9 age - Pytania ogolne

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Peroox
Mudżahedin
Posty: 204

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: Peroox »

Można posiadać maga, ale nie może on czarować oraz mieć wykupionych przedmiotów arcane.
Na potrzeby rozpraszana czarów mistrz magii wciąż używa swoich zdolności.
For Sigmar and the Empire!

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Zmienili to, poprzednia wersja zakazywała brania maga.

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Pytanie: jak działa Bluffer Helm w momencie otrzymania obrażeń z Phatep’s Curse - Bound Spell z Casket of Phatep? (działanie zaklęcia: test LD z 3d6, wyrzucona liczba powyżej LD to ilość otrzymanych ran).

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Nie ma rzutów to wound, więc nie ma czego przerzucać.

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

OK, dzięki :]

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Czesc,

nie jestem pewny czy dobrze interpretuje zasady, bede wdzieczny za potwierdzenie:

1) Jezeli oddzial sie zbreak'owal i ucieka np 6" ja gonie na 9" - dopadam go w miejscu 6" (tam w promieniu od zniszczonego zdaje przeciwnik ew panike) a nastepnie koncze ruch na tych 9" (moge zrobic jeszcze reform?)

2) Szarzuje na uciekajacego przeciwnika, on musi deklarowac ucieczke - i reszta tak jak powyzej?

Dzieki!

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

1) Niszczysz oddział od razu, ale kierunek pogoni wyznaczasz do środka oddziału tak jak by te 6'' cali uciekł. Nie możesz zrobić reforma

2) On ucieka (ruch ucieczki wykonujesz od razu), możesz zadeklarować kolejne szarże na ten oddział i on znowu wykonuje ruch ucieczki (możesz tak przegonić oddział przez cały stół). Teraz rzucasz na zasięg szarży. Jeżeli, których z zadeklarowanych oddziałów dosiegnął przeciwnika, niszczy go i jak zda liderkę może zrobić reform (albo pivot nie pamietam dokładnie)

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

wind_sower pisze:1) Niszczysz oddział od razu, ale kierunek pogoni wyznaczasz do środka oddziału tak jak by te 6'' cali uciekł. Nie możesz zrobić reforma

2) On ucieka (ruch ucieczki wykonujesz od razu), możesz zadeklarować kolejne szarże na ten oddział i on znowu wykonuje ruch ucieczki (możesz tak przegonić oddział przez cały stół). Teraz rzucasz na zasięg szarży. Jeżeli, których z zadeklarowanych oddziałów dosiegnął przeciwnika, niszczy go i jak zda liderkę może zrobić reform (albo pivot nie pamietam dokładnie)

OK dzieki, czyli moj oddzial pomimo ze pogonil na 9" zatrzymuje sie po 6", bo tyle uciekl przeciwnik? I z jakiego miejsca w takim razie wyznacza sie promien do paniki jako ze oddzial zostal dogoniony i rozbity? Od miejca po tych 6" na jakie uciekl? (rysunek ponizej)


AB

B ucieka 6"
A goni 9"

AB--------->AB (6") tutaj rozbijam przeciwnika i od tego miejsca w promieniu 6" wszyscy przeciwnicy zdaja panike?

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Oddział jest zniszczony od razu i z tego miejsca liczysz paniki. Goniący oddział przesuwa się o 9''. Uciekający oddział w domyśle przesuwa się o te 6'' by wyznaczyć środek uciekającego oddziału i móc przesunąć oddziały goniące.

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Czyli oznacza to, ze jak inny oddzial jest w promieniu 6" to pierwsza panike zdaje z racji ze jakis oddzial zostal zlamany, i jednoczesnie jak dogonie i zniszcze ten zbreakowany oddzial to bedzie musial zdawac druga panike?

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Stary, ODDZIAŁ JEST ZNISZCZONY w momencie, gdy Twój przeciwnik rzuci więcej na pogoń niż Ty na ucieczkę. Nie da się jaśniej :(

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Wszystko jasne, chodzi mi teraz o sytuacje, kiedy jest CC, przegrywam i nie zdaje break test - w tym momencie wszystkie moje oddzialy w promieniu 6" musza zdac LD, jako ze sprzymierzony oddzial zostal zlamany. I teraz dopiero nastepuje ruch uciekajacych i scigajacych. I jezeli przeciwnik mnie dogoni, to ZNOW zdaje panike jako ze oddzial zostal dogoniony i zniszczony - licze zasieg promienia na panike od tego samego miejsca, z ktorego rowniez byla wywolana panika z powodu niezdanego break test. Tego dotyczylo moje pytanie. Dzieki za cierpliwosc, po prostu jakies zagmatwane to dla mnie a chcialbym miec pewnosc ze gram prawidlowo ;)

Dzieki

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1508
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Pamiętaj że każdy oddział panikuje tylko raz na fazę :d
Obrazek

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

To tym bardziej nie rozumiem po co jest panika zarowno od niezdanego break test jak i od dogonionego przeciwnika, skoro zasięg liczy sie z tego samego miejsca a i tak tylko jedna panike bedzie sie zdawac...

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1508
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Też mi sie to nie podoba. Może jest tak że jednak ruszasz oddział i jak zostanie dogoniony to liczysz paniki od tego miejsca? Co innego jak tak jest poprawnie a panika za zniszczony oddział jest po to, żeby jednostki w okolicy zdawały panikę jak np skasujesz smoka. Trzeba obczaić rbka :^)
Obrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Panika za zniszczony oddział jest wtedy, gdy skasujesz coś ze strzelania, uciekąjący oddział nie ucieknie przed szarżą, uciekający oddział dotknie krawędzi stołu (to też jest zniszczenie oddziału)

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

wind_sower pisze:Panika za zniszczony oddział jest wtedy, gdy skasujesz coś ze strzelania, uciekąjący oddział nie ucieknie przed szarżą, uciekający oddział dotknie krawędzi stołu (to też jest zniszczenie oddziału)

To ma sens, nie wzialem tego pod uwage, dzieki bardzo!!! :D

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

Magnus widzę że poznajesz zasady :) Żeby ci zamieszać trochę: A czy wiesz że po combacie ucieka się i goni nie na wprost a po linii łączącej środki oddziałów, czyli najczęściej po lekkich skosach?

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

esgaroth pisze:Magnus widzę że poznajesz zasady :) Żeby ci zamieszać trochę: A czy wiesz że po combacie ucieka się i goni nie na wprost a po linii łączącej środki oddziałów, czyli najczęściej po lekkich skosach?
Po śmierci 8 edycji miałem trochę przerwy, teraz gram w 9th i zapis dot tego w RB wydal mi sie malo czytelny... A odnosnie tej ucieczki to to akurat jest dla mnie jasno wytlumaczone w RB, choc powiem szczerze - zdarzalo mi sie odwrocic z pospiechu po prostu 180 stopni i wio ;) Ostatnimi czasy gram wylacznie domowo, stad pewne "braki" :)

Awatar użytkownika
Merrol
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 167
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Merrol »

Teren
Apropo murkow ksiazka podaje ze najlepsze wymiary to 1 x 10 cali czy to nie przesada jak sie najlepiej gra . Czy chdzi tu moze bardziej o murek 5 cali i 90 stopni druga czescz 5 cali . Czy uzywa sie faktycznie tak dlugich murków .
eMperem
Fear is the path to the dark side

Zablokowany