Border Princes

Border Princes

Niezależne Forum WFB/9th Age
 
Teraz jest 17 wrz 2019, o 08:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3997 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 200  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 31 sie 2010, o 11:57 
Postownik Niepospolity
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2007, o 23:04
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Ponieważ poprzedni temat był bardzo rozległy i łączył w sobie zarówno pytania o zasady, składanie armii, fluff itp postanowiłem stworzyć nowy, który poświęcony będzie tylko i wyłącznie pytaniom o zasady w świetle 8 ed, a na stary założyć kłódeczkę.

Jeśli ktoś miałby ochotę poczytać sobie ponad 150 stron starego tematu jest on dostępny tutaj:
viewtopic.php?f=34&t=7641&start=3040


Errata do krasnoludów znajduje się tutaj:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... 10_v11.pdf

Errata do rulebooka znajduje się tutaj:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... 010_v1.pdf

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 2 wrz 2010, o 11:54 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2008, o 16:40
Posty: 2204
Lokalizacja: Danzig / Breslau
na kazdym zebraniu jest tak, ze musi ktos zaczac pierwszy... :lol2: :lol2:

czy master inz bedacy w oddziale (moze byc wogole dolaczony?) daje bonusy dla machin bedac w zasiegu 3"?

_________________
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl

- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 2 wrz 2010, o 12:30 
Kretozord
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2006, o 13:24
Posty: 1886
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu
1. a czemu miałby nie byc dołączony do oddziału ?
2. wynika z opisu w podręczniku, że daje bonusy będąc w oodziale. a to zonacza że miesci się bardzo fajnie w oddziale kuszoli pilnującym maszyn. z GW i np. handgunem. w sumie to tez o tym myslałem. n. stone throwery walące z indirecta (ukryte za klockami piechoty tak żeby nie mógł w nie wszarzować żaden latacz)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 2 wrz 2010, o 12:37 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2008, o 16:40
Posty: 2204
Lokalizacja: Danzig / Breslau
Grazbird napisał(a):
1. a czemu miałby nie byc dołączony do oddziału ?


czytam wszystkie zasady i wolalem dopytac czy czegos nie przeoczylem


Grazbird napisał(a):
2. wynika z opisu w podręczniku, że daje bonusy będąc w oodziale. a to zonacza że miesci się bardzo fajnie w oddziale kuszoli pilnującym maszyn. z GW i np. handgunem. w sumie to tez o tym myslałem. n. stone throwery walące z indirecta (ukryte za klockami piechoty tak żeby nie mógł w nie wszarzować żaden latacz)


dokladnie taki plan ;)

pytanie dodatkowe:
- do machiny wkladam Inz, obok stoja kuszole z MI w zasiegu 'wsparcia' bonusy machina dostaje od MI a jak odejda dalej niz 3" to od swojego Inz?
- czy machina moze dostac runa sama z siebie czy musi tam byc Inz? Jesli tak, to czy Inz bedacy w machinie, majacy runy moze je dawac machinie jesli w 3" stoi MI ?

_________________
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl

- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 2 wrz 2010, o 13:19 
Kretozord
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2006, o 13:24
Posty: 1886
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu
runy nakladasz na machine nie na inzyniera.
według mnie bonusy się kumulują ( te z inżynierów)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 2 wrz 2010, o 14:01 
Kretozord
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2009, o 20:00
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod
Smh napisał(a):
- do machiny wkladam Inz, obok stoja kuszole z MI w zasiegu 'wsparcia' bonusy machina dostaje od MI a jak odejda dalej niz 3" to od swojego Inz?

Jeśli masz Inżyniera i Mistrz Inżyniera w zasięgu to oba ich bonusy działają - w przypadku działa i katapulty. W przypadku balisty, działa zawsze ten lepszy.
Grazbird napisał(a):
- czy machina moze dostac runa sama z siebie czy musi tam byc Inz? Jesli tak, to czy Inz bedacy w machinie, majacy runy moze je dawac machinie jesli w 3" stoi MI ?

Machina dostaje runy jako jednostka. Inżynier nie może brać żadnych run.

_________________
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 4 wrz 2010, o 12:56 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lis 2008, o 00:27
Posty: 4798
Lokalizacja: Warszawa
Jak dokładnie wygląda trafienie w kowadło z armaty, jest to po prostu jeden 5 Woundowy model z wardem na 4+?
Jeśli tak to rozumiem że po oblanym Wsv przeciwnik mi na 5+ ściąga calość?

_________________
Barbarossa napisał(a):
Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 4 wrz 2010, o 14:51 
Postownik Niepospolity
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2007, o 23:04
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Na to wygląda. Z Kowadła zrobili maszynę a tak właśnie jest z maszynami teraz - obsługa to tylko znaczniki Woundów maszyny/Kowadła. Dlatego jak już Kowadełko przeciwko armatom się wystawia to się przydaje Ward 2+ i przerzut ;)

EDIT:
właśnie zrozumiałem, że pitka i słonko zjadają nam teraz Kowadło z automatu #-o

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 4 wrz 2010, o 18:39 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lis 2008, o 00:27
Posty: 4798
Lokalizacja: Warszawa
Rakso_The_Slayer napisał(a):
Dlatego jak już Kowadełko przeciwko armatom się wystawia to się przydaje Ward 2+ i przerzut ;)

Trudno się w tej edycji nie wystawiać, nawet do lasu się go nie schowa :P
swoją drogą myślę że aż tak źle nie jest, przeciwnik musi najpierw zranić na 4+ potem mamy Warda na 4. Na dodatek mamy wreszcie dostęp do bardzo fajnych cannonów które ładnie niwelują zagrożenie wrogiej artylerii :)

Rakso_The_Slayer napisał(a):
właśnie zrozumiałem, że pitka i słonko zjadają nam teraz Kowadło z automatu #-o
to jest mega słabe, ale powiedzmy sobie szczerze że te dwa czary są groźne dla całej naszej armii.

