Border Princes

Border Princes

Niezależne Forum WFB/9th Age
 
Teraz jest 22 maja 2018, o 16:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 4 paź 2011, o 14:29 
Postownik Niepospolity
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2006, o 18:20
Posty: 5227
Lokalizacja: Świebodzin
Proponuję założyć temacik opisujący działanie:

RARE
IRON DEMON
M6, S7,T7,I2(chd)A(SPECIAL),LD9.
z tego co zrozumiałem:
1. Może sobie ruszać się i strzelać (nie ma modyfikatora za ruch).
a). może wybrać ruch normalny 6 cali+ 2k6 - uwaga na 2x1...stoi!
b) w przypadku szarży ma 6+2k6. - uwaga wróg dostaje ASL jeśli Demon wpadł we wroga nie w wyniku szarży a ruchu (poprzez rzut 2k6).
2. W fazie strzału: walisz dwa razy artylery, wybierasz najwyższy wynik, misfire dopiero jak jest dwa razy misfire na kostkach. Średnio wychodzi ...6-8. licząc ruch i strzał ma zasięg 24 cali jak organ, tyle że z s6 i AP k3 ran ... =P~
3. Może być hellbound: +1T/W magical attack - skutek przy misfire k3 dodatkowych ran (ale zakładając że nie wyrzucimy dwóch misfire...to mamy to w nosie)?
4. skullcracker zastępuje armaty i daje dodatkowe k6impaktów w przypadku szarży, a potem k6 jako grindowanie unitów...
5.Terror,niezłamywalność, nawet 8T/8w, 3+save.
6. Mowa jest o thunderstomp atack w fazie walki (za miast impaktów w szarży) - dotyczy to wszystkich chyba? Jeśli nie to w sumie model utyka po szarzy i dostaje potem wpierdziel? Imo nie?

Dread quake mortar:
s5(10) i mały wzornik, AP, i zasada quake (dangerous testy dla unitu który dostał - all models - wiec czasem fajnie zaliczyć dwa unity). na 3+strzela...w następnych rundach... Hmm sam nie wiem, chyba w takim wypadku hellena lepsza?
Uwaga z ogrem strzela normalnie - a nie na 3+ w kolejnych turach!
SPECIAL

MAGMA CANNON - taki lepszy flame cannon krasnoludzki:
staty normalnej warmachine.
Właściwie, jeśli chcemy dobrze trafić podmuchem trzeba liczyć na mały farcik :D. Tj. najlepiej strzelić tak na 5 cali przed regiment rzucić kostką i położyć wzornik. naturalnie jak wywalimy na artyleryjce 10... to niesmacznie.
Potencjalnie bardzo groźne na duze kostki piechoty a także trole czy ogry.

Deathshrieker rocket.
1. Opcja pierwsza walimy wzornikiem 5calowym z s3 paniką i ognistym blastem (i w sumie samo nakierowującą się rakietą na najbliższy cel w zasięgu jakbyśmy nie trafili w cel oryginalny) i wtedy mała templatka
2. przeciwpancerny pocisk na stwory s8k6 ran - czyli taki gorsza katapa - czyli w osteteczności :D bo jak nei trafi to niestety pocisk przepadł...
Pytanie czy powyższa zasada nr 1 jest lepsza - IMO TAK.

K'dai destroyer
Dla przypomnienie zasady - tzn którymi dysponujemy, koszt punktowy modelu ok 85pkt.
M6WS5S5T4W3I4A3LD8 Unbreakable, unstable Fear, flamming attack
Ward save 4+, 2+ ward save against flamming attacks
One rule say that every model in base to base (but not other Kdiii) suffer 1S4 hit, flamming
CD sorcerer summon these creatures. With time, they lost power on them.
At the beginning of the 2dn turn, and for each turn, toughness test. If failed, 1D3 wound without save.

Jednostka ma jedną słabą zasadę. Jeśli będzie tak, że trzeba zdawać magiem/oddziałem test na TAFA po którym (on lub oddział bo nie wynika z opisu do końca) ktoś traci k3 ran... to troszkę niefajnie :d
Zakładam że testują K'dai i k3 ran może raz na grę rzucimy :)
A co do reszty... Imo naprawdę fajny unit. Jeśli założymy że w obecnej edycji nie ma co się pierdzielić i należy wziąć z 6 modeli za koszt pewnie ok 480 punktów, to mamy w sumie 18ataków z s5. Do tego s4hicior ognisty, ward save możłiwy stomp, niezłamywalność, stosunkowo wysoką inicjatywę!

