Nowe jednostki do krasnoludów

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Nowe jednostki do krasnoludów

Post autor: likaon »

Ostatnio po zrobieniu army-booka dla nocnych goblinów(nemezis krasnoludów i viece versa) znajomy spytał się mnie czy nie mógłbym zmontować czego nowego dla krasnoludów, wczoraj się zgodziłem a oto efekt mojej chorej inwencji twórczej, daje wam dwie nowe jednostki specjalne(j troski) dla krasi:



Strażnicy run 16 punktów/ model
To pradawni wojownicy podróżujący po górach krańca świata w poszukiwaniu zaginionych run które mogą uratować ich rasę przed zagładą z rąk chaosu, nieumarłych i goblinów. Ich bronie i pancerze są pokryte tajemniczymi runami uważanych przez wielu kowali za zapomniane. Oni nie tylko poszukują zaginionych run ale również eksperymentują z tworzeniem nowych runów, lecz zgodnie z krasnoludzką tradycją wszystko jest tworzone powoli i dokładnie więc najpierw 100 lat zajmuje je stworzenie a kolejne sto by 100 by użyć je w walce.
Strażnicy wbrew wojowniczej naturze krasnoludów rzadko biorą oni udział w walce. Gdyby pchali się do każdej walki tak jak ich bracia już dawno wszyscy zginęli gdyż nawet w chwili ich największej świetności był jeden strażnik run na stu wojowników żelaznego bractwa. W obecnej chwili ta elitarna grupa zmierza ku zagładzie, każdego roku pozostaje ich coraz mniej i w przeciągu najbliższych kilku wieków strażnicy run przejdą jedynie do legend.
Dołączają do armii swych braci tylko wtedy gdy ci odbijają pradawne krasnoludzkie miasto z rąk goblinów lub gdy „górnicy” dokopią się do legendarnej zapomnianej warowni z czasów bogów-przodków. Każde miejsce które kryje tajemnice ich ludu przyciąga strażników jak ćmy do ognia. Pomimo że rzadko walczą stale utrzymują swoje umiejętności walki dzięki morderczemu treningowi. Pomimo że większość krasnoludów darzy ich nieufnością, zawsze na koniec walki wiwatują na ich cześć.

R WW US S Wt Żyw I A ZP
Strażnik Run 3 5 3 4 4 1 2 1 9
Powiernik Run 3 5 3 4 4 1 2 2 9

Wielkość jednostki: 5+

Broń i Zbroja: Runiczny młot, tarcza i ciężka zbroja

Opcje:
-Można mianować jednego strażnika na Muzyka za +6p pkt.
-Można mianować jednego strażnika na Chorążego za +12p pkt.
-Można mianować jednego strażnika na Powiernika Run za +12p pkt.
-Można im dokupić jedną runę strażników za 50 pkt.
-Każda jednostka Strażników Run może nieść sztandar runiczny o wartości do 50 pkt.

Zasady specjalne:
Runa strażników, Odporność na magię(1), Runiczny młot

Runy strażników:

Runa odwetu
W turze walki zawsze oddaje tylu strażników ile styka się z wrogiem, bez względu ile modeli zabił wróg w tej turze w tej jednostce.

Runa Złamania
Strażnicy mają premię +2 do wyniku walki jeżeli przeciwnik w końcowym przeliczeniu walki przewyższył CR

Runa Dumy
Strażnicy otrzymują zasadę determinacja.

Runa umysłu
Strażnicy otrzymują odporność na psychologię.

Runiczny młot
Traktuje się je jak magiczną broń ręczną, z przerzutami trafień przeciwko jednostkom które posiadają magiczną ochronę lepszą niż 6+.



