9th age

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lechu
Kretozord
Posty: 1863
Rejestracja: 17 lip 2012, o 15:24
Lokalizacja: Warszawa

9th age

Post autor: Lechu » 4 paź 2015, o 08:59

Co sądzicie o dotychczasowych efektach pracy gości od etc nad nowymi zasadami?

Anadim
Chuck Norris
Posty: 543
Rejestracja: 18 mar 2015, o 15:48

Re: 9th age

Post autor: Anadim » 6 paź 2015, o 09:43

Porównując 9th i furiony - mam wrażenie że 9th idzie drogą age of sigmar. Pod względem kosmetycznym - ogóry i oruki się klaniaja. Oraz unifikacja zasad poprzez kastracje wszelkich zasad specjalnych, usunięcia bohaterów imiennych, redukcję ilości różnych jednostek. Bardziej podoba mi się Furion, ponieważ przeróbki zaczął od armybooków, i nie przez usunięcie jednostek, ale zmiany, a nawet wprowadzenie dodatkowych jednostek /zasad.
Tyle mi się nasuwa po szybkiej lekturze krasiowych zasad

Awatar użytkownika
Gremli
Mudżahedin
Posty: 319
Rejestracja: 19 sie 2008, o 14:41

Re: 9th age

Post autor: Gremli » 6 paź 2015, o 10:19

Niestety mam podobne odczucia. Przyszedł walec i wyrównał.
Ja tu tylko sprzątam.

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506
Rejestracja: 27 maja 2013, o 14:39

Re: 9th age

Post autor: Bearded Unclean 'Un » 6 paź 2015, o 13:54

Na szczęscie walec przejechał po wszystkich armiach, a właściwy AB jeszcze nie został pokazany.
Na razie wygląda to mdło, ale poczekajmy...
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Gremli
Mudżahedin
Posty: 319
Rejestracja: 19 sie 2008, o 14:41

Re: 9th age

Post autor: Gremli » 6 paź 2015, o 15:26

To że wyrównał wszystko jak leci jest ogromnym plusem. Jest szansa na coś w kierunku szachów, a nie 'kto ma mocniejszy kodeks?"
Ja tu tylko sprzątam.

duzypawel
Mudżahedin
Posty: 207
Rejestracja: 11 gru 2010, o 09:19
Lokalizacja: Śląsk

Re: 9th age

Post autor: duzypawel » 6 paź 2015, o 16:43

Mi się podoba robota zrobiona przy 9-ed. Widzę fajne opcje u Dwarfów. Nie grałem jeszcze ale może w niedzielę dam radę do Katowic na turniej dotrzeć i potestować.

Anadim
Chuck Norris
Posty: 543
Rejestracja: 18 mar 2015, o 15:48

Re: 9th age

Post autor: Anadim » 7 paź 2015, o 13:36

Warhammer mnie ciągnie bo to warhammer, a nie szachy. Dlatego jestem raczej za różnorodnością a nie unifikacją.
A jak patrzę na runic items krasi, to z daleka pachnie uproszczenie - dokładnie takie jak aos.
W porównaniu do run furiona (nie wspominając 8th) to mega regres. Same +1 do tego czy tamtego.
Co mi po kilkunastu różnych armiach skoro ich działanie będzie się sprowadzać w różnicach w tabelach i innych figurkach. Równie dobrze można by zostać przy jednym armybooku - wtedy będzie po równo.
Z rzeczy ogólnych kolejny chybiony pomysł to usankcjonowane domykanie szarży na maszynach pozwalające wykonywać jakieś kosmiczne obroty.
I pozostawienia dwurakow przebijajacych się przez dwa rzuty ochronne (spokojnie wystarczyłoby +1 siły i armor piercing 2 lub 3)
Jest trochę rzeczy które mi się podobają, ale przesadnie upraszczanie to chyba nie to co mi osobiście pasuje

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506
Rejestracja: 27 maja 2013, o 14:39

Re: 9th age

Post autor: Bearded Unclean 'Un » 7 paź 2015, o 16:17

Poczekajmy na finalny AB, w tymczasowym pojawiły się kolejne jednostki i runy, wiec jest nadzieja, ze nie będzie wcale tak nudno...
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Anadim
Chuck Norris
Posty: 543
Rejestracja: 18 mar 2015, o 15:48

Re: 9th age

Post autor: Anadim » 9 paź 2015, o 13:21

Kowadło samodzielną jednostką.... Teraz czekamy na opcję upgrade - kowal do kucia za 50 pkt.
Bez inżynieria nie ma rerolla. inżynier za tani teraz nie będzie, bo połączony z thanem.
Hammerers i ironbreakery na jednej jednostce w cenie chaos Warriors, do tego w standardzie bardziej ofensywni niż odpowiednik. No i proporcje cenowe dwarf Warriors vs Hammerers/ironbreakery na korzyść szaraczkow. Za to czy z tarczą czy dwurakiem- zawsze 2ataki

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506
Rejestracja: 27 maja 2013, o 14:39

Re: 9th age

Post autor: Bearded Unclean 'Un » 9 paź 2015, o 15:02

+ tarcze są lepsze, szczególnie u krasnali.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Lechu
Kretozord
Posty: 1863
Rejestracja: 17 lip 2012, o 15:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: 9th age

Post autor: Lechu » 9 paź 2015, o 15:15

9th age podoba mi się z perspektywy turniejów. Czekam na ostateczny kształt.

