Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

Aseoks
Chuck Norris
Posty: 400
Rejestracja: 25 cze 2011, o 19:50
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Aseoks » 26 gru 2014, o 20:09

Jaka jest różnica między shieldwall a shieldwall of gromrill? czytalem w AB pare razy i nie mogłem doaptrzeć się różnicy
_______________________________

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441
Rejestracja: 7 maja 2014, o 07:40

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: In_the_sea_of_blood » 26 gru 2014, o 22:29

Shieldwall of gromrill działa w każdej turze walki, a zwykły tylko w tej w której byłes szarżowany.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

Aseoks
Chuck Norris
Posty: 400
Rejestracja: 25 cze 2011, o 19:50
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Aseoks » 26 gru 2014, o 23:35

Dzięki za odpowiedź :)
_______________________________

Awatar użytkownika
Kruszyna
Mudżahedin
Posty: 264
Rejestracja: 28 lis 2012, o 21:27
Lokalizacja: Racibórz

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Kruszyna » 27 gru 2014, o 17:55

Czy Shieldwall działa kiedy oddział z tą zasadą szarżował?
Krasnoludy, krzaty, Dorfy (znani też jako ważniacy ze złotem) – jedna z ras humanoidalnych, są to praktycznie niscy Żydzi zrobieni z mięśni, alkoholu, bród i zarąbistości.

panterq
Masakrator
Posty: 2415
Rejestracja: 8 sty 2012, o 15:57
Lokalizacja: Legion

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: panterq » 27 gru 2014, o 18:02

Zakładając że był jednocześnie szarżowany.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441
Rejestracja: 7 maja 2014, o 07:40

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: In_the_sea_of_blood » 28 gru 2014, o 09:29

panterq pisze:Zakładając że był jednocześnie szarżowany.
Możesz rozwinąć tą myśl?? Czyli np. jak szarżuję rydwan który w poprzedniej turze overrunował to przysługuję mi shildwall?? Impacty z rydwanu wchodzą w tej sytuacji normalnie jak przy szarży, czyli można uznać, że jednocześnie szarżowałem i byłem szarżowany??
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

panterq
Masakrator
Posty: 2415
Rejestracja: 8 sty 2012, o 15:57
Lokalizacja: Legion

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: panterq » 28 gru 2014, o 09:52

Nie do końca tak jak napisałeś. Bardziej mam na myśli sytuację kiedy to ty wpadasz w nowy oddział z overruna/pościgu, i przeciwnik w swojej turze szarżuje w twój oddział inną jednostką.
Wtedy, pomimo tego że sam szarżowałeś (i masz np. premię +1 do siły), to równocześnie oddziałowi przysługuje bonus z shieldwalla.

Shieldwall działa tylko jeśli oddział z tą zasadą był szarżowany, a nie gdy uczestniczy w walce z oddziałem, który szarżował.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Dulix
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 152
Rejestracja: 22 sty 2010, o 09:31

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Dulix » 28 gru 2014, o 11:28

Wczoraj rozegrałem bitwę przeciwko zielonoskórym i takie wyszły wątpliwości:

1. Jak się ma strzelanie z organków vs utrata załogi?

2. Połowa oddziału kuszników jest w krótkim dystansie a druga połowa w dalekim. Czy w takim wypadku połowa oddziału strzela z -1 do trafienia czy cały oddział strzela bez modyfikatora?

3. Jeżeli szarżuje jednostka wzbudzająca terror to szarżowana jednostka musi zdać test LD. A jeśli ta jednostka szarżuje na jednostkę wzbudzającą terror to czy musi testować LD?

4. Czy mogę krasnoludami rozpraszać czar, który pozostał w grze w swojej fazie magii (powiedzmy w czasie, na który ta faza by przypadła) i dlaczego.

5. Czy na Stopę Gorka działa armor save?

Z góry dzięki za pomoc.
"Pić w samotności to jak srać w towarzystwie"

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2177
Rejestracja: 26 sty 2008, o 20:15
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Grichalk » 28 gru 2014, o 13:07

1) załoga teraz to tylko licznik ran, nic więcej.
2) modele które są na dalekim mają -1, reszta normalnie.
3) dokładniej, jeżeli szarżuje terrorysta, to musisz zdać test paniki. Jak ty szarżujesz terrorystę, zadajesz tylko w CC test terroru/strachu.
4)Tak. Krasie w fazie magii mogą zamienić swoje kości magii na kości rozproszenia (tak jak każda armia). Żadna faza nie przepada. To że nie możesz w niej nic zrobić, nie oznacza, że ona nie następuje.
5) nie znam zapisu. Ale jeżeli nie ma w niej zapisu o braku armor sejwa, to go masz. Pamiętaj, że działa na nią MR.

Awatar użytkownika
Dulix
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 152
Rejestracja: 22 sty 2010, o 09:31

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Dulix » 28 gru 2014, o 14:44

Grichalk pisze:1) załoga teraz to tylko licznik ran, nic więcej.
2) modele które są na dalekim mają -1, reszta normalnie.
3) dokładniej, jeżeli szarżuje terrorysta, to musisz zdać test paniki. Jak ty szarżujesz terrorystę, zadajesz tylko w CC test terroru/strachu.
4)Tak. Krasie w fazie magii mogą zamienić swoje kości magii na kości rozproszenia (tak jak każda armia). Żadna faza nie przepada. To że nie możesz w niej nic zrobić, nie oznacza, że ona nie następuje.
5) nie znam zapisu. Ale jeżeli nie ma w niej zapisu o braku armor sejwa, to go masz. Pamiętaj, że działa na nią MR.
Dzięki za odpowiedź, proszę jeszcze o drobne sprostowanie:

ad1. Czyli jeśli maszyna obrywa czarem albo od innej maszyny to trafienia idą w maszynę (To np. 7)? Wydaje mi się że trafienia może otrzymać tak maszyna jak i załoga. Unieszkodliwić ją można niszcząc maszynę lub wybijając załogę (przy czym łatwiej załogę. Jak to z tym jest?

