Przemiana rozpy 7ed na 8ed - Bretka 2400. Ewolucja+dyskusja.

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4288
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Przemiana rozpy 7ed na 8ed - Bretka 2400. Ewolucja+dyskusja.

Post autor: Jagal »

Witam wszystkie misie bretońskie :mrgreen:

Założyłem oddzielny temat na podforum bretońskim ponieważ gdybym założył podobny temat na dziale 'rozpiski' i dał tylko linka do niego, to bardzo mało (zwłaszcza młodych) bretońców nie zobaczyłoby go. Najwyżej złącze go z innym tematem, jeśli nie będzie potrzebny.

Celem tego tematu jest przedstawienie przemyśleń, zmian rozpiski z 7ed na 8ed, spostrzeżeń własnych etc.

Zacznę od standardu 7ed na jakim grałem dobry rok i będę na 99% tą rozpą grał na DMP. Jest on na 2350 ale na 8ed będę tworzyć rozpiskę na 2400. IMO będzie to nowy standard(łatwo się liczy % i ogólnie sporo osób może go wystawić).

Lukasz 'Jagal' Jagalski Gdansk Snot2350 Pts - Bretonnia Army

1 Bretonnian Lord @ 286 Pts
General; Heavy Armour; Shield; Grail Vow
Falcon Horn of Fredemund [45]
Virtue of Audacity (1st) [30]
Wyrmlance [20]
1 Royal Pegasus @ [50] Pts

1 Damsel of the Lady @ 130 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Warhorse @ [0] Pts

1 Damsel of the Lady @ 120 Pts
Magic Level 1
The Silver Mirror [40]
1 Warhorse @ [0] Pts

1 Paladin Battle Standard Bearer @ 140 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Grail Vow
Gromril Great Helm [30]
Virtue of Discipline (1st) [15]
1 Warhorse @ [0] Pts

5 Knights Errant @ 100 Pts


8 Knights Errant @ 181 Pts
FCG

8 Knights of the Realm @ 241 Pts
War Banner [25]
FCG

10 Peasant Bowmen @ 65 Pts
Longbow; Braizers

10 Peasant Bowmen @ 65 Pts
Longbow; Braizers

10 Peasant Bowmen Skirmishers @ 80 Pts
Longbow; Musician; Braizers

5 Mounted Yeomen @ 87 Pts
Shield; Musician

4 Pegasus Knights @ 250 Pts
FCG

4 Pegasus Knights @ 250 Pts
FCG

3 Pegasus Knights @ 175 Pts
Musician

1 Field Trebuchet @ 90 Pts

1 Field Trebuchet @ 90 Pts

Casting Pool: 4

Dispel Pool: 4

Models in Army: 80

Total Army Cost: 2350
_______________________________________________________________


Teraz drogie misiaki przemyślenia co wylatuje :

Na 100% wylatuje 5tka errantów - nie ma po co ich trzymać zeby zdawali impotenta na 20".
Zastanawiam się też nad dużą lancą errantów - cholera niby 20", ale oni trzymali srodek i zawsze mieli generała w zasięgu(czasami tez bsb) dlatego dam im sztandar za śmieszną cenę 5pkt - gleaming pennant (pozwala przerzucic pierwszy nieudany test ld). Dzięki temu mam gwarancje ze jeśli bsb będzie dalej, to utrzymam ich w ryzach.

I właśnie - nie wiem czy wyrzucać 5tkę jołmenów:
1.Mam ich pomalowanych :D + fajne modele
2.Mam do nich sentyment
3.Zasuwają 12" na dzien bobry a jesli np. na sam koniec zrobią reforma to mam fajną żywą tarczę :mrgreen:

Na ten moment zostają.
______________________________________________________________

Bohaterowie :

Lord - hmmm jest ok na tą edycję, ale Herosim chyba wróci do łask ze względu na Heroic KB. No i pegaz podbija mu sava.

Jesli mam go składać z Heroism to muszę mieć też trafianie na 2+(tress of isoulde) zatem zostaje mi 40 pkt.
Uważam, że dawanie mu broni podbijającej ataki to nie jest rozwiązanie - zatem trzeba coś innego wymyślić. Ciekawym pomysłem będzie IMO danie mu stubborna (crown of command) zostaje mi 5pkt- idealnie na luckstona(1 raz mozna przerzucic sv).

