9 age - Pytania ogolne

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Furion, kudłaty, Lidder

Marek_W
Wałkarz
Posty: 98
Rejestracja: 14 lip 2016, o 14:04

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: Marek_W » 16 lis 2017, o 14:55

Zakładam, że chodzi Ci o taki stan: Jednostki A i B są w styku (walczą) z jednostką X. Jednostka A bijąc po inicjatywie usuwa wszystkie modele z jednostki X, a jednostka B nie zdąży uderzyć.

W tej sytuacji (jako że obie jednostki A i B były Engaged in Combat) stosujesz zasadę No More Foes (59 str.) i obie jednostki walczyły i mogą zrobić piwot lub reform, a jak szarżowały, to jeszcze overrun.

Edit:

Opisałem chyba nie tą sytuację, co trzeba, ale zasada No More Foes chyba się stosuje również do tej sytuacji, którą opisałeś :)
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4140
Rejestracja: 3 wrz 2009, o 13:35
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: krystian1wielki » 16 lis 2017, o 15:22

No nie taka sytuacja ale dzięki :wink: Chyba No more Foes mówi że jest wtedy reform

Marek_W
Wałkarz
Posty: 98
Rejestracja: 14 lip 2016, o 14:04

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: Marek_W » 16 lis 2017, o 16:12

Doczytałęm.

Dust to Dust
At the end of any phase in which the Hierophant is removed as a casualty, every unit in the army with one or more models with Dust to Dust must pass a Leadership Test or suffer a number of wounds equal to the amount by which the test was failed with no saves of any kind allowed. (...)

Nie wiem, czy sytuacja którą opisujesz ma prawo się zdarzyć, bo jeżeli sypanie jest na koniec danej fazy, czyli całej fazy walki w Twoim przykładzie (a nie na koniec danego combatu, w którym ginie hierofanta), to sypanie ma miejsce dopiero po tym, jak wszystkie combaty rozegrasz, czyli każdy Twój oddział zdąży zaatakować.
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4140
Rejestracja: 3 wrz 2009, o 13:35
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: krystian1wielki » 17 lis 2017, o 08:01

Ok. Nie wiedziałem że sypie się na koniec fazy a nie od razu. Ale załóżmy wtedy że comat się rozegrał ale szkielet sypnął się dopiero na koniec fazy z braku hierofanty - rozumiem że nadal mogę się zreformować/obrócić?

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Kradziej
Posty: 967
Rejestracja: 4 sty 2016, o 20:00

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: Dancaarkiiel » 17 lis 2017, o 08:52

Da.
Obrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2253
Rejestracja: 30 paź 2013, o 12:20

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: wind_sower » 17 lis 2017, o 10:57

Dancaarkiiel pisze:Da.

A na jakiej podstawie tak twierdzisz?

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4140
Rejestracja: 3 wrz 2009, o 13:35
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: krystian1wielki » 17 lis 2017, o 11:37

No ja rozumiem że Jest to sytuacja Dropping out of combat i w konsekwencji No more Foes

kretx
Pseudoklimaciarz
Posty: 28
Rejestracja: 5 lis 2016, o 09:09

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: kretx » 21 lis 2017, o 12:09

czołem,
Mam pytanie o combat reforma. Zastanawia mnie ten wyboldowany zapis:
When a unit performs a Combat Reform, remove the unit from the Battlefield, and then place it back on the
Battlefield in a legal formation, in base contact with the enemy unit(s) it was fighting before, and in the enemy’s same facing.
Czy to oznacza, że jak dostanę np szarże na bok, to po combat reformie nie mogę ustawić się do przeciwnika przodem, czy tylko tyle, że muszę się ustawić do tej krawędzi przeciwnika, do której byłem ustawiony inicjalnie?

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1024
Rejestracja: 6 sty 2015, o 21:43
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: Klaudel » 21 lis 2017, o 12:12

do tej krawedzi przeciwnika, co na poczatku.
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1235
Rejestracja: 12 gru 2006, o 23:47
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: esgaroth » 21 lis 2017, o 13:17

tu chodzi o facing wroga nie twój, bez tego zapisu mógłbyś sobie przeskoczyć z przodu wroga na jego bok a w kolejnej turze na jego tył (w Combat Reform nie ma zachowania środka oddziału przed i po reformie więc musieli jakoś inaczej to zapisać)

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4140
Rejestracja: 3 wrz 2009, o 13:35
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: krystian1wielki » 24 lis 2017, o 13:32

Czy BSB może łączyć magiczne sztandary z magicznymi itemami? W sensie czy mogę np. wziąć na BSB Hardened Shield i War Standard?

