Fluffy TM
Witam,
Mam pytanie o działanie Armat w T9A. Chodzi o to czy maja one "Penetrting". Zgodnie zp odręcznikiem tylko balisty mają tę zasadę odgórnie. Przy armatach nie znalalzłem tego zapisu ani w arsenałach (sprawdzałem o DH i EoS) ani odgórnie w podręczniku. Coś przeoczyłem?
Z góry dzięki.
Mam pytanie o działanie Armat w T9A. Chodzi o to czy maja one "Penetrting". Zgodnie zp odręcznikiem tylko balisty mają tę zasadę odgórnie. Przy armatach nie znalalzłem tego zapisu ani w arsenałach (sprawdzałem o DH i EoS) ani odgórnie w podręczniku. Coś przeoczyłem?
Z góry dzięki.
Oczywiście cannony mają zasadę Penetrating tak jak balisty "odgórnie".
Pierwsze zdanie z opisu cannonów z rulebooka na stronie 72:
Pierwsze zdanie z opisu cannonów z rulebooka na stronie 72:
Nie zmienia to jednak faktu, że ich skuteczność przebicia przez dalsze szeregi jest raczej słaba (zazwyczaj nie ściągają całego armoru jak balisty).Cannon attacks have Penetrating and ignore to-hit modifiers from Soft Cover and Hard Cover. (...)
no dobra, jak to jest z gonieniem/overrunowaniem teraz?
można podczas jednej fazy combata wielokrotnie gonić/overrunować w nowe jednostki i rozgrywać kolejne walki, brejkować i w padać w nowe jednostki i dalej to samo? kiedyś było ograniczenie że można rozegrać tylko drugi combat w który się wpadło pogonią jeżeli ten już był związany w walce i ta walka nie była rozegrana w danej fazie ale teraz tego zapisu nie mogę znaleźć, zmienili to?
można podczas jednej fazy combata wielokrotnie gonić/overrunować w nowe jednostki i rozgrywać kolejne walki, brejkować i w padać w nowe jednostki i dalej to samo? kiedyś było ograniczenie że można rozegrać tylko drugi combat w który się wpadło pogonią jeżeli ten już był związany w walce i ta walka nie była rozegrana w danej fazie ale teraz tego zapisu nie mogę znaleźć, zmienili to?
to tak jeszcze dla potwierdzenia bo jest to dla nas nowa zasada xD (tak to jest jak się gra w zamkniętej lokalnej grupce)
rozstawienie na skos, 18" między armiami, Lanca Grali wystawiona na maxa, po drugiej stronie 3 oddziały Clanratów wystawione mniej więcej jeden za drugim, tura 1 KoE: szarża 8"+12" = 20" dojeżdża do pierwszych Clanratów, ostry łomot, autobreak, pogoń 12" wpadają drugich klanratów, od razu walka wręcz, taki sam auto brejk, lanca goni wpada w trzecich clanratów, wynik ten sam, pogoń na kolejne 12"
czyli zakładając maksymalne rzuty na szarże i pogoń Lanca na koniec swojej pierwszej tury przejechała: 20"+12"+12"+12" = 56" i skończył jej się stół ??????
rozstawienie na skos, 18" między armiami, Lanca Grali wystawiona na maxa, po drugiej stronie 3 oddziały Clanratów wystawione mniej więcej jeden za drugim, tura 1 KoE: szarża 8"+12" = 20" dojeżdża do pierwszych Clanratów, ostry łomot, autobreak, pogoń 12" wpadają drugich klanratów, od razu walka wręcz, taki sam auto brejk, lanca goni wpada w trzecich clanratów, wynik ten sam, pogoń na kolejne 12"
czyli zakładając maksymalne rzuty na szarże i pogoń Lanca na koniec swojej pierwszej tury przejechała: 20"+12"+12"+12" = 56" i skończył jej się stół ??????
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3000
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Przecież w jednej fazie CC oddział jest w stanie walczyć więcej niż raz tylko wtedy gdy wpadł z pogoni w inną jednostkę związaną walką, która nie została jeszcze przeprowadzona. Możesz tak zarobić, ale warunek jest taki, że te 2 oddziały z tyłu muszą z czymś jeszcze walczyć. Różnica między 8ED jest taka, że oddział po wygranym CC, jak wpadał z pogoni w inną jednostkę przeciwnika, także walczącą z czymś twoim (ale nie rozegraliście jeszcze tego) i wygrał tą walkę znowu, to nie mógł już dalej biec (chyba nawet gonić nie mógł, ale to trzebaby sprawdzić), tylko mógł co najwyżej Reform zrobić
ok dobra już doczytałem sobie xD nie można tak się przebijać xD panic mode off
Ciągle może punktować. Nie punktujesz kiedy aktualnie uciekasz, po post-combat reformie lub ambush wchodzi na stół w czwartej lub późniejszej turze.
W czasie stój i strzelaj powstaje luka w pierwszym szeregu (oddział był w hordzie a po s&s zostało 9 modeli). Jednym modelem w drugim szeregu jest postać z Sceptre of Vermin Valour. Czy ta postać musi przejść do pierwszego, żeby załatać dziurę czy oddział może pozostać szeroki na 9 modeli a postać zostaje w drugim ranku?
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Musi przejść.
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
Helloł, zastanawiam się nad jedną rzeczą dotyczącą Ścieżki Magii - Cosmology.
Jeżeli rzucam wersję czaru Chaos to caster dostaje Chaos Counter, jeżeli rzucam Cosmos to dostaje Cosmos Counter.
Zastanawiam się nad następującą sytuacja :
Rzucam jeden czar w wersji Chaos i jeden Cosmos. Dostaję dwa różne countery, które będą się zmieniać co rundę magii.
1. Czy to znaczy, że zawsze będę miał obniżony koszt rzucenia dowolnej wersji czaru?
2. Czy w takiej sytuacji nigdy nie spadną countery z maga ( wychodząc z założenia, że mając counter danego typu koszt czarów jest o dwa mniejszy ) ?
Jeżeli rzucam wersję czaru Chaos to caster dostaje Chaos Counter, jeżeli rzucam Cosmos to dostaje Cosmos Counter.
Zastanawiam się nad następującą sytuacja :
Rzucam jeden czar w wersji Chaos i jeden Cosmos. Dostaję dwa różne countery, które będą się zmieniać co rundę magii.
1. Czy to znaczy, że zawsze będę miał obniżony koszt rzucenia dowolnej wersji czaru?
2. Czy w takiej sytuacji nigdy nie spadną countery z maga ( wychodząc z założenia, że mając counter danego typu koszt czarów jest o dwa mniejszy ) ?
Thank You for the Daemon!
Mag nie moze miec jednoczenise obydwu counterów. Cast spellu dajacy przeciwny counter pozbawia go porzedniego. A slowo "Counters" w liczbie mnogiej jest tylko użyte by dotyczyło tez sytuacji gdy jest kilku magów Cosmologii w tej samej armii.