Mamy zatem lorda ze stubbornem, który ma sava na 3+ i KB na wszystko - IMO wytrzyma z klockiem zwykłej piechoty, a większe rzeczy potnie. Na dzień dzisiejszy zostaje.

Ew. opcją zostawienia lorda z Falconem i heroismem jest dodanie do w/w przedmiotów dragonhelm i luckstone- mialby sava na 2+ i warda na fire na 2+(ciacha bloodzia z firestormbladem :)).

BSB
Napewno wylatuje Virtue of Disicipline bo jest bezużyteczne. I właśnie - co teraz? Opcją jest przerzucenie GGH na lorda, danie stubborna bsb i do tego dragonhelm (stubborn z savem na 2+)

Ale chyba wolałbym GGH mu zostawić i dodać mu wyrmlancę na śmieciowe rzeczy. Poza tym template z s3 ładnie ciacha piechotę. Nadal będzie spełniał swoją starą funkcję bo przecież przewagi nikt nie ma :)

Damselki:

Tutaj chyba dla niektórych niespodzianka - nie daje żadnej dispell scrolla. 2gie poziomy damselek - hmmm nie wiem... Najchętniej wogóle bym czarów nie rzucał, tylko zostawił damselki do podbijania warda na magię w dużych lancach. Praktycznie miscasty od 1-7 rozwalają mi lance - a imo to za duze ryzyko. a nawet jakbym wolosował spoko czary to spokojnie moge je rzucać bez różnicy czy to 2lv czy 1szy. Na ilość kostek power to nie wpływa.

Zamiast 2óch scrolli daje babce feedback scroll(czar przeciwnikowi normalnie wychodzi, ale potem ja rzucam tyloma kośćmi iloma mag rzucał czar i na 5+ za każdą kostkę dostaje wounda). IMO jest to szałowy przedmiot,który w połączeniu z lusterkiem drugiej babki będzie zabijał wrogich arcymagow.

Kilka przemyśleń:
Bohaterowie wyglądają ok, ale brakuje de facto jednej rzeczy - falcon horna. Niestety zeby go wcisnąć musiałbym albo zmienić lorda(jak zrobią errate do erraty ze jednak heroic kb nie bedzie mial to wylatuje herosim) albo wsadzić kolejnego bohatera, pewnie damselkę.

Dispell scroll by się przydał, ale ponownie nie mam jak go wsadzic, a lepszy jest mirror.

______________________________________________________________

Cory:

3xłucznicy zostają - nie chcę żadnych 15tek ze sztandarami bo prawda jest taka, ze to podraża oddzial + ew.stubborn na 5 mnie nie kreci :P Nie chce ich niańczyć, w większości przypadków jesli gram defensywnie i tak strzelają i są szarżowani przez to co ja chce. Muzyk w jednych zostaje, bo chce mieć darmowego reforma :P

8 Realmów z WB - zastanawiam się, czy nie podbić ich do 11 ale w tym momencie za 72 pkt mam kolejny oddział łuczników lub połowe oddziału m@a, do zastanowienia się ;)

i tak jak wspominałem 8 errantow - musi coś być bo mam z nimi 637 pkt w corach (600 wymagane na 2400, 625 na 2500)

_____________________________________________________________

Specjale:

2x4 pegazy fcg - bez komentarza

1x3 muzyk - czasami nie żal ich tracić, sami potrafia zamieszać no i oba oddziały pegazów mają 4 inicjatywy. No i stomp.

jołmeni - mówiłem o nich wcześniej :)

_____________________________________________________________

Rary:

2xtreb - IMO prędzej wywaliłbym pegazy niz trebuchety :D z siłą 5 i zasadami templatów rozjebują system :D

_____________________________________________________________

Po zrobieniu w/w zmian zostaje mi dokładnie 126 pkt.

Możliwości (rozpa na 2400):

Damsel 1lv z falconem - 115 pkt i małe gówienka

Paladyn z falconem i zwykłym wyposażeniem - 125 pkt.

