Biskup, Liturgia Pani i inne durne pomysły
Biskup, Liturgia Pani i inne durne pomysły
Jak wspomniałem w temacie o chłopach, oto moje autorskie zasady do bretońskiego duchowieństwa Wiem, że fluffowo kościół Pani Jeziora nie posiada żadnych oficjalnych kapłanów, ale jakoś nie jestem w stanie wyobrazić sobie feudalnego społeczeństwa, jakim jest Bretonnia, bez wpływowej i bogatej warstwy duchownych. Efektem tego są poniższe dodatki.
Bretoński Biskup
M WS BS S T W I A Ld
4 3 3 3 3 2 3 1 7
Biskup jest magiem 1 poziomu i może korzystać z następujących domen: Życie, Światło, Niebiosa i Liturgia Pani
Za 35 pkt może być awansowany na 2 poziom
Może wybierać przedmioty magiczne (commony i bretońskie) za max. 50 pkt
Może jeździć na koniu (10pkt)
Zasady specjalne: Niezachwiana Wiara, Sługa Pani, Duchowny
Niezachwiana Wiara: Biskup, przepełniony fanatycznym oddanie Pani Jeziora, nie ulęknie się żadnego wroga - biskupi są odporni na Strach i Terror.
Sługa Pani: Biskupi otrzymują Blessing of the Lady, tak jak rycerze czy damselki.
Duchowny: religijne zasady zabraniają biskupowi rozlewać krew w walce wręcz (co nie przeszkadza im smażyć wroga zaklęciami czy dowodzić armiami). Biskup w wyborze przedmiotów magicznych nie może wybierać broni ani pancerzy.
Koszt punktowy: 75 pkt
Bretoński Kardynał
M WS BS S T W I A Ld
4 3 3 3 3 3 4 1 8
Kardynał jest magiem 3 poziomu i ma dostęp do tych samych domen, co Biskupi.
Może zostać magiem 4 poziomu za 35 pkt.
Może wybierać przedmioty za max. 100 pkt.
Może jeździć na koniu (14 pkt)
Zasady specjalne: Niezachwiana Wiara, Sługa Pani, Duchowny, Wysoki Status
Wysoki Status: Jeżeli armia nie zawiera żadnego Diuka, Kardynał musi być generałem.
Koszt: 195 pkt
LITURGIA PANI - tyllko Biskupi i Kardynałowie
1. Błogosławieństwo Pani (5+)
Duchowny błogosławi wojska Bretonnii, utwierdzając je w przekonaniu, że walczą w najsłuszniejszej sprawie. Zaklęcie można rzucić na dowolny oddział w polu widzenia, w odległości 12 cali, także do walki wręcz. Cel zaklęcia może przerzucić wszystkie nieudane rzuty na trafienie w najbliższej rundzie walki wręcz.
2. Droga ku światłu (7+)
Biskup wlewa otuchę i nadzieję w serca walczących, motywując ich do aktów odwagi graniczącej z szaleństwem. Zaklęcie można rzucić na dowolny oddział w odległości 24 cali i w zasięgu wzroku. Cel zaklęcia staje się odporny na Strach i Terror do końca swojej następnej fazy ruchu.
3. Pogan czeka śmierć! (9+)
Z pastorału biskupa wystrzeliwuje strumień palącego światła, niosąc zagładę wrogom Pani Jeziora. Zaklęcie jest magicznym pociskiem o zasięgu 24 cali, zadającym celowi 2D6 ciosów z siłą 4. Siła wynosi 5, jeżeli celem zaklęcia są nieumarli lub demony.
4. Precz, diabelstwa! (10+)
Recytując święte formuły i wzywając imię Pani, biskup sprawia, że wrogowie cofają się w popłochu, niezdolni zaatakować wojsk, które chroni boska moc. Zaklęcie można rzucić na dowolną wrogą jednostkę, niezwiązaną walką wręcz, w promieniu 18 cali. Jednostka nie może w swojej nadchodzącej fazie ruchu szarżować ani wykonywać ruchów innych niż ucieczka.
5. Ekskomunika (11+), Remains in Play
Wyczuwając nieprawą magię w armii wroga, biskup nakłada na tego kto nią włada, potężną klątwę. Zaklęcie można rzucić na dowolnego wrogiego maga w odległości do 24 cali. Cel zaklęcia traci kontrolę nad magiczną energią, która obraca się przeciw niemu - dopóki trwa Ekskomunika, wszystkie dublety podczas rzucania zaklęć przez napiętnowanego będą traktowane jak Miscast.
