Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
macbrae
Warzywo
Posty: 19

Re: Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy

Post autor: macbrae »

Dziwne bo Age of Sigmar kroluje? Ja to bardziej chce grac hobbistycznie niz turnieje, dlatego 8edycja styknie. Plus ucze sie malowac, a przy okazji mam nadzieje stane sie bardziej cierpliwy. No dobra to z ta wyplata kupie wojow i jakiegos bohatera, no moze dwoch hehe.
Dzieki za sugestie panterq
--
M.

Alavarin
Wałkarz
Posty: 72

Post autor: Alavarin »

Witajcie. Zastanawiam się w jaki sposób rozwinąć gięty wariant mojej armii Krasnoludów, w związku z czym bawię się trochę BattleScribe'em (mam nadzieję, że wszystko jest aktualne). Ułożyłem sobie taki wariant na 2400 punktów, proszę o rady, sugestię, opinie itp. Generalna koncepcja armii na dole.

Lords (243pts)
Lord (243pts)
Shield (3pts), Shieldbearers (40pts)
Master Rune of Gromril (30pts), Rune of Striking (1st rune) (10pts), Rune of Warding (1st rune) (15pts)

Heroes (397pts)
Runesmith 1 (115pts)
Master Rune of Snorri Spangelhelm (25pts), Rune of Spellbreaking (1st rune) (25pts), Rune of Stone (5pts)

Runesmith 2 (124pts)
Great Weapon (6pts), Shield (3pts)
Master Rune of Swiftness (25pts), Rune of Spellbreaking (1st rune) (25pts), Rune of Stone (5pts)

Thane (158pts)
Shield (3pts)
Battle Standard Bearer (90pts)
Master Rune of Valaya (65pts)

Core (659pts)
Longbeards (401pts)
Champion (10pts), 28x Longbeard (336pts), Musician (10pts)
Standard Bearer (45pts)
Rune of Slowness (1st rune) (35pts)

Quarrellers (258pts)
Champion (10pts), Musician (10pts), 19x Quarreller (228pts), Standard Bearer (10pts)

Special (801pts)
Cannon (145pts)
Rune of Forging (25pts)

Gyrocopter (80pts)
Steam Gun

Gyrocopter (80pts)
Steam Gun

Hammerers (496pts)
Champion (10pts), 29x Hammerer (406pts), Musician (10pts)
Standard Bearer (70pts)
Master Rune of Grugni (60pts)

Rare (300pts)
Organ Gun (150pts)
Rune of Accuracy (25pts), Rune of Burning (5pts)

Organ Gun (150pts)
Rune of Accuracy (25pts), Rune of Burning (5pts)



BSB do Quarrellersów, którzy za zadanie mają straszyć kuszami i służyć za bunkier dla wspomnianego bohatera, chronić maszyny w drugiej linii i generalnie służyć jako support.

Lord i Runesmith 1 idą do Longbeardsów, którzy robią za główne kowadło w armii (które przy okazji potrafi całkiem ładnie oddać)

Runesmith 2 idzie do Hammerersów, którzy są, zgodnie ze swoją nazwą, młotem nastawionym na niszczenie wszystkiego na swojej drodze.

Jeśli chodzi o maszyny to działo skupiać ma się na niszczeniu dużych celów oraz wszelkiej maści kowbojów.
Organki służą do przetrzebiania hord przeciwnika, ogień nie kosztuje wiele, a skutecznie wyłącza regenerację.
Gyrosy latają na flankach, zadanie mają to samo co organki, tyle że w polu.

Jak już mówiłem, czekam na opinię i sugestie, nie jestem doświadczonym graczem, w związku z czym rozpiskę przygotowałem "na czuja", w miarę kompleksowo, ale pewnie mogłem nie wziąć czegoś pod uwagę :)