Anadim
Chuck Norris
Posty: 543
Rejestracja: 18 mar 2015, o 15:48

Re: 9th age

Post autor: Anadim » 9 paź 2015, o 16:17

Bearded Unclean 'Un pisze:+ tarcze są lepsze, szczególnie u krasnali.
Ale bez oath Stone bardziej podatne na atak z flanki.

Dziwi mnie natomiast zmiana reguł domykania szarży na maszyny - skoro obcieto możliwość majtania ogona kreski, dziwnie wygląda możliwość dowolnych obrotów przy domykaniu, szczególnie że ósemka wyraźnie stwierdza że przy szarży na maszynę nie ma możliwości/konieczności domykania. Skoro już, ze względu na wprowadzenie ⭕ podstawek mamy punkt styku, to zgodnie z wymogiem, że dany model nie powinien stracić kontaktu z przeciwnikiem, obrót możliwy tylko w ograniczonym zakresie.

Brodacz
Pseudoklimaciarz
Posty: 25
Rejestracja: 9 lis 2014, o 18:45

Re: 9th age

Post autor: Brodacz » 13 paź 2015, o 18:05

ktoś testował może już w praktyce jakieś rozpiski?

duzypawel
Mudżahedin
Posty: 207
Rejestracja: 11 gru 2010, o 09:19
Lokalizacja: Śląsk

Re: 9th age

Post autor: duzypawel » 13 paź 2015, o 19:25

W praktyce będę testował 24-go w Bielsku. Wpadaj też.

Brodacz
Pseudoklimaciarz
Posty: 25
Rejestracja: 9 lis 2014, o 18:45

Re: 9th age

Post autor: Brodacz » 13 paź 2015, o 20:40

Ano będę :) ale liczyłem że ktoś już może podpowie co się sprawdza a co lepiej w szafie zostawić.

Awatar użytkownika
Big Boss M.
Kradziej
Posty: 976
Rejestracja: 11 sie 2009, o 10:34
Lokalizacja: 8 bila

Re: 9th age

Post autor: Big Boss M. » 14 paź 2015, o 08:51

Brodacz pisze:Ano będę :) ale liczyłem że ktoś już może podpowie co się sprawdza a co lepiej w szafie zostawić.
Armaty schowaj do szafy;)

Awatar użytkownika
Weatherwax
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 120
Rejestracja: 30 lis 2012, o 21:46

Re: 9th age

Post autor: Weatherwax » 2 lis 2015, o 21:09

W wersji 0.9 mamy Monstrous Infantry!
Światło wierzy, że przemieszcza się szybciej od wszystkiego, ale się myli. Nieważne, jak szybko pędzi, zawsze odkrywa, że ciemność dotarła na miejsce wcześniej i już na nie czeka.

Awatar użytkownika
Lechu
Kretozord
Posty: 1863
Rejestracja: 17 lip 2012, o 15:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: 9th age

Post autor: Lechu » 2 lis 2015, o 21:22

??

Anadim
Chuck Norris
Posty: 543
Rejestracja: 18 mar 2015, o 15:48

Re: 9th age

Post autor: Anadim » 2 lis 2015, o 21:51

Hold Guardians. Teraz tylko czekać aż GW wypuści te swoje Slayerołaki ognia. Movement 5, normalnie rakieta :)

Ironbreakerzy są teraz bardziej Stubborn niż Hammerersi - mają Bodyguard bez warunków.

A już się cieszyłem na BS4 u Irondraków

Master Inżynier mógłby mieć te 5BS.

Slayerzy całkiem fajni. Longeardzi jakoś drogo wychodzą w stosunku do leszczy. Zrobienie Minersów/Rangersów też nie najtańsze (za to w core). W zasadzie to przy tak zaproponowanych kosztach w core chyba najlepiej hordy Warriorów wystawić.

Awatar użytkownika
Big Boss M.
Kradziej
Posty: 976
Rejestracja: 11 sie 2009, o 10:34
Lokalizacja: 8 bila

Re: 9th age

Post autor: Big Boss M. » 3 lis 2015, o 12:00

9age wygląda syto jak ktoś lubi grać na piechocie:)
Gwardia jest IMO mega wypas, wsadzić tam tylko runka i Lorda i jest kosmos. Bound spelle wydają mi się bardzo ciekawe, dużo możliwości. Generalnie na + patrząc przez pryzmat wcześniejszej propozycji. Szkoda że artyleria nie jest już tak fajna bo może być problem z monsterkami.

ODPOWIEDZ