20m@a z fcg - koszt 127 pkt ( fajna opcja, modele stare mam ale kurka, za mało ich, imo minimalnie 25 musiałoby być)

5 realmów z muzykiem - 128(wywalam muzyka w łucznikach)

Podbicie Realmów do 11tu - 72pkt + podbicie erranów do 11tu - 60 -> 132 pkt ( gdzieś te 6pkt znajde)

3grali z muzykiem - 124 pkt. Nie taka zła propozycja, ciekawa opcja (punkt wystawienia, wsparcie a pieprznąć potrafią i mają inicjatywy 5)

2x10 łuczników z płonącymi strzałami - 130 pkt -> chyba za dużo :D

Paladyn solista z dragonhelm + grail Vow + emphaty do nianczenia wszystkich jednostek chłopskich z tyłu. (121 pkt)

Ew. mozna pokusić się o wariacje w/w opcji - np.: oddział łuczników + powiększone erranty

____________________________________________________________

Na obecną chwilę zostawiłbym 3 grali - ciekawy jestem jak się sprawdzą - testował ktos taki oddział? (ja w kilku bitwach i byłem nawet nawet zadowolony)

Zatem tak to się prezentuje :


1 Bretonnian Lord @ 300 Pts
General; Heavy Armour; Shield; lance, morning star; Grail Vow
Tress of Isoulde [20]
Virtue of Heroism [40]
Crown of Command [35]
Luckstone [5]
1 Royal Pegasus @ [50] Pts

1 Damsel of the Lady @ 130 Pts
Magic Level 1
Feedback Scroll [50]
1 Warhorse @ [0] Pts

1 Damsel of the Lady @ 120 Pts
Magic Level 1
The Silver Mirror [40]
1 Warhorse @ [0] Pts

1 Paladin Battle Standard Bearer @ 140 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Grail Vow
Gromril Great Helm [30]
Wyrmlance [20]
1 Warhorse @ [0] Pts

8 Knights Errant @ 181 Pts
FCG
Gleaming Pennant [5]

8 Knights of the Realm @ 241 Pts
War Banner [25]
FCG

10 Peasant Bowmen @ 65 Pts
Longbow; Braizers

10 Peasant Bowmen @ 65 Pts
Longbow; Braizers

10 Peasant Bowmen Skirmishers @ 80 Pts
Longbow; Musician; Braizers

5 Mounted Yeomen @ 87 Pts
Shield; Musician

4 Pegasus Knights @ 250 Pts
FCG

4 Pegasus Knights @ 250 Pts
FCG

3 Pegasus Knights @ 175 Pts
Musician

3 Grail Knights @ 124 Pts
Musician

1 Field Trebuchet @ 90 Pts

1 Field Trebuchet @ 90 Pts

Models in Army: 80

Total Army Cost: 2398


Prezentuję się nawet nawet ale do ideału jeszcze daleko :)

Z miłą chęcią podyskutuję, posłucham komentarzy :D zapraszam ;)

Pzdr!

Jagal

p.s całkiem długi post wyszedł :P
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
pelzak
Falubaz
Posty: 1195

Post autor: pelzak »

Hej,

Mi sie ten lord slabo widzii.
Nie dosc ze jest mietki to jeszcze jest taki ni w dupe ni w oko :wink:
Albo zrobic bo na killera koksow albo na trzymanie oddzialow (czyli albo KB albo stubborn) i za wolne punkty go podpakowac zeby w jednej albo drugiej roli sprawdzal sie jeszcze lepiej.
Bo tym lordem jak zaszarzujesz jakiegos uberkoksa i nie sprzedasz mu KB to Ci stubborn nie pomoze.
A jak zaszarzujesz jakis klocek to KB nic nie daje jak nie ma tam uberkoksa to ubicia.

Obowiazkowo teraz lord na pegazie bedzie zaczynal gre wstawiony w lucznikow bo inaczej pierwszej tury moze nie przetrwac po strzale z armaty.

