9 age - Pytania ogolne
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 9 age - Pytania ogolne
Za dużo świeżego powietrza i pewnie namieszalem z liderka - albo kolejność ustawienia sobie zakodowalem nie taką, mea culpa.
No właśnie o te +2 I na dwuraku chodzi. To już nie jest atak na I 0 tylko 2 (czyli normalna inicjatywa krasi.
Ataki z deathblow - demon slayer ma bazowych 5. Jak padnie będzie mógł wykonać 1 (set to value) mnożenia tu już nie ma, ale jest dodawanie, za broń, za skil (raging)
No właśnie o te +2 I na dwuraku chodzi. To już nie jest atak na I 0 tylko 2 (czyli normalna inicjatywa krasi.
Ataki z deathblow - demon slayer ma bazowych 5. Jak padnie będzie mógł wykonać 1 (set to value) mnożenia tu już nie ma, ale jest dodawanie, za broń, za skil (raging)
No tak ale zasada mówi wyraźnie, że dodatkowy atak jest wypłacany z bonusami broni i zasadami poprzednich ataków. Deklaracja jakiej broni będziesz używał jest na początku fazy walki. Jeśli slayerzy biorą do walki 2raki, to każdy zabity wypłaca 1 atak 2rakiem, czyli z +2 do siły oraz I 0.Any model with this rule removed as a casualty in close combat may make single close combat
attack immediately using sameweapon choice used in Combat. All bonuses from weapon used and special rules apply to
this attack.
Deathblow są wypłacane "immediately" po śmierci.
O szeregowych aż tak nie chodzi jak o bohaterów (a też mają additional hand weapon). Masz opcje zrobić magicznego dwuraka z +2/+4I na przykład. Nie tylko na slayerach.
Z zasada raging i additional hand weapon na slayku masz dodatkowe ataki, o których mowa.
O szeregowych aż tak nie chodzi jak o bohaterów (a też mają additional hand weapon). Masz opcje zrobić magicznego dwuraka z +2/+4I na przykład. Nie tylko na slayerach.
Z zasada raging i additional hand weapon na slayku masz dodatkowe ataki, o których mowa.
Anadim - przecież masz napisane single
Additional Hand Weapon mówi tylko tyle, że masz +1A. Spoko super sprawa - masz ich więcej ale wypłacasz jeden wciąż. Nie wiem co tam zasada raging ma dokładnie w opisie ale strzelam, że wording taki sam jak Frenzy a Frenzy ma wpisane także po prostu +1A. Tak samo - masz jeden atak więcej tak jakby w profilu wciąż jednak z zasady wypłacasz jeden.
Jeśli by zasada Deathblow mówiła: Twoja ilość ataków równa się 1 to masz jak najbardziej rację i za AHW i Raging masz te dodatkowe ataki.
Ale zasada Deathblow nie ustawia Ci ilości ataków w ogóle.
Additional Hand Weapon mówi tylko tyle, że masz +1A. Spoko super sprawa - masz ich więcej ale wypłacasz jeden wciąż. Nie wiem co tam zasada raging ma dokładnie w opisie ale strzelam, że wording taki sam jak Frenzy a Frenzy ma wpisane także po prostu +1A. Tak samo - masz jeden atak więcej tak jakby w profilu wciąż jednak z zasady wypłacasz jeden.
Jeśli by zasada Deathblow mówiła: Twoja ilość ataków równa się 1 to masz jak najbardziej rację i za AHW i Raging masz te dodatkowe ataki.
Ale zasada Deathblow nie ustawia Ci ilości ataków w ogóle.
Zaprawdę wielka jest różnica pomiędzy "one" a "single". Jeden, a pojedyńczy to wciąż ustawienie ilości na konkretną wartość
Jak w barze zamówisz pojedyncze piwo, a kolega jedno piwo, będzie się trzeba kłócić z barmanem o wielkość zamówienia
No ale dajmy już spokój, bo nawet jeśli pokrętne, prawie że prawnicze, wywody wskażą na dodawanie (lub nie) tych ataków, to zostanie to niedługo odpowiednio przeformułowane, aby było jak powinno.
@Dębek kwestia dwuraka i Inicjatywy jest kwestią odrębną, ale dotyczącą tej samej zasady układania kolejki rozpatrywania statystyk.
Martwy slayer i tak bije po inicjatywie swojego zabójcy.
