Pytania dotyczące wersji 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1508
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Ciara »

Nie. Jest jasno napisane w rbku że wybierasz kombinacje składająca się z 1ek z dostępnych lorow i hereditary spella.
Obrazek

Awatar użytkownika
ALTPL
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 123

Post autor: ALTPL »

To może inaczej - mam wizard mastera 4 czary i trzy dostępne dla niego lory : druidism, shamanism, Occultism
z Protean Magic
znam Rasowe i każdą jedynkę z każdego Lore ?
Thank You for the Daemon!

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Tak, właśnie tak.
A np gdy jest to Wizard adept, to może mieć albo Rasowe + jedna jedynka z jednej ścieżki lub dwie jedynki z dwóch różnych ścieżek do których ma dostęp.

Romek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Szczecin

Post autor: Romek »

Aseoks pisze:No i o to mi chodziło :D, kolega wyżej napisał o jakimś dodatkowym 1"
Chodzi o to, że mierząc od startowej pozycji do ostatecznej nie mozesz przekroczyc march move (wrathy 12).
Jezeli chcesz wykonac sweepa musisz nadal skonczyc 1" do przeciwnika i ten cal musisz brać pod uwage ustawiajac oddział w legalnej pozycji (spacing).

Chyba wiem w czym tkwi brak nieporozumeminia, ja licze ten cal "spacinku" razy 2 gdyż oddzial pokonuje ten jeden cal 2 razy. ( do styku i do pozycji koncowej)
Wiekszosc po prostu liczy ze oddzial rusza sie 11" i konczy 1" od. Ale ostatecznie wychodzi na to samo i tracimy 2" z march i osteczna pozycja jest 10" od startowej

Mam nadzieję, że wyjaśniłem o co mi chodzi.

Awatar użytkownika
ALTPL
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 123

Post autor: ALTPL »

A czy przy Protean Magic muszę w rozpiskę wpisywać które ze szkół magii wybieram przy wyborze czaru czy nie muszę tego robić i mogę przed deploymentem wybrać interesujace mnie czary z interesujących mnie szkół po zapoznaniu się z rozpą przeciwnika?
Thank You for the Daemon!

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1508
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Lory wybierasz zawsze na poziomie rozpiski.
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

w wypadku protean magic nie musisz. Wybierasz czary z dostepnych lore'ow. Dotyczy to tylko herose he i slanna

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

Feara zdjaje sie już tylko raz na faze combata, nie zaleznie z iloma oddziałami z fearem walczy sie naraz?

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1508
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Units in base contact with one or more enemy models with Fear suffer -1 Discipline. At the start of each Round of Combat, such units must take a Discipline Test called a Fear Test
Jednostki które są w kontakcie z jednym lub więcej modelami z Fearem mają -1 disci. Na początku każdej walki takie jednostki muszą zdać test strachu.

Tak, raz zdajesz niezaleznie z iloma fearami się stykasz.
Obrazek

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

When a Pursuit Move leads to a charge, if the Pursuing unit joins a combat that has already been fought or was created during this Melee Phase, it will be resolved in the next Melee Phase (with the charging unit still counting as charging). If the Pursuing unit joins a combat that wasn’t created during this Melee Phase and that hasn’t been fought yet, the unit will have a chance to fight and Pursue again this phase.
Wygląda na to, że zlikwidowali ustawianie kaskadowych szarz.

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale ja z tego rozumiem też to, że jak z overruna wpadnę w inną walkę, którą zainicjowałem w tej samej turze, ta inna walka się nie odbędzie w tej turze, całkiem ją sobie wyłaączę :)

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1508
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Odbędziesz ją normalnie, bo nie stworzyłeś jej w tej fazie walki wręcz tylko podczas szarż dowolnego gracza lub poprzednich faz walki wręcz.

Chodzi o to że ten zapis blokuje takie cyrki jak wpadasz overrunem w jednostkę, a potem kolejny overrun czegoś innego w tą samą jednostkę i nagle odbywacie combat bo przecież zrobiłeś overruna do walki która się jeszcze nie odbyła.
Obrazek

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Faktycznie, stworzyła się w fazie ruchu a nie walki. Kamień z serca ;)

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Rzucilem Random Movement na jednostke.z characterem w srodku. Czy character moze za pomoca RM wyjsc z jednostki i pojsc w jedna strone, po czym jednostka w inna?
We can't stop here. This is bat country.

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

Nie. Przeczytaj Random Movement. Dokładnie jest napisane że nie poruszasz się normalnie jak w movement phase tylko robisz pursue w wybranym kierunku. Jednym wybranym kierunku i zgodnie z zasadami gonienia z pewnymi wyjątkami ale nie ma nic o wychodzeniu więc nie masz jak.
Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

ok, teraz wszystko jasne
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2975
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Czy dostaje +1 to hit za lighting reflex kiedy bije z Crush atakiem?
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Nie dostajesz bo na Crush Attack nie działają Attack Attributes jakim jest Lightning Reflexes :)
Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

heredity spell Dark Elfów, rzucony na oddział piechoty walczącej z Hydrą

H ; Crippling Fatigue ; 8+/[12+] ; 18" ; Hex ; Lasts one Turn ;
Failed to-wound roll MeleeAttacks/[RangedAttacks] against the target must be re-rolled.

okazało się że to nie jest takie proste xD niech jakiś ogar nam wyjaśni co i z jakich zasad dostaje/niedostaje przerzuty:
- zwykłe ataki (no to wiadomo dostają rerolla)
- zionięcie Hydry w Melee ??
- Stomp Hydry ??
- Gdyby Hydra miała Impakty ??
- Gdyby Hydra miała na sobie Cascading Fire ??

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1508
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Ogólnie jest tak że w cc masz coś takiego jak close combat attack i meele attack. Close combat attack to wszystko co robisz w cc - ataki, stompy, specjalne efekty, dosłownie wszystko. Zaś meele attack to atak modelu który rzuca na hita, wounda i ew sejvy. Coś takiego o ile pamiętam, jest to gdzieś zapisane w rbku.
Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

jest odwrotnie: melee attacks to wszystkie ataki w cc, a close combat attacks to te, ktore rzucaja na trafienie.
takze wszystkie wymienione przez ciebie przypadki beda mialy reroll to wound.
We can't stop here. This is bat country.

ODPOWIEDZ