Yomeni w tej edycji jakos mi sie nie mieszcza (mimo ze mam 2 pomalowane oddzialy).
Machiny teraz maja zasade ze max 6 osob moze je atakowac (a chyba konni sa liczeni x2) wiec chlopaki juz moga nie dac rady. Poza tym teraz dawanie flee juz nie jest tak fajne bo przeciwnik moze testowac Ld i przekierowac szarze na kogos innego.
Zamiast nich wole wrzucic 3x 4pegazy FCG.

Tyle narazie uwag.

Pozdrawiam
Pelzak
"Lepszy mały ale własny i z przodu, niż duży ale cudzy i z tyłu..."

hesus51
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 149

Post autor: hesus51 »

Mnie się też te Lord nie widzi. Słaby save może nie wyżyć do tego stuborna jak pisał pelzak. Zamiast treski miecz +2A i znacznie zwiększach szanse na 6tkę co turę a nie tylko jednorazowo jak przy tresce. Czyli heroism 40pkt + sword of strife 40pkt + enchanted shield i jakieś małe cuś na dodatek. Choć ja się zastanawiam jakby mu jednak wpakowac GGH. Wtedy co prawda zostaje 30pkt.

Z jednym sie zgodze - ja sie też zawiodłem na magii. Kości mega losowe, miscasty gniotą.
Jednak umiejętne czarowanie w pobliżu bohaterów może ich podleczyć co jest w sumie wielkim plusem.

3jka grali napewno znajdzie zastosowanie - choćby do silnego wsparcia flanki. 6 ataków z wysoką inicjatywą i WSem to jest to.

Awatar użytkownika
pelzak
Falubaz
Posty: 1195

Post autor: pelzak »

Ja tez testuje miecz +2 ataki.
Do tego daje potionka co daje +1A raz.
W ten sposob wyplacam 7A, w smoki itp. trafiam 3+, czyli statystycznie 4,6(6) trafia.
Czyli szansa na killing blow jest 0,7(7), a bez potionk 0,6(6)

Z treska i 4 atakami to:
3,3(3) trafia
0,5(5) szansa na KB

Reasumujac opcja z treska jest slabsza.
Poza tym jak juz wpadniesz w zwyklych loli to jednak masz te 6-7 atakow wiec CRa mozesz nabic wyzszego.

Moj lord wyglada tak:
Bretonnian Lord @ 291.0 Pts
General; Heavy Armour; Shield; Grail Vow
Virtue of Heroism (1st)
Sword of Strife
Dragonhelm
Potion of Foolhardiness
Luckstone
Royal Pegasus

Pozdrawiam
Pelzak
"Lepszy mały ale własny i z przodu, niż duży ale cudzy i z tyłu..."

hesus51
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 149

Post autor: hesus51 »

Myślałem tez o Lordzie z mieczem +3S, GGH, Potion of foolhardiness
raz na bitwę 5A z S7, a w każdej następnej turze 4A z S7.
2+ sv z przerzutem na pegazie

Wydaje się dość uniwersalne, choć brak przerzutów na hity.

wiec wersja 2
+3S, enchanted shield, audacity
Ostatnio zmieniony 28 lip 2010, o 16:27 przez hesus51, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
The Miz
Chuck Norris
Posty: 507
Lokalizacja: WWE

Post autor: The Miz »

A ja nie mam Heroisma i jestem szczęśliwy jak na razie :D Mam kolesia do trzymania klocków który ma ASF. Fajnie się przydaje to. Jak już koleś na pegazie z HKB to: Heroism, Command, Dragonhelm, luckstone, i za 10 pkt co kto chce :D ja strach mu daje.
Albo bez crown of command i dać mu dawnstone oszczędzamy 10pkt, dodajemy 10 z mieczyku co daje strach i... i nic bo miecz+! atak kosztuje 25 pkt;/;/ Ale można mu wyrmlance dać.
Fajny jest teraz Holy icon ward na 2+ od magi jest miodzio.
HKB nie jest teraz aż tak potrzebny bo mamy dwie treby z których dużo łatwiej trafić więc Czy musi on być?? Powiem jak zagram z empire albo skavenami.