6. Dame le vult! (11+)
Biskup wykrzykuje zagrzewające do walki odezwy, głosząc iż "Pani tak chce". Zaklęcie można rzucić na dowolny sprzymierzony oddział w odległości 24 cali. Oddział może wykonać pełen ruch, jak w normalnej fazie ruchu, włącznie z szarżowaniem. Zaszarżowane wrogie jednostki mogą deklarować wszystkie reakcje w odpowiedzi na takie szarże.
No i tyle. To absolutnie nieoficjalny, prywatny wymysł. Jeżeli ktoś będzie miał ochotę go wypróbować, to niech się podzieli wrażeniami
Bretoński Biskup
M WS BS S T W I A Ld
4 3 3 3 3 2 3 1 7
Biskup jest magiem 1 poziomu i może korzystać z następujących domen: Życie, Światło, Niebiosa i Liturgia Pani
Za 35 pkt może być awansowany na 2 poziom
Może wybierać przedmioty magiczne (commony i bretońskie) za max. 50 pkt
Może jeździć na koniu (10pkt)
Zasady specjalne: Niezachwiana Wiara, Sługa Pani, Duchowny
Niezachwiana Wiara: Biskup, przepełniony fanatycznym oddanie Pani Jeziora, nie ulęknie się żadnego wroga - biskupi są odporni na Strach i Terror.
Sługa Pani: Biskupi otrzymują Blessing of the Lady, tak jak rycerze czy damselki.
Duchowny: religijne zasady zabraniają biskupowi rozlewać krew w walce wręcz (co nie przeszkadza im smażyć wroga zaklęciami czy dowodzić armiami). Biskup w wyborze przedmiotów magicznych nie może wybierać broni ani pancerzy.
Koszt punktowy: 75 pkt
Bretoński Kardynał
M WS BS S T W I A Ld
4 3 3 3 3 3 4 1 8
Kardynał jest magiem 3 poziomu i ma dostęp do tych samych domen, co Biskupi.
Może zostać magiem 4 poziomu za 35 pkt.
Może wybierać przedmioty za max. 100 pkt.
Może jeździć na koniu (14 pkt)
Zasady specjalne: Niezachwiana Wiara, Sługa Pani, Duchowny, Wysoki Status
Wysoki Status: Jeżeli armia nie zawiera żadnego Diuka, Kardynał musi być generałem.
Koszt: 195 pkt
LITURGIA PANI - tyllko Biskupi i Kardynałowie
1. Błogosławieństwo Pani (5+)
Duchowny błogosławi wojska Bretonnii, utwierdzając je w przekonaniu, że walczą w najsłuszniejszej sprawie. Zaklęcie można rzucić na dowolny oddział w polu widzenia, w odległości 12 cali, także do walki wręcz. Cel zaklęcia może przerzucić wszystkie nieudane rzuty na trafienie w najbliższej rundzie walki wręcz.
2. Droga ku światłu (7+)
Biskup wlewa otuchę i nadzieję w serca walczących, motywując ich do aktów odwagi graniczącej z szaleństwem. Zaklęcie można rzucić na dowolny oddział w odległości 24 cali i w zasięgu wzroku. Cel zaklęcia staje się odporny na Strach i Terror do końca swojej następnej fazy ruchu.
3. Pogan czeka śmierć! (9+)
Z pastorału biskupa wystrzeliwuje strumień palącego światła, niosąc zagładę wrogom Pani Jeziora. Zaklęcie jest magicznym pociskiem o zasięgu 24 cali, zadającym celowi 2D6 ciosów z siłą 4. Siła wynosi 5, jeżeli celem zaklęcia są nieumarli lub demony.
4. Precz, diabelstwa! (10+)
Recytując święte formuły i wzywając imię Pani, biskup sprawia, że wrogowie cofają się w popłochu, niezdolni zaatakować wojsk, które chroni boska moc. Zaklęcie można rzucić na dowolną wrogą jednostkę, niezwiązaną walką wręcz, w promieniu 18 cali. Jednostka nie może w swojej nadchodzącej fazie ruchu szarżować ani wykonywać ruchów innych niż ucieczka.
5. Ekskomunika (11+), Remains in Play
Wyczuwając nieprawą magię w armii wroga, biskup nakłada na tego kto nią włada, potężną klątwę. Zaklęcie można rzucić na dowolnego wrogiego maga w odległości do 24 cali. Cel zaklęcia traci kontrolę nad magiczną energią, która obraca się przeciw niemu - dopóki trwa Ekskomunika, wszystkie dublety podczas rzucania zaklęć przez napiętnowanego będą traktowane jak Miscast.
