Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Merrol
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 167
Lokalizacja: Kraków

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Merrol »

A no to jednak przydatne zle to rozszyfrowałem
eMperem
Fear is the path to the dark side

Awatar użytkownika
Kruszyna
Mudżahedin
Posty: 264
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kruszyna »

Polecacie jakieś konkretne skrzynki na figurki krasiów ( chodzi mi o takie z pianką przedzielającą modele ) ?
Krasnoludy, krzaty, Dorfy (znani też jako ważniacy ze złotem) – jedna z ras humanoidalnych, są to praktycznie niscy Żydzi zrobieni z mięśni, alkoholu, bród i zarąbistości.

kanti
Mudżahedin
Posty: 254
Lokalizacja: Rawa Maz

Post autor: kanti »

Czy na obecnych zasadach zwykły inżynier może się dołączyć do działa lub organek bo nigdzie nie mogę znaleźć tej zasady. Ewentualnie jak zrobić żeby działo korzystało ze strzeleckich inżyniera??

Awatar użytkownika
PiotrekN
Kradziej
Posty: 979
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Inżynier (ani żaden inny bohater) nie może dołączać do działa ani innej maszyny. Inżynier rozdaje swe zdolności jednej, wybranej maszynie znajdującej się w 3 calach od niego. W praktyce inżynier siedzi na skraju oddziału kuszników aby krawędź podstawki maszyny była max. 3 cale od niego. Dodatkowo nie ma też żadnych proximity od maszyn i inżynier może normalnie korzystać ze swojej broni strzeleckiej czy walczyć jak użycza swoich zdolności, ważne żeby tylko te 3 cale były.
Obrazek

Awatar użytkownika
Shin Ryu
Mudżahedin
Posty: 275
Lokalizacja: Piła

Post autor: Shin Ryu »

PiotrekN pisze:inżynier może normalnie korzystać ze swojej broni strzeleckiej czy walczyć jak użycza swoich zdolności
Hmmm z tego co pamiętam to było że albo strzela ze swojej broni albo użycza zdolności.
GOLD and GLORY - DOGS of WAR
Galeryjka Figurek
Shin Ryu Minis Blog

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5140

Post autor: Stan »

w 9ed moze oba

kanti
Mudżahedin
Posty: 254
Lokalizacja: Rawa Maz

Post autor: kanti »

Czyli jeśli postawie zwykłego inżyniera 3 cale od działa a kawałek dalej czyli 5 cali mistrza który będzie podnosił ZS to działo będzie strzelało z ZS 5 ??

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2324
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

PiotrekN pisze:Inżynier (ani żaden inny bohater) nie może dołączać do działa ani innej maszyny. Inżynier rozdaje swe zdolności jednej, wybranej maszynie znajdującej się w 3 calach od niego. W praktyce inżynier siedzi na skraju oddziału kuszników aby krawędź podstawki maszyny była max. 3 cale od niego. Dodatkowo nie ma też żadnych proximity od maszyn i inżynier może normalnie korzystać ze swojej broni strzeleckiej czy walczyć jak użycza swoich zdolności, ważne żeby tylko te 3 cale były.
Mała poprawka, inżynier nie może uzywać zdolności "Engineer" gdy walczy wręcz, ale może użyczyć swój BS machinie i jednocześnie strzelić ze swojej broni strzeleckiej.

kanti pisze:Czyli jeśli postawie zwykłego inżyniera 3 cale od działa a kawałek dalej czyli 5 cali mistrza który będzie podnosił ZS to działo będzie strzelało z ZS 5 ??
Zdolność "Engineer" działa w ten sposób, że maszyna używa BS danej postaci, a więc zamiast BS 3 załogi używasz BS inżyniera, a zarówno Inżynier jak i Mistrz Inżynier posiadają BS 4. Przypomnę także, że zdolność mistrza inżyniera dająca +1 to hit działa tylko na troop type infantry.
Obrazek

kanti
Mudżahedin
Posty: 254
Lokalizacja: Rawa Maz

Post autor: kanti »

Master Marksman: ​At the start of each Shooting Phase, a Master Engineer may grant one of the following bonus
effects to a friendly Infantry unit within 6" of it:

A czy to nie odnosi się do sprzymierzonego oddziału?? a nie do typu tego oddziału.
A wracając do przykłady jeśli zwykły inżynier będzie w oddziale kuszników obok maszyny i z mistrza podniosę oddziałowi ZS to maszyna z inżyniera dostanie ZS 5

