Border Princes

Border Princes

Niezależne Forum WFB/9th Age
 
Teraz jest 17 wrz 2019, o 08:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3997 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 21:04 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 gru 2017, o 16:49
Posty: 537
Lokalizacja: Katowice
Slayer Zabójców napisał(a):
Ups sorki za błąd, oczywiście kowadło ksoztuje 185 punktów - pisane na szybko :D
Pamiętaj, że machiny możesz chować za swoimi własnymi jednostkami i wtedy przeciwnicy nie mogą do nich strzelać, nawet katapultę można schować za oddziałem Hold Guardianów :)


Ale w tedy taka katapa sobie nie postrzela, a do ozdoby stołu nie ma sensu jej brać ;). Moi HG dopiero się malują więc jeszcze z nimi na turnieju nie byłem. A katapulty (szkaradne strasznie ;) nawet podkładem nie są pomalowane - kupiłem wyrzutnie rakiet ze Scotii Grendel.

http://www.scotiagrendel.com/Products/i ... cts_id=301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 21:12 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 gru 2017, o 16:49
Posty: 537
Lokalizacja: Katowice
A tak a propos zasad, dla mnie to jest oczywiste, ale ostatnio musiałem się wykłócać... Sturdy daje swoje bomusy 'po prostu', a nie tylko przeciw oddziałowi, w który się zaszarżowało?

Miałem taką sytuację, że zrobiłem pursuit w zwartego w walce potwora (tej samej!), po czym dostałem szarżę na plecy. Zgodnie z zasadami mój oddział jak rozumiem był dalej pod wpływem sturdy i mógł wypłacać do tyłu ataki z +S1? Dla mnie to o tyle było istotne, że to był wielki kloc włóczni z holdstone i przeciwnika na plecach z tym +1 do siły bym zjadł, a potwora dalej nie miałem szans.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 21:21 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 00:27
Posty: 2301
Lokalizacja: Oleśnica
WarX napisał(a):
Slayer Zabójców napisał(a):
Ups sorki za błąd, oczywiście kowadło ksoztuje 185 punktów - pisane na szybko :D
Pamiętaj, że machiny możesz chować za swoimi własnymi jednostkami i wtedy przeciwnicy nie mogą do nich strzelać, nawet katapultę można schować za oddziałem Hold Guardianów :)


Ale w tedy taka katapa sobie nie postrzela, a do ozdoby stołu nie ma sensu jej brać ;). Moi HG dopiero się malują więc jeszcze z nimi na turnieju nie byłem. A katapulty (szkaradne strasznie ;) nawet podkładem nie są pomalowane - kupiłem wyrzutnie rakiet ze Scotii Grendel.

http://www.scotiagrendel.com/Products/i ... cts_id=301


Jak nie strzela? W swojej turze możesz ruszyć się oddziałem i odsłonić katapie linie strzału :)

A sturdy daję bonus tylko przeciwko oddziałowi na który się szarżowało, wystarczy sprawdzić zasadę "Devastating Charge" :)

_________________
Obrazek

Galeria Slayera >>klik<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 23:05 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 gru 2017, o 16:49
Posty: 537
Lokalizacja: Katowice
Slayer Zabójców napisał(a):

Jak nie strzela? W swojej turze możesz ruszyć się oddziałem i odsłonić katapie linie strzału :)

A sturdy daję bonus tylko przeciwko oddziałowi na który się szarżowało, wystarczy sprawdzić zasadę "Devastating Charge" :)


No i ginie w następnej turze :p

I tutaj jest psikus! W zasadach 0.204.2 nie ma ani słowa o tym, że Devastating Charge działa przeciwko zaszarżowanemu oddziałowi ;)

Cytuj:
20.F.a.5 Devastating Charge (X) - Attacks & Weapons, Close Combat
A charging model part with Devastating Charge, or using a weapon with Devastating Charge, gains the Model Rules
and Characteristics modifiers stated in brackets. For example, a charging model part with Devastating Charge (+1 Strength, Poison Attacks.) gains +1 Strength and Poison Attacks when it is charging. This rule is cumulative: a model part with several instances of Devastating Charge applies all Attack Attributes and Characteristics modifiers from all of them when charging.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 23:18 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 00:27
Posty: 2301
Lokalizacja: Oleśnica
WarX napisał(a):
Slayer Zabójców napisał(a):