6. Dame le vult! (11+)
Biskup wykrzykuje zagrzewające do walki odezwy, głosząc iż "Pani tak chce". Zaklęcie można rzucić na dowolny sprzymierzony oddział w odległości 24 cali. Oddział może wykonać pełen ruch, jak w normalnej fazie ruchu, włącznie z szarżowaniem. Zaszarżowane wrogie jednostki mogą deklarować wszystkie reakcje w odpowiedzi na takie szarże.
No i tyle. To absolutnie nieoficjalny, prywatny wymysł. Jeżeli ktoś będzie miał ochotę go wypróbować, to niech się podzieli wrażeniami
Gniewko Jesteś Mistrzem !! Kolesie sa świetni !! Dooobry klimat !! tacy fanatycy z imperium "Pani/Sigmar Tak chce !! " . Szkoła magii super nie przegięta taka wsam raz - no może pocisk troszke mocnawy ale co tam no i ta 5 - taki pierścionek DE z tego wychodzi hmm nie pasuje mi to do reszty czarów.
Myślę, że pocisk w miarę wyważyłem. To jedyne ofensywne zaklęcie w Liturgii, ma wszystkie ograniczenia wynikające z bycia misslem, więc trudność 9+ jest w miarę rozsądna (2D6 S4 z magii ognia ma 8+). No a że mocniej bije po wszelakim bluźnierczym paskudztwie...to już problem tego paskudztwa, nie biskupa
Mógłbyś jeszcze raz umieścić zdjęcia swoich biskupów w galerii, bo hmm... Zepsuły się?
Moze sie i nei znam ale rada zawsze sie przyda
Generalnie jest super, świetny pomysł i w miare wyważone. Myslę tylko ze biskup powinien miec jednak 2 woundy (no duży brzuchol w końcu ma ) i kardynał cit mniejszy koszt (10-15 pk). Co do czarów. Wszystkie sa super ale pierwszy chyba bym zamienił na przerzut zranień ale wychodzi na 4+. Tyle
Generalnie jest super, świetny pomysł i w miare wyważone. Myslę tylko ze biskup powinien miec jednak 2 woundy (no duży brzuchol w końcu ma ) i kardynał cit mniejszy koszt (10-15 pk). Co do czarów. Wszystkie sa super ale pierwszy chyba bym zamienił na przerzut zranień ale wychodzi na 4+. Tyle
Zdarzali się w średniowieczu kapłani, którzy w związku z analogicznym zakazem walczyli bronią obuchową. Cep, gwiazda za odpowiednią ilość punktów?Duchowny: religijne zasady zabraniają biskupowi rozlewać krew w walce wręcz (co nie przeszkadza im smażyć wroga zaklęciami czy dowodzić armiami). Biskup w wyborze przedmiotów magicznych nie może wybierać broni ani pancerzy.
Biskup ma 2 woundy - po prostu statystyki mi sie jakoś "upchnęły" przy wysyłaniu posta. Co do gwiazdy...biskupa obowiązują zasady magów, więc ma w standardzie hand weapon i nic ponad to...możemy uznać że dla potrzeb gry tłucze wrogów pastorałem albo wymachuje kadzielnicą jak flailem
To damsłelki są biedne i nie mają żadnych wpływów? Wątpię. Poza tym, mieszkańcy SŚ uważają je za kapłanki, więc, w czym problem?Jeziora nie posiada żadnych oficjalnych kapłanów, ale jakoś nie jestem w stanie wyobrazić sobie feudalnego społeczeństwa, jakim jest Bretonnia, bez wpływowej i bogatej warstwy duchownych. Efektem tego są poniższe dodatki.
Flufowo ten pomysł pasuje do Bretoni jak pięść do nosa, trzeba by „przemeblować” pół państwa.
Vae victis!
Legion, a czy ja go komuś narzucam? Wiem że jest całkowicie sprzeczny z fluffem. A podręcznik mówi jasno, że Pani Jeziora nie ma oficjalnie zhierarchizowanego kultu, spisanych doktryn czy seminariów, a jedynymi "strażnikami wiary" są damselki i rycerze Graala (niejednokrotnie pełniący pustelniczą służbę w sanktuariach czy kaplicach).
W V edycji damselek w ogóle nie było - były czarodziejki, co po części odpowiadało fluffowi z roleplaya, gdzie jest powiedziane, że w Bretonnii oznaką dobrego tonu i wychowania jest, kiedy szlachetnie urodzona dama posiada choć minimalną znajomość sztuki magicznej.
W VI edycji z Bretonnii zrobiono elfie igrzysko, gdzie mieszkańcy Loren ciągną za sznurki i decydują o tym kto zasiądzie na tronie w Couronne...co mnie osobiście nie do końca się podoba.
