Pytania dotyczące wersji 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Furion, kudłaty, Lidder

Awatar użytkownika
Ciara
Falubaz
Posty: 1384
Rejestracja: 19 sie 2012, o 06:26
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Ciara » 16 lut 2019, o 15:55

SiersciucH pisze:1. Czy pojedyncza postać może strzelać po marszu (czy jest traktowana pojedynczy harcownik)

2. Kto ustala z której strony oddziału schodzą jednostki ze strzelania (o ile to ma jeszcze jakieś znaczenie przy prostokątach granicznych)

3. czy czar Wrath of God zadaje takie same obrażenia każdemu oddziałowi w promieniu tj pojedyńczy rzut 2k6 dla wszystkich oddziałów znajdujących się w zasięgu, i każdy oddział wyłapuje tyle hitów, czy rzucamy dla każdego oddziału w zasięgu osobno 2k6 i każdy oddział w zasięgu wyłapuje tyle ile dla niego wyrzucę?
1. Nie. Solowe postacie nie mają light troopsa. (kiedyś piesza postać standard miała light troopsa)
2.Właściciel jednostki decyduje które modele ściąga.
3.Za każdy oddział rzucasz osobno na ilość hitów.
Obrazek

Mamut
Chuck Norris
Posty: 591
Rejestracja: 23 lip 2017, o 21:36
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Mamut » 16 lut 2019, o 22:22

SiersciucH pisze:2. Kto ustala z której strony oddziału schodzą jednostki ze strzelania (o ile to ma jeszcze jakieś znaczenie przy prostokątach granicznych)
Tu doprecyzuje to co Ciara pisał:
"The removal of casualties from Engaged units follows the general rules for Removing R&F models above. In addition, if the unit is in a single rank, remove casualties from either side of the unit, so that the following conditions are satisfied as best as possible for each batch of simultaneous casualties, in decreasing priority order:
• 1st priority: As few units as possible Drop out of Combat (see “Losing Base Contact ”, page 69 )
• 2nd priority: As few units as possible lose base contact without Dropping out of Combat
• 3rd priority: The number of models in base contact is maximised after nudging all units
• 4th priority: Casualties are removed as equally as possible from both sides of the unit
If it is unavoidable to break one or more of the above conditions, you must avoid breaking the higher priority order conditions, even if this means the total number of conditions you break is higher. As long as all above conditions are satisfied as best as possible, the owner is free to remove casualties as they please."
[BRB s81 16.B.b Removing R&F Models from Units Engaged in Combat]
Czyli, z szeregów które się nie stykają z przeciwnikiem(zwykle z drugiego itd) ściągasz jak chcesz, ALE, z szeregu który się styka(zwykle pierwszy, ale jak przeciwnik zaszarżował cię w tył to ten ostatni szereg też sie tego tyczy) ściąga modele właściciel jak chce, ale z zachowaniem powyższych wytycznych, z czego te blizej jedynki są najważniejsze, i zawsze patrzysz się w kolejności do 1 do 4 sprawdzając które modele możesz ściągnąć:
1. jak najmniej oddziałów wypada z walki kompletnie(bo nawet po przesunięciu się nie będą stykały)
2. jak najmniej oddziałów wypada z walki i można i trzeba je przesunąć by znowu się stykały
3. jak najwięcej modeli się styka ze sobą
4. z obu stron po równo
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013

Awatar użytkownika
Bela
Falubaz
Posty: 1198
Rejestracja: 17 lis 2011, o 18:24

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Bela » 16 lut 2019, o 22:25

Pytanie, czy teraz jak pojedynczy model zostanie na 25% życia lub mniej to też dają połowę VP? Kiedyś tak nie było, ale teraz nie widzę żadnego takiego zapisu.
Sprzedam:
WoCH/WDG
Demony/Bestie

Polskie tłumaczenie 9th Age :
9th Age PL

Tłumaczenie na zamówienie (np. AoS, Mordheim) => PW

Mamut
Chuck Norris
Posty: 591
Rejestracja: 23 lip 2017, o 21:36
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Mamut » 17 lut 2019, o 10:28

Daje, daje.
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 556
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 11:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: MikiChol » 17 lut 2019, o 13:43

Strona 85 rulebooka:
For each enemy unit that is at 25% or less of its starting Health Points (of the number
taken from the Army List) at the end of the game, you gain a number of VP equal to half
its Point Cost, rounding fractions up.

Awatar użytkownika
SiersciucH
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165
Rejestracja: 19 sty 2011, o 22:38

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: SiersciucH » 23 lut 2019, o 21:58

1. czy jak wsadzę króla krasnoludów na tron to traci on zasadę ściana z tarcz ? i używam tylko zasad globalnych wierzchowca?

2. Czy wszystkie maszyny wojenne muszę wystawić w tym samym momencie podczas wystawiania ?

Awatar użytkownika
Ciara
Falubaz
Posty: 1384
Rejestracja: 19 sie 2012, o 06:26
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Ciara » 24 lut 2019, o 00:41

1. Nie widzę żadnego zapisku o zakazie używania shieldwalla na mouncie - tak, może używać.
2. Każda maszyna to teraz osobny drop na deploya.
Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1235
Rejestracja: 12 gru 2006, o 23:47
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: esgaroth » 2 mar 2019, o 20:52

jak to jest tym "Tall"??

Infantry Standard strzela przez Infantry Large do Large Cavalary Towering Presence
(citadel guardzi strzelają przez kadimy do elfa na gryfie)

widzą? nie widzą? soft, hard?