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

No to tak:
Lord - bierzesz Master Rune of Gromril, chociaż zupełnie jej nie potrzebujesz - tarcza i shieldbearers to razem +3 do save'a, czyli z miejsca masz armor save 1+. W efekcie ta runa nic nie robi. Poza tym tak złożony lord jest tak naprawdę do niczego - ani nie walczy specjalnie dobrze, ani za dużo nie wytrzyma. Pokombinuj może raczej z Rune of Warding x3, tak żeby mieć tego ward save'a na 4+, albo coś z runami na pancerzu (podbicie T i W).
Runesmith nr1
Fajnie że bierzesz runę Snorriego, ale marnujesz mocno jej potencjał dając ją bohaterowi z dwoma atakami z S4. Poza tym przydałaby się raczej podwójna Rune of Spellbreaking.
Runesmith nr2
Runy nie mogą być użyte na broni dwuręcznej, tak samo jak nie można na raz używać broni dwuręcznej i tarczy. Podobnie jak w poprzednim wypadku, lepiej mieć podwójną Rune of Spellbreaking.
BSB
Zasadniczo OK, ale - będzie przy hammerersach.

Longbeards
Spoko, ale jak już ich chcesz brać to koniecznie albo z tarczami, albo z dwurakami. Longi spoko unit, ale z samymi hand weaponami tracą sporo ze swojego potencjału. W konfiguracji z hammerersami wybrałbym tarcze.
Quarrellers
To samo co z longami - dużo zyskają z tarczami lub dwurakami, skoro masz hamków, brałbym tarcze.

Cannon - OK
Żyrki - OK

Hammerers
Tu problem - Master Rune of Grugni ma dopisek - BSB only. Tak że na zwykłych hamkach nie weźmiesz tej runy. Musiałbyś zamienić ją z Valayą na BSB, co ma o tyle sens, że BSB zyskuje z Grungniego ward 4+.

Organki
Masz zduplikowane runy, wywal jedną rune of burning.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Alavarin
Wałkarz
Posty: 72

Post autor: Alavarin »

Longi mają mieć domyślnie tarcze, ich brak w rozpisce wynika z mojego braku ogarnięcia programu rozpiskowego :D
Quarrellers dostają GW i również tarcze.

Tarcza dla Runesmitha przewidziana jako ochrona przed strzelaniem, ale bohater w jednostce jej nie potrzebuje więc faktycznie bez sensu.

Po dodaniu tych rzeczy trzeba będzie coś wywalić, ale widzę już, że te runy są do poprawienia więc myślę, że da radę to ogarnąć na tym poziomie.

Wielkie dzięki za rady :)

Awatar użytkownika
cieniu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 129
Lokalizacja: Gdańsk - Morena

Post autor: cieniu »

Historia jest taka że gram domową grę z kolegą który używa armii ulryka - fanowski AB.

Wystawia 2 x 50 chłopów (4WS, GW, bez sejva)
jazda as 1+
wilkołaki z regenką 5+
działo
jazda na wilkach (3 ataki od wilków) as 3+
+ herosi, grand master, jakiś mały mag, warrior priest (dający hate)

tak mniej więcej to pamiętam, największym problemem są hordy które są w miarę tanie, ale wbijają milion ataków z S5, mają albo stubborna albo steadfasta. generalnie armia trochę słabo wkalkulowana moim zdaniem, no ale gra tym czym gra trzeba jakość rozgryźć. złożyłem na niego coś takiego i proszę o opinie:

Dwarf Lord @ 286.0 Pts
General; Shieldbearers; Great Weapon; Gromril Armour
Runic Armour [50.0]
Rune of Iron x2
Rune of Stone
Runic Talisman [45.0]
Rune of Warding x3

Thane @ 171.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Armour [75.0]
Master Rune of Gromril
Rune of Iron x2

Runesmith @ 116.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour
Runic Talisman [45.0]
Rune of Spellbreaking x2
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone

Runesmith @ 128.0 Pts
Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [25.0]
Rune of Spellbreaking
Fiery Ring of Thori [35.0]
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone

30 Longbeards @ 470.0 Pts
Heavy Armour; Shield;FCG
Runic Banner [50.0]
Rune of Sanctuary
Rune of Stoicism


29 Longbeards @ 442.0 Pts
Heavy Armour; Shield;FCG
Runic Banner [35.0]
Rune of Stoicism

5 x Gyrocopter @ 400.0 Pts


Grudge Thrower @ 105.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging

Grudge Thrower @ 110.0 Pts
Engineering Runes [30.0]
Rune of Burning
Rune of Forging

Organ Gun @ 170.0 Pts
Engineering Runes [50.0]
Rune of Accuracy
Rune of Forging


Models in Army: 70
Total Army Cost: 2398.0

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Jest gdzieś pdf tego booka?
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
cieniu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 129
Lokalizacja: Gdańsk - Morena

Post autor: cieniu »

http://warhammerarmiesproject.blogspot.se/

https://docs.google.com/file/d/0B_Redi9 ... dya0U/edit

drobne zmiany których nie ma w podręczniku to możliwość bsb - chyba o tym zapomniano.