Jak nie strzela? W swojej turze możesz ruszyć się oddziałem i odsłonić katapie linie strzału :)

A sturdy daję bonus tylko przeciwko oddziałowi na który się szarżowało, wystarczy sprawdzić zasadę "Devastating Charge" :)


No i ginie w następnej turze :p


Jakby tak było to maszyny niebyłyby w ogóle grane :) Średnio potrzeba 45 elfich łuków żeby zabić jedną krasnoludzką katapultę. Mimo wszystko jak ktoś strzela do naszych machin to nie strzela w nic innego, a zawsze można ustawić się tak, żeby maszyna mogła strzelać po klocku piechoty, a żeby inny oddział łuczników w nią już strzelać nie mógł :)

Cannony mają w ogóle ten przywilej, że z reguły strzelają do potworów które są Gigantic lub w ostatecznośći do modeli Large, także możesz go ustawić za swoją piechotą i machiny oraz piechota przeciwnika nie będzie mogła go w ogóle obrać za cel, a twój cannon będzie bezkarnie strzelał do potworków przeciwnika :)

Dodatkowo trzeba pamiętać, że takie machiny jak Katapulta, Działo czy Balista mają zazwyczaj o wiele większy zasięg niż strzelanie i magia przeciwnika, czasem warto to wykorzystać. Większy problem mają Flame Cannony i Organki które trzeba faktycznie dosyć blisko wystawiać.

WarX napisał(a):
I tutaj jest psikus! W zasadach 0.204.2 nie ma ani słowa o tym, że Devastating Charge działa przeciwko zaszarżowanemu oddziałowi ;)

Cytuj:
20.F.a.5 Devastating Charge (X) - Attacks & Weapons, Close Combat
A charging model part with Devastating Charge, or using a weapon with Devastating Charge, gains the Model Rules
and Characteristics modifiers stated in brackets. For example, a charging model part with Devastating Charge (+1 Strength, Poison Attacks.) gains +1 Strength and Poison Attacks when it is charging. This rule is cumulative: a model part with several instances of Devastating Charge applies all Attack Attributes and Characteristics modifiers from all of them when charging.


A tutaj ma kolega rację, byłem pewien, że zapisek ten dotyczy wszystkich modeli z devastating charge, a tutaj jednak dotyczy to tylko lanc i lekkich lanc :)

_________________
Obrazek

Galeria Slayera >>klik<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 21 wrz 2018, o 20:29 
Szef Wszystkich Szefów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2009, o 08:50
Posty: 3223
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta
No widac musze je pograc zeby do tego czy owego sie przyzwyczaic... na razie ani maszyny ani kowadlo (pomijajac organki i troche katapa) mnie nie ujely... ale pogramy, potestujemy, wyrobimy sobie zdanie ;)

dzieki za odpowiedzi panowie.

Co do devastating charge faktycznie takiego zapisu nie ma... ale wydaje mi sie ze to zwyczajne przeoczenie, bo za bardzo sensu to nie ma, zeby w tyl z wieksza sila walic ;)

_________________
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 21 wrz 2018, o 20:49 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 gru 2017, o 16:49
Posty: 537
Lokalizacja: Katowice
Filup napisał(a):
No widac musze je pograc zeby do tego czy owego sie przyzwyczaic... na razie ani maszyny ani kowadlo (pomijajac organki i troche katapa) mnie nie ujely... ale pogramy, potestujemy, wyrobimy sobie zdanie ;)

dzieki za odpowiedzi panowie.

