8 edycja

Lizardmen

Moderator: Ziemko

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sebollus
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Katowice-Vendetta

Re: 8 edycja

Post autor: Sebollus »

Alister pisze: A jeszcze sie okazalo, ze Slann nie jest "on foot" wiec nie moze dywanem latac, jednoczesnie nie jest "float" chociaz powinien byc ...

Extra.
WTF? Niby dlaczego Slann nie jest on foot? Bo okazało się że nie może rzucać 6-tki z Beast-a? No i co z tego? To nie jest jednoznaczne, nigdzie (chyba że o czymś nie wiem) nie jest napisane że nie jest on foot. Na żadnym mouncie nie jeździ przecież. Na podobnej zasadzie można by powiedzieć że słoneczko nie działa na czołg gdyż wywołuje taki sam efekt jak pitka a ta na czołg nie działa.

Kazzzz
Wałkarz
Posty: 75

Post autor: Kazzzz »

Kilka pytań:

1. Czy slann ma look out sira ?
2. Czy latajacy model moze wchodzic do oddzialu/ jesli tak to: czy moze z niego wyszarzowac latajac?/jesli tak to czy moze wszarzowac do las?/ jesli tak to szarza sie uda musze robic dangarus test (jesli jest wymagany) ?
3. Co sie dzieje z oddzialem wywianym za stol?
4. Czy handlersi atakuja w hth modele stykajace sie z np salka, i jak przyznawane sa rany wbite w hth
5. Jak zrozumialem z rulebooka shooting jest tylko przeciw salce potem rany sa savowane/regenerowane a te co przejda losowane. Tak ?
6. Czy jesli ktos chce strzelac do salek ma -1 do bs-a (zasada skirmishers)


Z gory dzieki :)

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Alister dopoki nie wyjdzie oficjalny faq, ze slann nie jest on foot mam w dupie i daje mu dywan. To, ze nie moze rzucac czaru moze wiazac sie np. w jego specyficznym ustawieniu w TG - moge taki sam tok myslenia wybrac.
Poza tym tak jak pisal Barb - imho jak sie gra TG to nie ma opcji nie wziac lifa, szansa na miscasty dramtycznie maleje.

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 638
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Slann bez TG tez nie moze rzucac 6 beasta.
Ten czar nie ma innych ograniczenniz model on foot.

Oczywiscie można próbować slana na dywanie, ale moim zdaniem zbanowali go.

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

w RB ma dopisek Infantry, więc dywanik można spokojnie mu dawać. Co do FAQ'a, to mam wrażenie, że niektóre odpowiedzi są dawane przez pryzmat 7ed.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Reference Section – The Lore of Death, The Purple Sun
of Xereus
Change “[...]Any model touched by the template must[...]” to
“[...]Any model under, or passed over by, the template
must[...]” in the fifth sentence.
Jak tam Slannowie? Coś widzę, że dużo z was nagle zespawnuje się z umiejętnością Loremaster (Death) :P
Gratuluje, że wyjaśnili ten problem dla waszej korzyści.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Nie ukrywam, ze cieszy mnie to na maxa.

Awatar użytkownika
Sebollus
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Katowice-Vendetta

Post autor: Sebollus »

Czy tylko mnie się zdaje że Slann jednak może generować więcej niż te 12 kości? W książce jest napisane o limicie max 12 kostek które możemy mieć w każdym momencie fazy. Załóżmy że rzucimy sobie te 12 kostek... rzucamy czar, zużywamy np 4 kostki... mamy 8, następne 2 czary rzucamy już np z 4+1 i 4+1. Suma daje nam 14 kości, ale w żadnym momencie nie przekroczyliśmy limitu 12 kostek w puli( w końcu zużyte kostki z puli wylatują prawda? Jest napisane w książce że pula się zmniejsza trochę po rzucaniu czarów) Wydaje mi się że można by to tak interpretować...szczególnie w świetle FAQ do rulebooka w którym napisali że można mieć więcej niż 12 PD z powodu różnych specjal rulesów to raz i że rzucone kostki wypadają z puli. Przynajmniej tak to sobie interpretuje.....myślicie że dobrze?

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 638
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Dokładnie tak.

Jak rzucisz 11PD, masz Loremastera i rzucisz czary z

1,1,1,2,2,2,2 kości, to masz 18PD zużyte i wszystko legalnie :D

orelha
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: orelha »

moje dzisiejsze przemyslenia o 8 edycji - gra sie przyjemnie nawet tylko co chwila trzeba zerkac do podrecznika bo jednak troche sie rozni i minie troche czasu zanim sie przestawie. life moim zdaniem zasysa slan ma zbyt mala moc, za to latanie eterycznym slannem jest super:) skinki wymiataja jeszcze bardziej niz kiedys, no i salamandry sie sprawdzaja na duze kloce,
mam takie pytanie odnosnie losa i slana, jak to rozpatrzec czy tak jak w ksiazce ze jesli widze model to widze a to nie jest trudne bo slan ma tyczke przez co widac go bardzo dobrze czy jako ze jest infantry to jest wielkosci modelu piechoty i nie widac go przez inny unit?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

@Alister, Sebollus
Spokojnie, uściślą to :)
Już teraz gra się na turniejach max 12 użytych PD na turę.

A moglibyście mieć jeszcze więcej kostek dzięki wykupieniu boundspella :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 638
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Bez sensu max 12 PD na ture :/

Awatar użytkownika
Sebollus
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Katowice-Vendetta

Post autor: Sebollus »

Bez sensu, przecież w FAQ do książki głównej jest uściślone już że można przekroczyć limit. Skoro GW tak rzekło to po co to zmieniać? Wracamy do ery BP jak widzę? Choć może z drugiej strony to dobrze, może przy okazji upierdzielą parę nieciekawych rzeczy.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Dla mnie jest to bardzo dobry pomysł. Grałem na powyżej 12 PD z VC i dzięki słoneczku i snajperkom użyłem w jednej turze 26 kość (Dzięki BoS miałem 12 PD. Najpierw 6 PD na czary z lighta, potem 6 PD na słonko, doładowanie do maxa, snajperka=>zabity heros=>kolejne kości itd)
Według mnie jest to chore, ale nie zmartwię się jeśli to zostawią :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Sebollus
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Katowice-Vendetta

Post autor: Sebollus »

No dobra , fakt , o dobieraniu kostek z death-a nie pomyślałem. Może masz i rację,

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Imho 12 jest ok i tak magia w tej edycji jest mega mocna.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

To mało powiedziane. Malal grał w niedziele we Wrocławiu lizakami.

1 bitwa. Zaczyna. Podchodzi, rzuca 6 z lifa, zabija gnerała.
2 bitwa. Zaczyna. Podchodzi, rzuca 6 z lifa, zabija gnerała.
3 bitwa. Tutaj wrogi generał przeżył, ale tylko dlatego, że miał 6 S

Spoko edycja #-o
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
JungleJack
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 191
Lokalizacja: Lewa Flanka Mielec

Post autor: JungleJack »

Mam pytanie.
Czy Hex Scroll/Feedback Scroll można używać na czary rzucone z IF czy nie?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Panowie niech ktos mi da linka z poprawkami do 8ed do AB.
Bede dzwieczny.

ODPOWIEDZ