Saurian Ancients 2.0
Moderator: Ziemko
-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Saurian Ancients 2.0
No właśnie Ripki do rozpy by weszły zamiast. To skonsultuje pierwszą rozpiskę ogólnie. Sorki za mieszanie epok:
Żaba Goły
Saurus Warlord na pieszkę Armour 1+ regenka 4+ magiczna wykałaczka
Skink priest
Skink Capt na Stesziu + D6 BSB
20 saurusow z patykami
30 skinkow + 3 kajmany
20 TG
6 Raptor Ridersów
9 skinkow z plujkami
3 Pteradony
Salamandra / Spearback
Bastilion Z chanelem
Żaba Goły
Saurus Warlord na pieszkę Armour 1+ regenka 4+ magiczna wykałaczka
Skink priest
Skink Capt na Stesziu + D6 BSB
20 saurusow z patykami
30 skinkow + 3 kajmany
20 TG
6 Raptor Ridersów
9 skinkow z plujkami
3 Pteradony
Salamandra / Spearback
Bastilion Z chanelem
- Dancaarkiiel
- Falubaz
- Posty: 1040
Ale ripki biją się w CC, terki strzelają. To już wystarczająca różnica. Obniżyć następne modele terek (już teraz pojawiają się więcej niż 3 modele), z bolasów zrobić coś mocniejszego ale płatnego i masz kolejny sposób na granie, tak jak pan Ryba powiedział. SA is saved boys.
Rzeczy, które warto żebyś przemyślał:
-Stegadon w swoim wygarze głównie polega na dwóch rzeczach: impactach oraz thunderstompach. W momencie gdy jeździ tam postać, cały ten wygar można zniwelować czempionem. Nie wiem, gdzie masz czempionów (zakładam, że na klocach) ale wtedy często i gęsto stegadon musi wpadać z innym oddziałem aby cokolwiek zrobić. Goły kapitan na stedziu jest droższy o 40pts i ma wyżej wymienioną wadę (i 1 disci mniej xD). Pewnie, że możesz kupić mu zabawki aby był "mniej chujowy" - ale czy warto?
-IMO duże kohorty są bardzo słabe w obecnej wersji gry i być może mecie. Przed wejściem 2.0? były mocno meh, a buffy dostały rzeczy bardzo mocno karzące tę jednostkę - paired weapony ignorujące parry, flamethrowery dostały kompletny rework na ruchanie piechoty, klopy dostały "reroll hita" na drugim rzucie. Ich jedyny gimmick to łapanie herosów którzy nie mogą bić w kajmany, jednakże nie zawsze jest to dobry pomysł. Mało użyteczna jednostka niestety a kosztująca sporo (~500pts).
-Raptory niestety z agi2 często są odgaszane zanim cokolwiek zrobią. Mało ran na oddziale plus średni ruch (7/14) sprawia, że często dojeżdża te kilka modeli mniej, kolejne kilka zdycha zanim uderzy i ostatecznie nic się nie dzieje (ogólna bolączka kawy, szczególnie tej z niskim agi). Mają konkretny wygar (4 ataki na model, góra WS4 S6 z rerollem pał, dół WS3 S4 - piękni do mielenia piechoty) więc mimo to są warci rozważenia. Gdyby byli jeszcze trochę tańsi myślę, że brałbym 2x5 4fun.
-Thyroshit - wiadomo co, wiadomo po co.
Przede wszystkim postaraj się pisać odrobinę więcej o rozpisce: jaki path (lore) na magach, command group na klocach, ulepszenia etc.Garland the Ironfart pisze: ↑9 lip 2020, o 21:02 [...]
Żaba Goły
Saurus Warlord na pieszkę Armour 1+ regenka 4+ magiczna wykałaczka
Skink priest
Skink Capt na Stesziu + D6 BSB
20 saurusow z patykami
30 skinkow + 3 kajmany
20 TG
6 Raptor Ridersów
9 skinkow z plujkami
3 Pteradony
Salamandra / Spearback
Bastilion Z chanelem
Rzeczy, które warto żebyś przemyślał:
-Stegadon w swoim wygarze głównie polega na dwóch rzeczach: impactach oraz thunderstompach. W momencie gdy jeździ tam postać, cały ten wygar można zniwelować czempionem. Nie wiem, gdzie masz czempionów (zakładam, że na klocach) ale wtedy często i gęsto stegadon musi wpadać z innym oddziałem aby cokolwiek zrobić. Goły kapitan na stedziu jest droższy o 40pts i ma wyżej wymienioną wadę (i 1 disci mniej xD). Pewnie, że możesz kupić mu zabawki aby był "mniej chujowy" - ale czy warto?
