Bohaterowie specjalni

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
Luks
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 108
Lokalizacja: z Torunia

Bohaterowie specjalni

Post autor: Luks »

Ostatnio zastanawiałem się czy nie umieścić w rozpisce bohaterów specjalnych, a poza tym w podforach o innych armiach są tematy o specjalnych bohaterach tylko nasze forum było w tyle, a więc postaram się to naprawić.

Może na początek green knights(275pkt.):

Zalety:
- Nie łamie się, ale za to dostaje tyle woundów o ile przegrał combat
-Odporny na psychologię(trudno, żeby duch się czegoś przestraszył :wink: )
-Sieje terror
-Jest eteryczny(mogą go zranić jedynie magiczne ataki inne eteryczne potwory lub deamony tylko nie może się przyłączać do innych oddziałów i nie ponosi kar do ruchu za chodzenie po trudnym/bardzo trudnym terenie, może chodzić po terenie niedostępnym, ale nie może tam skończyć ruchu. Tylko szkoda, że teraz tyle potworów ma magiczne ataki :cry: )
-Ma blessinga bez modlenia i zawsze na 5+
-Może się "teleportować" w fazie ruchu na dowolny naturalny teren(ale musi stać na innym naturalnym terenie. No i małe pytanko co uważacie za naturalny teren :?: )
-Tak naprawdę nie ginie - możesz go "przyzwać" w fazie ruchu na dowolny naturalny teren tylko za każdym razem dodajesz +1 do wyniku jaki musisz rzucić, aby pojawił się z powrotem na stół
-całkiem niezłe statystyki
-bardzo dobry mieczyk
-AS 2+ ward 5+
-nie taki drogi
-aby przeciwnik uzyskał wszystkie punkty zwycięstwa za niego musi go nie być na stole pod koniec 6 tury

Wady:
-Nie pojawia się na początku gry tylko na początku każdej fazy ruchu rzucasz kostką 6 ścienną - na 3+ się pojawia i ustawiasz go na dowolnym terenie naturalnym(Niestety może się nie pojawić przez całą grę jak ktoś ma pecha i dlatego jest niepewny :cry: )
-Mały ward
-Nie może być generałem armii

Zdecydowanie polecam. Może pojawić się na tyłach wroga i rozwalić wszystkie maszyny, a potem zaatakować od tyłu inne jednostki i nie jest taki drogi.

Teraz Fay Enchanteess(545pkt.):

Zalety:
-Przede wszystkim najlepsza czarodziejka w całej bretonni - mag czwartego poziomu, może wybierać ze wszystkich szkół magicznych, ma +2 do rzucania czarów z lore of life
-Magic resistance 3
-Super konik
-Sieje strach, a przeciwko skavenom, orkom i goblinom i całemu chaosowi terror
-Możesz mieć drugi oddział grali, ale ona musi w nim być(co ogranicza jej ruch[i tu pytanie - czy jak grasz na EW to możesz mieć grali a w nich Fay :?: ])
-Cała armia dostaje automatycznie bllesing, a jej oddział dostaje dodatkowo bllesing na 5+ :D
-Na początku bitwy wybierasz jeden model w armii i ma on +1 do rzutów na trafienie w walce, ale jak straci bllesing dostaje automatycznie wounda i Fay taż
-Modele przeciwnika stykające się z podstawką Fay na początku każdej fazy walki muszą zdać test inicjatywy jak go nie zdadzą otrzymują jedną ranę
-W każdej twojej fazie magi losujesz czar z magi nieba(od przedmiotu) i go automatycznie rzucasz, a jak wylosujesz kometę to do końca gry nie możesz z tego korzystać
-Ma z przedmiotu +1 do kostek dispela i powera
-Ward 2+(czy ward się kumuluje?, bo jak nie to ma 4+)

Wady:
-Brak armour save
-Dość droga
-Niestety w tej armii chyba się nie sprawdza, bo nie ma innych czarodziejek które mogłyby jej pomóc(jeszcze w 6 edycji jak można było przepuszczać wszystkie kostki przez jednego maga - to rozumiem, ale teraz...)

Polecam ją jak grasz na magii, ale w bretonii jest to dość trudne, ale tak też jest niezła z powodu możliwości wzięcia drugich grali i blessinga z automatu dla całej armii.

