Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Mac »

Morsereg pisze:bo jak by nie patrzec to rzucasz na liczbe hitow.
Wydaje mi się to trochę naciągane... ale jest to jakaś interpretacja.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Ostatnio zastanawiałem sie nad możliwością przyjmowania pojedynków przez runelorda na kowadle. Jest to o tyle istotne. że podobnie działa w przypadku dania małego inżyniera przy maszynie, który jest chempionem.

Dochodzę do wniosku, że mogą oni wejść w pojedynek (a nawet muszą go przyjąć). Ponieważ kowadło to jak i inne maszyny to teraz jeden model, a więc automatycznie zostają włączeni pozostali obsługanci do pojedynku (jak w przypadku lorda na smoku i smok zostaje włączony w do pojedynku bo to jeden model).

Druga sprawa, to czy jak dam runy na maszynie, to w walce wręcz też mam magiczne ataki? Wydaje mi się że tak, bo to nadal jeden model, ale nie jestem pewien. To samo tyczy się ognistych ataków na maszynie (tutaj może to być o tyle pomocne, że w tedy kawaleria musiała by zdać test strachu). Nie mówiąc już o dodawaniu siły, bo nie jest sprecyzowane, że dotyczy tylko strzelania, a teraz jest to jeden model.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Z FAQ GW:
Q: Can a character or champion that is part of the crew of a war
machine issue or accept a challenge? (p102)
A: No.
Z Uściśleń Sędziowskich:
11) Kowadło a runy ochronne Wszystkie runy ochronne (armour, talisman) runelorda działają na cały model.
Podsumowując:
1. Nie możesz rzucać ani akceptować challenge'y bohaterami, czy też czempionami w maszynach.
2. Tylko runy ochronne działają na maszynę jako całość. Inaczej tylko ataki wykonane przez Runelorda będą poddane efektom z magicznych broni.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
papa-smerf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 134

Post autor: papa-smerf »

Zaczynając od tury 2 górnicy na początku tury rzucają czy wyjdą - mam pytanko czy muszę ? czy np mogę zadeklarować ze nie rzucam kostka na ich wyjście bo nie chce aby w tej turze wychodzili

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

musisz

Awatar użytkownika
papa-smerf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 134

Post autor: papa-smerf »

Mam pytanko czy ktoś z was już próbował minerów w rożnych kombinacjach bo zastanawiam się czy robić 2 klocki po 10 z championem ( i drillem) do wyniszczania wrogowi maszynek i ogólnie robienia zamętu tacy samobójcy którzy maja się spłacić, czy na jeden klocek z całym command 20 chłopa i liczyć na to ze coś powalczę i większą kaszane zrobię - ja generalnie skłaniam się bardziej do tej pierwszej opcji 2 x 10 no ale jestem ciekawy jak wy na to, bo ja jeszcze nie miałem przyjemności nawet raz zagrać w 8 edycje wiec mogę na razie tylko czysto teoretyzować.

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4808
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

zależy od reszt rozpy, a konkretnie od ilości cannonów i klop. Jeśli nie masz żadnej lub masz jedną to potrzebujesz małych oddziałów do ściągania wrogich maszyn. jeśli natomiast masz przynajmniej 3 maszyny typu cannon/klopa to dziesiątki górników są ci nie potrzebne bo gdy wyjdą to maszyn wroga już nie będzie a do flankowania dużych klocków piechoty są po prostu za słabe. Musisz też pamiętać że w 8ed. maszyny będziesz widywać głównie u dwarfów/Imperium bo w DE Królują Hydry, w HE orły, a tak popularne w LIz i WE cannony Dow przestają istnieć. Klopy TK są tylko dwie więc łatwo je odstrzelić, armii Chd bardzo trudno uświadczyć na turniejach a od Helen Wochowych i tak 10 minerów się odbija.

Ja od początku 8ed. gram na 3 kannonach (ostatnio doszła też jedna klopa) które komfortowo załatwiają sprawę ewentualnych wrogich maszyn i 20 górników fcg którzy prawie wyłącznie służą mi do kanapkowania wrogich klocków związanych walką z Hamkami lub Longami.

