Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: cahir »

Tylko trzeba pamiętać, że orunowanie GW i nie danie na nią MR of Kragg the Grim spowoduje, że pomimo wydanych punktów będzie traktowana jako jako Hand Weapon.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
papa-smerf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 134

Post autor: papa-smerf »

Pytanie 1
Używacie na euro 2400 sztandaru 5+ ward na strzelanie: mam rozterkę albo rozszerzyć hamaków z 30 do 35 albo zamiast tych 5 wstawić tą szmatę - teoretycznie się opłaca bo na 6 cali sięgnie 30xhamaków, 2 klopki i 2x30 wariorów, pytanie tylko brzmi ile na turnieju będzie armii ze strzelaniem ... i tu zaczyna się rozterka nad opłacalnością niby to tylko edna trzecia szansy na obronę ale pamiętam momenty jak mi raz organy ocalały po dzięki temu jak dostały z orkowej klopy.

Pytanie 2
Jak jest z tą ochroną white lionów na strzelanie na 3+, bo to zdaje się jest na strzelanie ale nie magiczne, a skoro katapy mając runy mają ataki magiczne to ... ? A druga sprawa jak z kowadłem ? A i np na strom banerze też jest zapis że ataki strzeleckie a nie magiczne a maszynki z runami to ataki magiczne więc działa na nie czy nie i na kowadło ?

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

1.Nie gram pokurczami ale imo się w ogóle nie opłaca.Za mało armii moze ci cos zrobic.
2.Pelty dają ochronę od strzelania a katapa strzela nie? Nie dają ochrony przeciwko magic missiles i direct damage magic a nie przeciwko magicznym atakom.Czytaj dokladnie.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Na Rune of Grungni zawsze brakuje mi punktów, tym bardziej na EURO. Ale dodam że jak już był, zawsze mi się spłacał. Pamiętaj tylko, że liczysz od sztandaru a nie oddziału (jak np. przy przerzucie paniki od Longów), więc bańka ochronna jest trochę mniejsza + twój oddział też może gdzieś podreptać i opłaca się coraz mniej.

Stormbanner zerratowali i na magiczne ataki też działa - normalnie kulasz na 4+.
White Lioni mają normalnego save'a na 3+ od strzelania, nieważne czy magicznego czy nie.
Z kowadłem sprawa jest dyskusyjna - "the target unit takes D6 magical Strength 4 hits distributed in the same way as Shooting hits", czyli nie strzelanie, a magiczne ataki, które NIE SĄ magic missile'ami. Zwrócił mi na to uwagę kiedyś właśnie gracz HE ;) ale niektórzy się upierają, że to strzelanie.

Awatar użytkownika
papa-smerf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 134

Post autor: papa-smerf »

OK dzięki śliczne, ale zostaje jeszcze kwestia kowadła w tych 2 sprawach, czyli w końcu co z tymi peltami, mają je white lioni przy hitach z kowadła czy nie, kto ma może rozsądzić w tej sprawie ? i czy trzeba kulać 4+ żeby kowadełko zadziałało przy strom-banerze ?

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4808
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Ja zawsze gram że WL mają większego sv od kowadła. IMO jest to shooting.
papa-smerf pisze: i czy trzeba kulać 4+ żeby kowadełko zadziałało przy strom-banerze ?
jeśli chcesz kulać runę zniszczenia to tak. przy popychaczce już nie.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2131
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

papa-smerf pisze:OK dzięki śliczne, ale zostaje jeszcze kwestia kowadła w tych 2 sprawach, czyli w końcu co z tymi peltami, mają je white lioni przy hitach z kowadła czy nie, kto ma może rozsądzić w tej sprawie ?
Proponuję zapytać o zdanie Trybunał Konstytucyjny RP :mrgreen:


a tak na poważnie, NIE JEST to strzelanie, NIE JEST to magiczny pocisk - JEST to po prostu coś quasi-magicznego - trzeba rozpatrywać jak np stopkę z 7ed magii OnG albo Kometę z Heavena lub Flame of Phonix z magii HE (7ed)

a skóry dają chyba tylko ochronę na strzelanie i pociski?! - ale nie mam teraz booka pod ręką, wiec mogę się mylić ;)

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Kwestia tylko taka, czy to traktować jak strzelanie czy nie.
Zawsze tak grałem, do czasu kiedy kumpel powiedział mi, żebym zobaczył dokładny wording.
No i wychodzi, że to ani nie strzelanie ani nie magic missile, tylko coś w rodzaju czaru "direct damage" na który pelty nie działają.
Można podrzucić chłopakom jak ustalą nową LS.

Awatar użytkownika
Długobrody
Plewa
Posty: 5
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Długobrody »

Nie wie ktoś czasami , czy to jest kowal/mistrz run , czy król/tan ?
http://www.games-workshop.com/gws/catal ... prod780849


I jeszcze coś:
Mam dwóch Tanów z bitwy o przełęcz czaszki ( takich samych ) , to mogę ich wystawić razem bo nie są imiennymi bochami , czy muszę skonwertować jednego żeby wyglądali trochę inaczej ???

