Rozpiski

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2293

Re: Rozpiski

Post autor: wind_sower »

Ja bardzo lubie szamanism, ale divinacja zwyczajnie lepsza :) A jak ktoś ma problem z zasięgiem to niech sobie czapkę wsadzi na BSB ;)

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

4498 pkt.

Damsel [495pts]: Barded Warhorse, Druidism/Divination Wizard Master
. Special Equipment: 2x Binding Scroll

Duke [685pts]: Army General, Audacity, Hippogriff, Questing Oath, Shield
. Special Equipment: Blessed Inscriptions, Crusader's Salvation - Dominant, Dragonfire Gem

Paladin [325pts]: Barded Warhorse, Battle Standard Bearer, Paired Weapons
. Special Equipment: Ghostly Guard, Hero's Heart

Knights Aspirant [250pts]: Champion, 5x Knight Aspirant

Knights Aspirant [250pts]: Champion, 5x Knight Aspirant

Knights of the Realm [643pts]: Champion, 12x Knight of the Realm, Musician, Standard Bearer: Banner of Discipline

Knights of the Quest [830pts]: Champion, 15x Knight of the Quest, Musician, Standard Bearer: Banner of Speed

Siege War Machine [120pts]: Scorpion (4+)

Siege War Machine [120pts]: Scorpion (4+)

Yeoman Outriders [135pts]: Bow (4+), Light Armour, Shield, 5x Yeoman Outrider

Yeoman Outriders [135pts]: Bow (4+), Light Armour, Shield, 5x Yeoman Outrider

Pegasus Knights [510pts]: Musician, 4x Pegasus Knight, Standard Bearer: Flaming Standard

Przy Questach i wytrwałym w boju generale chyba lepszy druidizm, dla dywinacji nie chce już wtykać czapy na bsb...Druidyzm daje mi tu ważne +2/3 do wytrzymałości, gdybym jednak wolał przyjąć szarżę na klatę.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Tofic
Chuck Norris
Posty: 445
Lokalizacja: Animosity Szczecin/Wrocław

Post autor: Tofic »

sorinmarkov pisze:Milczek, a ile można grać tym samym? :D

As1, tylko każdy twierdzi że shamanism to zło (mi się gra zajebiście, bestia, dendżerusy, minusy to wound z zasięgu, śmieszny pocisk, frenzy i battle focus, boost do siły, bo tak, s6 ap3 to czasami zbyt mało). Najlepsza kmina to scaryfication na konnej babie i potion of siły :D O, trafiłem demon princa? O, rana na 2+, nie wszedł łordzik? O, d3 + 1 :D O, diobeł padł? O.

Dama w opresji :D
Z to suczką sama prawda, ładujesz atrybut, spijasz małpkę i kładziesz do spania największych gladiatorów. Niejeden na tym poległ, pozdrawiam heroska na stagu. Jak dla mnie największy dylemat to shamanism czy druidsm, zmieniam regularnie.
Obrazek

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

No właśnie szamanizm wychodzi mi najciekawszą opcją, bo jest bardziej defensywny, niż może się wydawać, a na stole dużo rzeczy nie mamy, o ofensywności nie wspominając. Ale ilu ludzi tyle opinii, jedni only druidism, drudzy divination is the best, dla mnie suka szaman z kompotem na koniu. Dawej te smoki.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10314
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Na nowy sezon taką mam rozkminę wyjściową.

Duke @ 670 Pts
General; Questing Oath; Shield
Blessed Inscriptions [65]
Crusader’s Salvation [100]
Dragonfire Gem [20]
Virtue of Humility [35]
Hippogriff

Paladin @ 470 Pts
Questing Oath; Shield; Battle Standard
Basalt Infusion [35]
Dusk Forged [50]
Virtue of Valour [60]
Pegasus

Damsel Master @ 385 Pts
The Divination
Barded Warhorse

Damsel Adept @ 235 Pts
The Shamanism
Barded Warhorse

11 Knights of the Realm @ 595 Pts
Standard; Musician; Champion
Flaming Standard [35]

35 Peasant Levy @ 265 Pts
Halberd; Musician

35 Peasant Levy @ 265 Pts
Halberd; Musician

11 Knights of the Quest @ 630 Pts
Standard; Musician; Champion
Banner of Roland [50]

Siege War Machine - Scorpion (4+) @ 120 Pts

Siege War Machine - Scorpion (4+) @ 120 Pts

3 Pegasus Knights @ 381 Pts
Vanguard; Standard

3 Pegasus Knights @ 361 Pts
Vanguard

Models in Army: 104
Total Army Cost: 4497

Zobaczymy jak wyjdzie w praktyce.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 614
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

O co chodzi z tym Humility na Generale?

