9th Age

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: 9th Age

Post autor: Dębek »

Spoko. Tam jest bardzo gęste sito, więc pomysły w stylu zróbmy HKB d6+2 woundów, albo pegazy z 3 woundem 2+ savem i bóg wie czym jeszcze, ewentualnie więcej eterycznych rycerzy, przepadną z kretesem.
Moim idolem jest jednak Turek, któremu już na TWE klarowałem, że bretońskie konie nadal mają 8 ruchu, bo mają natural armour zamiast bardingu, ale on nadal wypisuje to jako jeden ze swoich postulatów.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

Na Twojej liście itemów brakuje Blade of Faith serio uważasz że taki przegięty ? Jasne że z potą siły robi się gięty ale to tylko na jedną turę :)
Obrazek

Bretonnian
Falubaz
Posty: 1152

Post autor: Bretonnian »

Myślę że po prostu item nie jest nikomu potrzebny, a widząc tendencję małej ilości magicznych przedmiotów przypadających na booka (w gotowym AB bestii jest ich 10) nie ma co zajmować miejsca średniawymi/słabymi itemami :wink: ( O wiele przydatniejszy byłby chociażby zaproponowany przez Dębka Silver mirror czy Lanca z dodatkowymi ataczorami) :wink:

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Tak jak napisał Suchy.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Kretozord
Posty: 1715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Glonojad »

W ogóle magiczna lanca, do kompletu z cnotą turniejową, byłaby wskazana.
Uprawa warzyw od 1997 roku
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

a sword of the quest dla eteryka tez spoko :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2975
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Taka sama opcja zlozenia przyszła mi do głowy :D
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Zrobiłem pliczek do bretki, proszę o potestowanie:
http://chomikuj.pl/debelial/Army+Builde ... 4321000.ab

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Dzięki Debelial!
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »


Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2975
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Z tego co ludzie piszą to grale mają dostac jeszcze nerfa w ptk . Nie wiem czy te 35 jest warte obecnie ich ,co dopiero drożsi. Nawet T4 mnie nie przekonuje
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Glonojad
Kretozord
Posty: 1715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Glonojad »

Jest juz lista. To jednak nie potrzebuje dodatkowych Questow, sorry gamezone ;) - czas wygrzebac wiecej Errantow z archiwum ;)
Uprawa warzyw od 1997 roku
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2975
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Takie pytanie,czy questy jako ze maja weapon masters moga korzystać z hand weapona i shielda w cc?
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Bretonnian
Falubaz
Posty: 1152

Post autor: Bretonnian »

Tak, każdy model ma domyślnie hand weapon w wyposażeniu, a zasada weapon master pozwala Questom wybrać także hand weapon :wink:

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2975
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

No to git, troche szkoda ,że zabrali heavy hand weapon i dali halabarde , beznadziejny pomysł #-o
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Bretonnian
Falubaz
Posty: 1152

Post autor: Bretonnian »

Cały ten book to trochę kpina - w porównaniu z TACiem to jest to wyraźne wskazanie jedynego słusznego buildu prze autorów. Wszystkie sensowe unity, przedmioty, virtues działają tylko w szarży. Pełno jest unitów które działają tylko w określonych przypadkach, nie ma za bardzo unitów uniwersalnych. Do tego podrożenie wszystkiego. Imo same impacty tego nie rekompensują :(

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2975
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Myślałem ,że taka balista będzie dobra w rare , ale teraz załoga ma BS2 i trzeba wykupic championa aby miec to nędzne 3 :roll:
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Bretonnian pisze:Cały ten book to trochę kpina - w porównaniu z TACiem to jest to wyraźne wskazanie jedynego słusznego buildu prze autorów. Wszystkie sensowe unity, przedmioty, virtues działają tylko w szarży. Pełno jest unitów które działają tylko w określonych przypadkach, nie ma za bardzo unitów uniwersalnych. Do tego podrożenie wszystkiego. Imo same impacty tego nie rekompensują :(
Bez kitu. Zostaje tylko partyzantka. :wink:

Blessing wzmocnili w porównaniu ze starym bookiem. Formacja lancy poprawiona pod względem regulacji zasad. Impakty to jakiś nieistotny detal.
Grail i Quest nawet spoko. Beloved - masakra. Nie rozumiem idei tej zasady. Skoro mam sz, m i herosa w pierwszym szeregu, to po kiego grzyba mam dopłącać do baby.

Hitem sezonu jest zestawienie MR+koń vs Unicorn. Unicorn jest 15 pkt tańszy, nie jest już MB tylko WB, więc mamy LoSa, a do tego daje lepsze ataki w hth, no i 5I na pitkę, 5S na dwellersy i 4 T na cokolwiek. Dla mnie must be jako mount dla baby.

HHweapon fajne, tylko czemu nie mają jej wszystkie kawalerie?