_________________
Barbarossa napisał(a):
Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 4 wrz 2010, o 21:49 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2008, o 20:15
Posty: 2177
Lokalizacja: Żyrardów
Rakso_The_Slayer napisał(a):
właśnie zrozumiałem, że pitka i słonko zjadają nam teraz Kowadło z automatu #-o



Według mnie to ma jeszcze warda od tych czarów :)

"The crew receive a 4+ ward
save against missile fire and ranged magical attacks,"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 4 wrz 2010, o 22:00 
Kretozord
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2009, o 20:00
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod
Grichalk napisał(a):
Według mnie to ma jeszcze warda od tych czarów :)

Nie bardzo skoro same te czary - Pit of Shades i The Purple Sun of Xereus - na używanie jakichkolwiek sejwów nie pozwalają.

_________________
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 7 wrz 2010, o 21:09 
"Nie jestem powergamerem"
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2010, o 09:31
Posty: 151
Mam pytanko: jak strzela się z działa do harcowników? Balista z racji że nie posiadają szeregów trafia w oddziale zawsze w jednego a z działa jak to jest? Trafia w tylu ilu ma na lini strzału?

_________________
"Pić w samotności to jak srać w towarzystwie"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 7 wrz 2010, o 21:39 
Kretozord
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2009, o 20:00
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod
Dulix napisał(a):
Trafia w tylu ilu ma na lini strzału?

Dokładnie.

_________________
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 9 wrz 2010, o 20:58 
Mudżahedin

Dołączył(a): 6 lut 2010, o 02:52
Posty: 317
kto tu pisal o tym iron kingu i gdzie, bo nie moge znalesc topicu, ze wtedy bylo ok a teraz wychodzi ze nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 9 wrz 2010, o 23:00 
Postownik Niepospolity
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2006, o 18:20
Posty: 5228
Lokalizacja: Świebodzin
Ja pisałem. Chodziło o fakt, że będąc królem na tarczy chciałem zejść poniżej 1+ save - co jest neidozwolone względem zasad shieldbearersów.
Ale oprócz tego taktyka przetestowana i jak najbardziej zdatna.
A to jest Ironking:
Runy pancerza: stone,reroll, imm to poison &killing blow...
Runy talizmanów: 4+ward, rerolek-lucky, odp na ogień.
Zostaje jakos 15 punktów... Możeż ładować ws i inicjatywe, albo pozostawic dwuraka i cosik potrafić.

Optymalną sprawą dla iron kinga jest ustawiony w kolumnę oddział hammków - przynajmniej 10 z bannerkiem 2*d6 i muzolem.

_________________
!!! Zapraszam wszystkich na forum gry AOS ageofsigmar.pl l!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 9 wrz 2010, o 23:41 
Mudżahedin

Dołączył(a): 6 lut 2010, o 02:52
Posty: 317
no tak mi sie wydawalo. ale wlasnie widzialem w pytaniach w topicu zasad str 78 ze mag argumentuje ze nie mozna robic irona bo niezgodny z zasadami

cytat:
Co do drugiego pytania - FCG musi zawsze być na przodzie, wypychając do tyłu wszystkich bohaterów, jeśli nie ma dla nich miejsca. Jeśli nie ma już miejsca dla pełnego FCG (bo np. Twoja jednostka ma po dwa modele w szeregu) to wtedy w pierwszym rzędzie mieścisz tyle modeli FCG ile możesz, a resztę rzucasz do drugiego szeregu.

Ogólnie przy ustawianiu z przodu najpierw najważniejszy jest FCG, potem bohaterowie a na końcu modele rank&file.

to jest na str 78 polowa - koniec
i co ty na to?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 10 wrz 2010, o 00:06 
Mudżahedin

Dołączył(a): 6 lut 2010, o 02:52
Posty: 317
dobra juz znalazlem sam sposob na zrobienie irona nawet gdy cfg musi byc z przodu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 10 wrz 2010, o 01:01 
Szef Wszystkich Szefów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2009, o 12:30
Posty: 3080
zgadza sie. FCG musi byc z przodu, tylko chyba zapomniales o zasadzie "make way". ktora wypycha tarczownika do pierwszego szeregu a CG idzie w tym momencie do tylu. sztandar i muzyk ciagle dzialaja.

_________________
DragoMir napisał(a):
Vallarr napisał(a):
Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:

Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 10 wrz 2010, o 01:11 
Mudżahedin

Dołączył(a): 6 lut 2010, o 02:52
Posty: 317
no wlasnie tak to wymyslilem:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 10 wrz 2010, o 14:53 
"Nie jestem powergamerem"
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2010, o 09:31
Posty: 151
Panowie jak to jest z tą punktacją za wygranie bitwy? 20:0 i takie tam bo nie wiem może ktoś szybko wyjaśnić?

_________________
"Pić w samotności to jak srać w towarzystwie"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3997 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL - Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.030s | 12 Queries | GZIP : Off ]