_________________
!!! Zapraszam wszystkich na forum gry AOS ageofsigmar.pl l!!


Ostatnio edytowano 6 paź 2011, o 13:19 przez BOGINS, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 4 paź 2011, o 15:07 
Falubaz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2006, o 00:02
Posty: 1497
Lokalizacja: Gdynia, BWT
BOGINS napisał(a):
Proponuję założyć temacik opisujący działanie:

RARE
IRON DEMON
M6, S7,T7,I2(chd)A(SPECIAL),LD9.
z tego co zrozumiałem:
1. Może sobie ruszać się i strzelać (nie ma modyfikatora za ruch).
a). może wybrać ruch normalny 6 cali+marsz lub 2k6+marsz o ile dwóch 1 nie wyrzuci?
b) w przypadku szarży ma 6+2k6 lub nawet 4k6 cali?

ruch: 6" + strzał lub 6"+2k6
szarża: 6+2k6

Cytuj:
Dread quake mortar:
s5(10) i mały wzornik, AP, i zasada quake (dangerous testy dla unitu który dostał - all models - wiec czasem fajnie zaliczyć dwa unity). na 3+strzela...w następnych rundach... Hmm sam nei wiem, chyba w takim wypadku hellena lepsza? Przynajmniej niezłamywalna, podobne obrażenia, tyle że nie ma quake, ale brak też slow...

za 20pkt kupujesz ogra i strzela normalnie i ma 3W więcej.
unit tak czy inaczej bez sensu... na 1-3 wybucha przy misfire.

_________________
High Elves - active!!!
Bretonnia - temporary retired


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 4 paź 2011, o 16:35 
Postownik Niepospolity
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2006, o 18:20
Posty: 5227
Lokalizacja: Świebodzin
Poprawiony Iron demon.
Hmm przy mortarze tego nie widzę że po zakupie ogra normalnie strzelasz? To z tamurkhana?

_________________
!!! Zapraszam wszystkich na forum gry AOS ageofsigmar.pl l!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 4 paź 2011, o 17:23 
Falubaz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2006, o 00:02
Posty: 1497
Lokalizacja: Gdynia, BWT
Cytuj:
Unless a Slave Ogre is present as a part of the war
machine’s crew, after the Mortar has fired once, you must roll
a 3+ on a D6 whenever you wish to fire it again.


Cytuj:
Options:
• The Dreadquake Mortar may be crewed by an additional Slave
Ogre...........................................................................................+20 points
(note this adds three extra wounds rather than one).


z pdf-a co jest na stronce FW

_________________
High Elves - active!!!
Bretonnia - temporary retired


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 4 paź 2011, o 20:54 
Postownik Niepospolity
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2006, o 18:20
Posty: 5227
Lokalizacja: Świebodzin
hmm ale chyba z tego nie wynika że po zakupie ogra można strzelać bez 3+tzn co turę? Owszem 3rany wchodzą. Hmm z hellbound daje to już 7 :d

_________________
!!! Zapraszam wszystkich na forum gry AOS ageofsigmar.pl l!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 4 paź 2011, o 22:51 
Falubaz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2006, o 00:02
Posty: 1497
Lokalizacja: Gdynia, BWT
no przecież masz napisane, w pierwszym cytacie, że strzelasz na 3+ jeśli nie ma ogra. Ogra kupujesz sobie za 20pkt i strzelasz co turę normalnie.

_________________
High Elves - active!!!
Bretonnia - temporary retired


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 5 paź 2011, o 08:41 
Postownik Niepospolity
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2006, o 18:20
Posty: 5227
Lokalizacja: Świebodzin
Jakoś mi się to nie wydawało oczywiste...

Rozkminiam czy warto brać iron demona.
Jakie macie przemyślenia?
Pod względem ostrzału mam wrażenie że to słaby układ. Tzn jeśli założymy że wyturlamy 6-8 pocisków i uwzględnimy daleki zasięg (bo raczej nie będziemy chcieli zostać potem zaatakowani), to trafiamy na 5+(nie mamy kar za ruch-zasada). Wychodzi z tego jasno, że Iron demon:
1. Bez sensu jest do strzelania po piechocie...300 punktów i średnio 2-3 piechociarzy to nieporozumienie.
2. Opłaca się ostrzeliwać: pegazy,potwory(hydre,abome-jeśli ogień był, stedzie,z hellboundem nawet slana),MI (ogry,kroxy,minusie,menglery,trolle-jeśli wcześniej był ogień, stworki TK), wszelkie charioty (gobo,tk,również warshrine,ogrowe armaty), machiny wojenne, herosów, dzwony skavenów, kotły i kaszkiety.