Awatar użytkownika
Hunter
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157
Lokalizacja: RYK Częstochowa

Post autor: Hunter »

Wywal lorda na taką rozpę nic tam po nim. Spokojnie możesz uciąć dwa żyrki, jedną katapę wymień na organy i dodaj sobie inżyniera(przyda się i klopie i organom) 2x organy zrobią więcej niż dwie klopy, bo katapami nie zawsze trafisz, a organki i hordy przerzedzą i jego kawę będą przyjemnie kroić. Spróbuj jeszcze pociąć i daj szansę 30 ironbreakerów w szeregach( postaraj się przyjąć na nich jego hordę: statystycznie wypłaca Ci 21 ataków, trafia 11, rani 7,Ty bronisz się dwa razy na 5+ wybraniasz 3-4 modele. Jeśli masz w środku oddziału smitha,championa i bsb wypłacasz w niego 14 ataków na3+ trafiasz 9, ranisz bez pancerza 6, masz więcej szeregów i dwa sztandary, zakładając że on szarżował a nie ty, przy średnich rzutach spokojnie przeganiasz jego hordy lub trzymasz je for ever. To są założenia że nie wylosujesz hejta i to on Cię będzie szarżował a nie ty jego z 5 siły. Na papierze wygląda dobrze trzeba tylko na flanki uwarzać.

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

Hej,
Pierwszy raz składam coś na armybooku Furiona i w jakimś takim kierunku myślałem obecnie. Myślę, czy z dwóch małych Slayerów nie zrobić jednego dużego klocka, ale straciłbym jeszcze bardziej na mobilności. Jakieś przemyślenia na temat tego co jest/ inne pomysły na "9-tą" edycję?

Lords:
Thorek Ironbrow generał 465 pkt

Heroes:
Runesmith (tarcza, Rune of Spellbreaking, Rune of Stone) 113 pkt
Runesmith (tarcza, Rune of Spellbreaking, Rune of Stone, Rune of Impact) 118 pkt
Tan (BSB, tarcza, Master Rune of Grungni) 143 pkt

Core:
38 Warriors (great weapon, fcg) 410 pkt
38 Warriors (great weapon, fcg) 410 pkt

Special:
14 Slayers (muzyk) 192 pkt
13 Slayers (muzyk) 179 pkt
Cannon (Rune of Forging) 170 pkt
Cannon (Rune of Forging, Master Rune of Disguise) 200 pkt

Total: 2400/2400

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Pamiętaj że slayerzy są teraz skirmishem więc muzycy są im raczej niepotrzebni.
Zamiast Master Rune of Disguise wziąłbym chyba rune of burning, bo jednak czasem trafisz na oddziały z regenką.
BSB kosztuje 10 punktów więcej.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Gremli
Mudżahedin
Posty: 327

Post autor: Gremli »

Zastanawiam sie nad malymi oddziałami slayerow. Czy te 15 za bardzo nie oberwa zanim gdziekolwiek dojda czy uderza. Nie jako slowa krytyki, tylko zastanawiam sie jak to bedzie wygladac w realu. Ja myslalem na taka szalenue mobilna rozpa bez maszyn za to bohaterowie na wypasie. Mozna zlozyc hero ktorzy w teorii sklada kowbojow i monstery do tego szybko jest u przeciwnika. Co by nie zebrac za bardzo z ostrzalu i magii. Przemyslenia moze bede wklejać przez weekend.
Ja tu tylko sprzątam.