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2331
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

kanti pisze:Master Marksman: ​At the start of each Shooting Phase, a Master Engineer may grant one of the following bonus
effects to a friendly Infantry unit within 6" of it:

A czy to nie odnosi się do sprzymierzonego oddziału?? a nie do typu tego oddziału.
A wracając do przykłady jeśli zwykły inżynier będzie w oddziale kuszników obok maszyny i z mistrza podniosę oddziałowi ZS to maszyna z inżyniera dostanie ZS 5
Przecież w cytacie którego użyłeś jest napisane "Infantry". :P

Mistrz inżynier nie podnosi zdolności strzeleckich, tylko daje premię +1 to hit z shooting attacks dla oddziału, a to delikatna różnica. Maszyna strzelać będzie z ZS 4.
Obrazek

Awatar użytkownika
StR
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 122
Lokalizacja: Karak Agatrha

Post autor: StR »

A jak to jest z wrodzona ochroną ? Jak mam na "rydwanie" 3+ to ap lub S4+ może mi ją zdejmować czy jest to 3+ i już ? Ostatnio szczur do mnie strzelił i oznajmił że nie mam save bo ma s6 + ap1
Obrazek
I am a dwarf and I`m digging a hole... diggy diggy hole...

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5140

Post autor: Stan »

Siła 1-3 nie modyfikuje pancerza. Siła 4 to -1 do pancerza, siła 5 to -2 itd.
Poza tym jest jeszcze ap czyli przebicie pancerza, zwykle jest 1. Może być i 6 i wtedy nie ma pancerza żadnego.

Awatar użytkownika
StR
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 122
Lokalizacja: Karak Agatrha

Post autor: StR »

zasada z podręcznika 1.1.0 "Choosing weapon" trochę mi zamieszała albo źle to zinterpretowałem - można strzelać do oddziału związanego walką ?
Obrazek
I am a dwarf and I`m digging a hole... diggy diggy hole...

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5140

Post autor: Stan »

Nie

Awatar użytkownika
StR
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 122
Lokalizacja: Karak Agatrha

Post autor: StR »

pytanie co do Master Engineer :

w jednej turze mogę dać thunderersom bonus , korzystać z jego BS kiedy strzelam z działa i jeszcze wypalić z wyrm rocketa czy
jak juz dam bonus i strzele z działa z jego BS to wyrm rocketem niemogę ?
Obrazek
I am a dwarf and I`m digging a hole... diggy diggy hole...

argh
Wałkarz
Posty: 63

Post autor: argh »

StR pisze:pytanie co do Master Engineer :

w jednej turze mogę dać thunderersom bonus , korzystać z jego BS kiedy strzelam z działa i jeszcze wypalić z wyrm rocketa czy
jak juz dam bonus i strzele z działa z jego BS to wyrm rocketem niemogę ?
Jeśli dajesz bonus Thunderersom, to nie możesz wykorzystać zasady Engineer przy strzelaniu z działa. I odwrotnie.
Strzelanie przez inżyniera z własnej broni jest niezależne od powyższych.

Awatar użytkownika
StR
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 122
Lokalizacja: Karak Agatrha

Post autor: StR »

a co do gyrobombera - można bombardowac i strzelic z garłacza w jednej rundzie czy jedno albo drugie ?
Obrazek
I am a dwarf and I`m digging a hole... diggy diggy hole...

Awatar użytkownika
Kruszyna
Mudżahedin
Posty: 264
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kruszyna »

Bomby to nie ataki strzeleckie (są one wypłacane zaraz po ruchu ) więc możesz strzelić z garłacza
Krasnoludy, krzaty, Dorfy (znani też jako ważniacy ze złotem) – jedna z ras humanoidalnych, są to praktycznie niscy Żydzi zrobieni z mięśni, alkoholu, bród i zarąbistości.

Awatar użytkownika
Shenq
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Shenq »

Ok, mamy nowe zasady maszyn. Czy flame cannon może zadać max 5 hitów które wynikają z zasady penetrating?

kubikos
Warzywo
Posty: 19

Post autor: kubikos »

W zasadach flame throwerów za każdy szereg dodajesz D3 hity więc w sumie max 15.

Poza tym naprawdę kosztuja teraz 130 punktów i są tańsze od balisty czy to jakaś literówka?
Obrazek

ODPOWIEDZ