Pozdro

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4808
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Długobrody pisze:Nie wie ktoś czasami , czy to jest kowal/mistrz run , czy król/tan ?
http://www.games-workshop.com/gws/catal ... prod780849
spokojnie może robić za króla/tana
Długobrody pisze:am dwóch Tanów z bitwy o przełęcz czaszki ( takich samych ) , to mogę ich wystawić razem bo nie są imiennymi bochami , czy muszę skonwertować jednego żeby wyglądali trochę inaczej ???
Oczywiście możesz ich wystawić w jednej bitwie. Ale przydałoby się żeby się trochę różnili; inaczej pomalowani, jeden stoi na skałce, jeden ma zamiast topora młot, itp.
Chodzi o to żeby przeciwnik (czasami również i ty) się nie pomylił Który jest który i nie zaszarżował przez przypadek kawalerią w króla z No Armour Sv. "bo myślał że to ten z +2A"
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Advocat
Warzywo
Posty: 12
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Advocat »

Witam
Sporo pytań będzie w temacie, a żeby już nie śmiecić uznałem, że tu będzie najstosowniej.
Więc do sedna - Zbierałem już parę ładnych lat krasie jednak faza gry była mi całkowicie obca, aktualnie zacząłem się wkręcać w te tematy, zagrałem ze znajomym Bretończykiem dwie bity - przegrywając właściwie do 0 - nie chodzi o to by wygrać tylko jak tak poczytałem, że wzmocnili te krasie wydaje mi się że robię cały czas coś nie tak ;/.
Zacząłem na początek od rozpiski układając trochę to po swojemu trochę to patrząc po forum i użyłem czegoś takiego:
Z punktami trochę nie wychodzi bo to nie była ostateczna wersja ale chodzi o samo działanie:

Lord - broń wielka | runa ochrony, kamienia, oporu -45, W.runa złośliwości 45, | 241

Działo @ 140
inż
R. Kucia [35]

Organki - 120

Klopa - 145.0 Pts
Engineer
Engineering Runes [55.0]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating

Klopa - 170.0 Pts
Engineer
Engineering Runes [75.0]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating (x2)

1 Runelord @ 390.0 Pts
Anvil of Doom; Gromril Armour
#Anvil of Doom [0.0]
#Rune of Oath & Honour [0.0]
#Rune of Hearth & Hold [0.0]
#Rune of Wrath & Ruin [0.0]
Runic Talisman [75.0]
Spelleater Rune

20 Warriors @ 295.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG - bez dowódcy

19 Longbeards @ 331.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; FCG - bez chroążego(bsb)
Runic Banner [50.0]
Master Rune of Grugni

19x - hammersi - 265 - 315
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician

1 Thane @ 185.0 Pts
Gromril Armour; BSB
Runic Armour [50.0]
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Runic Talisman [25.0]
Master Rune of Challenge
Kamień przeznaczenia

5 Miners @ 55.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour

5 Miners @ 55.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour

Thundersi -150
x10
chorąży
_____________________________
Jak to mówią nie od razu Kraków zbudowano, czytałem trochę o krasiowych taktykach, skupiłem się na defensywie i niestety na dość rozciągniętej linii nie robiąc żadnej "obrony częstochowy" podobno w tej edycji krasiami można nieźle polecieć do przodu... Grając 2 razy ani razu nie weszła mi wielka runa z kowadła z czego w 2 bitwie wybuchło z hukiem, działa zdejmowały nie wiele, a nawet walka hammersów z odziałem Gralowców okazała się porażką, pegazy robiły z machinami co chciały..
I tu moje pytania:
Wyczytałem wcześniej że na popychacze można wyciągnąć 21 cali - chodzi mi o maksymalny zasięg z tury na oddział i jak to generalnie działa.
Jak opłaca się kucie wielkich run?
O czym trzeba pamiętać, zmieniać w rozpisce jak chce się zapuszkować, lub polecieć do przodu? - tu bym prosił o jakieś szczere rady :oops:
Czy jeżeli ma się runę wyzwania to odział który się wybiera musi widzieć mój oddział?

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Malutkie klocki, nie masz praktycznie niczym wejść w CC - no chyba, że uda się skanapczyć przeciwnika. Zamiast Thundów daj Kuszoli z GW - będą pilnować miło maszynek. ;)
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4808
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Advocat pisze: Wyczytałem wcześniej że na popychacze można wyciągnąć 21 cali - chodzi mi o maksymalny zasięg z tury na oddział i jak to generalnie działa.
Jak opłaca się kucie wielkich run?
Ad.1 Można wyciągnąć 21 cali szarży. Dziala to tak: w fazie ruchu maszerujesz oddzialem 6cali a w fazie strzelania popychasz ten oddział, deklarujesz nim szarże i "wystarczy" że rzucisz 2x6 (6+3+2x6=21) :wink:
Ad.2. duża runa to ostateczność.