Kanonierzy 23 punktów/model
Kanonierzy to elitarni strzelcy krasnoludzkie armii wyspecjalizowani w walce z najgroźniejszymi jednostkami wroga. Do walki niosą specjalną broń przypominające muszkiety o niemal artyleryjskim kalibrze które określają mianem łamaczy. Dumnie niosą swój straszliwy oręż siejąc spustoszenie wśród wrogich szeregów. By dołączyć do tak elitarnej grupy trzeba wykazać wielkimi umiejętnościami strzeleckimi na polu walki. Na pole walki wchodzą ubrani w grube pancerne pancerze mające ich chronić nie tylko przed wrogiem ale również przed często nieprzewidywalną naturą ich broni.
Pociski jakimi strzelają łamacze są wielkości zaciśniętej krasnoludzkiej pięści, siła towarzysząca wystrzałowi jest tak duża że nawet ciężki krasnolud z pełnym pancerzem może zostać wyrzucony kilka metrów w powietrze. Potrzeba lat by opanować metodę skutecznego strzelania z tej broni. Pomimo że krasnoludy używają łamaczy zaledwie od 300 lat projekt tej broni ma siedem wieków. Pierwszy prototyp i zapiski zawierają sposób budowy tego oręża prawie 400 lat leżały w zdobytej przez gobliny warowni, zostały odzyskane gdy krasnoludy odbiły warownię, ponoć gobliński mag Shatic, który władał warownią i wielokrotnie dokonywał okrutnych napadów na ziemie krasnoludów padł od strzału właśnie z prototypu tego oręża. Niestety prototyp został zniszczony podczas walki z goblinami, oraz w zapiskach brakowało przynajmniej połowy stron. Ta broń po dziś dzień jest ulepszana przez krasnoludzkich inżynierów, i może kiedyś uda im się stworzyć broń o takiej samej skuteczności jaką miał pierwszy egzemplarz łamacza który ponoć jednym strzałem zabijał bandę trolli.

R WW US S Wt Żyw I A ZP
Kanonier 3 4 4 4 4 1 2 1 9
Arcykanionier 3 4 5 4 4 1 2 2 9

Wielkość jednostki: 5+

Broń i zbroja: broń ręczna, łamacz, ciężka zbroja

Opcje:
-Można mianować jednego kanoniera na Muzyka za +6p pkt.
-Można mianować jednego kanoniera na Chorążego za +12p pkt.
-Można mianować jednego kanoniera na Arcykanoniera za +12p pkt.
-Każda jednostka Strażników Run może nieść sztandar runiczny o wartości do 50 pkt.

Zasady specjalne:
Łamacz, Zapora ogniowa

Zapora ogniowa

Jeżeli oddział który stracił 25% oddziału w wyniku tej broni nie może szarżować w swojej turze szarż.

Łamacz

Maksymalny zasięg: 24 + artyleryjska” ; Siła: 6;

Zasady: Stój i strzelaj , Nie strzela po ruchu, Przebijanie pancerza, Odrzut, Ciężki ostrzał;

Odrzut- gdy wypada nieudane trafienie na artyleryjskiej podczas obliczania zasięgu jednostka nie strzela i leci 1k6 cali do tyłu, jeżeli w oddziale jest Arcykanionier można przerzucić nieudane trafienie na kości artyleryjskiej.

Ciężki ostrzał- nawet jeżeli jednostka jest na górce nie może strzelać z dwóch szeregów.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

tomasso
Mudżahedin
Posty: 249

Post autor: tomasso »

Bardzo fajne jednostki, lecz w samej historii wykryłem mnóstwo błędów; narzucają się interpunkcyjne, powtórzenia lub takie zdania które zupełnie nie mają sensu.
Same pomysły imo świetne, lesz runy strażników powinny być trochę droższe, na mój gust ~70pkt. WS obniżyłbym im do 4, a koszt do 15. Jak sam wspominałeś, nie są zaprawieni w bojach.
Czy takie jednostki mają jakieś zastosowanie w grze?
Ostatnio zmieniony 23 maja 2009, o 11:47 przez tomasso, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Ginnar
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Ginnar »

Szczerze? Kiepskawe...
Opisy jakieś takie nie dopracowane, a jednostki zbyt elitarne jakoś zupełnie nie moge ich sobie wyobrazić w fluffie krasnoludzkim ale to tak tylko IMO.

