Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Rejestracja: 26 sie 2007, o 23:04
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Rakso_The_Slayer » 31 sie 2010, o 11:57

Ponieważ poprzedni temat był bardzo rozległy i łączył w sobie zarówno pytania o zasady, składanie armii, fluff itp postanowiłem stworzyć nowy, który poświęcony będzie tylko i wyłącznie pytaniom o zasady w świetle 8 ed, a na stary założyć kłódeczkę.

Jeśli ktoś miałby ochotę poczytać sobie ponad 150 stron starego tematu jest on dostępny tutaj:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... start=3040


Errata do krasnoludów znajduje się tutaj:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... 10_v11.pdf

Errata do rulebooka znajduje się tutaj:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... 010_v1.pdf
Obrazek

Awatar użytkownika
Smh
Masakrator
Posty: 2204
Rejestracja: 15 gru 2008, o 16:40
Lokalizacja: Danzig / Breslau

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Smh » 2 wrz 2010, o 11:54

na kazdym zebraniu jest tak, ze musi ktos zaczac pierwszy... :lol2: :lol2:

czy master inz bedacy w oddziale (moze byc wogole dolaczony?) daje bonusy dla machin bedac w zasiegu 3"?
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl

- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1886
Rejestracja: 11 gru 2006, o 13:24
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu
Kontakt:

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Grazbird » 2 wrz 2010, o 12:30

1. a czemu miałby nie byc dołączony do oddziału ?
2. wynika z opisu w podręczniku, że daje bonusy będąc w oodziale. a to zonacza że miesci się bardzo fajnie w oddziale kuszoli pilnującym maszyn. z GW i np. handgunem. w sumie to tez o tym myslałem. n. stone throwery walące z indirecta (ukryte za klockami piechoty tak żeby nie mógł w nie wszarzować żaden latacz)

Awatar użytkownika
Smh
Masakrator
Posty: 2204
Rejestracja: 15 gru 2008, o 16:40
Lokalizacja: Danzig / Breslau

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Smh » 2 wrz 2010, o 12:37

Grazbird pisze:1. a czemu miałby nie byc dołączony do oddziału ?
czytam wszystkie zasady i wolalem dopytac czy czegos nie przeoczylem

Grazbird pisze:2. wynika z opisu w podręczniku, że daje bonusy będąc w oodziale. a to zonacza że miesci się bardzo fajnie w oddziale kuszoli pilnującym maszyn. z GW i np. handgunem. w sumie to tez o tym myslałem. n. stone throwery walące z indirecta (ukryte za klockami piechoty tak żeby nie mógł w nie wszarzować żaden latacz)
dokladnie taki plan ;)

pytanie dodatkowe:
- do machiny wkladam Inz, obok stoja kuszole z MI w zasiegu 'wsparcia' bonusy machina dostaje od MI a jak odejda dalej niz 3" to od swojego Inz?
- czy machina moze dostac runa sama z siebie czy musi tam byc Inz? Jesli tak, to czy Inz bedacy w machinie, majacy runy moze je dawac machinie jesli w 3" stoi MI ?
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl

- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1886
Rejestracja: 11 gru 2006, o 13:24
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu
Kontakt:

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Grazbird » 2 wrz 2010, o 13:19

runy nakladasz na machine nie na inzyniera.
według mnie bonusy się kumulują ( te z inżynierów)

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Rejestracja: 24 sie 2009, o 20:00
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Mac » 2 wrz 2010, o 14:01

Smh pisze:- do machiny wkladam Inz, obok stoja kuszole z MI w zasiegu 'wsparcia' bonusy machina dostaje od MI a jak odejda dalej niz 3" to od swojego Inz?
Jeśli masz Inżyniera i Mistrz Inżyniera w zasięgu to oba ich bonusy działają - w przypadku działa i katapulty. W przypadku balisty, działa zawsze ten lepszy.
Grazbird pisze:- czy machina moze dostac runa sama z siebie czy musi tam byc Inz? Jesli tak, to czy Inz bedacy w machinie, majacy runy moze je dawac machinie jesli w 3" stoi MI ?
Machina dostaje runy jako jednostka. Inżynier nie może brać żadnych run.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4798
Rejestracja: 8 lis 2008, o 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Arbiter Elegancji » 4 wrz 2010, o 12:56

Jak dokładnie wygląda trafienie w kowadło z armaty, jest to po prostu jeden 5 Woundowy model z wardem na 4+?
Jeśli tak to rozumiem że po oblanym Wsv przeciwnik mi na 5+ ściąga calość?
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Rejestracja: 26 sie 2007, o 23:04
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Rakso_The_Slayer » 4 wrz 2010, o 14:51

Na to wygląda. Z Kowadła zrobili maszynę a tak właśnie jest z maszynami teraz - obsługa to tylko znaczniki Woundów maszyny/Kowadła. Dlatego jak już Kowadełko przeciwko armatom się wystawia to się przydaje Ward 2+ i przerzut ;)

EDIT:
właśnie zrozumiałem, że pitka i słonko zjadają nam teraz Kowadło z automatu #-o
Obrazek

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4798
Rejestracja: 8 lis 2008, o 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Arbiter Elegancji » 4 wrz 2010, o 18:39

