9 age - Pytania ogolne

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Anadim
Chuck Norris
Posty: 549

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: Anadim »

Za dużo świeżego powietrza i pewnie namieszalem z liderka - albo kolejność ustawienia sobie zakodowalem nie taką, mea culpa.

No właśnie o te +2 I na dwuraku chodzi. To już nie jest atak na I 0 tylko 2 (czyli normalna inicjatywa krasi.

Ataki z deathblow - demon slayer ma bazowych 5. Jak padnie będzie mógł wykonać 1 (set to value) mnożenia tu już nie ma, ale jest dodawanie, za broń, za skil (raging)

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Any model with this rule removed as a casualty in close combat may make single close combat
attack immediately using sameweapon choice used in Combat. All bonuses from weapon used and special rules apply to
this attack.
No tak ale zasada mówi wyraźnie, że dodatkowy atak jest wypłacany z bonusami broni i zasadami poprzednich ataków. Deklaracja jakiej broni będziesz używał jest na początku fazy walki. Jeśli slayerzy biorą do walki 2raki, to każdy zabity wypłaca 1 atak 2rakiem, czyli z +2 do siły oraz I 0.
Obrazek
Obrazek

Anadim
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Anadim »

Deathblow są wypłacane "immediately" po śmierci.
O szeregowych aż tak nie chodzi jak o bohaterów (a też mają additional hand weapon). Masz opcje zrobić magicznego dwuraka z +2/+4I na przykład. Nie tylko na slayerach.
Z zasada raging i additional hand weapon na slayku masz dodatkowe ataki, o których mowa.

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Anadim - przecież masz napisane single :D
Additional Hand Weapon mówi tylko tyle, że masz +1A. Spoko super sprawa - masz ich więcej ale wypłacasz jeden wciąż. Nie wiem co tam zasada raging ma dokładnie w opisie ale strzelam, że wording taki sam jak Frenzy a Frenzy ma wpisane także po prostu +1A. Tak samo - masz jeden atak więcej tak jakby w profilu wciąż jednak z zasady wypłacasz jeden.
Jeśli by zasada Deathblow mówiła: Twoja ilość ataków równa się 1 to masz jak najbardziej rację i za AHW i Raging masz te dodatkowe ataki.
Ale zasada Deathblow nie ustawia Ci ilości ataków w ogóle.
Obrazek

Anadim
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Anadim »

Zaprawdę wielka jest różnica pomiędzy "one" a "single". Jeden, a pojedyńczy to wciąż ustawienie ilości na konkretną wartość :)
Jak w barze zamówisz pojedyncze piwo, a kolega jedno piwo, będzie się trzeba kłócić z barmanem o wielkość zamówienia :mrgreen:
...Additional Hand Weapon mówi tylko tyle, że masz +1A...
...Frenzy ma wpisane także po prostu +1A...
Bonusu z AHW nie ma w profilu, to - jak sama nazwa wskazuje - bonus. Tak jak i frenzy, itp.

No ale dajmy już spokój, bo nawet jeśli pokrętne, prawie że prawnicze, wywody wskażą na dodawanie (lub nie) tych ataków, to zostanie to niedługo odpowiednio przeformułowane, aby było jak powinno.

@Dębek kwestia dwuraka i Inicjatywy jest kwestią odrębną, ale dotyczącą tej samej zasady układania kolejki rozpatrywania statystyk.

Martwy slayer i tak bije po inicjatywie swojego zabójcy.

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Jeśli by było napisane "one" zamiast "single" napisał bym Ci to samo dokładnie.
Chodzi o to, że nie "masz jeden atak" tylko "możesz wykonać jeden atak". Tu jest różnica.
ślivek pisze:Jeśli by zasada Deathblow mówiła: "Twoja ilość ataków równa się 1" to masz jak najbardziej rację i za AHW i Raging masz te dodatkowe ataki.
Ale zasada Deathblow nie ustawia Ci ilości ataków w ogóle.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

O czym Wy dyskutujecie?
Ma 1 atak i tyle.
Podobnie jak z zasadą supporting ataków. Tu masz atak za zabity model, tam masz atak za stanie w drugim szeregu. Nie ma znaczenia, czy model z tyłu ma AHW, czy cokolwiek innego, nie ma znaczenia ile ma ataków w profilu. Supporting atak=1 atak. Death blow=1 atak. W obu przypadkach zasady nie mają nic w spólnego z Atakami profilowymi.
Obrazek
Obrazek

Anadim
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Anadim »

A propos Feara i ld:
there is no priority of modifiers

imagine unit with Ld8, hero with fear Ld9. In contact with Fear
unit suffers fear and has now Ld7. Hero doesn't suffer fear so has Ld9

When the unit test, it uses the highest Ld available, which is Ld9.