No i został nam jeszcze bretoński król(725pkt.):

Zalety:
-Przede wszystkim grale nie są 0-1, ale, żeby nie było tak miło wieśniacy są special(i takie samo pytanie czy jak grasz na EW to możesz mieć grale :?: )
-Grail vow
-Virtue of Purity
-Przeżuty trafienia i zranienia w pojedynkach
-Magic resistance ma tyle z ilu kostek został rzucony czar(może mieć więcej niż 3)
-Musi być generałem(wyobraźcie sobie idzie król na wojnę i słucha rozkazów jakiegoś tam duka :lol: ) i można korzystać z jego Ld w odległości 18 cali
-Jednostki bretońskie w linii jego wzroku są odporne na panikę
-Jak ginie to wszystkie jednostki w armii dostają stubborna(widocznie widząc śmieć swojego króla stają się zdeterminowane i postanawiają pomścić króla za wszelką cenę :D )
-Ma regeneracje
-Ma mieczyk który daje +1 siły i wszystkie wrogie jednostki muszą zdać test na Ld, a jak nie zdadzą nie mogą atakować w tej turze, a same zostają automatycznie trafiane
-jego wierzchowiec sieje terror
-Całkiem niezłe statystyki

Wady:
-Jak ginie cała armia bretońska musi zdać test na panikę(wyobrażcie sobie, że na bitwie ginie król naszej ojczyzny :!: )
-Jest drogi
-Ma kiepskiego armour save
-Tylko 3 życia

Polecam go na duże punkty - na małe jest za drogi i jego największa zaleta - brak 0-1 na gralach jest ograniczana do tego ile możesz mieć rarów

Jak by ktoś chciał znać statystyki tych bohaterów co podałem to mogę je napisać :wink: .

Czy opłaca się brać tych bohaterów?

Jeszcze jedno pytanie: czy są jacyś inni bohaterowie specjalni do bretki?
Luks - swiatło

Giles_le_Breton
Warzywo
Posty: 14

Post autor: Giles_le_Breton »

Bohateró specialnych do bretonii szczerze mówiąc jest bez liku. Co tych podręcznikowych=oficjalnych, jednym IMO opłacalnym jest Knight, ale jego losowość stawia pod lupą jego skuteczność. Jeśli miałbym grać na special hero, on jest jednym sensowynym wyborem.

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4288
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Dokładnie powtórze to co powiedzial Giles - Green rządzi (patrząc na cene i skutecznośc) a reszta to plewy ;)
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
PoNuRy
Mudżahedin
Posty: 208
Lokalizacja: StrefA Nowa Sól

Post autor: PoNuRy »

a ja mam pytanie :

czasami na allegro czy nawet na colominornocie widac figurki do bretoni takich postaci jak joanna d'arc, robin hood, i jakiegos pajaca. czy te jednostki były uzywane w V? edycji?

Awatar użytkownika
KOOBA.84
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166
Lokalizacja: Poznan,Strefa Zero

Post autor: KOOBA.84 »

Jest jeszcze koles co fajnie kosi undeady, ale nie pamietam jak sie zwal. Ogolnie to Bretka ma slabiutkich tych speciali, o ile Greena jeszcze mozna na sile jakos uzyc, to Morgiana i krol to tylko na klimatyczne bitwy na ok 4 tysiecy :)
bo tak. :lol:

Awatar użytkownika
KOOBA.84
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166
Lokalizacja: Poznan,Strefa Zero

Post autor: KOOBA.84 »

PoNuRy pisze:a ja mam pytanie :

czasami na allegro czy nawet na colominornocie widac figurki do bretoni takich postaci jak joanna d'arc, robin hood, i jakiegos pajaca. czy te jednostki były uzywane w V? edycji?
Tak to sa piatoedycyjne figury herosow - w podreczniku bylo ich calkiem sporo (chyba z 16), ale to byly inne czasy - mozna bylo miec 75% punktow w herosach :D Ale za to V ed. miazdyzla klimatem - te podreczniki przesiakniete fluffem, te masy figur - parenascie wzorow starych questorow, parenascie wzorow squire'ow (dzisiejsi yeomani) - kilka tylko wzorow z tamtych jest teraz dostepnych.
bo tak. :lol:

Luks
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 108
Lokalizacja: z Torunia

Post autor: Luks »

To może powtórzę moje pytania, bo nikt mi na nie jeszcze nie odpowiedział :? : Czy jak grasz na errantry war to możesz brać grali jak masz króla/Fay Enchantrees? Czy ward się kumuluje np. przedmiot + bllesing? Co uważacie za naturalny teren?
Luks - swiatło

Awatar użytkownika
KOOBA.84
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166
Lokalizacja: Poznan,Strefa Zero

Post autor: KOOBA.84 »

Ciezko na to pytanie odpowiedziec, bo w zasadzie nic na ten temat w zasadach Erranty War nie jest napisane. Sklanialbym sie jednak do odpowiedzi przeczeczacej.

