Yeomeni XD
- sir Curiam
- Powergamer Rozpiskowy
- Posty: 37
od kiedy gobboski zaszarżowały w dużą lancę errantów i pogoniły ją jednym punktem Cr (moje "genialne" rzuty na Ld...) to ja się gobbosów boję
I Ci cholerni fanatycy...
eh...gdzie te piękne czasy kiedy to gobbosy były po prostu zielonymi chłopcami do bicia...
I Ci cholerni fanatycy...
eh...gdzie te piękne czasy kiedy to gobbosy były po prostu zielonymi chłopcami do bicia...
Można zrobić z konnicy rohańskiej z Lotra.
Ja zrobiłem z pistoliersów i resztek łuczników ;] a boxie łuczników są dziwne rzeczy które sie nadają do MY , speary mam z moich Beastmenów.
Mam pytanko jeszcze . Używacie sztandarów na Jołmenach ? zdobyte nie dają punktów przeciwnikowi a w walce raczej sie przydają
Mam pytanko jeszcze . Używacie sztandarów na Jołmenach ? zdobyte nie dają punktów przeciwnikowi a w walce raczej sie przydają
sztandar do MY ?
u mnie oni szarzuja tylko na maszyny, imho sluza do czego innego a nie do szarzowania tj. sciaganie pojedynczych figsow jak ratlingi/magowie zostawieni samym sobie, szarze na maszyny, screeeeeen!!, wymanewrowywanie wszystkich niechcianych szarz
no i oczywiscie wprawianie w konsternacje kraski w momencie gdy oddzial 5 MY o lacznej dlugosci 10 cali - 25 cm zaslania 2 klocki peichoty + organci ofc w taki sposob zeby 2 inne lance mogly przeprowadzic atak od bokow
u mnie oni szarzuja tylko na maszyny, imho sluza do czego innego a nie do szarzowania tj. sciaganie pojedynczych figsow jak ratlingi/magowie zostawieni samym sobie, szarze na maszyny, screeeeeen!!, wymanewrowywanie wszystkich niechcianych szarz
no i oczywiscie wprawianie w konsternacje kraski w momencie gdy oddzial 5 MY o lacznej dlugosci 10 cali - 25 cm zaslania 2 klocki peichoty + organci ofc w taki sposob zeby 2 inne lance mogly przeprowadzic atak od bokow
Witam
Na razie w mojej bitwie zastosowałem ich jako bliskie wsparcie na flance dla Realmów.
Spisywali się nieźle dopóki nie odjechali za daleko od rycerskiej liderki. W dowolnym momencie mogą ekranować, postrzelać, wbić się od boku, bądz od przodu aby zdobyć przewagę nad wrogiem, z drugiej strony są chronieni przez rycerstwo przed plewnym ostrzałem S3.
Co myślicie o wpakowani ich obok 2 klocków rycerstwa jako bardzo bliskie wsparcie giermków
Z tarczami kosztują 80 pkt piątka. Nie jest to dużo a fajnie wspomagają, z muzykiem 87.
Na razie w mojej bitwie zastosowałem ich jako bliskie wsparcie na flance dla Realmów.
Spisywali się nieźle dopóki nie odjechali za daleko od rycerskiej liderki. W dowolnym momencie mogą ekranować, postrzelać, wbić się od boku, bądz od przodu aby zdobyć przewagę nad wrogiem, z drugiej strony są chronieni przez rycerstwo przed plewnym ostrzałem S3.
Co myślicie o wpakowani ich obok 2 klocków rycerstwa jako bardzo bliskie wsparcie giermków
Z tarczami kosztują 80 pkt piątka. Nie jest to dużo a fajnie wspomagają, z muzykiem 87.
Stosuję zawsze, praktycznie w każdej mojej rozpisce się pojawiają. Mega użyteczni i najprzyjemniejsza zasada - nie panikują rycerzy, więc można dawać flee do woli w razie potrzeb.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
Praktycznie zawsze wystawiam 5 z tarczami i muzykiem. Ciekawym jest to, ze sciągają czasami jakiegos ratlinga, albo wounda na samotnym magu Breta potrzebuje fasta w armii, bez dwóch zdań.
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
A co myślicie o dwóch oddziałach, bo 3 to chyba za dużo już. Graliście już na takim ustawieniudwa 3 duże klocki + 2 oddziały yeomenów, reszta w piechote bądz jeszcze z 3-4 pegazy.
3 fasty + 3 klocki do walki + jakieś łuki może by coś z tego było bo w sumie za niecałe 200 pkt fajny fast wychodzi.
3 fasty + 3 klocki do walki + jakieś łuki może by coś z tego było bo w sumie za niecałe 200 pkt fajny fast wychodzi.
zalez od liczby punktowWolfgar pisze:A co myślicie o dwóch oddziałach, bo 3 to chyba za dużo już. Graliście już na takim ustawieniudwa 3 duże klocki + 2 oddziały yeomenów, reszta w piechote bądz jeszcze z 3-4 pegazy.
3 fasty + 3 klocki do walki + jakieś łuki może by coś z tego było bo w sumie za niecałe 200 pkt fajny fast wychodzi.
ale na 2k+ 2 oddzialy u mnie to pewniak.
Generalnie chyba 1 oddział na każde 1000 punktów jest najlepszym wyjściem. Niektórzy wykorzystują zamiast yeomenów 5 errantów tylko z muzykiem za 107 punktów. Trudniej ich zdjąć i zrobią więcej w walce, ale nie mogą strzelać, ruszać się po ucieczce ani robić darmowe reformy. Czasami przy większych bitwach robię kombinację - biorę dwa oddziały yeomenów i jeden oddział errantów za 107. Yeomeni koncentrują się wtedy bardziej na magach i machinach a erranci chronią flanki, odginają szarże i sami też uderzają od boku. Kilka razy to się sprawdziło.
Yołmeni są fajni na papierze ale w większości bitew siedzą za lasem bo łatwo giną.
Na DE, Demony, Wampiry, WE, Lizaki lepsza jest piątka Realmów z muzykiem.
Piątki errantów to chyba jakieś nieporozumienie. Ich impetus przy zadaniach fasta często moża zepsuć nawet najbardziej misterny plan
Na DE, Demony, Wampiry, WE, Lizaki lepsza jest piątka Realmów z muzykiem.
Piątki errantów to chyba jakieś nieporozumienie. Ich impetus przy zadaniach fasta często moża zepsuć nawet najbardziej misterny plan
Nie ma wojny bez ryzyka
o ile się nie myle pegazy mają darmowe obrotypelzak pisze:No tak ale errantami to ciezko wjechac komus na zaplecze, wykrecic i jeszcze go od tylu ugryzc. Pegazy to standard ale yeomeni sa tansi i bardziej niepozorni.PoNuRy pisze:wole wjechac pegazami albo errantami i wtedy mam pewniaka ze wygram CR bez duzych strat.
Pozdrawiam
Pelzak
,,System polityczny Bretonii? U nas to się nazywa wymuszeniem haraczu i jest karalne"
Matthias von Pfeildorf, były ambasador Imperium
Matthias von Pfeildorf, były ambasador Imperium
Pegazy nie robią obrotów... są skirmiszem więc widzą dookoła
Sprzedam Styrodur!!!Kervyn pisze:gobbosy na godzinie drugiej, o Pani!