Co do rozpy to nie jest zła tylko tak jak zwrócił uwagę cahir masz za małe klocki do walki. Longów i Hamków koniecznie min.30. Warriorów najlepiej 40. punkty znajdziesz wywalając thundów (w tej ed. BS'owe strzelanie całkowicie mi się nie sprawdza) i ew. Lorda (jest dobry tylko jeśli chcesz coś przytrzymać wystawiając go na początku kreski hamków) bo w CC jest beznadziejną stratą pkt. A przy takiej rozpie zdecydowanie przydałby się też mistrz inżynier (klopy z re-rolle artyleryjki stają się dużo groźniejsze).
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

19 Longbeards @ 331.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; FCG - bez chroążego(bsb)
Runic Banner [50.0]
Master Rune of Grugni
tutaj jest maly blad.
napisales, ze masz FCG bez sztandarowego a nizej masz wykupiony magiczna rune na baner (ktorego nie masz ;) )

do hammerersow mimo wszystko wrzucibym championa,
z warriorow wywalil sztandar

i tak jak chlopaki wczesniej pisali, malo liczne klocki.
Czy jeżeli ma się runę wyzwania to odział który się wybiera musi widzieć mój oddział?
tak, w momencie deklaracji szarzy musi spelniac wszystkie wymogi poprawnej szarzy - widzenie przeciwnika jest jedna z nich ;)
O czym trzeba pamiętać, zmieniać w rozpisce jak chce się zapuszkować, lub polecieć do przodu?
tutaj w sumie wszystko zalezy od ciebie. czy lubisz stac, zasypywac przeciwnika gradem kamieni i dobijac resztaki ktore sie przedostaly, czy samemu leciec na przeciwnika. jeszcze pewnie znajdziesz swoj styl gry.

@Arbiter Elegancji
6+3+2x6=21
ten zapisa bym zamienil na 6+3+[2x6]=21 wiem, ze nawias jest niepotrzebny ale sa tacy (nie mowie, ze wy. coby nie bylo) ktorzy maja problemy z tak skomplikowanym rownaniem matematycznym.
co widac doskonale tutaj:
Obrazek
1 miejsce - 4665 :P

a czemu lorda bys wywalil? u mnie sie bardzo dobrze sprawdza lord "puszka" tarczownik z uderzeniem.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4808
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Morsereg pisze:@Arbiter Elegancji
6+3+2x6=21
ten zapisa bym zamienil na 6+3+[2x6]=21 wiem, ze nawias jest niepotrzebny ale sa tacy (nie mowie, ze wy. coby nie bylo) ktorzy maja problemy z tak skomplikowanym rownaniem matematycznym.
Zakładam że na krasnoludzkim forum spotkam samych inteligentnych ludzi :) . Nie wiem, może błędnie. IMO jak ktoś nie rozumie podstaw matematyki to zamiast na forum powinien zaglądać do książek :) i nie mam zamiaru specjalnie wstawiać zbędnych nawiasów 8)
Morsereg pisze:a czemu lorda bys wywalil? u mnie sie bardzo dobrze sprawdza lord "puszka" tarczownik z uderzeniem.
1. Z rozpy powyżej trudno usunąć coś innego niż lorda i thundów. A punkty na klocki skądś wziąć trzeba.
2. Lord spłaca się tylko jako bloker (a to klocek hamków może rozbić równie dobrze i bez lorda). Niestety ma za mały wygar żeby utłuc coś dużego/twardego (bo oczywiście mowa caly czas o lordzie puszce) a zabijaniem piechoty (co też robi bez rewelacji, zabicie 3/4 piechociarzy na rundę przy swoim koszcie ~~250pkt to jest słabo) to on na siebie w tej edycji nie zarobi. Większość armii go albo zaatakuje (jeśli ma odpowiedni argument typu guo, snajperka na silę z Death'a, lord z bronią NaSv) bo to kupa punktów, albo oleje bo i tak z marnymi paroma atakami nie stanowi dla nich żadnego zagrożenia.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
pingu
Falubaz
Posty: 1046
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pingu »

Dokładnie niestety nasz lord nic nie robi w CC dlatego częściej w mojej rozpisce znajdzie się kowadło powyżej 2 k pkt a poniżej sam runesmith i tyle więcej bohaterów nie wystawiam. BSB fajna sprawa ale za 170 pkt mogę mieć klopę która robi przesiekę w hordach wroga.
Obrazek
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
Dawidos
Wałkarz
Posty: 70
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dawidos »

Czy nienawiść do greenskins odnosi się również do trolli?

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4808
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

nie
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Joncek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Joncek »

Czy na euro to złożenie runelorda jest legalne w związku z ograniczeniami kostek rozproszenia
runelord+kowadło
spelleater+MRof balans=5dd

Tak z uzasadnieniem
lub nie.

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

Jest legalne. Po prostu nie będziesz wykorzystywał pełni zakupionych przedmiotów.
W powyższym przykładzie przepada Ci jedna kostka rozproszenia. Masz 3 kostki i niszczarkę, a przeciwnik -1 kostkę mocy.
...
If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.
...

ODPOWIEDZ