Tyle ode mnie pozdro panowie.
Because I'M The Miz and I'M AWESOME!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel

Awatar użytkownika
pelzak
Falubaz
Posty: 1195

Post autor: pelzak »

Myślałem tez o Lordzie z mieczem +3S, GGH, Potion of foolhardiness
raz na bitwę 5A z S7, a w każdej następnej turze 4A z S7.
2+ sv z przerzutem na pegazie
Ale taki pan jest raczej na wycinanie kawalerii/piechoty niz uber-koksow (ci maja czesto regenki i kupe Wo).
A jak ma klocki wyzynac to wtedy stubborn by sie przydal bo moze CRem przerznac.

Pozdrawiam
Pelzak
"Lepszy mały ale własny i z przodu, niż duży ale cudzy i z tyłu..."

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

To teraz kilka słów od papisty i zwolennika kleru (magicznego).

Zagrałem już 6 bitew na 8 edycję (wszystkie domowo, ale na turniejowych rozpiskach), z czego 5 wygrałem, 2 masakrą. W zasadzie w każdym wypadku format był podobny (okolice 2,5k) i rozpiska, z kosmetycznymi zmianami, też ta sama. Co ciekawe, bardzo niewiele różniła się ona od rozpisek siódmoedycyjnych, które stosowałem, acz kilka różnic jest.

Dowodzenie:

- klasycznie generałem jest u mnie 4-levelowy Ojciec Dyrektor na piechotę, teraz latający z Verdant Heart, zawsze na Lore of Life; zazwyczaj rzucam nim zaklęcia na 3 kościach - z dodanym +5 do wyniku w zasadzie zawsze rzuca je z mocnym rezultatem; jeśli mam rzucone na siebie Throne of Vines (co zawsze próbuję zrobić), to spokojnie ryzykuję na 4-5 kościach - ifki wchodzą często, a miscasty ignorowane na 2+ dają poczucie bezpieczeństwa; dodam jeszcze, że Dwellers Below to po prostu mrok i zagłada - chłopek jednym zaklęciem powalał całe regimenty
- do kompletu biorę dwie maginie, niegdyś na 2lvl, ale teraz coraz bardziej się przekonuję do 1 - to klecha ma czarować, a one dawać MR, nieść lusterka i scrolle i ewentualnie dorzucać kostki w channelingu
- obowiązkowy BSB nie ma u mnie jeszcze ustalonego formatu, acz lubię zabawę Banner of the Lady (choć chłopek traci sporo na przeżywalności)

Panowie herbowi:

- nauczyłem się brać Realmów od 9 wzwyż (ostatnio w bitwach na skavenów i wampy po 11 plus BSB) z dodatkowym Banner of Discipline - biszkopt i tak ma 8 Ld, więc 9 na realmach jest bardzo przyjemne, zwłaszcza przekazywane okolicznym kmiotkom; do tego darmowy reform przy muzyku powoduje, że wielki wagon jazdy nie jest wcale nieporęczny w manewrowaniu, a uderzenie ma solidne
- zniesienie ilościowych slotów rare pozwala mi brać 9 graali bez obawy o utratę dwóch trebuszy w armii; święci dostają zazwyczaj Banner of Eternal Flame i spokojnie wsysają drzewa, abominacje, hydry i co tam jeszcze przeciwnik nam podrzuci
- 4 pegazy FCG jak u Jagala - no comments

Stan trzeci:

- przy braku fear outnumber relikwiarz jest u mnie pozycją obowiązkową, zazwyczaj w sile 24 lub 30 pielgrzymów; chłopaki robią za obstawę Dyrektorowi, do tego ze swoim stubbornem świetnie wiążą wrogie jednostki, a ward na 4/3+ (w zależności od siły czaru) ładnie ich uodparnia na straty od magii
- łuczników zawsze brałem dużo, teraz jest tak samo - najczęściej 3x15 z ogniem; przestałem brać skirmisherów, bo ich zasadnicza zaleta - 360 stopni ostrzału - zniknęła
- dwa trebusze - pozycja obowiązkowa, robią miazgę z wroga
- zbrojni - zależnie od formatu jeden lub dwa klocki po około 30, zawsze z włóczniami - więcej ataków i wyższy save

Nie zdążyłem przetestować Questów i yeomenów, ale najbliższe bitwy na pewno na to pozwolą.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
pelzak
Falubaz
Posty: 1195

Post autor: pelzak »

No ale relikwia nie ma czempiona, wiec jak wpadnie w nia jakis smok czy cos w tym stylu to z ojca dyrektora zostana wiory.