Awatar użytkownika
Kruszyna
Mudżahedin
Posty: 264
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kruszyna »

Mam pytanie czy teraz robi się rozpiski pod 8 edycję czy 8edycje zeównoważoną ( która jest bardziej popularna ,czy może ta stara jest nieaktualna ?)?
Krasnoludy, krzaty, Dorfy (znani też jako ważniacy ze złotem) – jedna z ras humanoidalnych, są to praktycznie niscy Żydzi zrobieni z mięśni, alkoholu, bród i zarąbistości.

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

Hej,
Jakby ktoś nie czytał tematów Furka, to chciałem się tutaj podzielić swoimi wrażeniami z dzisiejszych bitew:

Zagrałem dzisiaj dwie bitwy na nowe zasady, krasie vs VC. Rozpiski:
krasie: 2x organy orunowane, 2x inżynier, 2x smith ze scrollem (1 z impactami), thorek na kowadle, 2 hordy po 38 warriorów z dwurakami
vampy: varghulf, 4 morghasty, 5 blood knightów, 14 black knightów, mały vamp bsb z regenką, duży vamp blender, necro ze scrollem, 3 oddziały psów

W pierwszej bitwie wygrałem krasiami zaczynanie, hate na morgi i bus knightów. Po dwóch turach strzelania ze wszystkiego zestrzeliłem morgi i varghulfa. Dodatkowy BS z organek, multiple cast - miodzio :D. Jeden ze smithów wyszedł z oddziału żeby odgiąć dużą kawę od jednej hordy, druga horda musiała ustawić się bokiem do blood knightów (zdecydowanie ich zlekceważyłem). Black knighci wbili się w organy i overrunowali w inżyniera po czym dostali kontrę hordy bez runesmitha. Druga horda dostała oczekiwaną szarżę od boku od bloodków. Bloodki ściągały po 10 modeli na turę, ale po pierwszej turze poszedł reform i już w drugiej turze zostało tylko dwóch na 20 krasiów. Black knighci sypnęli się w pierwszej turze jak dostali szarżę hordy na bok.

W drugiej bitwie przeciwnik zdecydowanie mniej funowo, znaczy mniej ofensywnie. Po tym jak ja ustawiłem się w jednym rogu, on ustawił się w kompletnie przeciwnym. I tutaj dopiero pokazała się moc kowadła, gdy nagle moje krasie zaczęły maszerować po 20 cali na turę, przez co w drugiej turze byłem w połowie stołu, a w trzeciej zaczynała się wymiana szarż. Przed combatem zdołałem ustrzelić tylko psy i varghulfa, ale jako że cannony nie miały za dużo do roboty to starały się wyłapać niezdanego LoSa od vampów. W końcu tym sposobem padł bsb jako, że nie zdał LoS od cannona z flaming attackami. Jedna z hord dostała szarżę od bloodków na bok i 3 morghastów z przodu. Ustała, zabiła 2.5 morghasta, w kolejnej turze druga horda skontrowała bloodki do tyłu, sypnęły się zarówno bloodki jak i morghasty. W tym momencie z hord zostało 24 w jednej i 30 w drugiej. Mniejsza horda dostała szarżę od jakiś 8 BK które zostały razem z lordem i necrosem. Jako, że lord rzucił 2 pały na ranienie i wklepał tylko 2 woundy krasiom, zakończyliśmy grę jako, że BK by się sypnęły.

Podsumowanie - obie bitwy wygrałem maskami. W pierwszej straciłem organy i dwóch inżynierów, w drugiej nic. Spelle z kowadła trochę za łatwo się recastuje, powinno być +4 zamiast +3 za każdą kolejną próbę imo (albo podwyższyć bazowy casting o 2-3). W obecnym kształcie w fazie magii rzucam praktycznie same zaklęcia z 1 kości (w razie faila raz na turę przerzucam od Kraggiego), wszystkie to bound spelle, więc nie bardzo mnie cokolwiek boli. Z drugiej strony VC faktycznie mają trochę lipę, bo tak jak wcześniej wchodził bus BK + 2x3 morghasty i 600 pkt w corach, tak teraz wchodzi buk BK + 2x4 morghasty i 3 unity piesków. Wszystko co grało poszło tutaj mocno w górę, nawet chyba większy ból niż w DE. Z drugiej strony Varghulf i Blood Knighci - super zmiany, nareszcie mają sensowny potencjał. Szczególnie tego co robię Bloodki się nie spodziewałem - dałem raz wrzucić na nich przerzuty trafień i nagle 15 ataków z przerzutami i S7 jest bardzo niemiłe.