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 578
Rejestracja: 28 gru 2017, o 16:49
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: WarX » 2 mar 2019, o 22:08

esgaroth pisze:jak to jest tym "Tall"??

Infantry Standard strzela przez Infantry Large do Large Cavalary Towering Presence
(citadel guardzi strzelają przez kadimy do elfa na gryfie)

widzą? nie widzą? soft, hard?
Tall i Towering Presence wpływają na LoS, ale nie na Cover. Strzelasz zgodnie z obrazkiem dla Standard vs. Large Large.

Jest to trochę głupie, ale pewnie podyktowane tym, że inaczej nastąpiłaby eksplozja kombinatoryczna możliwości ;)

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1235
Rejestracja: 12 gru 2006, o 23:47
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: esgaroth » 2 mar 2019, o 23:17

WarX pisze:Standard vs. Large Large.
raczej: Standard->Large->Gigantic, bo ten twój nie ma LoSa, dobrze? czy jeszcze jakoś inaczej?

Mamut
Chuck Norris
Posty: 591
Rejestracja: 23 lip 2017, o 21:36
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Mamut » 3 mar 2019, o 12:48

Line of Sight drawn to or from a model with Tall is not blocked by models of the same Height (as the model with Tall), unless the intervening model also has Tall. Remember that this also affects Cover (if a model blocks Line of Sight it contributes to Hard Cover, otherwise only to Soft Cover).
Czyli standard strzela przez large do large(ale tego 3ciego widzi tak samo jakby trochę wystawał podstawką). Hard cover.
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013

ślivek
Falubaz
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lip 2013, o 20:15

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: ślivek » 3 mar 2019, o 19:02

lol.
WarX - czytaj a nie zgaduj. Mamut Ci zacytował, że Tall działa na Covery.
Poza tym chyba nie łapię Twojego toku rozumowania Mamut albo źle tlumaczysz z angielskiego.
Standard przez Large do Large Tall tak? Tall czyli nie ma zablokowanego LoS do siebie. Do tego w nawiasie jasno napisane jako przypomnienie zasady Coverów - jak nie zasłania to Soft a nie Hard.
Obrazek

Mamut
Chuck Norris
Posty: 591
Rejestracja: 23 lip 2017, o 21:36
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Mamut » 3 mar 2019, o 19:38

A, czyli źle zrozumiałem. Z tą zasadą miałem niesamowite problemy odkąd wyszła, jeszcze z starym tekstem. Strasznie nieintuicyjna jest.
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 578
Rejestracja: 28 gru 2017, o 16:49
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: WarX » 3 mar 2019, o 21:12

@Slivek troche skrot myslowy zastosowalem.

Niemniej ten fragment podrecznika jest napisany po prostu zle.

standard tall -> standard -> standard ma soft cover bo widzi. Tak ja to zawsze interpretowalem.

ślivek
Falubaz
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lip 2013, o 20:15

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: ślivek » 4 mar 2019, o 07:16

Ja się zgadzam że zasady bywają trudne. Jak najbardziej rozumiem też że można się pomylić. Bardziej traktuje to jako wypomnienie nie do was a do tych co bywają poirytowani jak nie odpowiadam im na pytanie od razu bo wolę sprawdzić w booku niż dać złą odpowiedź.
Częsty problem z tą zasada to było, że ludzie czytali pierwszy fragment: "los drawn to and from a model with tall is not blocked by models of the same height ..." poczym pomijali drugą część (wszak po nawiasie to po co): "... unless the intervening model also has tall."
Tutaj z kolei jeden z was stosuje "skrót" mówiąc, że wpływa "na Los ale nie na covery" ("Remember that it also affects cover").
Drugi pisze hard samemu cytując zasadę która na 2 zdaniach wyjaśnia że to ma być soft bo przecież los nie jest blokowany.
Jeszcze raz panowie - nie obrażać się proszę, każdy czasem coś źle zinterpretuje czy odpisze bez sprawdzenia.
Zwyczajnie to bardzo trafny przykład jak dużo pomyłek się zdarza cały czas podczas gier nawet przez osoby oczytane, grające nie mało i faktycznie starając się aktywnie ogarniać te zasady :)
Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1235
Rejestracja: 12 gru 2006, o 23:47
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: esgaroth » 4 mar 2019, o 15:59

czyli podsumowując:

Ogry z hundgunami->Ogry->Ogry = brak LoSa
Ogry z hundgunami->Ogry->Tuskerzy = soft cover
Scraplingi z hundgunami->Ogry->Tuskerzy = soft cover

dobrze?

Mamut
Chuck Norris
Posty: 591
Rejestracja: 23 lip 2017, o 21:36
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Mamut » 4 mar 2019, o 19:38

Pomijając to że scraplingi nie mają handgunów to tak XD
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Kradziej
Posty: 967
Rejestracja: 4 sty 2016, o 20:00

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Dancaarkiiel » 5 mar 2019, o 10:22

Jest dobrze.
Obrazek

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2322
Rejestracja: 27 sie 2010, o 00:27
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Slayer Zabójców » 5 mar 2019, o 10:30

Mamut pisze:Pomijając to że scraplingi nie mają handgunów to tak XD
Mają handguny, tylko takie... scraplingowe - s3 ap0 :/
Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1235
Rejestracja: 12 gru 2006, o 23:47
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: esgaroth » 5 mar 2019, o 11:59

czyli "w poziomie" ze względu ile się widzi linii facing celu można zrobić: no cover, soft, hard, brak losa
a "w pionie" ze względu na wysokości jednostek można zrobić: no cover, soft lub brak losa, "w pionie" nie ma harda, dobrze??

ODPOWIEDZ