Jest pytanie tylko czy będzie efekt? W kolejności armie na które - imo - irondemon strzelający się przyda: Ogry, gobliny(na stworkach i rydwanach), skaveny(dzwony,potwory,czasem machiny),lizaki (stedzie,kroxy,salki,slan), wojownicy(hellena,bohaterowie na dysku,warhsrine,czasem trole), demony(lordowie,fiendy,ostatecznie flejmery), w pozostałych armiach, zawsze jakiś orzeł, czasem pegazista czy inszy potworek się znajdzie.

Jak widać na powyższym spisie - pewna ilość celów pomnożona o liczbę tych armii na turnieju zawsze się znajdzie. Są elfy,jakiś chaos,trupy,demony, skaveny i lizie, ostatnio również ogry, krasie czy imperium.
Jednak zważywszy na fakt, że na np. silesianie było chyba ponad 20 elfów, chyba z 6trupów,7Woch...4skaveny...widać raczej przewagę armii piechotnych, które mają na swym stanie wsparcie małe lub większe potworki, ale trzonem sił są jednak kloce piechoty, na które Iron demon w wersji strzelającej, nie jest dobrym pomysłem?
Tzn, wiadomo, możemy walczyć też (na piechotę mamy thunderstopma, w szarży impakty), tworzymy jakieś tam zagrożenie dla stworków ale zastanawiam się czy wydawanie ok 300 punktów czasem nie jest przegięciem? W tej cenie mamy 3 death rockety, które odpowiednio mogą zmasakrować piechotę lub piznąć stwora (szanse hita są również 1/3), tyle że w przypadku uderzenia w piechotę, powodujemy ogromne straty (5calowy wzornik,AP),a potwory również z ciosek s8 k6 ran nie mają łatwego życia. naturalnie minus to brak tej wyporności i możliwości walki jaką ma Iron demon.

Druga opcja składania Iron demona - czyli nastawionego na walkę potwora...jest interesująca zważywszy an to co już wcześniej mówiłem - iż na turniejach jest sporo piechoty. zakładając że mamy hellbound i skullcrackera mamy 8t i 8W oraz magiczne ciosy...szarża 6+2k6, niezłamywalność i 3+pancerz i odpowiednio 2k6+2 impakty albo thunderstompa podwójnego z siłą 7... robi to wrażenie na niejednym przeciwniku (szczególnie piechocie która wcześniej dostała z deathsrikera).

Zastanawiam się jednocześnie czy nasz KDi MOnster nie jest jednak w tym wypadku lepszy?
Przypominając:
M9WS5S7T6W6I5A6Ld8
Unbreakable, unstable Frenzy +1D3 Flamming attack, terror, large target
Ward save 4+, 2+ ward save against flamming attacks

Zakładając że mamy frenzy, daje to 7ataków, +k3ognistych (wyjdzie czy z s7), do tego możliwy thundestomp, bardzo daleki zasięg szarży, ward save, może jakiś zwykły...no i inicjatywa 5 więc pita nie straszna....
Póki co chyba to będzie mój wybór (rzecz jasna o ile podane powyżej dane okażą się prawdziwe - bo imo troszkę są duże...).

_________________
!!! Zapraszam wszystkich na forum gry AOS ageofsigmar.pl l!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 5 paź 2011, o 08:50 
Wielki Nieczysty Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2006, o 22:26
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa
Na wielkie punkty oba stwory wchodzą do rozpy :) Imo jednak Kdai będzie wygrywać rywalizację.....

_________________
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 5 paź 2011, o 09:13 
Postownik Niepospolity
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2006, o 18:20
Posty: 5227
Lokalizacja: Świebodzin
Też mi się tak wydaje.
Zastanawiałem się jednocześnie jak takiego Irondemona czy KDI zrobić.
Naturalnie zakup z FW jest możliwy i oryginalny, ale niesamowicie drogi. Moja opcja była taka by dorwać jakieś podwozie zabawki wozu opancerzonego i zakupienie dwóch armatek ze skull pasa. Gorzej w wersji skullcraker gdzie myślałem nad zakupieniem zabawki -spychacza :) i domontowanie mu jakiś kilofomłotów (lub przeróbka abominacji?).

KDI o ile chyba nie ma lub nie będzie jego modelu to pozostaje Warmachine np.:
Obrazek
Obrazek

_________________
!!! Zapraszam wszystkich na forum gry AOS ageofsigmar.pl l!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 5 paź 2011, o 10:48 
Falubaz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2007, o 01:06
Posty: 1306
Mam kontakt przez privy z użytkownikiem z CDO, który ma podręcznik i powiedział, ze mi odpowie na każde pytanie :wink: .
Mamy jakieś? :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 5 paź 2011, o 11:18 
Wielki Nieczysty Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2006, o 22:26
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa
Tak czy podeśle nam skan :P

_________________
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 5 paź 2011, o 11:27 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lip 2008, o 08:45
Posty: 402
Lokalizacja: Biała Podlaska
O jakim podręczniku mówicie panowie? Wyszło coś odrębnego dla krasnali chaosu?