Awatar użytkownika
Dulix
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 154

Post autor: Dulix »

moje pytanie do 7 edycji (bo jeszcze długą chwilę nie zamierzam grać na zasady 8) co się dzieje gdy ginie generał armii? Wykonuje sie jakiś teścik?
"Pić w samotności to jak srać w towarzystwie"

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Dulix pisze:moje pytanie do 7 edycji (bo jeszcze długą chwilę nie zamierzam grać na zasady 8) co się dzieje gdy ginie generał armii? Wykonuje sie jakiś teścik?
Tylko w VC i TK. Tak żadna armia po śmierci generała nie wykonuje testu. Jedyne co tracisz to najprawdopodobniej trochę klepania jakie zapewniał generała i punkty za generała+100 dla przeciwnika.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Dźwiedź
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Dźwiedź »

Czy można zrezygnować z wykonywania "look out sir" na Mistrzu inżynierze gdy ten stoi do 3'' od maszyny?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Z zapisów zasady LoS!, a także z krasnoludzkiego FAQ wynika, że nie jesteś zobligowany do wykonania rzutu na LoS!. W każdym z wypadków jest zapisane "możesz" ale nie oznacza to, że "musisz".
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Czy kowadło rozstawiamy w fazie deploymentu razem z maszynami, czy razem z bohaterami?
Errata i FAQ sugeruje, że kowadło to warmachine, a Runelord który wykupi kowadło zamienia się w załoganta. Poza tym jednostkę o troop type warmachine, bierze się całościowo pomijając załogantów - tym samym według mnie, kowadło wystawiałoby się razem z innymi maszynami.

Jakie jest jednak wasze zdanie na ten temat?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

jak maszyna

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4808
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Do tej pory z przyzwyczajenia wystawiałem razem z herosami :| .
Ale wygląda na to że faktycznie powinno się wystawiać je razem z innymi maszynami :-k
Swoją drogą niewiele to zmienia. Dwarfy i tak najczęściej kończą się wystawiać kiedy przeciwnik wystawi dopiero garstkę śmiecia :P
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

4 dziala, 2 oddzialy spec, 1 horda longow ;) 2500 hehe no niewiem

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4808
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

cztery wystawienia przed herosami. spora część HE przewystawia nas orłami, DE fastami, imp strzelcami i jakąś śmieszną piechotą a Skavy niewolnikami i GRatami :D
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

kauczuk pisze:4 dziala, 2 oddzialy spec, 1 horda longow ;) 2500 hehe no niewiem
heheh to raptem 4 wystawienia + herosi jako 5.. takie o&g do tego czasu wystawi ze dwa fasty i jakieś "nocniki" z fanolami za śmieszne punkty a z 80%-90% sałaty jeszcze czeka.

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Mam kilka pytań odnośnie BSB:
- W AB krasnali pisze, że BSB może być Thane - wiadomo, jakie ma charakterystyki. Natomiast, gdy mam takiego zwykłego BSB?
- Czy jeśli stoi samotnie to jest Thane'em czy cuś w tym stylu?
- Natomiast kiedy stoi w oddziale np. Warriorsów to wtedy przyjmuje charakterystyki od tego oddziału?
- Jakimi "sztandarami" można obarczyć krasiowego BSB? Tylko tymi runicznymi, wymienionymi w AB czy również tymi Common, które są w Rulebooku?
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

odpowiedzia na twoje pierwsze trzy pytania.
tylko than moze byc bsbkiem. wyglada to tak:
- wykupujesz thana za 65 pkt
- upgradujesz go do bycia bsbkiem za 25 pkt.
w sumie 90 pkt.
tylko w ten sposob mozesz miec bsbka w armii. ten zapisek o tym, ze tylko than moze byc sztandarowym, oznacza tylko tyle, ze nie mozemy miec go z: kowala, inzyniera czy slayera.

my, krasnoludy, nie mozemy uzywac common magic itemow z rule booka. mozesz tylko orunowac go max 3 runkami z naszego army booka.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Morsereg pisze:mozesz tylko orunowac go max 3 runkami z naszego army booka.
Max. 3 na daną kategorię i max. jedną runę mistrzowską na daną kategorię na danym bohaterze (i nie można mieć dwóch takich samych run mistrzowskich w całej armii). Dana kombinacja run na danej kategorii nie może się powtarzać w armii.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

ODPOWIEDZ