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10314
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

W 18 calach od niego chłopi biorą jego ld.
W 18 calach daje chłopom przerzuty ld tak jak bsb.
Jest bsbkiem sam dla siebie.
W 18 calach od niego chłopi mają +2 do marszu.

Poprostu chodzi o lepszą kontrolę stołu. Większą swobodę grania kadrą. Bsb robi swoje a generał swoje. Nie muszą latac jeden za drugim.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 614
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Dzięki! Zastanawiałem się czy chodzi bardziej o to Insignificant - aby mógł uciekać przez swoje oddziały bez panikowania ich ;)

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10314
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Oj nie. Lepiej niech nie ucieka. Ale jeśli będzie musiał, to dodatkowy plus.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2416
Lokalizacja: Lublin, Góry Wamać

Post autor: Szamot »

Macie jakieś pomysły na 2500? 8)

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 822

Post autor: Huss »

Cześć,
Proszę o porady/sugestie:)

Wersja oparta o 9th 2.1 ed. (beta)

520 - Duke, General, Barded Warhorse, Grail Oath, shield, Virtue of Renown, Tristan Resolve, Basalt Infusion, Fortress of Faith, Potion of Swiftness, Potion of Strenght (G)
355 - Paladin, Barded Warhorse, Battle Standard
Bearer, Piety, Shield, Questing Oath and Bastard
Sword, Alchemist Alloy, Dragonfire Gem (Q)
465 - Damsel, Druidism, Wizard Master, Barded Warhorse, Storm Clarion (Q)
(1340)
635 - 12x Knight Aspirant, C, M, S, Banner of
the Last Charge
250 - 5x Knight Aspirant, C
250 - 5x Knight Aspirant, C
(1135)
675 - 13x Knight of the Quest, C, M, S
130 - 5 Yeoman Outriders
130 - 5 Yeoman Outriders
730 - 8x Knight of the Grail, M, S, Banner of Roland
360 - Green Knight
(2025)
4500

Co sądzicie o powyższym pomyśle? Cory mogę zmodyfikowac na 15 Knight of the Realm, full command i Last Charge oraz 6 Knight of the Realm z muzykiem. Tracę jeden scoring i trochę taktycznych możliwości (2x5 Aspirantow).

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3633
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

2x5 aspirantów jest zbyt dobrych, żeby z nich rezygnować.

Z jaką kosą biega duke? Masz błogosławieństwo ale nie wbrałeś żadnej broni.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Ciara
Falubaz
Posty: 1422
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Tristan resolve musi być na hand weaponie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 822

Post autor: Huss »

Tak jak napisał Ciara, Tristan może być niestety wyłącznie na hand weaponie:)

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2416
Lokalizacja: Lublin, Góry Wamać

Post autor: Szamot »

ja póki co widzę potnecjał w duke

hipogryf pod puppe
tristan
uther
pairedy
gralowiec
valour
reszta według uznania pykałem sobie na UB bez bsb to dałem mu koronę dla ld10, ale pewnie można mu fajniesze rzeczy wcisnąć

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2293

Post autor: wind_sower »

Tristan tylko na hand weapon

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2416
Lokalizacja: Lublin, Góry Wamać

Post autor: Szamot »

no to niezły wał :D no nic dzięki

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3633
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Poniżej prezentuję rozpiskę nastawioną znacznie bardziej na jednostki piesze.

Założenie jest następujące. Bolec wzięty jako straszak (może coś kiedyś ustrzeli). Tak czyinaczej przeciwnik musi go brać pod uwagę w swoich założeniach taktycznych. Nie wiem dlaczego ale mimo jego ogromnego braku skuteczności, przeciwnicy chowają wszystkie stwory i bohaterów, gdzie tylko się da :D

2 oddziały kuszników wzięte do ściągania śmieci ze stołu i skubania cięższych rzeczy. Do obu oddziałów wchodzi po jednym kasztelanie. Będzie dawał im większą liderkę + w razie szarży fasta lub mniejszego oddziału cięższej kawalerii będzie w stanie obronić żólnierzy. W razie nadchodzącej walki wręcz, będą się zwijać w oddział po 5 modeli. Będzie to też dobra kontra na słabo opancerzone jednostki z mocnym wygarem, kótre kroją rycerzy nim ci zdążą zaatakować.