Jak w barze zamówisz pojedyncze piwo, a kolega jedno piwo, będzie się trzeba kłócić z barmanem o wielkość zamówienia
...Additional Hand Weapon mówi tylko tyle, że masz +1A...
Bonusu z AHW nie ma w profilu, to - jak sama nazwa wskazuje - bonus. Tak jak i frenzy, itp....Frenzy ma wpisane także po prostu +1A...
No ale dajmy już spokój, bo nawet jeśli pokrętne, prawie że prawnicze, wywody wskażą na dodawanie (lub nie) tych ataków, to zostanie to niedługo odpowiednio przeformułowane, aby było jak powinno.
@Dębek kwestia dwuraka i Inicjatywy jest kwestią odrębną, ale dotyczącą tej samej zasady układania kolejki rozpatrywania statystyk.
Martwy slayer i tak bije po inicjatywie swojego zabójcy.
Jeśli by było napisane "one" zamiast "single" napisał bym Ci to samo dokładnie.
Chodzi o to, że nie "masz jeden atak" tylko "możesz wykonać jeden atak". Tu jest różnica.
Chodzi o to, że nie "masz jeden atak" tylko "możesz wykonać jeden atak". Tu jest różnica.
ślivek pisze:Jeśli by zasada Deathblow mówiła: "Twoja ilość ataków równa się 1" to masz jak najbardziej rację i za AHW i Raging masz te dodatkowe ataki.
Ale zasada Deathblow nie ustawia Ci ilości ataków w ogóle.
O czym Wy dyskutujecie?
Ma 1 atak i tyle.
Podobnie jak z zasadą supporting ataków. Tu masz atak za zabity model, tam masz atak za stanie w drugim szeregu. Nie ma znaczenia, czy model z tyłu ma AHW, czy cokolwiek innego, nie ma znaczenia ile ma ataków w profilu. Supporting atak=1 atak. Death blow=1 atak. W obu przypadkach zasady nie mają nic w spólnego z Atakami profilowymi.
Ma 1 atak i tyle.
Podobnie jak z zasadą supporting ataków. Tu masz atak za zabity model, tam masz atak za stanie w drugim szeregu. Nie ma znaczenia, czy model z tyłu ma AHW, czy cokolwiek innego, nie ma znaczenia ile ma ataków w profilu. Supporting atak=1 atak. Death blow=1 atak. W obu przypadkach zasady nie mają nic w spólnego z Atakami profilowymi.
A propos Feara i ld:
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... #post93552there is no priority of modifiers
imagine unit with Ld8, hero with fear Ld9. In contact with Fear
unit suffers fear and has now Ld7. Hero doesn't suffer fear so has Ld9
When the unit test, it uses the highest Ld available, which is Ld9.
PERFORMING A LEADERSHIP TESTTo perform a Leadership Test the player must roll 2D6 and compare the result with the LeadershipCharacteristic of a model. If the result rolled on the dice is higher, the test is failed. Otherwise, the Test is passed.If a unit takes a Leadership Test and more than one Leadership value is available, for example when a Characterjoins a unit, the Player must always use the highest value
Nie wiem o co ma chodzić w tym przykładzie.
Jak dla mnie to są w nim 2 błędne założenia.
Po pierwsze, najpierw jest ustalana charakterystyka na określoną wartość, a nie -1 ld od feara. Czyli unit ma ld 9, a później odejmujemy 1 leadershipa od feara, czyli zostaje 8.
Po drugie, nie rozumiem dlaczego ld unitu miałoby zostać niezmodyfikowane przez efekt feara jeżeli nie składa się ona z modelów odpornych na feara. Co z tego, że dany bohater jest odporny na strach, jeżeli jednostka w której znajduje się jest na niego podatna?
Jak dla mnie to są w nim 2 błędne założenia.
Po pierwsze, najpierw jest ustalana charakterystyka na określoną wartość, a nie -1 ld od feara. Czyli unit ma ld 9, a później odejmujemy 1 leadershipa od feara, czyli zostaje 8.
Po drugie, nie rozumiem dlaczego ld unitu miałoby zostać niezmodyfikowane przez efekt feara jeżeli nie składa się ona z modelów odpornych na feara. Co z tego, że dany bohater jest odporny na strach, jeżeli jednostka w której znajduje się jest na niego podatna?