Co do devastating charge faktycznie takiego zapisu nie ma... ale wydaje mi sie ze to zwyczajne przeoczenie, bo za bardzo sensu to nie ma, zeby w tyl z wieksza sila walic ;)


Wręcz przeciwnie ;) Po prostu Krasnoludy mają rozpęd wynikający z ich dumy, a nie prędkości w czasie szarży (jak lansjerzy, którzy mają tylko przeciwko zaszarżowanemu oddziałowi) :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 24 wrz 2018, o 09:07 
Szef Wszystkich Szefów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2009, o 08:50
Posty: 3223
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta
WarX napisał(a):

Wręcz przeciwnie ;) Po prostu Krasnoludy mają rozpęd wynikający z ich dumy, a nie prędkości w czasie szarży (jak lansjerzy, którzy mają tylko przeciwko zaszarżowanemu oddziałowi) :P


I tak by mozna mnozyc argumenty ;)

Trzeba by to dopytac chyba w tworcow... niejasne zasady daja duza doze interpretacji. ;)

_________________
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 24 wrz 2018, o 10:40 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 gru 2017, o 16:49
Posty: 537
Lokalizacja: Katowice
Filup napisał(a):
WarX napisał(a):

Wręcz przeciwnie ;) Po prostu Krasnoludy mają rozpęd wynikający z ich dumy, a nie prędkości w czasie szarży (jak lansjerzy, którzy mają tylko przeciwko zaszarżowanemu oddziałowi) :P


I tak by mozna mnozyc argumenty ;)

Trzeba by to dopytac chyba w tworcow... niejasne zasady daja duza doze interpretacji. ;)


Ale tutaj nie ma niejasności. W zasadzie Devastating Charge nie ma nic do interpretacji ;)

Po prostu większość ludzi nie przeczytała podręcznika i nie ma pojęcia o zasadach (w sensie ich brzmienia ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 24 wrz 2018, o 14:13 
Szef Wszystkich Szefów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2009, o 08:50
Posty: 3223
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta
WarX napisał(a):

Po prostu większość ludzi nie przeczytała podręcznika i nie ma pojęcia o zasadach (w sensie ich brzmienia ;).


W obronie ludzi dodam, ze podrecznik 9th Age jest tak skomplikowany, ze ja po 2 czytaniach mam mase watpliwosci... ;)

_________________
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 24 wrz 2018, o 14:31 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 gru 2017, o 16:49
Posty: 537
Lokalizacja: Katowice
Filup napisał(a):
WarX napisał(a):

Po prostu większość ludzi nie przeczytała podręcznika i nie ma pojęcia o zasadach (w sensie ich brzmienia ;).


W obronie ludzi dodam, ze podrecznik 9th Age jest tak skomplikowany, ze ja po 2 czytaniach mam mase watpliwosci... ;)


Ja nie mam pretensji o to do ludzi jakichś wielkich ;).
To bardziej stwierdzenie faktu - mało ludzi zna zasady. Ja znam zasady, ale nie umiem grać, aby była jasność


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 4 paź 2018, o 22:51 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2007, o 01:03
Posty: 597
Hej, takie pytanie: czy bretonski przedmiot Tristan Resolve dziala na krasnoludzkie runy? Czy w kazdej turze moze poświęcić trafiony hit zeby niszczyc po jednej runie na broni?

I czy jak mam takie same agility to czy wyplacam ataki z runa broni jeszcze zanim zostanie zniszczona?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 5 paź 2018, o 10:50 
Szef Wszystkich Szefów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2009, o 08:50
Posty: 3223
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta
Nie potrafie odpowiedziec na pierwsze pytanie, ale jezeli niszczy, to z cala pewnoscia jeszcze dziala w tej turze. Ta sama inicjatywa oznacza atak ronwnoczesny, jest o tym mowa w podreczniku (nawet jak w wyniku ataku postac ginie to wszytkie jej/jego ataki sa wyplacane).

_________________
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 5 paź 2018, o 15:49 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 00:27
Posty: 2301
Lokalizacja: Oleśnica
Magnus napisał(a):
Hej, takie pytanie: czy bretonski przedmiot Tristan Resolve dziala na krasnoludzkie runy? Czy w kazdej turze moze poświęcić trafiony hit zeby niszczyc po jednej runie na broni?

I czy jak mam takie same agility to czy wyplacam ataki z runa broni jeszcze zanim zostanie zniszczona?


1.W przypadku trafienia z Tristan's Resolve CAŁA runiczna broń zostaję zniszczona, ponieważ jest ona traktowana jako weapon enchantment złożony z kilku run.

2.Tak, atakujecie w tym samym momencie, więc twoim atakom dalej przysługują magiczne właściwości oręża.