Lord klepacz głównie będzie polował na samotnych zabijaków wroga, stwory, ewentualnie będzie supportował oddziały w walce. No i jego największa zaleta rozdawanie liderki w 18 calach. Bastard sword jest dość uniwersalny i w połaczeniu z king slayerem daje nam 5 ataków z s6 gdy użyamy go jako lekkiej lancy albo s7 gdy walimy dwurakiem. Ward 4+ od S5 też jest całkiem syty wiec nie łatwo będzie go zabić

BSB wchodzi do dużej lancy aspirantów i podbije im warda, dzięki czemu s4 z ap nie będzie aż tak bolało. Aspiranci mają też impakty co pozwoli osiągnąć całkiem niezły wygar w szarży. Szczególnie, że mogę wskrzeszać rycerzy.

Czarodziejka wchodzi do lancy questów. Docelowo ma leczyć lorda i wskrzeszać rycerzy. Oddział bardziej pomocniczy.

Relikwiarz do Farlornów którzy poza aspirantami będą stanowić główną siłę bojową (ustawieni będą w klocku 6x6 dla zwiększenia ilosci ataków). W CC będą trudnym orzechem do zgryzienia i w razie pomocy ze strony innych jeddnostek dadzą radę je zbuffować relikwiarzem.

Yeomani wzięci jako odginaczki + może coś poskubią w strzelaniu. Na razie do testów ze zbroją i pancerzem, żeby byli w stanie wytrzmać znacznie więcej ostrzału i magii. Lepiej jak przeciwnik wali w nich niż po bardziej znaczących jednostkach.

Mały oddział aspirantów wzięty jako jednostka pomocnicza do flankowania lub ściągania mniejszych oddziałów przeciwnika. W szarży są dość mocni i często przeciwnik lekceważy ich co potem kończy się dla nigo tragicznie

W każdym oddziale jest bohater lub czempion, żeby w razie czego uniemożliwić wciągniecie mojego lorda do nieopłacalnego pojedynku.

Rozpiska do pogrania ofensywnie jak i defensywnie z mocną kontrą.
Mam też w sumie 6 Scoringów więc jest spora szansa na zrbienie scenariusza, nawet przy ostrej wyżynce.

Czekam z miłą chęcią na konstruktywną krytykę i sugestie co do potencjalnych zmian. :)

Characters – 1635 pkt

Duke 675pkt
Hippogriff, Questing Oath and Bastard Sword, shield, Renown (D3 wound na 6), King Slayer (+ 1 S, AP, Atack), Fortress of Faith, Uther’s Conviction (+1 Arm, +1ward), Potion of Swiftness

Damsel (420)
Wizard Master, Barded Warhorse, Druidism, Crystall Ball

Paladin (370)
BSB, Barded Warhorse, Questing Oath & Bastard Sword, Shield, Crusader’s Salvation, piety

Castellan 85pkt
(Master at Arms +1 atack, heavy armour, great weapon, long bow)

Castellan 85pkt
(Master at Arms +1 atack, heavy armour, great weapon, long bow)

Special – 1605
1 Scorpion – 115 pkt
5 Yeoman Outriders (Light armour, shield, Throwing Weapons (5+))- 140pkt
5 Yeoman Outriders (Light armour,shield, Throwing Weapons (5+)) - 140pkt
30 Knighs Farlorn (FCG, Banner of the Relentless Company) - 775pkt
6 Knights of the quest (champion) - 285pkt
1 Sacred Reliquary - 150pkt

Core - 1259 pkt
5 Knights Aspirants (Champion) - 250pkt
12 Knights Aspirants (FCG, Banner of last charge) – 575 pkt
16 Pasant bowmans (crossbows) - 217pkt
16 Pasant bowmans (crossbows) - 217pkt

Total Models – 102
Total pkt – 4499
Ostatnio zmieniony 11 lis 2019, o 13:51 przez Matis, łącznie zmieniany 1 raz.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Rilam
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Miscast - Tczew

Post autor: Rilam »

Kilka uwag, gdy bierzesz kusze tracisz płotki na łukach. Kasztelani raczej nie obronią kuszników. Już lepiej zamiast nich dać kolejny oddział albo trebusz. Bsb wchodząc do aspirantów zmniejsza liczbę impactow.

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3633
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Dlaczego BSB zmniejsza liczbę Impactów? Opis sztandaru mówi, że impakty robią modele, które stoją w przednim szeregu. Więc bsb nie powinien zmniejszać ich ilości

O płotkach nie wiedziałem. Zaraz poprawię.

Kasztelanów na razie zostawię, zobaczymy jak się sprawdzą. Zawsze może w ostateczności robić za odginaczkę :P
Jeśli chodzi o ewentualne wstawienie czegoś za nich to jest ciężko. Punktowo wszystkie małe oddziały czy trebusz kosztują więcej. Do rozważenia jest dopakowanie lancy questów do 9 i dodanie po 1 kuszniku do każdego oddziału.

Wyjdzie w praniu, jak dobrze pójdzie to będzie testowane w przyszły weekend
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

ODPOWIEDZ