Pytania dotyczące wersji 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Furion, kudłaty, Lidder

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3892
Rejestracja: 17 sie 2011, o 12:51
Lokalizacja: Czarne Wrony W-wa

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Glegut » 15 sty 2019, o 14:28

Mojżesz pisze:Może przenieśmy dyskusję nad DH do wątku DH?

Tutaj to i tak mało kogo interesuje pewnie ;)
Won do kopalni! 8)
Obrazek

Awatar użytkownika
Mojżesz
Mudżahedin
Posty: 309
Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:59

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Mojżesz » 15 sty 2019, o 14:37

Glegut pisze:
Mojżesz pisze:Może przenieśmy dyskusję nad DH do wątku DH?

Tutaj to i tak mało kogo interesuje pewnie ;)
Won do kopalni! 8)
Chłopstwo widzę się burzy...
Obrazek

"For example - I am 15th best result (dwarfs), on par with Poland Dwarf player ;) ... But trust me, I am not that good in no way ever."

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Kradziej
Posty: 957
Rejestracja: 4 sty 2016, o 20:00

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Dancaarkiiel » 15 sty 2019, o 14:52

Potwierdzam, los dzieci jest każdemu obojętny.
Pozdrawiam! :*
Obrazek

Awatar użytkownika
SiersciucH
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165
Rejestracja: 19 sty 2011, o 22:38

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: SiersciucH » 5 lut 2019, o 20:36

1. Czy sztandarowy armii może teraz brać dwa zaklęcia sztandaru i inne wyposażenie specjalne jakiś mieczyk magiczny albo coś?
2. Czy jeżeli Król Krasnoludów przyjmuje pojedynek od innego bohatera który walczy z jego oddziałem od boku/ tyłu to w ramach pojedynku działa ściana z tarcz ?

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 575
Rejestracja: 28 gru 2017, o 16:49
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: WarX » 5 lut 2019, o 20:53

SiersciucH pisze:1. Czy sztandarowy armii może teraz brać dwa zaklęcia sztandaru i inne wyposażenie specjalne jakiś mieczyk magiczny albo coś?
2. Czy jeżeli Król Krasnoludów przyjmuje pojedynek od innego bohatera który walczy z jego oddziałem od boku/ tyłu to w ramach pojedynku działa ściana z tarcz ?
1. Tak może wziąć ze sobą dwa sztandary i tyle magicznych itemków, ile uniesie w punktach (razem!).
2. Nie ma tak dobrze - do tego jest potrzebny Holdstone. Bez niego bok-to-bok. Ale z... Bajka ;)

Awatar użytkownika
SiersciucH
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165
Rejestracja: 19 sty 2011, o 22:38

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: SiersciucH » 7 lut 2019, o 16:40

1. czy krasnoludzkie zaklęcie broni Rune of Lightning w pojedynku zadaje obrażenia temu z kim się pojedynkuję czy idą na jego oddział ?

2. czy tron wojenny daje królowi nienawiść? czy tylko ataki tronu ją mają ?

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 575
Rejestracja: 28 gru 2017, o 16:49
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: WarX » 7 lut 2019, o 17:22

SiersciucH pisze:1. czy krasnoludzkie zaklęcie broni Rune of Lightning w pojedynku zadaje obrażenia temu z kim się pojedynkuję czy idą na jego oddział ?

2. czy tron wojenny daje królowi nienawiść? czy tylko ataki tronu ją mają ?
1. Idzie w przeciwnika w pojedynku. Warto zwrócić uwagę, że jeżeli nie pojedynkujesz się, to każda runka wypłaca D3 każdemu oddziałowi, który trafisz (kanapkują cię i trafisz w 3 oddziały po jednym hicie, wypłacasz każdemu z osobna pioruny).

2. Tylko tron. To jest reguła działająca na model part (co sugeruje choćby to, że jest w linii Offensive, a nie Global w profilu)

ironhead
Chuck Norris
Posty: 455
Rejestracja: 31 sie 2007, o 20:28

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: ironhead » 10 lut 2019, o 12:09

Pytanko o VC:

Wampir mały i duży mają Autonomous. Czy taki Wampir (nie-generał) nie będący w zasięgu generała może sobie wymaszerować z unitu zombiaków/szkieli ?
Autonomous
Undead units consisting entirely of models with Autonomous may perform March Moves as normal, even when outside
the range of the Commanding Presence of any friendly models. The unit must still pass a Discipline Test in order to do so
if within 8" of non-Fleeing enemy units.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Rejestracja: 6 sie 2009, o 22:34

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Stan » 10 lut 2019, o 12:21

tak

ironhead
Chuck Norris
Posty: 455
Rejestracja: 31 sie 2007, o 20:28

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: ironhead » 10 lut 2019, o 12:53

Ok, to pytanie związane z powyższym.
Czy jeśli jest wrogi oddział w odległości 8'' od tego oddziału gdzie siedzi Wampir, ale sam Wampir jest gdzieś na skraju i jest dalej niż te 8'' to czy Wampir musi zdawać March Test ?