PERFORMING A LEADERSHIP TESTTo perform a Leadership Test the player must roll 2D6 and compare the result with the LeadershipCharacteristic of a model. If the result rolled on the dice is higher, the test is failed. Otherwise, the Test is passed.If a unit takes a Leadership Test and more than one Leadership value is available, for example when a Characterjoins a unit, the Player must always use the highest value
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... #post93552

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Nie wiem o co ma chodzić w tym przykładzie.

Jak dla mnie to są w nim 2 błędne założenia.

Po pierwsze, najpierw jest ustalana charakterystyka na określoną wartość, a nie -1 ld od feara. Czyli unit ma ld 9, a później odejmujemy 1 leadershipa od feara, czyli zostaje 8.

Po drugie, nie rozumiem dlaczego ld unitu miałoby zostać niezmodyfikowane przez efekt feara jeżeli nie składa się ona z modelów odpornych na feara. Co z tego, że dany bohater jest odporny na strach, jeżeli jednostka w której znajduje się jest na niego podatna?
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

+1 Okoń. Koleś sam nie wie co pisze.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Zaglądam do podręcznika a tam na str. 71. coś takiego:

INSPIRING PRESENCE
A non-Fleeing model with this rule gives its Leadership to all friendly Units within 12”. Units which receive
Inspiring Presence can use the Leadership of the General instead of their own Leadership, if they wish to do so.
This ability follows all the normal rules for using a Borrowed Characteristic, meaning that effects modifying the
Leadership of the General are taken in consideration and effects modifying the Leadership of the Borrowing Unit
are discarded.


czyli wynikałoby z tego, że w moim przykładzie jednak będzie to Ld10 (ponieważ zarówno efekt +1Ld z dyscypliny jak i -1Ld z Feara są "discarded").

ale z kolei na str. 18.:

USING BORROWED CHARACTERISTICS
In certain situations a model may borrow or use the characteristic of another model. In this case the value of the
Borrowed Characteristic is taken after applying any modification from equipment, spells or special rules that the
owner of the characteristics is subject to. Modification from equipment, spells or special rules that affects the
unit will then be applied to this (following the rules for Priority of Modifiers below).


czyli na podstawie tego powinno być Ld9, tak jak pisał Okoń.

Więc wygląda, że to są sprzeczne ze sobą zasady.

Czy coś mylę?
We can't stop here. This is bat country.

Anadim
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Anadim »

Mając postać w oddziale to już nie jest borrowed characteristic, szeregowcy mają zmniejszenie ld, ale postać nie.
W tych zasadach masz jeszcze babola, bo nie masz testu fear na zmniejszenie leaderki.

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Szukam informacji, że z działa nie można celować/trafić w CC, albo swoje unity. Nie ma jej, czy jest gdzieś ukryta? Przy katapulcie i Miotaczu są takie informacje.

Jak się odrzuci chalenge i przeciwnik wybierze jakiś model, który dostaje Ld 0, At 0 itd, to może w ten model później atakować? Nie widzę info o wyłączeniu go z dalszej walki.

Anadim
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Anadim »

Można atakować - przynajmniej taka się pojawiła informacja w Q&A

Awatar użytkownika
Tocz
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Tocz »

Z racji braku jednoznacznej odpowiedzi na pytanie w dziale High Elves moje pytanie jest następujące: czy fire fenix może sie odrodzić gdy został zadeptany
Wording w booku:
When a Fire Phoenix is removed as a casualty, place a marker centered on the final
position of the model. At the start of each of your remaining moves sub-phases, roll a D6 for
each marker. If the Fire Phoenix is ridden, add 1 to the result, except for rolls of a natural 1.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Wording pogoni:
If any Pursuing Unit rolls an equal or higher Pursuit Distance
than the Flee Distance of the Unit it is pursuing, the Fleeing Unit is destroyed. Remove that Unit from the game;
no saves or special rules can save it.

Awatar użytkownika
Tocz
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Tocz »

ktoś coś jeszcze ma jakiś pomysł na to ?

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Czekasz aż ktoś wyskoczy jak Filip z konopi i powie ci, że feniks jest wyjątkiem i wstaje po pogoni? Nie nie stanie się tak, ponieważ zasady jasno mówią, że żadne zasady specjalne nie uchronią go przed śmiercią.
Obrazek

Awatar użytkownika
Tocz
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Tocz »

czekałem na więcej opinii ;) dzięki

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Slayer Zabójców pisze:Czekasz aż ktoś wyskoczy jak Filip z konopi i powie ci, że feniks jest wyjątkiem i wstaje po pogoni? Nie nie stanie się tak, ponieważ zasady jasno mówią, że żadne zasady specjalne nie uchronią go przed śmiercią.
No widzisz, a jednak się stało... Na forum 9th arthain odpisał, że na ten moment wstaje.

Zablokowany