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2253
Rejestracja: 30 paź 2013, o 12:20

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: wind_sower » 24 lis 2017, o 13:36

Tak, możesz brać Magiczny Sztandar + Itemki w swoim limicie punktowym dla postaci albo sam magiczny sztandar bez limitu.

kszyhu
Mudżahedin
Posty: 344
Rejestracja: 7 mar 2009, o 20:51
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: kszyhu » 24 lis 2017, o 19:35

Siema, jak daleko mogę stać 5 spectral hunterami z zasadą reaper, żeby jeszcze sięgnąć unit przeciwnika? Czy jest to 20 cali? Czyli są w jednej rance, przeciwnik jest 20 cali ode mnie, podjeżdzam 16, po czym robię reformę i są w 5 rankach (czyli stykają się z przeciwnikiem), wirtualnie reformię kilka razy, tak żeby każdy dotknął oddział przeciwnika, po czym reformię znowu tak, że są w jednej rance?

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Kradziej
Posty: 967
Rejestracja: 4 sty 2016, o 20:00

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: Dancaarkiiel » 25 lis 2017, o 11:07

Twój ruch-1 jeśli chcesz stanąć przed nim, Twój ruch+X jeśli chcesz stanąć za nim.

P.S. Nie ma potrzeby być takim gniewnym lewym. :^)
Obrazek

kszyhu
Mudżahedin
Posty: 344
Rejestracja: 7 mar 2009, o 20:51
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: kszyhu » 25 lis 2017, o 15:35

Masz rację, ale rozmowa z debilami niezmiennie doprowadza mnie do szału.

Awatar użytkownika
Ciara
Falubaz
Posty: 1384
Rejestracja: 19 sie 2012, o 06:26
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: Ciara » 25 lis 2017, o 18:21

Odreagowujesz szał wyzywając ich na pw?
Obrazek

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 597
Rejestracja: 1 lip 2007, o 01:03

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: Magnus » 26 lis 2017, o 11:51

Mam pytanie, czy jak mam rydwan ktory ma shooting weapon, i oprocz tego zaloganci maja inny shooting weapon to czy moge strzelic z obu broni? Chodzi np o hunting chariot u DE, gdzie jest strzal boltem a zaloga ma kusze w ekwipunku...

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2305
Rejestracja: 15 lut 2012, o 18:23
Lokalizacja: Oleśnica

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: Okoń » 26 lis 2017, o 11:57

Jeden załogant obsługuje harpoon, drugi może strzelić z kuszy.

Ewentualnie jednym i drugim możesz strzelić z kusz jako S&S. :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Bercik
Chuck Norris
Posty: 494
Rejestracja: 8 sty 2010, o 17:23
Lokalizacja: Katowice

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: Bercik » 26 lis 2017, o 16:10

Magnus pisze:Mam pytanie, czy jak mam rydwan ktory ma shooting weapon, i oprocz tego zaloganci maja inny shooting weapon to czy moge strzelic z obu broni? Chodzi np o hunting chariot u DE, gdzie jest strzal boltem a zaloga ma kusze w ekwipunku...
Możesz użyć tylko jednego rodzaju broni strzeleckiej w danej fazie, czyli albo strzelasz boltem albo kuszami.

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1235
Rejestracja: 12 gru 2006, o 23:47
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: esgaroth » 27 lis 2017, o 11:20

każdy model parts figurki który ma BS może strzelić z jednego typu broni (czyli może strzelić z dwóch kusz powtarzalnych albo obsłużyć harpoon na rydwanie)
viewtopic.php?p=1481256#p1481256

- czyli Hunting Chariot może strzelić tylko z jednego typu broni (dwie kusze lub harpoon)
- ale np Raptor Chariot z Bohaterem z kuszą mogą strzelić z trzech kusz, 2xobsługant oraz bohater na lepszym BSie, bo to są dwa osobne "model parts" ze swoim BS, wszystko w jeden cel

Zablokowany