ad3. Czyli jaki dokładnie test robię szarżując na terrorystę?

ad4. Czyli normalnie rzucam na wiatry magii, generuję kostki mocy i wykorzystuję je do rozpraszania?

ad5. co to jest MR?
"Pić w samotności to jak srać w towarzystwie"

panterq
Masakrator
Posty: 2415
Rejestracja: 8 sty 2012, o 15:57
Lokalizacja: Legion

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: panterq » 28 gru 2014, o 15:15

ad. 1 - Tak, wszystko idzie w maszynę.
ad. 3 - Nie ma żadnych testów, dopiero w fazie walki wręcz testujesz strach.
ad. 4 - Tak
ad. 5 - Magic Restitance
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Dulix
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 152
Rejestracja: 22 sty 2010, o 09:31

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Dulix » 28 gru 2014, o 15:59

No to ostatnia kwestia do pkt 1:

Jeśli oddział zaszarżuje na maszynę to trafienia idą dalej w maszynę czy w obsługę?
"Pić w samotności to jak srać w towarzystwie"

panterq
Masakrator
Posty: 2415
Rejestracja: 8 sty 2012, o 15:57
Lokalizacja: Legion

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: panterq » 28 gru 2014, o 17:12

No, wtedy już w obsługę.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441
Rejestracja: 7 maja 2014, o 07:40

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: In_the_sea_of_blood » 28 gru 2014, o 17:30

panterq pisze:Nie do końca tak jak napisałeś. Bardziej mam na myśli sytuację kiedy to ty wpadasz w nowy oddział z overruna/pościgu, i przeciwnik w swojej turze szarżuje w twój oddział inną jednostką.
Wtedy, pomimo tego że sam szarżowałeś (i masz np. premię +1 do siły), to równocześnie oddziałowi przysługuje bonus z shieldwalla.

Shieldwall działa tylko jeśli oddział z tą zasadą był szarżowany, a nie gdy uczestniczy w walce z oddziałem, który szarżował.
Nie, no zrozumiałem wtedy o co Ci chodzi, tylko akurat na innym przykładzie, że jak ja zaszarżuję oddział a inny wpadnie we mnie w tej samej turze z overruna z innej walki to przysługują mi dwa bonusy tak jak juz tu wspomniałeś, tylko kozystakąc z okazji naszła mnie taka myśli czy mój przykład o rydwanach mozna tez pod to podłaczyc. Ale tak jak mówisz nie da rady.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2177
Rejestracja: 26 sty 2008, o 20:15
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Grichalk » 29 gru 2014, o 09:07

Dulix pisze:No to ostatnia kwestia do pkt 1:

Jeśli oddział zaszarżuje na maszynę to trafienia idą dalej w maszynę czy w obsługę?
Wszystkie ataki zasięgow idą zawsze w maszynę. Ataki w walce wręcz idą w załogę. Jak ktoś do ciebie strzela, to rani biorąc pod uwagę wytrzymałość 7 maszyny i masz sejw na 6+ za lekka zbroję od załogi.
Maszyna zawsze automatycznie oblewa testy statystyk (poza liderką, którą bierze od załogi lub generała).

Aseoks
Chuck Norris
Posty: 400
Rejestracja: 25 cze 2011, o 19:50
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Aseoks » 1 sty 2015, o 23:58

Czy jak organki mają rune inżynieryjną(?) to jej ataki są jako magiczne? chodzi mi o HElficki banner odporności na magię jak to się ma jedno do drugiego
_______________________________

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2305
Rejestracja: 15 lut 2012, o 18:23
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Okoń » 2 sty 2015, o 08:03

Aseoks pisze:Czy jak organki mają rune inżynieryjną(?) to jej ataki są jako magiczne? chodzi mi o HElficki banner odporności na magię jak to się ma jedno do drugiego
Oczywiście - orunowane organy mają magiczne ataki. Banner of the World Dragon daje warda na 2+ dla całego oddziału na wszelkiego rodzaju ataki magiczne, więc naturalnie w takim wypadku także na obrażenia spowodowane przez organy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kruszyna
Mudżahedin
Posty: 264
Rejestracja: 28 lis 2012, o 21:27
Lokalizacja: Racibórz

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Kruszyna » 3 sty 2015, o 23:03

Czy na euro za 3 gyrocoptery płacę 1 czy 2 wybory ( z 5 możliwych ) ?
Krasnoludy, krzaty, Dorfy (znani też jako ważniacy ze złotem) – jedna z ras humanoidalnych, są to praktycznie niscy Żydzi zrobieni z mięśni, alkoholu, bród i zarąbistości.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5063
Rejestracja: 6 sie 2009, o 22:34

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Stan » 4 sty 2015, o 00:23

Jeden wybór. 4 i 5 to dwa wybory, 6 i 7 to trzy.

Awatar użytkownika
Kruszyna
Mudżahedin
Posty: 264
Rejestracja: 28 lis 2012, o 21:27
Lokalizacja: Racibórz

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Kruszyna » 4 sty 2015, o 11:42

dzięki :)
Krasnoludy, krzaty, Dorfy (znani też jako ważniacy ze złotem) – jedna z ras humanoidalnych, są to praktycznie niscy Żydzi zrobieni z mięśni, alkoholu, bród i zarąbistości.

ODPOWIEDZ