Bretoński Wishlist

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Legion
Kradziej
Posty: 930
Lokalizacja: Ostland

Re: Bretoński Wishlist

Post autor: Legion »

Galzag pisze:Co do modeli, to mnie osobiście gryzą w oczy małe różnice między Realm'ami i Gralami. Są bardzo podobni (gdzieś się nawet na forum pojawiło pytanie, czy w ogóle czymkolwiek się różnią).
Co kufa?! Małe różnice?! Małe?! Trzeba być ślepym by ich nie dostrzec :P :D :D

Zawsze lubiłem jeśli przeciwnik orientował się którzy są Graalami dopiero w momencie, gdy władowałem się mu nimi na flankę ;) Albo jak uciekał przed garstką errantów "bo oni mają 2 ataki" :D
Vae victis!

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Hehe ale fakt, 5 ed są lepsi w tym względzie....
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
vfn
Mudżahedin
Posty: 309

Post autor: vfn »

To i ja odrzucę coś od siebie :) Zmiany zdroworozsądkowe imo które usprawniłyby grę nawet gdyby zostały wprowadzone w ramach erraty:

Zasady armijne:

-Devasteting charge dla rycerzy
reszta bez mian łącznie z zasadą lancy
-nowe cnoty jak np stubborn za 25pkt i możliwość dołączenia do oddziału

Lord:

-duża czarka z dostępem do lighta i ew jakiś lore bretoński opierający się głównie na czarach wzmacniająco obronnych
-Grywalny hippogryf np 4+ save 150pkt lub nawet 125pkt

Hero:

- nowy typ bohatera: bard - przerzut hita w szarży lub np +1 to hit ale bardziej wyważone jest to pierwsze
- jakiś chłopski bohater (nie imienny) co by pan z konia nie musiał schodzić :lol2:
- dużo imiennych rycerzy bo to i kilimat i fun

Core:

-bowman po 5pkt, pale dają ASL reszta bez zmian
-man at arms 4pkt, możliwość kupna gościa z iconą dla blesu (można takiego złożyć z bitsów z pudełka) 30pkt, z bitsów mamy też cyrkowca co by dawał +1ld na oddział za powiedzmy 20pkt. za 2pkt/model mamy pesant militia z +1WS i +1LD
-KoTR 22pkt model reszta bez zmian
-Errant 18pkt

Special:

-pegazy z bardingiem +5pkt
-relikwie z bound spell 5lvl +1 ward save w promieniu 2d6 cali
-questy zasada bastard sword +1S i atak po In lub jako GW, 4T
-yeoman bez zmian
-nowy typ lekkiej kawy z zasadą ambush i 4+ save i lance
-od biedy mogą być kusznicy z pawężami lub drwale z zasadą scout, GW i stubbornem w lesie

Rare:

-Treb 10(5) S z upgradem: płonące pociski i/lub strzelanie padliną - test T bez save
- Grale: 4T ward zawsze na 5+ 34pkt/model bez 0-1 wyboru
-mała bombarda zasięg 36 cali na grubego zwierza :)

Czego na pewno był nie chciał:

-spieszonego rycerstwa - w dobie zasad z 8 ed nagle armia straci swój "kawleryjski charakter" bo piechota jest po prostu lepsza. Poza tym od tego już tylko krok do imperium.
-utrata HKB
-żadnych aniołów, królików, koni trojańskich
-raczej nie na pomysł kawalerii hipogryfów

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

spieszonego rycerstwa
A dlaczego nie? W późnośredniowiecznej Francji, Italii, Burgundii, Niemczech, Anglii rycerstwo walczyło pieszo bardzo skutecznie i nie był to widok dziwiący kogokolwiek........ Jeśli byłby to unit 0-1 np special/rar nie stałaby się bretka nagle imperium, choć to dziejowa konieczność :D
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
Lenar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Ezoteryczny Poznań

Post autor: Lenar »

Rycerze - skuteczniejsza szarża, może zasada +3 inicjatywy dla (wszystkich) lanc w szarży, ASF, DC, impact'y, cokolwiek;
Pegazy - barding i możliwość dołączenia paladyna na pegazie do oddziału;
QK, GK - lepsza przeżywalność;
KE - Frenzy zamiast Impetous;
Plebs - tańsze jednostki, WS 3, grywalni pielgrzymi;
do tego:
- bohater yeomen jako tania odginaczka;
- bombarda;
- naoliwione świnie (albo psy gończe) wbiegające pod nogi smokom, hydrom, gigantom, abomkom itd. powodujące panikę;
- Lore of Light (Pha's Protection!)