Virtues Fajne, tylko czemu tak cholernie sytuacyjne i drogie.
- compassion zajebiste jak ktoś lubi chłopków
- sacryfice fajne, ale tylko na beznadziejnych errantach
- tenecity - ma potencjał, no ale tylko w challengach, myślę nad nim intensywnie, teraz wreszcie można to połączyć z dobrą obroną i sensowną kosą (gdybyśmy taką mieli) :wink: koszt 35 pkt max
- temperance niby dobre, ale co od drugie tury - 4at s4 nie urywają jajec :wink: koszt 35 pkt max
- audacity - tez jest potencjał, zwłaszcza w połączeniu z questem, gdyby tylko quest działał na więcej rzeczy [-o< koszt 35 pkt max
- purity - powiedziałbym że jakoś to przeżyjemy, gdyby działało na wszystko i było KBkiem (kaswało regenę) z MW (ordance). Dałbym wtedy grala, miecz +3 ataki albo combo +2 to hit i coś bym próbował tym dziobnąć. koszt 40 pkt max
- saint - IMO fajna rzecz. 40 pkt max
- unyielding - tez ok. 50 pkt max

Jak zobaczyłem broń, którą dostaliśmy to myślałem, ze spadnę z krzesła. Gorsza wersja Morningstar of Francase za 65 pkt i płonaca lanca - jakby była nam do czegoś potrzebna. WB jest już jedna za 10 pkt, do tego bardzo mocna magiczna szmata.
Beznadziejny arkan, słabe sztandary. Reszta itemów całkiem fajna - szkoda tylko, że wszystkie defensywne.


Bohaterowie po dokupieniu bajerów strasznie drodzy.
Mamy wreszcie 4 lory.
Hipek nawet grywalny, ale teraz mamy pedzie z 1+ savem, więc nie wiem, czy jest sens płacić za hipka.
Chłopi nadal grywalni tylko na papierze. Meta jest nieubłagana i bez radykalnych zmian we wszystkich ab takie unity nie pojawią się w dużych ilościach na stole.
Realmi ok. Jak dla mnie nadal najlepszy core.
Erranci totalny nerf. Tani, ale co z tego, skoro dziadowski save i quasi frenzy bez dodatkowych ataków.

Pegazy dostały takiego boosta, że w zasadzie wypychają wszystko inne z rozpy. Raz, ze 2+ save, 2 że magiczna szmata, 3, ze można tam pakować herosów.

Quesci i grale zbędni, bo jazda rankowa jest w corach, a oni nic aż tak znaczącego nie wnoszą. Z pieszymi ryckami i pielgrzymami w zasadzie ten sam problem co z chłopami. Pomijam fakt, że trzeba więcej pkt zainwestować w maszyny. MY tańsi, ale u mnie i tak się nie zmieszczą.

Ogólnie niezły kwas.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

W krasnalach dali dobre alternatywy dla gunline'a, ale pomimo tego znerfili maszyny, runiczne opcje na nich oraz boosty z inżynierów, i jeszcze kopnęli w jaja strzelców, bo teraz kusza/muszkiet dla krasnala z dwurakiem kosztuje az 5pkt, a dla krasnala z hw&s 5pkt i strate zasady shieldwall. Do tego max wielkosc oddziału strzelców to 25.
Dla porównania ork dostaje za 5pkt kuszę i +1ASv.

Argumentuja to tym, ze strzelcy mogą miec boosty od runiarza i inżyniera. To chyba problem runiarza i inżyniera, a nie strzelców..?
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Hoops
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Ośmiornica łódzka

Post autor: Hoops »

Wczoraj dziabnąłem sobie bitewkę vs Woch. Obstawiam że w wygraniu w dużej mierze pomogła mi słaba rozpiska Wochu niż nowy AB do bretki tym bardziej że grałem na samych errantach :lol2: i trebaku z brandy barrels oraz 2x 10 bowmens :D Do tego 6 grali. Ot tak trzeba się przekonać czy jednostki niegrywalne są w dalszym ciągu niegrywalne. O dziwo granie na errantach nawet nie było takie złe. Każdemu troszkę miękną jajka jak wie że może dostać tubę jeżeli zbyt daleko wyskoczy.
Grale faktycznie nie są koniecznością choć po wstawieniu tam typa polepszającego im warda do 4+ nawet daje im szansę coś zagrać.
Co do piechoty nie chcę się utwierdzać w tym że dalej nie grają.
Unicorn musi być !
Jakoś nie odczułem wzmocnienia blessingu.
Raczej wracam do maksymalnie czterech bohaterów ze względu na koszta jakie się tworzą przy sensownych złożeniach kadry.
Ale generalnie bardziej na plus niż na minus. Jestem zadowolony z tego że czymś można pograć.
Dębek pisze:Pegazy dostały takiego boosta, że w zasadzie wypychają wszystko inne z rozpy. Raz, ze 2+ save, 2 że magiczna szmata, 3, ze można tam pakować herosów.
W końcu zagrasz na 15 czy 18 pegazach :)
Obrazek

ODPOWIEDZ