_________________
Obrazek

Galeria Slayera >>klik<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 5 paź 2018, o 16:16 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 gru 2017, o 16:49
Posty: 537
Lokalizacja: Katowice
Slayer Zabójców napisał(a):
Magnus napisał(a):
Hej, takie pytanie: czy bretonski przedmiot Tristan Resolve dziala na krasnoludzkie runy? Czy w kazdej turze moze poświęcić trafiony hit zeby niszczyc po jednej runie na broni?

I czy jak mam takie same agility to czy wyplacam ataki z runa broni jeszcze zanim zostanie zniszczona?


1.W przypadku trafienia z Tristan's Resolve CAŁA runiczna broń zostaję zniszczona, ponieważ jest ona traktowana jako weapon enchantment złożony z kilku run.

2.Tak, atakujecie w tym samym momencie, więc twoim atakom dalej przysługują magiczne właściwości oręża.


Ale jak rozumiem broń z Rune of Craftsmanship pozostaje GW? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 5 paź 2018, o 16:42 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 00:27
Posty: 2301
Lokalizacja: Oleśnica
WarX napisał(a):

Ale jak rozumiem broń z Rune of Craftsmanship pozostaje GW? ;)


Wszystkie runy przestają działać - Rune of Craftsmanship nie jest żadnym wyjątkiem :)
Twórcy podręcznika pisali na forum, że fajnie byłoby gdyby Rune of Craftsmanship dawało możliwość enchantowania GW, lecz na ten moment niestety zamienia ona zwykły Hand Weapon w GW, także w przypadku gdy runa przestaje działać - broń staje się zwykłym hand weaponem.

_________________
Obrazek

Galeria Slayera >>klik<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 5 paź 2018, o 21:06 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2007, o 01:03
Posty: 597
Slayer Zabójców napisał(a):
Magnus napisał(a):
Hej, takie pytanie: czy bretonski przedmiot Tristan Resolve dziala na krasnoludzkie runy? Czy w kazdej turze moze poświęcić trafiony hit zeby niszczyc po jednej runie na broni?

I czy jak mam takie same agility to czy wyplacam ataki z runa broni jeszcze zanim zostanie zniszczona?


1.W przypadku trafienia z Tristan's Resolve CAŁA runiczna broń zostaję zniszczona, ponieważ jest ona traktowana jako weapon enchantment złożony z kilku run.

2.Tak, atakujecie w tym samym momencie, więc twoim atakom dalej przysługują magiczne właściwości oręża.



To pewne info? Bo gdzieś na forach przetoczylo sie ze wybiera sie pojedyncza rune, tylko ze ro bylo bodaj z 2016 wiec moglo byc nieaktualne (moze z uwagi na wording bo jest choose a weapon enchantement a krasnoludzkie to nie sa 3 niezależne weapon enchatment?)

Przeciw krasiom to ten przedmiot jest zabójczo zwarzywiajacy :/ czy w tej sytuacji jak wezme GW a runa zostanie zniszczona to mogę zmienic bron czy dalej musze uzywac niegdyś magiczny hand weapon? :p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 10 paź 2018, o 11:23 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 00:27
Posty: 2301
Lokalizacja: Oleśnica
Niestety ale każda magiczna broń zostaje zniszczona, nie tylko krasnoludzka :) Jeśli chcesz specjalnie do zestawu magicznej broni dokupować jeszcze generic GW to jak najbardziej, jeśli twoja magiczna broń zostanie zniszczona to będziesz mógł używać GW :)

_________________
Obrazek

Galeria Slayera >>klik<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 21 paź 2018, o 21:05 
"Nie jestem powergamerem"
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2015, o 08:52
Posty: 167
Lokalizacja: Kraków
Jezeli dam rune craftmanship to czy moge uzywac dalej tarczy czy jest to poprostu great wepon wiec tarcza nie działa

_________________
eMperem
Fear is the path to the dark side


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania krótkobrodego - zasady
PostNapisane: 21 paź 2018, o 22:24 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 00:27
Posty: 2301
Lokalizacja: Oleśnica
Jest to Magiczny Hand Weapon o właściwościach Great Weapona, także nie możesz używać tarczy :P

_________________
Obrazek

Galeria Slayera >>klik<<


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3997 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL - Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.036s | 12 Queries | GZIP : Off ]