8 edycja

Lizardmen

Moderator: Ziemko

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JungleJack
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 191
Lokalizacja: Lewa Flanka Mielec

Re: 8 edycja

Post autor: JungleJack »

Zgadza się. Tylko mając te dwie dyscypliny zaczynasz rzut na wiatry z 7 koścmi (potencjalnie rzucone przez slaana czary, do których może użyć darmowej kości). Więc ile byś nie rzucił i tak dostajesz nie więcej niż 5 PD.
Zastanawia mnie jedna rzecz,skoro limit kostek nie jest na całą fazę magii tylko w dowolnym momencie pula nie może przekroczyć 12 ,a kości slana są tylko teoretycznie możliwe do wygenerowania jednak w praktyce jeszcze ich nie ma, pojawiają się w chwili rzucenia czaru,to czy możliwa jest taka interpretacja?:

na wiatry magii rzucam 2k6,wypada 5 i 6 czyli moja pula magii wynosi 11. Zabieram z tego 2 kostki aby rzucić z slana powiedzmy 3 z lore of life,dodaje darmową kostkę więc czar rzucam na 3 kostkach ale całkowita pula nie przekroczyła 12( 3 w czarze i nadal 9 niewykorzystanych) w dowolnym momencie fazy magii.

Chodzi o to że liczą się kostki które istnieją w puli a nie te które mogą zaistnieć.Dodatkowa kostka którą może dorzucić każdy mag na 6 też liczy się do max. puli 12(w tym sensie że nie można jej przekroczyć) a jednak nie ogranicza nam początkowego rzutu.

Jeśli się mylę to rzeczywiście slana skrzywdzono :D :D

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Generalnie jak rzucisz 11 to tylko 1 kosc dorzucisz ot co. Jednak 11 jest rzutem niestatystycznym, z reguly bedziesz rzucal 7-8, wiec 4-5 kosci i tak dorzucisz co jest imho i tak duzym boostem.

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 790
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Kwestia wymaga uściślenia.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Zembol dla mnie jak najbardziej moze strzelac, ma zasade skirmishers, ktora mowi, ze moze po marszu ciskac we wroga swoje plomienie. Razordony maja napisane, ze nie moga po marszu w swoich zasadach.
Imho salki w koncu zyskaly na 8 edycji - i dobrze.

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 790
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Ziemko pisze:Zembol dla mnie jak najbardziej moze strzelac, ma zasade skirmishers, ktora mowi, ze moze po marszu ciskac we wroga swoje plomienie. Razordony maja napisane, ze nie moga po marszu w swoich zasadach.
Imho salki w koncu zyskaly na 8 edycji - i dobrze.
Tak, tak, jak pisałem - mój błąd. Mogą strzelać i dobrze.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 638
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Był update FAQ, Slanna "zbalansowali", nie może sie zmieniać w smoka.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Ta, eteryczny smok-slann ich przerazil :D

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 638
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Nie jestem tlko pewnien jakie jest uzasadnienie w zasadach ... bo jednak nie jest "on foot"? Wtedy latacz tez z niego marny :(

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Nie wyciagajmy za daleko idacych wnioskow ;)
Nigdzie nie ma napisane, ze nie jest on foot.
Dopoki nie wyjdzie Q&A, ze slann nie moze latac na dywanie to gramy tak, ze moze i koniec kropka ;)

Awatar użytkownika
SlanesH
Falubaz
Posty: 1296
Lokalizacja: Warszawa KulT

Post autor: SlanesH »

Jak ma nie byc on foot to niech mu floata dadza z bazy i mozliwosc wchodzenia do TG, nie lapie jak taki model moze nie miec tej zasady :/
Moja galeria - klik!
Maluje za kasę - klik!

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Spokojnie, lata poki co na dywanie i tak tez zostanie :D

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 638
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Wracając do Slanna, Focused Rumination i Poola.

Z WFB 8ed:
"...when Wizard cast a spell, he takes a number of dice from power pool ..."
"...each time a spell is cast, the power pool will shrink ..."
"The casting player's power pool can never exceed 12 at any point in the phase ..."

I dodając do tego, że Focused Rumination "free dice" liczy sie do power limit moj wniosek brzmi:
Darmowej kostki nie dostajesz tylko jesli masz w momencie rzucania czaru 12 kosci w poolu, czy to w zwiazku z naturalnym rzutem, czy przez uzycie np. power stone.

Kontrargumenty?

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Nie ma co o tym gadac, LS ta kwestie przedyskutywuje i glosuje jak ma byc.

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 638
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

LS jak zwykle "zbalansuje" czyli udupi i tak juz nie latwa sytuacje Slanna w magii.

