Armie sojusznicze w 9th Age

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Furion, kudłaty, Lidder

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kompatybilijny
Wałkarz
Posty: 62
Rejestracja: 28 sty 2016, o 11:16

Armie sojusznicze w 9th Age

Post autor: kompatybilijny » 19 lut 2016, o 22:52

Witam, mam pewien problem, mianowicie, w nowym rulebooku nie ma wzmianek o armiach sojuszniczych i typach przymierzy (pewny sojusznik, niepewny i desperacki). I teraz rodzi się pytanie: skoro nie ma zakazów, to czy możemy ze znajomym w walce 2v2 wstawić lorda/hero WOCHU do klocka swordmasterów? To ważne pytanie, bo, jak się domyslacie, jest to bardzo kusząca opcja :D

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2305
Rejestracja: 15 lut 2012, o 18:23
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Armie sojusznicze w 9th Age

Post autor: Okoń » 19 lut 2016, o 23:39

Ninth age jeszcze nie brał pod uwagę żadnych typów sojuszu. Z kumplem możecie sobie grać jak tylko chcecie, ale na waszym miejscu potraktowałbym każdy rodzaj przymierza jako niepewny.
Obrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2253
Rejestracja: 30 paź 2013, o 12:20

Re: Armie sojusznicze w 9th Age

Post autor: wind_sower » 20 lut 2016, o 10:03

Na turnieju parowym w Katowicach można było wchodzić bohaterem do oddziału tylko tego samego gracza. Podobnie bylo z bsb. Dawal hold your ground tylko swoim oddzialom. Natomiast takie efekty które były friendly unit i atrybuty z magi można bylo użyć na sojuszniku

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Rejestracja: 12 lis 2007, o 18:37
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Re: Armie sojusznicze w 9th Age

Post autor: Blaesus » 24 wrz 2016, o 07:53

Ostatnio graliśmy na turnieju na takich zasadach:

Sojusze 2x1100
- każda armia 1100 podlega zasadom warbands z 17str Rule booka
- Generałowie i BSB - każda armia musi mieć swoich i tylko z nich może korzystać. - nadal za komplet generałów i BSB otrzymuje się łącznie po 100pkt. (Jeśli sojusz ma 2x BSB, to każdy warty jest 50pkt, jeśli jednego, to wart jest 100)
- modele z 1 armii nie mogą wchodzić do oddziałów drugiej. (np. herosi imperialni nie mogą wchodzić do oddziałów armii sprzymierzonych dwarfów)
- zakaz dublowania magicznych przedmiotów - np. w przypadku Dwarfów, demonów - pomimo, że inaczej nazywają się scrolle - ich też nie można dublować.
- Crown of Scorn można wziąć, gdy w obydwu sojuszniczych armiach nie ma maga.
- Magia: wspólne pule PD i DD
- ucieczka, break, zniszczenie jednostkek nie budzą paniki w sojuszniczej armii

ODPOWIEDZ