Naturalny teren to np. las, jeziorko, bagno (to co nie zostalo sztucznie stworzone: czyli nie moga byc to np. murki, domy, obeliski)... najlepiej ustalic z przeciwnikiem ktorew z terenow na stole sa "naturalne".

Nie. Ward sie nie kumuluje. Uzywa sie zawsze wyzszego.
bo tak. :lol:

Luks
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 108
Lokalizacja: z Torunia

Post autor: Luks »

KOOBA.84 pisze:Ciezko na to pytanie odpowiedziec, bo w zasadzie nic na ten temat w zasadach Erranty War nie jest napisane. Sklanialbym sie jednak do odpowiedzi przeczeczacej.

Naturalny teren to np. las, jeziorko, bagno (to co nie zostalo sztucznie stworzone: czyli nie moga byc to np. murki, domy, obeliski)... najlepiej ustalic z przeciwnikiem ktorew z terenow na stole sa "naturalne".

Nie. Ward sie nie kumuluje. Uzywa sie zawsze wyzszego.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. A z tym errantry war to mi się wydaje, że wtedy można, no powiedzmy przychodzi na bitwę taka Fay Enchantrees ze swoją przyboczną strażą i co powiedzą jej, że nie wolno przychodzić na bitwę ze swoją strażą? :lol: , a co do króla to on na bitwę zabiera przecież najlepszych rycerzy z całego kraju, a erranci takowymi nie są i dlatego bierze grali :lol:
Luks - swiatło

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

w EW nie mozna wystawiac speciali poza tymi opisanymi w zasadach EW. to zamykla kwestie

Luks
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 108
Lokalizacja: z Torunia

Post autor: Luks »

TruePunk pisze:w EW nie mozna wystawiac speciali poza tymi opisanymi w zasadach EW. to zamykla kwestie
No chyba, że tak. Ja nie mam zasad EW i o tym nie wiedziałem, a tak w ogóle gdzie można znaleźć zasady errantry war?
Luks - swiatło

Awatar użytkownika
KOOBA.84
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166
Lokalizacja: Poznan,Strefa Zero

Post autor: KOOBA.84 »

Na stronie GW.
bo tak. :lol:

Luks
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 108
Lokalizacja: z Torunia

Post autor: Luks »

KOOBA.84 pisze:Na stronie GW.
Dzięki :wink:
Luks - swiatło

Awatar użytkownika
PoNuRy
Mudżahedin
Posty: 208
Lokalizacja: StrefA Nowa Sól

Post autor: PoNuRy »

i tak teraz EW na turniejach sa nie dopuszczane, a przeciwnik ma prawo sie nie zgodzic z toba grac :P

Luks
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 108
Lokalizacja: z Torunia

Post autor: Luks »

A czemu są nie dopuszczane?
Luks - swiatło

Awatar użytkownika
PoNuRy
Mudżahedin
Posty: 208
Lokalizacja: StrefA Nowa Sól

Post autor: PoNuRy »

bo sąz kampania storm of chaos a to juz jest przyzytek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

lo ty tak serio? jesli tak to poczytaj sobie uscislenia...

ew jest wszedzie dopuszaczane... oczywiscie mozesz nie zgodzic sie z tym grac ale to mozesz zrobic zawsze bo nikt cie nie przymusza do gry i sie to nazywa walkoverem :P

Awatar użytkownika
PoNuRy
Mudżahedin
Posty: 208
Lokalizacja: StrefA Nowa Sól

Post autor: PoNuRy »

ale co to za przyjemnosć grania wygrywac walkowerem, widac odezwała sie w Tobie dusza PG :P

Giles_le_Breton
Warzywo
Posty: 14

Post autor: Giles_le_Breton »

Widze Ponury że się nie rozumiemy. Skoro i tak się nie gra chłopstwem(75% modeli=chłopi)to nie ma sensu nie grać jak na Powergamera przystało. :lol: Z tego co pamiętam w WD w którym był armylist gnoblarów (2 etap walk z kemmlerem) jest opis special bohatera sir Almarika jakiegoś tam. Gral, idealny na nieumarłych bo zadaje im w każej turze bodajże d6 hitów w oddział za ture kombata i rany zadane od tego liczą się do CR. Ogółęm hardcorowy koleś, za max 150 pts. Gral, ciekawy ekwipunek i to że jest herołem w pełni mi pasuje.

ODPOWIEDZ