A wracajac do Dywanu - jedyna restrykcja w Transformation of Kadon jest "on foot", więc jedyny logiczny wniosek, ze Slann nie jest "on foot" (ale tez nie jest float, bo po co ...).

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Alister pisze:...i tak juz nie latwa sytuacje Slanna w magii.
:lol2:

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 638
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

No sorry Barb, ale przy obecnych miscastach to mag za tyle punktów bedacy jeszce generalem BSB i stojacy w drogim oddziale ...

Nielatwa sytuacja bo obronnie:
1. Kazda armia ma gwarantowany IF raz na gre (na magu za 150p nie za 1000p jakbys chcial zapytac czemu slann ma gorzej).
2. Armie z Loremasterem (lub z 4/2lvl z jednym lorem) maja gwarantowany odpowiedni czar na małym magu.
3. Slann nie ma save na "fajne czary", MR tez nic nie daje, a jak jeszcze sie okaze ze LookOuta na magie nie ma ...
4. Temple maja 4+ save w CC
5. Tylko 1 arcane, wiec DS nie bedzie.
6. Regenka nic nie daje.

zaczepnie:
1. Miscasty sa mordercze, nie ma juz "niegroźnych", szczegolnie jak jestes magiem za 600p w oddziale za 400.
w związku z tym:
- "1" na lapkach = albo nie masz templi, albo slann jest warzyw
- miscast bez lapek = j.w.
- soul of stone ... moge przerzucic rodzaj przegranej ...
2. Dorzuty kostek - jak zostanie uściślone, ze max. 12PD na ture (a nie 12PD w kazdym momencie jak jest explicite w RB), to dorzuty traca 90% efektywności. A jak przejdzie opcja - dorzuty+lore zabiera 7PD (bo mam taki potencjal dorzutów) to mam max 5PD w puli ... świetnie ... czary bede rzucał z powietrza.

Może sie mylę, ale w tej edycji magia jest high risk/high reward, tylko u Slanna ryzykujesz magiem za 200 czy nawet 500p tylko magiem, bsb, generalem i oddzialem za 400p.

A jeszcze sie okazalo, ze Slann nie jest "on foot" wiec nie moze dywanem latac, jednoczesnie nie jest "float" chociaz powinien byc ...

Extra.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Ktoś Ci każe na Slannie grać? Ja mam dwa wagony po 15 BK, 2 warghulfy, blood knightów... i w 8 ed mogę nimi chyba wyłożyć sobie dioramę.

Natomiast jeśli się godzisz na ryzyko, to masz gwarancję zasypania wroga magią. Miscasty da się przenosić/przerzucać, jeden na grę Cię raczej nie zabije. Zawsze też możesz brać life i otwierać stosownym czarem. Więc prosze Cię, skoro ja mogę ciągle grać na vampire lordzie, to Ty możesz grać na Slannie.

Awatar użytkownika
JungleJack
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 191
Lokalizacja: Lewa Flanka Mielec

Post autor: JungleJack »

Wybacz ale twojego vampire lorda nie zabija ,dla przykładu, 6 z death na 3+ czy 6 z life na 4+...a slan jest znacznie droższy jak zostało zauważone.
Granie bez 4 lvl maga w tej edycji to słaba alternatywa,a nic tańszego od slana nie ma, zostają tylko skinki bez wyboru lora na 2lvl.
A interpretacja która ograniczałaby max PD do 5 z kości po prostu mija się z tym co pisze w podręczniku.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

JungleJack pisze:Wybacz ale twojego vampire lorda nie zabija ,dla przykładu, 6 z death na 3+ czy 6 z life na 4+...a slan jest znacznie droższy jak zostało zauważone.
Granie bez 4 lvl maga w tej edycji to słaba alternatywa,a nic tańszego od slana nie ma, zostają tylko skinki bez wyboru lora na 2lvl.
A interpretacja która ograniczałaby max PD do 5 z kości po prostu mija się z tym co pisze w podręczniku.
Ale zabicie wampira zabija całą armię i kończy grę dla gracza VC.
Chłopie, o czym ta dyskusja? Grasz tym czym chcesz i nie ma co narzekać, bo nic to nie da.

Masz narzędzia, żeby bronić się przed miscastami? Tak (przedmioty, wardy, lore of life).
Wystarczy, że będziesz rzucał na max 3 kościach (i tak na większość czarów wystarczy), a szansa na Miscasta naprawdę maleje.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
JungleJack
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 191
Lokalizacja: Lewa Flanka Mielec

Post autor: JungleJack »

Nie płaczę na możliwością wystąpienia miscasta :D .
Zauważam tylko ,że slan nie jest tak silny żeby trzeba było go dodatkowo obcinać, to wszystko.

ODPOWIEDZ