Gniewko pisze:Longbow spokojnie przebijał wszystko poza płytówką. Ładnie wwiercał się w kolczugę, o zbroi miękkiej nie wspominając. AP byłoby uzasadnione, acz nie upieram się.
To nie tyle zasługa łuku co raczej nowego typu grotów strzał typu "bodkin".

Awatar użytkownika
vfn
Mudżahedin
Posty: 309

Post autor: vfn »

Nijlor pisze:
spieszonego rycerstwa
A dlaczego nie? W późnośredniowiecznej Francji, Italii, Burgundii, Niemczech, Anglii rycerstwo walczyło pieszo bardzo skutecznie i nie był to widok dziwiący kogokolwiek........ Jeśli byłby to unit 0-1 np special/rar nie stałaby się bretka nagle imperium, choć to dziejowa konieczność :D
Wszystko się zgadza i i nawet figurki mogłyby być ładne ale zaraz by się okazało, że każdy ma taki oddział w liczebności 30+ i jest to trzon każdej bretońskiej armii (nie ma co ukrywać, że book 8 ed mocno faworyzuje piechotę). Wolę kawalerię i ta unikalność bretki najbardziej mi się podoba. Wystarczy tylko trochę podreperować zasady i tyle imo. Faktycznie chyba jednym z największych baboli warhammera jest sytuacja gdy rycerz z 3,5m lancą atakuje po elfie z kozikiem do masła.

Pegazy z paladynem w teamie to chyba ciut OP :wink:

Awatar użytkownika
Mishry
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: Mishry »

1. Pegazy 3W AS 1+
2. Kusze + pawęże heavy armor
3. Drwale - great weapon na piechocie
4. Obnizenie kosztu grali i t4 a tak w ogole stub
5. Hipogryf grywalny i model wiekszy bardziej monsterowy.
6. Bless z bazy by tury zawsze nie oddawac
7. Wymogi wystawien czyli lord do odblokowania pegazow do zdjecia.
8. Grywalne questingi

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3585
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Czy wiecie że...?

...w ArmyBuilderze dodałem już jakiś czas temu parę jednostek do zabawy pozaturniejowej? Wystarczy kliknąć Show Alternate rules, a w Specialach pojawią się Spieszeni Rycerze (z tarczami lub halabardami), a w rarach Mieszczańska Piechota (z halabardami) i Mieszczańscy Kusznicy (z opcją dokupienia pawęży).

:wink:

Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Clark »

A gdzie należy wejsc w army builderze bo ja tego nie moge znalesc?

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3585
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Settings > Show Alternate Rules

Mowa o AB wersja 2.2c, w nowszym nie działam :)

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2955
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Czyzby to juz mała zapowiedź dużego 8)
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Clark »

No to ja mam AB 3.4 i nie ma tego :(

Awatar użytkownika
Marcin z Bretonnii
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 113

Post autor: Marcin z Bretonnii »

Jakkolwiek idea bardzo zacna to potrzeba od razu zapytać, gdzie w obecnym fluffie jest miejsce na mieszczan z kuszami? Bretonnia nie ma przecież żadnego miasta z prawdziwego zdarzenia - wszystkie to co najwyżej rozbudowane podzamcza. Spieszeni rycerze to pomysł jak najbardziej dobry, zwłaszcza do rozgrywania oblężeń ale czy w normalnych bitwach mają rację bytu? W czasach, gdy siła wielu, nawet podstawowych oddziałów, wynika z masy zasad specjalnych a nie ich wyposażenia. W V edycji to wyposażenie definiowało rolę oddziału. Włócznicy to obrony, oddziały wyposażone w miecze najbardziej wszechstronne, halabardnicy i oddziały z broniami dwuręcznymi z największą siła ofensywną. Dlatego Questing Knightci nie radzą sobie tak dobrze obecnie - bo nie mają żadnych zasad specjalnych związanych z bronią, podczas, gdy jednostki z którymi powinni nawiązywać walkę mają ich pełno.

Awatar użytkownika
Gorrador
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Gorrador »

QK - armed with Bretonnian greate sword - z KB, albo +3S na 6 przy trafieniu. Albo reroll na hita/wounda. W końcu są wybitnymi i zaprawionymi w bojach rycerzami w dodatku przyzwyczajonymi do "samodzielnego" pakowania się w kłopoty i wychodzenia z nich cało.

Chociaż biorąc pod uwagę niewielką możliwą ilość wystawienia QK i mniejszą przeżywalność zw wzgl. na brak tarczy to Q. vow winien dawać Warda na 5+ bez wzg. na siłę i WARDA 4+ przy ostrzale. Albo reroll AS.