W V edycji damselek w ogóle nie było - były czarodziejki, co po części odpowiadało fluffowi z roleplaya, gdzie jest powiedziane, że w Bretonnii oznaką dobrego tonu i wychowania jest, kiedy szlachetnie urodzona dama posiada choć minimalną znajomość sztuki magicznej.
W VI edycji z Bretonnii zrobiono elfie igrzysko, gdzie mieszkańcy Loren ciągną za sznurki i decydują o tym kto zasiądzie na tronie w Couronne...co mnie osobiście nie do końca się podoba.
Nie odwracaj kota go góry ogonem, z łaski swojej. Po to wrzuciłeś pomysł na forum, aby ludzie go skomentowali, czyż nie?Legion, a czy ja go komuś narzucam?
EDIT: rozumiem, że wprowadzenie owego duchowieństwa = wywalenie dotychczasowych wieszczek? W przeciwnym razie pomysł się średnio trzyma kupy.
Vae victis!
To już nieco bardziej trzymałoby się kupy , choć nie widzę potrzeby czynienia z Bretonii kolejnego Imperium.Tak, jak wcześniej wspominałem w którymś temacie, biskup ZASTĘPUJE damselkę.
W Warhammerze 90% zaprawianych w bojach żołnierzy wieje na widok szkieletów, a gruby i wpływowy klecha nie przestraszy się smoka?Niezachwiana Wiara: Biskup, przepełniony fanatycznym oddanie Pani Jeziora, nie ulęknie się żadnego wroga - biskupi są odporni na Strach i Terror.
Nie jestem jakiś doświadczonym graczem, ale czary wydają mi się przepakowane, ale tu niech jednak wypowie się ktoś, kto grał w choć jednym turnieju
Vae victis!
Nie zamierzam czynić z Bretonnii kolejnego Imperium, bo to byłoby katastrofą na miarę inwazji hord Asavara Kula. Zaklęcia są trudne do rzucenia, zwłaszcza dla nielordowego maga (przynajmniej w mojej opinii). I chcę żeby jedno było jasne - zrobiłem sobie figurkę biskupa jako coś zamiennego dla damselki, przy okazji dorabiając do niego alternatywne zasady do domowych bitew. Nie planuję rewolucji fluffowej, burzenia Bastylii, ścinania króla i chędożenia damselek.
A tak na marginesie, Bretonnię od Imperium odróżnia nie kler (nota bene powszechny, jako że ludność kraju nie jest w żaden sposób jednorodna religijnie), tylko organizacja państwa, ustrój, język i kultura.
A tak na marginesie, Bretonnię od Imperium odróżnia nie kler (nota bene powszechny, jako że ludność kraju nie jest w żaden sposób jednorodna religijnie), tylko organizacja państwa, ustrój, język i kultura.
To da się zauważyć Choć zawdzięczamy to właśnie VI edycji. Wcześniej Bretończycy byli równie „renesansowi” jak Imperium i rządził nimi jakiś, mający kraj w głębokim poważaniu, Król Słońce, wzorowany na francuskim Ludwiku którymśtam.tylko organizacja państwa, ustrój, język i kultura.
Z dwojga złego wolę aktualną wizję Bretoni
Vae victis!
Bardzo ciekawy pomysł, każda taka inicjatywa warta jest chociażby zobaczenia
Sam pomysł z biskupami nie trafia w moje gusta, ale gratuluje inwencji i pomysłowości
Sam pomysł z biskupami nie trafia w moje gusta, ale gratuluje inwencji i pomysłowości
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Tak, Charles de la Tete d'Or III, opisywany jako "najbardziej nieodpowiedzialny z nieodpowiedzialnej szlachty". To wizja Bretki z pierwszej edycji WFRP, do której gracze roleplayowi się dość mocno przyzwyczaili. V edycja battla wprowadziła podział na klasy rycerskie i ogólny klimat średniowiecznej Francji z domieszkami legend arturiańskich, a VI edycja go nieco "odcukierkowiła", podkreślając największy na skalę świata Warhammera wyzysk chłopów.
Swoją drogą jeżeli 90% podatek faktycznie by funkcjonował, to ludność królestwa wymarłaby w dwa sezony z głodu albo urządziła rewolucję
Swoją drogą jeżeli 90% podatek faktycznie by funkcjonował, to ludność królestwa wymarłaby w dwa sezony z głodu albo urządziła rewolucję
Fajny pomysł myślę że GW mogło by zrobić domene bretonni dla magiczek bo beast i life to trochę za mało no i heaven w dużej. Albo takie coś jak modlitwy w imperium, ale to by się własnie drugie imperium zaczęło robić. taki lore pani jeziora to by było dobre i głównie ochronne czary nawet.