Zaglądam do podręcznika a tam na str. 71. coś takiego:
INSPIRING PRESENCE
A non-Fleeing model with this rule gives its Leadership to all friendly Units within 12”. Units which receive
Inspiring Presence can use the Leadership of the General instead of their own Leadership, if they wish to do so.
This ability follows all the normal rules for using a Borrowed Characteristic, meaning that effects modifying the
Leadership of the General are taken in consideration and effects modifying the Leadership of the Borrowing Unit
are discarded.
czyli wynikałoby z tego, że w moim przykładzie jednak będzie to Ld10 (ponieważ zarówno efekt +1Ld z dyscypliny jak i -1Ld z Feara są "discarded").
ale z kolei na str. 18.:
USING BORROWED CHARACTERISTICS
In certain situations a model may borrow or use the characteristic of another model. In this case the value of the
Borrowed Characteristic is taken after applying any modification from equipment, spells or special rules that the
owner of the characteristics is subject to. Modification from equipment, spells or special rules that affects the
unit will then be applied to this (following the rules for Priority of Modifiers below).
czyli na podstawie tego powinno być Ld9, tak jak pisał Okoń.
Więc wygląda, że to są sprzeczne ze sobą zasady.
Czy coś mylę?
INSPIRING PRESENCE
A non-Fleeing model with this rule gives its Leadership to all friendly Units within 12”. Units which receive
Inspiring Presence can use the Leadership of the General instead of their own Leadership, if they wish to do so.
This ability follows all the normal rules for using a Borrowed Characteristic, meaning that effects modifying the
Leadership of the General are taken in consideration and effects modifying the Leadership of the Borrowing Unit
are discarded.
czyli wynikałoby z tego, że w moim przykładzie jednak będzie to Ld10 (ponieważ zarówno efekt +1Ld z dyscypliny jak i -1Ld z Feara są "discarded").
ale z kolei na str. 18.:
USING BORROWED CHARACTERISTICS
In certain situations a model may borrow or use the characteristic of another model. In this case the value of the
Borrowed Characteristic is taken after applying any modification from equipment, spells or special rules that the
owner of the characteristics is subject to. Modification from equipment, spells or special rules that affects the
unit will then be applied to this (following the rules for Priority of Modifiers below).
czyli na podstawie tego powinno być Ld9, tak jak pisał Okoń.
Więc wygląda, że to są sprzeczne ze sobą zasady.
Czy coś mylę?
We can't stop here. This is bat country.
Szukam informacji, że z działa nie można celować/trafić w CC, albo swoje unity. Nie ma jej, czy jest gdzieś ukryta? Przy katapulcie i Miotaczu są takie informacje.
Jak się odrzuci chalenge i przeciwnik wybierze jakiś model, który dostaje Ld 0, At 0 itd, to może w ten model później atakować? Nie widzę info o wyłączeniu go z dalszej walki.
Jak się odrzuci chalenge i przeciwnik wybierze jakiś model, który dostaje Ld 0, At 0 itd, to może w ten model później atakować? Nie widzę info o wyłączeniu go z dalszej walki.
Z racji braku jednoznacznej odpowiedzi na pytanie w dziale High Elves moje pytanie jest następujące: czy fire fenix może sie odrodzić gdy został zadeptany
Wording w booku:
When a Fire Phoenix is removed as a casualty, place a marker centered on the final
position of the model. At the start of each of your remaining moves sub-phases, roll a D6 for
each marker. If the Fire Phoenix is ridden, add 1 to the result, except for rolls of a natural 1.
Wording w booku:
When a Fire Phoenix is removed as a casualty, place a marker centered on the final
position of the model. At the start of each of your remaining moves sub-phases, roll a D6 for
each marker. If the Fire Phoenix is ridden, add 1 to the result, except for rolls of a natural 1.
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2333
- Lokalizacja: Oleśnica
Czekasz aż ktoś wyskoczy jak Filip z konopi i powie ci, że feniks jest wyjątkiem i wstaje po pogoni? Nie nie stanie się tak, ponieważ zasady jasno mówią, że żadne zasady specjalne nie uchronią go przed śmiercią.
No widzisz, a jednak się stało... Na forum 9th arthain odpisał, że na ten moment wstaje.Slayer Zabójców pisze:Czekasz aż ktoś wyskoczy jak Filip z konopi i powie ci, że feniks jest wyjątkiem i wstaje po pogoni? Nie nie stanie się tak, ponieważ zasady jasno mówią, że żadne zasady specjalne nie uchronią go przed śmiercią.