-IMO duże kohorty są bardzo słabe w obecnej wersji gry i być może mecie. Przed wejściem 2.0? były mocno meh, a buffy dostały rzeczy bardzo mocno karzące tę jednostkę - paired weapony ignorujące parry, flamethrowery dostały kompletny rework na ruchanie piechoty, klopy dostały "reroll hita" na drugim rzucie. Ich jedyny gimmick to łapanie herosów którzy nie mogą bić w kajmany, jednakże nie zawsze jest to dobry pomysł. Mało użyteczna jednostka niestety a kosztująca sporo (~500pts).
-Raptory niestety z agi2 często są odgaszane zanim cokolwiek zrobią. Mało ran na oddziale plus średni ruch (7/14) sprawia, że często dojeżdża te kilka modeli mniej, kolejne kilka zdycha zanim uderzy i ostatecznie nic się nie dzieje (ogólna bolączka kawy, szczególnie tej z niskim agi). Mają konkretny wygar (4 ataki na model, góra WS4 S6 z rerollem pał, dół WS3 S4 - piękni do mielenia piechoty) więc mimo to są warci rozważenia. Gdyby byli jeszcze trochę tańsi myślę, że brałbym 2x5 4fun.
-Thyroshit - wiadomo co, wiadomo po co.
Ripki strzelają tak samo mocno jak terki Poza kamieniami. Gadaliśmy o 5tkach terków i wiesz jak było i domyślasz się jak będzie. Żeby strzelały musiałyby mieć 3 strzały np w tej samej cenie (bo tanie to nie są) i możesz kombinować wtedy
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
No właśnie chodzi o to Qcu, abyś miał opcję trochę lepiej strzelajacych terek, zwłaszcza że wtedy byłby większy użytek ze skilla pozorowanej ucieczki.
Zastanawiałem się nad sensownym profilem strzeleckim na ognistych bolasach. Rozważałem staty z soulfire weaver jakby miał być wywalony do śmieci (Area 2x2 S4 Ap0), ale byłoby za mocne i musiałoby być bardzo drogie oraz w zasadzie wyautowałyby salamandry. Natomiast duża siła broni nie pasowałaby ze względu na theme Small arms fire. Duża ilość zwykłych rzutów przy obecnym profilu też nie odpowiadała mi, bo staty bolasów są identyczne co mają nasze salki (S4 Ap1 flaming) oraz pomijając ogniste ataki, to taką samą siłę i przebicie pancerza mają już terkowe kamienie. Ja poszedłbym w theme anti armour, aby miały inną rolę niż standardowe strzelanie z posionów. Toxic lub metalshifting oczywiście zbyt op i już nawet są w jakiejś postaci w lizaczkowej armii, więc sięgnąłbym ad fontes do siły i przebicia pancerza dawnego zionięcia hunting packu z 7 edycji. Dać każdemu fireleech bolasowi przykładowe 2 strzały z S3 Ap3 flaming po niewygórowanej cenie i już zaczyna być ciekawie.
Zastanawiałem się nad sensownym profilem strzeleckim na ognistych bolasach. Rozważałem staty z soulfire weaver jakby miał być wywalony do śmieci (Area 2x2 S4 Ap0), ale byłoby za mocne i musiałoby być bardzo drogie oraz w zasadzie wyautowałyby salamandry. Natomiast duża siła broni nie pasowałaby ze względu na theme Small arms fire. Duża ilość zwykłych rzutów przy obecnym profilu też nie odpowiadała mi, bo staty bolasów są identyczne co mają nasze salki (S4 Ap1 flaming) oraz pomijając ogniste ataki, to taką samą siłę i przebicie pancerza mają już terkowe kamienie. Ja poszedłbym w theme anti armour, aby miały inną rolę niż standardowe strzelanie z posionów. Toxic lub metalshifting oczywiście zbyt op i już nawet są w jakiejś postaci w lizaczkowej armii, więc sięgnąłbym ad fontes do siły i przebicia pancerza dawnego zionięcia hunting packu z 7 edycji. Dać każdemu fireleech bolasowi przykładowe 2 strzały z S3 Ap3 flaming po niewygórowanej cenie i już zaczyna być ciekawie.
I plus 1 do ranienia w LT w sumie. Pomyśl całkiem ok
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- Dancaarkiiel
- Falubaz
- Posty: 1040
Plus do ranienia to już zdeczka gięcie, AP3 zdejmuje sejwa większości monsterów, ranienie na 5+ to monsterów (wirtualnie S5) to imo przeginka. Wystarczy, że będą w stanie pozabijać jakąś piechotę i kawę, wbić rany w maszyny czy taczki. Będzie inna rola niż odginanie za pomocą zmiany jednej broni strzeleckiej która już istnieje, jednostka i book będą odrobinę ciekawsze.
Aim 4+, Range 12", Shots 2, S3 AP3, QtF
Aim 4+, Range 12", Shots 2, S3 AP3, QtF
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3098
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
A mnie zastanawia czemu terradony mogą tylko RAZ na bitwę rzucić kamienie? Może potrzeba to zmienić ?