Ogólnie - pierwszy raz biegłem do kogoś krasnoludami i dobiegłem przed 5 turą - jak dla mnie duży plus :D . Jak patrzę na Dwarfy i VC którymi gram to stwierdzam, że oba booki są naprawdę fantastycznie zbalansowane wewnętrzenie, wreszcie zagrałem na hordach warriorów zamiast MSU, które zazwyczaj uprawiałem :P. Nie wiem jak będzie z balansem zewnętrznym, ale jak zaistnieje balans wewnętrzny to wystarczy odpowiednio przeskalować i będzie git.

Mały wishlist - może w przyszłości byłaby opcja Gyrosów jako mountów dla Tanów ew. Lordów? Dałoby to to, o czym gracze krasiów zawsze marzyli, a pozwoliłoby też przemyśleć sprawę czy czasem nie można zupełnie zrezygnować z maszyn ;).

Pozdrawiam,
Konrad

Anadim
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Anadim »

Fajnie że Furionowe zasady buffują slayerów. Niestety proporcje między Trollslayerami a Giantslayerami są w Furionowych zasadach jeszcze gorsze niż w oryginale.

Awatar użytkownika
lividius
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: głęboka prowincja

Post autor: lividius »

Szybkie 1600pkt na lokal we Wrocławiu:

Kowal generał: stone, iron, parrying, rozpraszanie
Kowal: stone, zjadarka, GW
Thane BSB: GW, MRoGrugni

24 x Longbeards: FCG, shields, stoicism
26 x Warriors: FCG, shields, GW

Gyro: vanguard
Gyro

Cannon: burning, forging
Katapa: forging, accuracy, penetrating

Zastanawiam się, czy nie zrobić generała eco (zdjąć iron i parrying), i nie odchudzić katapy o penetrating, dorzucając dzięki temu ze 6 ludzików.
Panter? ;)

Edyta:

Opcja numer 2:

W zasadzie to samo, tylko zupełnie bez Warriorów. Dzięki temu wchodzi 29 LB, 3 x Gyro i 10 Rangerów (odpowiednio więcej przy odchudzeniu gienia i katapy).

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Niszczarke daj generałowi, drugiemu kowalowi zwykły scroll i zianie :)

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Zrezygnowałbym z niszczarki, 50% na zniszczenie czaru za 50 punktów, przy braku lordów i ograniczeniu kostek wydaje mi się przesadą. Weź dwa scrolle i też nie będzie źle.
Zacząłem kombinować, wyszło mi coś takiego:
Kowal generał: tarcza, stone, spellbreaking, furnance
kowal: tarcza, rune of speed, spellbreaking, fiery ring of thori
BSB: tarcza, Grungni
27x Longbeards, FCG, Shield, Stoicism
25x Hammerers, Musician
2 x Gyrocopter
Cannon, forging
Grudge Thrower, forging, accuracy, burning

Katapulta i tak postraszy, zamiast warriorów masz dużo lepszy wygar z hamków, zostają dwa oddziały ze stubbornem. Zamiast niszczarki masz zionięcie z inicjatywą 3, w sam raz żeby posprzątać jakieś trolle na jeden raz.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Kruszyna
Mudżahedin
Posty: 264
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kruszyna »

Warto brać irondreaków ?
W jakiej ilości 10 ?,20?
Krasnoludy, krzaty, Dorfy (znani też jako ważniacy ze złotem) – jedna z ras humanoidalnych, są to praktycznie niscy Żydzi zrobieni z mięśni, alkoholu, bród i zarąbistości.

beerfield
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 42

Post autor: beerfield »

Kruszyna pisze:Warto brać irondreaków ?
W jakiej ilości 10 ?,20?
10 umarło mi od razu, 15 trochę później - może 20 Tobie się sprawdzi ? :)

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Ja na 2400 ETC wystawiałem zawsze 10 z muzykiem. Raczej wystarczało, jako ruchome organki i bunkier dla kadry.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

ODPOWIEDZ