Albo zwyczajnie zmniejszyć cenę do 24.

Z mieszczanami rzeczywiście problem. Chyba nie wytworzyła się taka klasa społeczna. Nie było gdzie. Aczkolwiek pozostają wariacje M@A z różnym dobytkiem. Acz chamstwu kusz bym nie dawał. Nowych lub odświeżonych rodzajów formacji można szukać w inspiracji Arabią i krucjatami tam. Nowymi krucjatami n a ziemie chaosu. Posiłkami z Albionu. Więcej mi do głowy nie przychodzi. MOŻE jakieś formacje z Musilion... Lub armia bod sztandarem Musilion obwarowana innymi zasadami (utrata łaski Pani Jeziora na rzecz innych walorów) Jest w czym wybierać w gruncie rzeczy. No i jeszcze koncept z "zaginionym legionem" (ten co zapodział się u gadów).
Gaude Mater Bretonnia

Awatar użytkownika
Marcin z Bretonnii
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 113

Post autor: Marcin z Bretonnii »

Ja bym pozostawił w zasadzie wszystkie dotychczasowe jednostki ale dodał jednego, bardzo klimatycznego bohatera - rycerza minstrela. Byłaby to postać wspierająca z pieśniami bojowymi, które dawałyby oddziałowi np. + 1 do hita, albo + 1 Ld albo + 1 MR. Był taki bohater specjalny w 5 edycji (Tristan Le Troubadour). Tak jak pisałem - świetny klimat i nie za silny, sytuacyjny buff.

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2319
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Oj panowie, w Bretonnii są miasta jak najbardziej i jest ich całkiem sporo. Nie są to imperialne "metropolie" pokroju Nuln czy Altdorfu, ale jest kilka dużych miast, jak choćby Brionne czy L'Anguille, gdzie mieszka po kilkadziesiąt tysięcy ludzi. Do tego dochodzi masa miasteczek o półwiejskim charakterze, bardzo podobnych do tych, jakich pełno było na Śląsku w średniowieczu - po 1000 luda, czasem nawet mniej, ale rynek i mury mają ;)
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
Lenar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Ezoteryczny Poznań

Post autor: Lenar »

Oczywiście że istnieje klasa mieszczańska w Bretonni. Przecież ktoś musi zajmować się handlem, budową zamków, wyrobem oręża, barwieniem tkanin na suknie i kropierze, hodowlą rumaków, winiarstwem, złotnictwem itd.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3585
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Zdaję sobie sprawę że bez tony zasad specjalnych jednostki wyglądają skromnie, ale chodziło mi o to żeby można było sobie wystawić takie jednostki dla wyglądu i średniowiecznego klimatu, a nie wygaru i miażdżenia :)
Kimże ja jestem żeby wymyślać jakieś niesamowite zasady specjalne jednostkom nieoficjalnym, które pewnie i tak nie zostaną użyte :)
Poza tym uważam, że jeśli gracze wymyślają sobie jakieś własne jednostki do kampanii (jak my czasem robiliśmy) to trzeba się powstrzymać przed ich dopakowaniem, a jeśli się nie da to na wszelki wypadek przepłacić punktowo. Nie chodzi o to żeby wymyślić jednostkę, która zmiażdży wszystko.

Awatar użytkownika
Gorrador
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Gorrador »

Lenar pisze:Oczywiście że istnieje klasa mieszczańska w Bretonni. Przecież ktoś musi zajmować się handlem, budową zamków, wyrobem oręża, barwieniem tkanin na suknie i kropierze, hodowlą rumaków, winiarstwem, złotnictwem itd.
Nie ma diaspory żydowskiej? ;)
Gniewko pisze:Oj panowie, w Bretonnii są miasta jak najbardziej i jest ich całkiem sporo. Nie są to imperialne "metropolie" pokroju Nuln czy Altdorfu, ale jest kilka dużych miast, jak choćby Brionne czy L'Anguille, gdzie mieszka po kilkadziesiąt tysięcy ludzi. Do tego dochodzi masa miasteczek o półwiejskim charakterze, bardzo podobnych do tych, jakich pełno było na Śląsku w średniowieczu - po 1000 luda, czasem nawet mniej, ale rynek i mury mają
Skoro jest jak mówisz tedy jakieś formacje wystawiane przez gildie kupieckie miały by swoje uzasadnienie.
Gaude Mater Bretonnia

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3633
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

W Bretonni gildie kupieckie są zakazane. Za to całkowicie legalne są rody kupieckie. Na podstawie przewodnika po Bretonni WFRP.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

ODPOWIEDZ