Pytania dotyczące wersji 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Mamut
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Mamut »

Tirit pisze:Aether Battery mówi o odrzuceniu 1-3 veil tokenów za dodatkowe pociski.
czy jak mam 2 unity z tą zasadą to mogę odrzucić 6 veili (po 3 na każdy)?
Jeżeli masz 6 to jasne.
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Czy jak jednostka daje flee i ją złapię, to mam post-combat reform? Analogicznie z łapaniem zbrejkowanej jednostki? I gdzie się zatrzymuję? Tam, gdzie złapana, czy tam, gdzie wskażą kostki? Czy jednostka z light troops/light cavalry i quick to fire może strzelać po marszu? Z minusem/bez? Dzięki :twisted:
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Jak przeciwnik da flee (samowolnie lub nie) i go złapiesz to po zdaniu LDka możesz zrobić post combat pivota. Zatrzymujesz się w dowolnym miejscu w którym dojdzie do styku z wrogiem, nie musi to być jak normalna szarża, można się styknąć gdzieś na rogu kantem w kant.

Po brejku zawsze lecisz tyle ile kostki pokazują, nie ważne czy złapiesz przeciwnika czy nie. Ofc można się zatrzymać na swoim czy impasie czy wjechać w przeciwnika.

Light troops mogą strzelać po marszu. Light cavalry nie istnieje już ale jest feight flight czy jak to się nazywa i daje ruch/strzelanie po dobrowolnym flee. Zwykle każdy fast ma dodatkowo light troopsa. Masz normalnie karę za ruch.

Quick to fire nie strzela po marszu ale nie ma kary za ruch.

Chyba odpowiedziałem na wszystko.
Obrazek

Awatar użytkownika
Merrol
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 167
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Merrol »

Ktora armia jest najbardziej vangardowa I ambushow czy SA mozna zaliczyc do takiej taktyki ?
eMperem
Fear is the path to the dark side

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Merrol pisze:Ktora armia jest najbardziej vangardowa I ambushow czy SA mozna zaliczyc do takiej taktyki ?
Raczej nie. Ambushe w tej armii nie istnieją, reszta specjalnego deploya jest upchnięta w jednym slocie - Guerilla 30%, oprócz jednej jednostki: Snake Swarmów z opcją scouta. Oprócz tego:
-Kapitanowie na Alpha Terce/Rampampamdonie -> Vanguard
-Terki, Rampampadony -> Vanguard
-Hunterzy z ulepszeniem -> Vanguard
-Kameleony -> Scout
Więc nawet z wymaksowanym slotem pozostałe ~70% rozpy wystawia i rusza się normalnie.
Obrazek

Mamut
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Post autor: Mamut »

Merrol pisze:Ktora armia jest najbardziej vangardowa I ambushow czy SA mozna zaliczyc do takiej taktyki ?
Najbardziej BH(bisty), z tego co wiem da się zrobić około 80% rozpiski z vanguardem albo ambushem[na którego jest reroll] na którego rzucasz od pierwszej tury.
SA to jest raczej trzon saurusowy wspomagany magią i szybkimi skinkami(często z vanguardem/scoutem - patrz ptoki i skinki z plujkami).
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

Awatar użytkownika
Merrol
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 167
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Merrol »

Wiec tylko BH . Da sie zrobic u lizakow tylko skinki I magie moze z bestiami czy nie dali by rady
eMperem
Fear is the path to the dark side

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 866
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

Można wrzucić całą armię demonów do scouta, ale wychodzą wyłącznie w swoim deployu :) Jak możesz wystawić się pierwszy to automatycznie zaczynasz i wystawiasz się po przeciwniku.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2019, o 22:45 przez jawor, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Merrol
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 167
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Merrol »

Merrol pisze:Wiec tylko BH . Da sie zrobic u lizakow tylko skinki I magie moze z bestiami czy nie dali by rady
Wszytko by strzelalo I wkurzalo biegajac do okola a dwie , trzy beste robily by ciezkie ataki


Demony to by bylo dobre
eMperem
Fear is the path to the dark side

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Merrol pisze:Wiec tylko BH . Da sie zrobic u lizakow tylko skinki I magie moze z bestiami czy nie dali by rady
Da się co tylko chcesz. Tylko saurusy, tylko skinki, mix bou, kajmany dla smaku. Do tego większe potworki jak Alpha Carno lub Taurosaur i jazda :^)
Obrazek