_________________
Given the choice, whether to rule a corrupten, failing empire or to chalange the fate through another throw, a better throw against one's desteny, what wos a king to do?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 5 paź 2011, o 11:28 
Postownik Niepospolity
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2006, o 18:20
Posty: 5227
Lokalizacja: Świebodzin
=P~ [-o< 8) :lol2: :oops: :twisted: :idea:
Dawaj go dawaj.
A jakby się rzucał to:
te ironsworny, kdi destroyery, kdi monster.

_________________
!!! Zapraszam wszystkich na forum gry AOS ageofsigmar.pl l!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 5 paź 2011, o 11:33 
Chuck Norris

Dołączył(a): 31 gru 2008, o 13:28
Posty: 620
Nijlor napisał(a):
Tak czy podeśle nam skan :P

+1


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 5 paź 2011, o 12:13 
Falubaz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2007, o 01:06
Posty: 1306
Wysłałem chyba z 9 priwów na CDO z prośbą o skan albo cokolwiek z ksiązki.
Najszybciej odpisali Ci, którzy sami książki nie mają 8) (większość ludzi, którzy robia rozpiski na CDO opiera sie na wyciekniętym liście z GD france i szczątkowych info z CDO).
Tylko jedna osoba posiadająca booka mi odpisała, napisał że książki nie ze skanuje, bo nie robi takich rzeczy dla zasady, ale za to napisał mi, że odpowie na każde pytanie dotyczące army lista 8)
Dobre i to :wink:

O k'daii i małe i duże już zapytałem 8)

oprócz tego o dokładny opis działania bb, koszt hobgoboskich dodatkowych broni i zasade despoilers z wilczarzy. Jak odpowie napisze tutaj od razu.

Jeśli macie jeszcze jakieś pytania to śmiało :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 5 paź 2011, o 12:31 
Postownik Niepospolity
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2006, o 18:20
Posty: 5227
Lokalizacja: Świebodzin
sprawdź czy kasztelan - heros CHD czasem nie daje stubborna. na forum CHD tak by wynikało.
Dalej czy kasztelan porobiony do wersji BSB może brać dwuraka/tarcze, także ile kosztuje.
Czy bull centaur hiro może być BSB i czy może brać dwuraka i tarcze, tą specjalną zbroję!!!
Czy demonsmithowie mają jakieś bonusy "inżynierskie" czy są tylko magami.

Dokładny koszt punktowy infernali - czy jest 11 czy 12. i czy bronie to: +3/+5/+6punktów
Co robi hellblunderbuss - czy ma jakieś skupienie na celach pojedynczych,
Tak tak hobgobliny,

Co to są ci ironsworni. charakterystyki, wyposażenie, special rules,

Lamasu i bale/great taurus - podobno są drożsi niż w SoM o 25 punktów.

Magic itemki...

magia !

_________________
!!! Zapraszam wszystkich na forum gry AOS ageofsigmar.pl l!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 5 paź 2011, o 12:51 
Chuck Norris

Dołączył(a): 31 gru 2008, o 13:28
Posty: 620
najśmieszniejsze jest to ze gdyby podręcznik był tylko do wglądu to foty z zasadami mieli byśmy następnego dnia xD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 5 paź 2011, o 13:27 
Postownik Niepospolity
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2006, o 18:20
Posty: 5227
Lokalizacja: Świebodzin
termi napisał(a):
najśmieszniejsze jest to ze gdyby podręcznik był tylko do wglądu to foty z zasadami mieli byśmy następnego dnia xD

no ja słyszałem że można było kupić.

_________________
!!! Zapraszam wszystkich na forum gry AOS ageofsigmar.pl l!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 5 paź 2011, o 13:28 
Chuck Norris

Dołączył(a): 31 gru 2008, o 13:28
Posty: 620
no właśnie można było i nie można teraz od nikogo wyciągnąć fotek skanów itp. a gdyby był tylko do wglądu nikt juz by nie miał takich oporów xd


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forgeworldowe jednostki - opis zawsze w 1 poście
PostNapisane: 5 paź 2011, o 20:12 
Wodzirej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2008, o 08:14
Posty: 776
Barth - masz przechlapane....hehe
A tak z innej mańki ten koleś co ma Ci odpowiadać na pytania jest niezły.... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL - Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.030s | 12 Queries | GZIP : Off ]