Pytania dotyczące wersji 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Glegut »

Pytania ciekawostki:

1. Gdzie znajdę zapis, zakazujący podnoszenia lub obniżenia wartości "siły" broni strzeleckiej (shooting weapons) na potrzeby rozpatrywania czaru nr 4 (Perception of Strenght) z Cosmology?

2. Co zakazuje mi użycia zdolności :
Death Trance : Melee.
The attack gains +1 to wound during the first Round of Combat. Close Combat Attacks from models with more than one
instance of Death Trance gain +1 to wound during all Rounds of Combat instead.
gdy użyje breath weapona w CC np za sprawą przedmiotu: Dragon Staff ?

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Glegut pisze:Pytania ciekawostki:

1. Gdzie znajdę zapis, zakazujący podnoszenia lub obniżenia wartości "siły" broni strzeleckiej (shooting weapons) na potrzeby rozpatrywania czaru nr 4 (Perception of Strenght) z Cosmology?
Większość zaklęć i zasad specjalnych podnosi lub obniża wartość statystyki w profilu modelu, dlatego nie dotyczy to broni strzeleckich. Żeby działało coś na broń strzelecką musi to być wyszczególnione.
Np. gdy twój oddział posiada Rending banner dodaje on +1AP do profilu twojej jednostki, ale nie podwyższa on AP w profilu broni.
Glegut pisze: 2. Co zakazuje mi użycia zdolności :
Death Trance : Melee.
The attack gains +1 to wound during the first Round of Combat. Close Combat Attacks from models with more than one
instance of Death Trance gain +1 to wound during all Rounds of Combat instead.
gdy użyje breath weapona w CC np za sprawą przedmiotu: Dragon Staff ?
Breath weapon, stompy i impacty to ataki typu "Melee Attacks", jak widać zasada Death Trance działa tylko na Close Combat Attacks czyli zwykłe ataki używające broni(Melee attacks to wszystkie ataki w walce wręcz wliczając w to stare Special Attacks, a Close combat attacks to stare Non-special close combat attacks).
Można wyszczególnić jeszcze, że stompy i impacty używają profilu modelu, ale nie działają na nie żadne Attack Attributes (np. + do siły z lancy), a breath weapon nie używa profilu modelu tylko swojego własnego który nie jest w żaden sposób boostowany.
Ale dla przykładu re-roll to wound z Hereditary DE działa w tym przypadku :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Slayer Zabójców pisze:
Glegut pisze:Pytania ciekawostki:

1. Gdzie znajdę zapis, zakazujący podnoszenia lub obniżenia wartości "siły" broni strzeleckiej (shooting weapons) na potrzeby rozpatrywania czaru nr 4 (Perception of Strenght) z Cosmology?
Większość zaklęć i zasad specjalnych podnosi lub obniża wartość statystyki w profilu modelu, dlatego nie dotyczy to broni strzeleckich. Żeby działało coś na broń strzelecką musi to być wyszczególnione.
Np. gdy twój oddział posiada Rending banner dodaje on +1AP do profilu twojej jednostki, ale nie podwyższa on AP w profilu broni.
Glegut pisze: 2. Co zakazuje mi użycia zdolności :
Death Trance : Melee.
The attack gains +1 to wound during the first Round of Combat. Close Combat Attacks from models with more than one
instance of Death Trance gain +1 to wound during all Rounds of Combat instead.
gdy użyje breath weapona w CC np za sprawą przedmiotu: Dragon Staff ?
Breath weapon, stompy i impacty to ataki typu "Melee Attacks", jak widać zasada Death Trance działa tylko na Close Combat Attacks czyli zwykłe ataki używające broni(Melee attacks to wszystkie ataki w walce wręcz wliczając w to stare Special Attacks, a Close combat attacks to stare Non-special close combat attacks).
Można wyszczególnić jeszcze, że stompy i impacty używają profilu modelu, ale nie działają na nie żadne Attack Attributes (np. + do siły z lancy), a breath weapon nie używa profilu modelu tylko swojego własnego który nie jest w żaden sposób boostowany.
Ale dla przykładu re-roll to wound z Hereditary DE działa w tym przypadku :)

1. Podasz przykład tychże zaklęć które tak robią ?
2. Skoro więc Hereditary ma działać na breath weaon to z jakich przyczyn death trance ma nie działać ? Breath weapon w CC jest traktowane jako Melee Attack. Wiec skoro i tu i tu jest zapis o Melee Atacks to imo Death Trance działa równiez na breath weapon w CC

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Glegut pisze:
1. Podasz przykład tychże zaklęć które tak robią ?
2. Skoro więc Hereditary ma działać na breath weaon to z jakich przyczyn death trance ma nie działać ? Breath weapon w CC jest traktowane jako Melee Attack. Wiec skoro i tu i tu jest zapis o Melee Atacks to imo Death Trance działa równiez na breath weapon w CC
1. W sumie nie wiem czy teraz jakieś istnieją, kiedyś z metalu było zaklęcie ktore sprawiało, że oddział nie miał bonusu z broni ale już go nie ma. Ale np. zaklęcie z Shamanismu sprawia, że oddzial ma -1 to wound uzywając broni strzeleckich.
2. Hereditary DE daje re-roll to wound dla melee attacks, a Death Trance daje +1 to wound dla close combat attacks.
Obrazek

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Slayer Zabójców pisze:
Glegut pisze:
1. Podasz przykład tychże zaklęć które tak robią ?
2. Skoro więc Hereditary ma działać na breath weaon to z jakich przyczyn death trance ma nie działać ? Breath weapon w CC jest traktowane jako Melee Attack. Wiec skoro i tu i tu jest zapis o Melee Atacks to imo Death Trance działa równiez na breath weapon w CC
1. W sumie nie wiem czy teraz jakieś istnieją, kiedyś z metalu było zaklęcie ktore sprawiało, że oddział nie miał bonusu z broni ale już go nie ma. Ale np. zaklęcie z Shamanismu sprawia, że oddzial ma -1 to wound uzywając broni strzeleckich.
2. Hereditary DE daje re-roll to wound dla melee attacks, a Death Trance daje +1 to wound dla close combat attacks.