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

Jeśli szukasz armii typowo partyzanckiej - wszystko mobilne, dużo strzelania, latasz naokoło, wkurzasz przeciwnika i dobijasz go dobrze ustawionymi szarżami - do niestety żadna w 9th age nie jest w 100% taka.
Najbliżej chyba są SE (leśne elfy) ale wciąż będziesz miał raczej kiepsko mobilne oddziały łuczników w corach (one przynajmniej spoko strzelają ).
Drugie imo są VS (skaveny) na msu choć z każdym kolejnym patchem ciężej tak je zlozyc. Należy też pamiętać że w ich przypadku dość ciężko się to gra na stole ze względu na ogromną zależność od generala-demona (obowiązkowo w tego typu rozpie).
Demony mogą być spoko jako takie złożenie ale imo jeszcze za wcześnie by w pełni ocenić cokolwiek.
SA jak w 8ed były typowo partyzanckie tak teraz zostały tak ograniczone że lekkie jednostki mogą grać tylko jako support (po prostu za mało ich zdołasz wepchnac). Najbardziej boli strata skinkow skirmishow w corach. Lizaki teraz imo albo monster truck albo klocki saurusow ze wsparciem albo wariacje tego.
Bestie fakt mają dużo specjalnego rozstawienia i ruchu. Niestety ich strzelanie i magia jest raczej wspierająca i żeby nabić sensowne punkty muszą to zrobić w walce.
Sam wybierz co ci odpowiada. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Merrol
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 167
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Merrol »

Wszytko jasne , dzieki
eMperem
Fear is the path to the dark side

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

MikiChol pisze:Jeśli szukasz armii typowo partyzanckiej - wszystko mobilne, dużo strzelania, latasz naokoło, wkurzasz przeciwnika i dobijasz go dobrze ustawionymi szarżami - do niestety żadna w 9th age nie jest w 100% taka.
Najbliżej chyba są SE (leśne elfy) ale wciąż będziesz miał raczej kiepsko mobilne oddziały łuczników w corach (one przynajmniej spoko strzelają ).
Drugie imo są VS (skaveny) na msu choć z każdym kolejnym patchem ciężej tak je zlozyc. Należy też pamiętać że w ich przypadku dość ciężko się to gra na stole ze względu na ogromną zależność od generala-demona (obowiązkowo w tego typu rozpie).
Demony mogą być spoko jako takie złożenie ale imo jeszcze za wcześnie by w pełni ocenić cokolwiek.
SA jak w 8ed były typowo partyzanckie tak teraz zostały tak ograniczone że lekkie jednostki mogą grać tylko jako support (po prostu za mało ich zdołasz wepchnac). Najbardziej boli strata skinkow skirmishow w corach. Lizaki teraz imo albo monster truck albo klocki saurusow ze wsparciem albo wariacje tego.
Bestie fakt mają dużo specjalnego rozstawienia i ruchu. Niestety ich strzelanie i magia jest raczej wspierająca i żeby nabić sensowne punkty muszą to zrobić w walce.
Sam wybierz co ci odpowiada. Pozdrawiam
Zapomniałeś chyba o Darkach...
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Mamut
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Post autor: Mamut »

Tirit pisze:
MikiChol pisze:Jeśli szukasz armii typowo partyzanckiej - wszystko mobilne, dużo strzelania, latasz naokoło, wkurzasz przeciwnika i dobijasz go dobrze ustawionymi szarżami - do niestety żadna w 9th age nie jest w 100% taka.
Najbliżej chyba są SE (leśne elfy) ale wciąż będziesz miał raczej kiepsko mobilne oddziały łuczników w corach (one przynajmniej spoko strzelają ).
Drugie imo są VS (skaveny) na msu choć z każdym kolejnym patchem ciężej tak je zlozyc. Należy też pamiętać że w ich przypadku dość ciężko się to gra na stole ze względu na ogromną zależność od generala-demona (obowiązkowo w tego typu rozpie).
Demony mogą być spoko jako takie złożenie ale imo jeszcze za wcześnie by w pełni ocenić cokolwiek.
SA jak w 8ed były typowo partyzanckie tak teraz zostały tak ograniczone że lekkie jednostki mogą grać tylko jako support (po prostu za mało ich zdołasz wepchnac). Najbardziej boli strata skinkow skirmishow w corach. Lizaki teraz imo albo monster truck albo klocki saurusow ze wsparciem albo wariacje tego.
Bestie fakt mają dużo specjalnego rozstawienia i ruchu. Niestety ich strzelanie i magia jest raczej wspierająca i żeby nabić sensowne punkty muszą to zrobić w walce.
Sam wybierz co ci odpowiada. Pozdrawiam
Zapomniałeś chyba o Darkach...
Miałem właśnie pisać, jak można pisać o partyzantce i nie wspomnieć o rozpie z suką na smoku - armii która wbija machy bez wchodzenia do combatu XD Przysięgam że Laik to się uczył grać w Vietnamie :P
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Formalnie jeżeli chodzi tylko o wystawienie wszystkiego w Vanguard/Ambush/Scout to DH może tak zrobić w całości
Czy to ma sens, to inna historia:
* 30 Clan Warriors / 20 Greybeards (1 z tych dwóch oddziałów, tyle brodaczy) może kupić Vanguard
* Runic Standard of Swiftness daje Vanguard całemu oddziałowi. Razem z 20GB można miec całe core (2 oddziały) z Vanguard
* Każdy oddział Seekerów może mieć Vanguard. A jest to 0-3 i 25 zabójców w każdym
* Dwa oddziały Minerów mają Ambush wbudowany. Maks 20 górników na oddział. Nie ważne który zestaw broni, ale nawet 10 jest straszna, bo to silne chłopaki są!
* Dwa oddziały Rangerów mają wbudowany Scout (dowolny). Maks 20 leśników każdy - Strider(Forest) w komplecie. Można im dać kusze, aby sobie postrzelali na trzyplusie.
* Bolec ma Scout jeśli wykupi się upgrade. Cztery sztuki maks, z ograniczeniem na własną strefę.
* Dragon Seeker ma Vanguard wbudowany.
* Każdy inny bohater może kupić za 20 punktów Rune of Kinship. Dostaje w tedy Scout i Ambush do wyboru w czasie wystawiania. Nie dotyczy króla na tronie.