Pozdrawiam
Pelzak
"Lepszy mały ale własny i z przodu, niż duży ale cudzy i z tyłu..."

hesus51
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 149

Post autor: hesus51 »

Gniewko - w jaki sposób bronisz klechę w relikwi w CC?

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Pełzak, głupi by mi kazał wpuszczać w relikwiarz smoka. Padre sam się broni pastorałem ;), a na poważnie, chłopek ma swoje 3W i warda, a przy każdym udanym zaklęciu się leczy. Choć faktycznie, pomyślę nad wstawianiem do relikwii paladyna-bodyguarda na piechotę z savem na 2, żeby brał za niego pojedynki. Zabrane levele z damselek świetnie dadzą na to punkty.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
Theolog
Wałkarz
Posty: 57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Theolog »

Ostatnio przeciwko DE (14-6 dla Pani) użyłem Lorda na następującej konfiguracji:

Lord
Questing vov, Royal Pegassus
Virtue of Heroism, Great Gromril helm,
Sword of Battle, Dragonbone gen, shield.

Save 2+ z przerzutem, ward 2+ na płonące, 5 ataków z killing blowem.
Efekt jego działnia- zjedzona Hydra, kocioł, kusznicy, udział w pozbyciu się BG i Assasyn. Został na 1 ranie.
Questing von się przydał- przerzucił skutecznie terror z kotła.

Myślałem ostatnio nad inną konfiguracją:

Lord, Royal Pegassus, shield
Virtue of Heroism, Great Gromril Helm,
Berserker sword, Dragonbone gem, potion of Fullhardiness

Jest tańszy, odporny na psychologię i ma 1 atak więcej raz na grę. Niestety jest szaleńcem, i nie zawsze się powstrzyma nawet na Ld 9....

Ogólnie zmiana polega na tym, że obecnie można wystawić 2 tanków- mamy GGH i dawnstone. Słabszy jest też BSB- złamany w bitwie po prostu ginie, stąd na chwilę obecną niańczy u mnie chłopów.

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

mi się na razie magya nie sprawdza :| chociaz ostatnio testowałem maginie z power scrollem do rzucenia throne of vines - dobry myk - najpierw jest total power, potem ignorujesz misscast na 2+, a od następnej tury - mordujesz. Problemem jest niemożność wzięcia na kolejne tury power stone...

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4288
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

pelzak pisze:Hej,

Mi sie ten lord slabo widzii.
Nie dosc ze jest mietki to jeszcze jest taki ni w dupe ni w oko :wink:
Albo zrobic bo na killera koksow albo na trzymanie oddzialow (czyli albo KB albo stubborn) i za wolne punkty go podpakowac zeby w jednej albo drugiej roli sprawdzal sie jeszcze lepiej.
Bo tym lordem jak zaszarzujesz jakiegos uberkoksa i nie sprzedasz mu KB to Ci stubborn nie pomoze.
A jak zaszarzujesz jakis klocek to KB nic nie daje jak nie ma tam uberkoksa to ubicia.
Zazwyczaj bez sprzedania KB to on był martwy :D Prawda jest taka, ze on ma głównie straszyć, dać szansę (realną) sprzedania KB i trzymac na dystans potworki. Z sv 3+ mozna nim szarżować zwykłe kloce, które czasami są po prostu od przodu nie do przepchnięcia, Mozna wtedy je ominąć, zająć się czymś innym a potem zespołowo wyciąć ;). On sam nie ma ich przepychać, on ma jedynie przetrzymać, nie oczekuje od niego nic wiecej ;).