1. -1 to wound to nie to samo co -1 do S.
2. Breat weapon w CC jest close combat attackiem


Ktoś coś jeszcze dorzuci ?

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1509
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Zaklęcia targetujące model nie targetują jego klamek zarówno do cc ani do shooting weaponów. Inaczej rzucając +1S na oddział z dwurakami i s3 masz S3+1 bazowo i 2+1 z klamek, czyli łącznie s7.

Zaklęcia które dają po prostu reroll to hit czy wound bez żadnych zasad specjalnych działają na ataki specjalne, na strzelanie muszą mieć wyszczególnione. Tak samo w przypadku modyfikowania stat (np podbijanie siły na impacty). Zasady specjalne z zaklęć nie działają na ataki specjalne w większości przypadków.

Co do close combat attack ostatnio bodajże sprawdzałem ten wording w rbku i oznacza on normalne ataki wykonywane z modelów (to hit, to wound, ew sejvy). Impacty, crush ataki, breath weapony i inne specjalne ataki bodajże nie są 'close combat attack'. To wtedy jest Meele Attack, coś jak Ranged attack tyle że oznacza to że jest wykonywane w fazie combatów.
Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

1. Target to unit. Zmniejszają siłę unitowi. Dlaczego chcesz zmniejszyć ich broni zamiast tego? To są oddzielne charakterystyki - broni i modeli w oddziele. Fakt że mogło by to być wyraźniej gdzieś napisane.
2. Nic nie stoi na przeszkodzie. Death trance działa na breathy imho.
Obrazek

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

ślivek pisze:1. Target to unit. Zmniejszają siłę unitowi. Dlaczego chcesz zmniejszyć ich broni zamiast tego? To są oddzielne charakterystyki - broni i modeli w oddziele. Fakt że mogło by to być wyraźniej gdzieś napisane.
2. Nic nie stoi na przeszkodzie. Death trance działa na breathy imho.
1. Zapiszcie to gdzieś slivku w takim razie bo teraz to jest płynne i umowne ;]
2. Tak tez mi się wydawało ale wolałem się upewnić - dzięki.

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

A nie sorry źle przeczytałem breath :)
Nie działa.
Jest to Attack Attribute o typie Melee. Breath Weapon jest special attackiem więc nie przyjmuje Attack Attribute nawet jeśli jest odpowiedniego typu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Aku.
Mudżahedin
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa-Izabelin

Post autor: Aku. »

Czy żeby rzucić z battleshrina pociski hellfire ze zwiększona siłą muszę zapłacić tylko 3 Soul Tokeny czy raczej 3 ST+ 1 ST za każdą dodatkowe +1S, np: 6 ST za 2d6 z s5 ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

ślivek pisze:A nie sorry źle przeczytałem breath :)
Nie działa.
Jest to Attack Attribute o typie Melee. Breath Weapon jest special attackiem więc nie przyjmuje Attack Attribute nawet jeśli jest odpowiedniego typu.
Fakt attack attribute zmienia tu wsyzstko.

W sumie to ciesze sie ze takie potworki nie przejdą :)

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

@Aku - 3 + 1 za każde dodatkowe +1S.
Obrazek

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Glegut pisze: 2. Tak tez mi się wydawało ale wolałem się upewnić - dzięki.
Źle ci się wydawało :D
Obrazek

kretx
Pseudoklimaciarz
Posty: 28

Post autor: kretx »

Hej, szybkie pytanie odnośnie szarży. Atakuje mnie unit wroga, daje flee i chowam sie za wzgórzem. Przeciwnik nie widzi mnie juz tym unitem. Czy taką szarżę dalej rozpatrujemy i może mnie dogonić za wzgórzem?

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1509
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Dalej rozpatrujecie, liczy się to czy Cię widzi w momencie deklarowania szarży.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bobson
Masakrator
Posty: 2298
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bobson »

Glegut pisze:
ślivek pisze:A nie sorry źle przeczytałem breath :)
Nie działa.
Jest to Attack Attribute o typie Melee. Breath Weapon jest special attackiem więc nie przyjmuje Attack Attribute nawet jeśli jest odpowiedniego typu.
Fakt attack attribute zmienia tu wsyzstko.

W sumie to ciesze sie ze takie potworki nie przejdą :)
ta napewno

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

Nosz... I to ma być uproszczenie zasad? Kończe z tym, idę kręcić film na youtube jak palę całą moją armię xD

Aseoks
Chuck Norris
Posty: 403
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Aseoks »

Jak odcinasz kwadraty i podklejasz okrągłe podstawki
_______________________________

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1039

Post autor: Dancaarkiiel »

esgaroth pisze:Nosz... I to ma być uproszczenie zasad? Kończe z tym, idę kręcić film na youtube jak palę całą moją armię xD
Nie namawiam Cię, ale tego nie zrobisz. <:^)
Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

Jak teraz jest ze starą fast cavalry, nadal można modelem w całym movemencie razem z reformami ruszyć się wiecej niż dwukrotność mova?

ODPOWIEDZ