Do tego jeden oddział Seekerów i dwa oddziały Rangerów mogą mieć Skirmish jeżeli jest ich mniej niż 16.

Więc technicznie rzecz biorąc da się 4500 punktów przepalić tak, aby nic nie miało zwykłego deploymentu...

Czy tym się da grać? Nie wiem, na pewno jest trochę smaczków możliwych:

* Thane z 2x Rune of Lightning, Rune of Returning i Rune of Kinship (95/150punktów w itemkach) wychodzi razem z górnikami z TW w ambushu. Oni mają po dwie rzutki na 5+ z S4 AP1. On trafia na 2+, jak trafi ma 2D3+1 hitów z S4 AP1 i Magical Attacks.
* Inżynier z Rune of Kinship i Forge Repeater (broń od żyrków), lub Wyrm-Slayer Rocket (3+, S6, AP3, MW(D3), Flaming Attack, 24") wychodzi albo z ambusha, albo ze Scouta i robi zadymę. Można takich dwóch złożyć.
* Król-Morderca wychodzi razem z górnikami ;)
* Król-Morderca wychodzi razem z Rangerami od boku, a Dragon Seeker z Vanguardem od przodu.

Ps. Górnicy z pistoletami (niektórzy ponoć je biorą ;) mają w 10 efektywny zasięg 17" od krawędzi. Jak się weźmie kilku więcej to pewnie można na spokojnie dołożyć 2 cale...

Mamut
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Post autor: Mamut »

Nie zapomnij proszę o Holdach z Vanguardem.
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Piszę 30 minut elaborat o tym jakie to są wspaniałe krasnoludy i za pominam o Hold Guardianach z Vanguardem ;) - dzięki Mamut!

* Hold Guardiany (Large Infantry) mogą przed wystawianem wybrać czy mają +1S +1AP (do 6), +2Agi (do 4), Vanguard. 2 oddziały, po 8 sztuk w każdym. To jest jedyny oddział, w którym bym radził przemyśleć tego Vanguarda - 5S to trochę mało, aby można było powiedzieć, że wchodzą z przytupem do walki ;)

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Jak widzę rozpy DH na MSU to mi się to kojarzy właśnie z takim guerilla warfare ;) Szkoda tylko, że nie o takie DH walczyliśmy.
Obrazek

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Slayer Zabójców pisze:Jak widzę rozpy DH na MSU to mi się to kojarzy właśnie z takim guerilla warfare ;) Szkoda tylko, że nie o takie DH walczyliśmy.
Dokładnie! Jak widzę MSU to mi przykro ;)
Nie chcę MSU, chcę mordercze klocki!

Ale tak się DH obecnie nie da grać. Kompletnie. Nie da się też robić kilku innych rzeczy, które robią inne armie, a w czym Krasnoludy powinny być najlepsze :p

Awatar użytkownika
Mojżesz
Mudżahedin
Posty: 349

Post autor: Mojżesz »

Może przenieśmy dyskusję nad DH do wątku DH?

Tutaj to i tak mało kogo interesuje pewnie ;)
TROSKLIWE MISIE

ODPOWIEDZ