Nie widzi mi się dawanie mieczyka +2 ataki bo z siłą 4 to ja gówno zrobie dwarfickim strzelcom czy nawet słabszemu badziewiu :P Nie chcę zeby ten lord był taki 0-1. Wolałbym zeby mial namiastki i tego i tego. w 7ed taki lord, który na papierze wydaje się nijaki sprawdzał się super ;)

Natomiast nikt oprócz jednej osoby nie powiedział o opcji co dodać ew. zamiast grali :P

Myslalem tez nad wywalenie errantów i wsadzeniem 3 realmów więcej oraz duzego klocka m@a. Ale to jeszcze do zastanowienia się ;)
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Emiel, dzięki za hinta z Power Scrollem :) Faktycznie, najpierw wchodzi efekt czaru, a dopiero potem miscast, który można zignorować. Zapisałem sobie.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
pelzak
Falubaz
Posty: 1195

Post autor: pelzak »

Ja coraz mniej lubie ta edycje.
Wychodzi na to ze pewnie bede grac na wagonie gralli i relikwi - i dlatego tej edycji nie lubie bo tych modeli akurat nie mam :|

No ten lord nie jest znowu taki 0-1.
On po prostu ma latac i ubijac duze cele lub ewentualnie lordow.

Ja bym gralli trzymal bo przydadza sie na wszelkie forest spirity/eteryki.
Gralem wczesniej na 3 grallach i zazwyczaj byli ignorowani przez wroga przez co robili troche zamieszania.

Pozdrawiam
Pelzak
"Lepszy mały ale własny i z przodu, niż duży ale cudzy i z tyłu..."

Awatar użytkownika
The Miz
Chuck Norris
Posty: 507
Lokalizacja: WWE

Post autor: The Miz »

Grale są super i polecam 8+ duża pani z lifem :D I i tak nie boimy się miscastów bo większość czarów możemy rzucać na 2 kościach jeżeli nie mamy throne of vines. Ja tak gram i jest GZ wygrałem 4z4 bitew które grałem 3xVC 1xWE 2x 20:0 raz 17: raz 12:8.
Because I'M The Miz and I'M AWESOME!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4288
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

pelzak pisze: No ten lord nie jest znowu taki 0-1.
On po prostu ma latac i ubijac duze cele lub ewentualnie lordow.
Dla mnie to jedynkowość :D No może nie taka głęboka jak kiedyś bo KB działa na wszystko, ale jednak ;P

Może jakies pomysły jak tu falcona wcisnąć ?
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

hesus51
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 149

Post autor: hesus51 »

Jagal pisze: (...)
2x4 pegazy fcg - bez komentarza (...)
Właśnie, że powinno być z komentarzem!!!
Dupna zasada, która po przegranej i brejku każe zdejmować sztandar spowodowały, że jednym ruchem zdejmujesz model za 75pkt (sztandar + pegazista). Z tego powodu jak już nie daję fcg pegazom. Przyjmuję, że stomp w ilości 3 (bo tyle sie zwykle pegazów dostawia) powinien zniwelować to +1CR.

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4288
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

hesus51 pisze:
Jagal pisze: (...)
2x4 pegazy fcg - bez komentarza (...)
Właśnie, że powinno być z komentarzem!!!
Dupna zasada, która po przegranej i brejku każe zdejmować sztandar spowodowały, że jednym ruchem zdejmujesz model za 75pkt (sztandar + pegazista). Z tego powodu jak już nie daję fcg pegazom. Przyjmuję, że stomp w ilości 3 (bo tyle sie zwykle pegazów dostawia) powinien zniwelować to +1CR.
Mają -1 do hita za skirmish co jest wielkim plusem, do tego stomp.

A Największy plus to zasuwanie 12" do przodu. Daje to zajebiste możliwosci taktyczne, w 1szej turze jestes juz na tyłach. Chciałbym też zauważyc ze nawet jak zdejmiesz pegaza + sztandar to jest 1/4 oddziału a za to pkt przeciwnik nie ma. Nie należy też patrzeć kategoriami ze trace 'az tyle'. Sztandar jest bardzo potrzebny, często wręcz 'crucial' w całym starciu. Pegazy zyskały w CR w tej edycji(nie ma przeciwnik przewagi, a my zazwyczaj szarżujemy wiec +1 jest) Zatem tak naprawdę w tej edycji pegazy mają +2 wiecej w combacie i do tego sztandar + to co nabiją -> wychodzi na to ze bardzo często wygrywają starcia z naprawdę dużą ilością przeciwników. Sztandar jest bardzo potrzebny.

pzdr!
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

ODPOWIEDZ