Rakso_The_Slayer pisze: Dlatego jak już Kowadełko przeciwko armatom się wystawia to się przydaje Ward 2+ i przerzut ;)
Trudno się w tej edycji nie wystawiać, nawet do lasu się go nie schowa :P
swoją drogą myślę że aż tak źle nie jest, przeciwnik musi najpierw zranić na 4+ potem mamy Warda na 4. Na dodatek mamy wreszcie dostęp do bardzo fajnych cannonów które ładnie niwelują zagrożenie wrogiej artylerii :)
Rakso_The_Slayer pisze:właśnie zrozumiałem, że pitka i słonko zjadają nam teraz Kowadło z automatu #-o
to jest mega słabe, ale powiedzmy sobie szczerze że te dwa czary są groźne dla całej naszej armii.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2177
Rejestracja: 26 sty 2008, o 20:15
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Grichalk » 4 wrz 2010, o 21:49

Rakso_The_Slayer pisze: właśnie zrozumiałem, że pitka i słonko zjadają nam teraz Kowadło z automatu #-o

Według mnie to ma jeszcze warda od tych czarów :)

"The crew receive a 4+ ward
save against missile fire and ranged magical attacks,"

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Rejestracja: 24 sie 2009, o 20:00
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Mac » 4 wrz 2010, o 22:00

Grichalk pisze: Według mnie to ma jeszcze warda od tych czarów :)
Nie bardzo skoro same te czary - Pit of Shades i The Purple Sun of Xereus - na używanie jakichkolwiek sejwów nie pozwalają.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Dulix
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 152
Rejestracja: 22 sty 2010, o 09:31

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Dulix » 7 wrz 2010, o 21:09

Mam pytanko: jak strzela się z działa do harcowników? Balista z racji że nie posiadają szeregów trafia w oddziale zawsze w jednego a z działa jak to jest? Trafia w tylu ilu ma na lini strzału?
"Pić w samotności to jak srać w towarzystwie"

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Rejestracja: 24 sie 2009, o 20:00
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Mac » 7 wrz 2010, o 21:39

Dulix pisze:Trafia w tylu ilu ma na lini strzału?
Dokładnie.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317
Rejestracja: 6 lut 2010, o 02:52

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: kauczuk » 9 wrz 2010, o 20:58

kto tu pisal o tym iron kingu i gdzie, bo nie moge znalesc topicu, ze wtedy bylo ok a teraz wychodzi ze nie?

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5228
Rejestracja: 15 gru 2006, o 18:20
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: BOGINS » 9 wrz 2010, o 23:00

Ja pisałem. Chodziło o fakt, że będąc królem na tarczy chciałem zejść poniżej 1+ save - co jest neidozwolone względem zasad shieldbearersów.
Ale oprócz tego taktyka przetestowana i jak najbardziej zdatna.
A to jest Ironking:
Runy pancerza: stone,reroll, imm to poison &killing blow...
Runy talizmanów: 4+ward, rerolek-lucky, odp na ogień.
Zostaje jakos 15 punktów... Możeż ładować ws i inicjatywe, albo pozostawic dwuraka i cosik potrafić.

Optymalną sprawą dla iron kinga jest ustawiony w kolumnę oddział hammków - przynajmniej 10 z bannerkiem 2*d6 i muzolem.
!!! Zapraszam wszystkich na forum gry AOS ageofsigmar.pl l!!

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317
Rejestracja: 6 lut 2010, o 02:52

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: kauczuk » 9 wrz 2010, o 23:41

no tak mi sie wydawalo. ale wlasnie widzialem w pytaniach w topicu zasad str 78 ze mag argumentuje ze nie mozna robic irona bo niezgodny z zasadami

cytat:
Co do drugiego pytania - FCG musi zawsze być na przodzie, wypychając do tyłu wszystkich bohaterów, jeśli nie ma dla nich miejsca. Jeśli nie ma już miejsca dla pełnego FCG (bo np. Twoja jednostka ma po dwa modele w szeregu) to wtedy w pierwszym rzędzie mieścisz tyle modeli FCG ile możesz, a resztę rzucasz do drugiego szeregu.

Ogólnie przy ustawianiu z przodu najpierw najważniejszy jest FCG, potem bohaterowie a na końcu modele rank&file.

to jest na str 78 polowa - koniec
i co ty na to?

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317
Rejestracja: 6 lut 2010, o 02:52

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: kauczuk » 10 wrz 2010, o 00:06

dobra juz znalazlem sam sposob na zrobienie irona nawet gdy cfg musi byc z przodu

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080
Rejestracja: 3 gru 2009, o 12:30

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Morsereg » 10 wrz 2010, o 01:01

zgadza sie. FCG musi byc z przodu, tylko chyba zapomniales o zasadzie "make way". ktora wypycha tarczownika do pierwszego szeregu a CG idzie w tym momencie do tylu. sztandar i muzyk ciagle dzialaja.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317
Rejestracja: 6 lut 2010, o 02:52

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: kauczuk » 10 wrz 2010, o 01:11

no wlasnie tak to wymyslilem:)

Awatar użytkownika
Dulix
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 152
Rejestracja: 22 sty 2010, o 09:31

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Dulix » 10 wrz 2010, o 14:53

Panowie jak to jest z tą punktacją za wygranie bitwy? 20:0 i takie tam bo nie wiem może ktoś szybko wyjaśnić?
"Pić w samotności to jak srać w towarzystwie"

ODPOWIEDZ