Awatar użytkownika
Ciara
Falubaz
Posty: 1371
Rejestracja: 19 sie 2012, o 06:26
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Ciara » 10 lut 2019, o 13:11

Nie musi. To vampir robie march test wychodząc z unitu a nie zombie.
Obrazek

ironhead
Chuck Norris
Posty: 455
Rejestracja: 31 sie 2007, o 20:28

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: ironhead » 10 lut 2019, o 22:40

A jak ma się do tego ta zasada ?
21.B.d.2 Advance/March Moving out of a Combined Unit
A Character counts as part of the unit until it has physically left it. If a Character does not have enough movement to
be placed at least 1” away from the unit, it cannot leave the unit. A Character cannot leave a unit and rejoin it in
the same phase. If one or more Characters want to leave a Combined Unit during the Movement Phase, apply the
following rules:
• Choose the Combined Unit and take a single March Test if necessary as per “Moving Units ”, page 51 . The test
applies to both Characters and R&F models in the unit, i.e. if the test is failed, none of the models may perform
a March Move during this Movement Phase.

Awatar użytkownika
Ciara
Falubaz
Posty: 1371
Rejestracja: 19 sie 2012, o 06:26
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Ciara » 10 lut 2019, o 23:54

O patrz, jednak jest odpowiedź w rbku.
Obrazek

ironhead
Chuck Norris
Posty: 455
Rejestracja: 31 sie 2007, o 20:28

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: ironhead » 12 lut 2019, o 11:06

Heh, dopytałem jeszcze na ninth age (Eisenheinrich, Lagerlof). Okazuje się, że zasada Autonomous jest nadrzędna i wampir w ogóle nie może wymaszerować z takiego unitu, niezależnie czy jest wróg w zasięgu czy nie.

Mamut
Chuck Norris
Posty: 573
Rejestracja: 23 lip 2017, o 21:36
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Mamut » 12 lut 2019, o 17:01

ironhead pisze:Heh, dopytałem jeszcze na ninth age (Eisenheinrich, Lagerlof). Okazuje się, że zasada Autonomous jest nadrzędna i wampir w ogóle nie może wymaszerować z takiego unitu, niezależnie czy jest wróg w zasięgu czy nie.
"Autonomous 
Undead units consisting entirely of models with Autonomous may perform March Moves as normal, even when outside the range of the Commanding Presence of any friendly models.The unit must still pass a Discipline Test in order to do so if within 8" of non-Fleeing enemy units."
Wystarczy czytać booka Xd
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2322
Rejestracja: 27 sie 2010, o 00:27
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Slayer Zabójców » 12 lut 2019, o 20:17

Mamut pisze: Wystarczy czytać booka Xd
Dobrze, że są tutaj zawodnicy którzy potrafią czytać, znają cały podręcznik na pamięć a wiedzą popisują się na turniejach pokazując super wyniki :) Chyba można zamknąć ten temat :D
<3
Obrazek

Mamut
Chuck Norris
Posty: 573
Rejestracja: 23 lip 2017, o 21:36
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Mamut » 12 lut 2019, o 21:54

Slayer Zabójców pisze:
Mamut pisze: Wystarczy czytać booka Xd
Dobrze, że są tutaj zawodnicy którzy potrafią czytać, znają cały podręcznik na pamięć a wiedzą popisują się na turniejach pokazując super wyniki :) Chyba można zamknąć ten temat :D
<3
Niekoniecznie, po prostu przed wypowiadaniem się nt autonomus sprawdziłem jak brzmi ta zasada XD
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1234
Rejestracja: 12 gru 2006, o 23:47
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: esgaroth » 16 lut 2019, o 03:05

czy jak obydwoje siedzimy w tym samym lesie/polu/ruinkach to i tak mamy do siebie nawzajem soft/hard covera?

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 575
Rejestracja: 28 gru 2017, o 16:49
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: WarX » 16 lut 2019, o 07:45

esgaroth pisze:czy jak obydwoje siedzimy w tym samym lesie/polu/ruinkach to i tak mamy do siebie nawzajem soft/hard covera?

Nie. Na potrzeby covera ignoruje się teren, w którym się stoi.

Według nowych zasad wystarczy, że każdy z was przyłoży front do tego samego lasu i już nie macie coverów do siebie nawzajem.

Awatar użytkownika
SiersciucH
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165
Rejestracja: 19 sty 2011, o 22:38

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: SiersciucH » 16 lut 2019, o 13:41

1. Czy pojedyncza postać może strzelać po marszu (czy jest traktowana pojedynczy harcownik)

2. Kto ustala z której strony oddziału schodzą jednostki ze strzelania (o ile to ma jeszcze jakieś znaczenie przy prostokątach granicznych)

3. czy czar Wrath of God zadaje takie same obrażenia każdemu oddziałowi w promieniu tj pojedyńczy rzut 2k6 dla wszystkich oddziałów znajdujących się w zasięgu, i każdy oddział wyłapuje tyle hitów, czy rzucamy dla każdego oddziału w zasięgu osobno 2k6 i każdy oddział w zasięgu wyłapuje tyle ile dla niego wyrzucę?

ODPOWIEDZ