Awatar użytkownika
Jacuchna
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 193
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jacuchna »

Mi się bardzo podobają te jednostki. Ale strażnicy run powinni być raczej w rzadkich i faktycznie mniejsze WS byłoby bardziej zgodne z opisem.
Czy za oddział kanonierów miało by się rzucać 1 artyleryjską kością, czy za każdego osobno?
Zapora ogniowa

Jeżeli oddział który stracił 25% oddziału w wyniku tej broni nie może szarżować w swojej turze szarż.
Chodzi Ci o tylko najbliższą turę, tak?

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

Zamiast tych kanonierów lepsi byliby jacyś snajperzy, albo coś w tym stylu.

W sumie to te jednostki co wymyśliłeś to jakaś specjalna nowość nie jest. Lepiej by było jakbyś umiał wymyśleć i dobrze uzasadnić jakąś szybszą jednostkę/kawalerię :D

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

to oddziały na prośbę mego kolegi
Rzucasz za cały oddział artyleryjską.
Skoro tak uważacie to będą mieć WW 4.
Szybkie jednostki nie pasują do krasi, prędzej jacyś kislevcy żołnierze na służbach krasi
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

A kawa na kucykach albo na wieprzkach? :P

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Tak na górskich kozach i świniach gigantach
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3445
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Na świniach i kucykach? #-o Dla krasnoludów to tylko Slayerzy na motorach, w faszystowskich hełmach i ćwiekowanych kurteczkach :twisted: . Jak wymyślę zasady do nich to tu napiszę.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

To się nazywało squat riggers(jednsotka z autoskiego booka do 400000)
Co do jazdy można by było zrobić oddział krasnoludów w minaturowych czołgach parowych, takich jednosobowych(chociaż nie wiem czy to pasuje do fluffu krasi)
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

tomasso pisze:Bardzo fajne jednostki, lecz w samej historii wykryłem mnustwo błędów; narzucają się interpunkcyjne, powtórzenia lub takie zdania które zupełnie nie mają sensu.
Zanim zaczniesz kogoś pouczać może najpierw upewnij się, czy sam nie robisz błędów. :|
Obrazek

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

bless pisze:
tomasso pisze:Bardzo fajne jednostki, lecz w samej historii wykryłem mnustwo błędów; narzucają się interpunkcyjne, powtórzenia lub takie zdania które zupełnie nie mają sensu.
Zanim zaczniesz kogoś pouczać może najpierw upewnij się, czy sam nie robisz błędów. :|
=D> :twisted:
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubcio
Oszukista
Posty: 810
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: Kubcio »

bless pisze:
tomasso pisze:Bardzo fajne jednostki, lecz w samej historii wykryłem mnustwo błędów; narzucają się interpunkcyjne, powtórzenia lub takie zdania które zupełnie nie mają sensu.
Zanim zaczniesz kogoś pouczać może najpierw upewnij się, czy sam nie robisz błędów. :|
Strasznie to razi, nie :roll: ?
tomasso pisze:WS obniżyłbym im do 3, a koszt do 15. Jak sam wspominałeś, nie są zaprawieni w bojach.
Czy takie jednostki mają jakieś zastosowanie w grze?
Ty chyba nie grasz krasnoludami, co? Gdybyś grał, to wiedziałbyś, że w całym booku krasnoludów nie ma nawet jednego modelu z ws niższym niż 4.

Awatar użytkownika
Kalion
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Kalion »

Jeśli chodzi o kawalerię to bardzo chętnie widział bym krasnoludy na niedźwiedziach :D to by była prawdziwa siła! :twisted:

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Krasnoludy na misiach, hmm, można coś z tym zrobić skoro na misiach jeżdzą w Kislevie to czemu nie.
Dostałem maila by zrobić elitarny oddział krasnoludzkich pijaków
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

tomasso
Mudżahedin
Posty: 249

Post autor: tomasso »

bless pisze:
tomasso pisze:Bardzo fajne jednostki, lecz w samej historii wykryłem mnustwo błędów; narzucają się interpunkcyjne, powtórzenia lub takie zdania które zupełnie nie mają sensu.
Zanim zaczniesz kogoś pouczać może najpierw upewnij się, czy sam nie robisz błędów. :|
Omsknęło mi się, każdemu może się zdarzyć.
Ty chyba nie grasz krasnoludami, co? Gdybyś grał, to wiedziałbyś, że w całym booku krasnoludów nie ma nawet jednego modelu z ws niższym niż 4.
Wyobraź sobie jednak, iż gram. Każda jednostka w armybooku jest zaprawiona w bojach, a poza tym dlaczego coś nie może odstawać od reguły kosztem innego bonusu? Nie dość, że może nieść sztandar, mega runę, mają oporność na magię, to jeszcze przerzuty trafień przeciwko wardom. "Gdyby strażnicy pchali się do każdej walki tak jak ich bracia" i "pomimo, że rzadko walczą stale utrzymują swoje umiejętności walki". Może i masz rację, bo cytując ten drugi fragment mówię przeciw sobie, ale nadal stoję przy swoim.
W pierwszym poście chciałem powiedzieć do 4, ale mniejsza z tym, już się rozpisałem.

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Wiecie nie mam jako takiego dostępu do księgi armii krasi, więc statystyki pisałem z pamięci(często z nimi gram). Masz rację strażnicy run powinni mieć WW 4. Jednostka będzie w Rare ale będzie można wziąść dwa oddziały na slot.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3445
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

A oto co ja wymyśliłem. Jak zauważycie, postawiłem na prędkość i Monty Pythona.

1.Motocykl (podstawka kawaleryjska)

R WW ZS S WT I Ż A ZP
9 - - 4 4 - - - -

#Szarża motocykla: przy szarży każdy motocykl mogący walczyć wręcz zadaje k3 trafień z uderzenia z S4.
#Metalowy: z racji swej konstrukcji motocykl dodaje +2 do Ochrony Pancerza, zamiast zwykłego +1.
#Trzymanie kierownicy: użytkownik motocykla nie może używać broni wymagającej obu rąk, jeśli szarżuje.

#Tan może używać motocykla za +25 pkt. Nie może mieć Kamienia Przysięgi, może posiadać natomiast sztandar armii.
#Mistrz Inżynier może posiadać motocykl za +20 pkt.
#Zabójca smoków może mieć motocykl za +20 pkt. i będzie podlegał zasadom dla lekkiej kawalerii.
#Zabójcy Trolli i Wojownicy oraz Strażnicy (ale nie Długobrodzi) mogą zostać wyposażeni w motocykle za +12 pkt./model, przy czym Zabójcy będą traktowani jako lekka kawaleria.

2.Grenadierzy: 12pkt./model
Podstawowe, liczebność 5+

R WW ZS S WT Ż A ZP
3 4 3 3 4 1 1 9

#Wyposażenie:
-ciężka zbroja
-broń ręczna
-granaty ręczne

#Opcje:
-jeden z nich może zostać Muzykiem (+5pkt.), Chorążym (+10pkt.) lub Weteranem(+10pkt.)
-mogą mieć tarcze (+1pkt./model)
-mogą otrzymać wyrzutnie granatów za +4 pkt./model
-Weteran może otrzymać 1 Święty Granat Ręczny za +10 pkt.

#Granaty
-broń do rzucania
-zasięg 8"
-każde udane trafienie powoduje k3 trafień z S5
-płonące ataki
#Święty Granat Ręczny
-broń do rzucania
-zasięg 8"
-każde udane trafienie powoduje k6 trafień z S7
-płonące ataki
-może zostać wystrzelony z wyrzutni granatów
#Wyrzutnia granatów
-zasięg: 16"
-wystrzeliwuje granaty, tracą one jednak właściwość broń do rzucania.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Ginnar
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Ginnar »

Granadierzy mi się bardzo podobają :D
Chyba ich jeszcze dzisiaj w rozgrywce wykorzystam^^

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

Te motocykle nawet fajne, ciekawe czy można skądś takie figurki dostać, powinny być takie stare, prowizorczyne itp.

ODPOWIEDZ