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
To w corach wziąć lepiej jeden mega kloc saurusów? Zamiast skinków z kajmanami?
Moim zdaniem pojedynczy oddział nie, bo w core units najlepiej mieć kilka scoringów. Przykładowo jeden klocek saurusów i dwa oddziały skink braves z muzykami oraz poisoned javelinami.Garland the Ironfart pisze: ↑10 lip 2020, o 16:18 To w corach wziąć lepiej jeden mega kloc saurusów? Zamiast skinków z kajmanami?
Może, ale chodziło o zróżnicowanie dwóch opcji strzeleckich aby miały coś innego i istotnego do zaoferowania.lwieserce85 pisze: ↑10 lip 2020, o 15:24 A mnie zastanawia czemu terradony mogą tylko RAZ na bitwę rzucić kamienie? Może potrzeba to zmienić ?
W sumie brakuje flaming attacks, ale może tak lepiej? Wtedy broń jest stabilniejsza, tj. nie byłaby bardziej skuteczna na ziomeczków z regeneracją lub flammable, ale też nie byłaby kontrowana przez modele z firebornem. Co prawda zawsze wyborażałem sobie ją jako ogniste robale, ale w zasadzie równie dobrze mogłyby to być jakieś żrące kwasowe pociski.Dancaarkiiel pisze: ↑10 lip 2020, o 13:06 Plus do ranienia to już zdeczka gięcie, AP3 zdejmuje sejwa większości monsterów, ranienie na 5+ to monsterów (wirtualnie S5) to imo przeginka. Wystarczy, że będą w stanie pozabijać jakąś piechotę i kawę, wbić rany w maszyny czy taczki. Będzie inna rola niż odginanie za pomocą zmiany jednej broni strzeleckiej która już istnieje, jednostka i book będą odrobinę ciekawsze.
Aim 4+, Range 12", Shots 2, S3 AP3, QtF
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3098
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Strzał z s3 ap 2 ale wywołuje test dangerous terenu jeśli oddzial ostrzelany w swojej turze ma zamiar szantażować.fajnie kombowalo by sie to ze swarmami
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
- Dancaarkiiel
- Falubaz
- Posty: 1040
Zwykle jak model robi sweepinga dostajesz 1 hita z gorszymi statami (mniej siły i/lub ap). Tutaj masz całkiem spoko S4 AP1 i D3 na model, dlatego jest raz na bitwę. Tak jest lepiej, terki raczej nie pożyją na tyle długo żeby mieć dobry value z kamieni co turę.lwieserce85 pisze: ↑10 lip 2020, o 15:24 A mnie zastanawia czemu terradony mogą tylko RAZ na bitwę rzucić kamienie? Może potrzeba to zmienić ?
Oprócz dużej kohorty i łuków inne opcje są całkiem w porządku:Garland the Ironfart pisze: ↑10 lip 2020, o 16:18 To w corach wziąć lepiej jeden mega kloc saurusów? Zamiast skinków z kajmanami?
-Duże saurusy (25+)
-Małe saurusy (15)
-Gołe skinki (15)
-Skinki z javelinami (15-20)
-Nawet mała kohorta (1 kajman, ~15 skinków)
Każdy book ma pewne ograniczenia co do zasad, ich liczebności oraz złożenia ("complexitiy budget"). Wolę mieć ciekawe zasady na całych jednostkach, przedmiotach i dyscyplinach niż na jednej strzelającej klamce dla jednego oddziału.lwieserce85 pisze: ↑10 lip 2020, o 18:02 Strzał z s3 ap 2 ale wywołuje test dangerous terenu jeśli oddzial ostrzelany w swojej turze ma zamiar szantażować.fajnie kombowalo by sie to ze swarmami
Zdradzę Ci sekret dlaczego booki wdg demonów i chadecji sa mocne. Bo dajesz zasade tak mocną że ludzie patrza "kurwa op pojebalo nerfimy polowe tego" i nerfia i ta połowa jest i tak mocnaDancaarkiiel pisze: ↑10 lip 2020, o 13:06 Plus do ranienia to już zdeczka gięcie, AP3 zdejmuje sejwa większości monsterów, ranienie na 5+ to monsterów (wirtualnie S5) to imo przeginka. Wystarczy, że będą w stanie pozabijać jakąś piechotę i kawę, wbić rany w maszyny czy taczki. Będzie inna rola niż odginanie za pomocą zmiany jednej broni strzeleckiej która już istnieje, jednostka i book będą odrobinę ciekawsze.
Aim 4+, Range 12", Shots 2, S3 AP3, QtF
Ty dajesz balanced ok wyważone i ludzie patrza "niby ok ale chyba chce mnie w uja zrobic na pewno nie widze interakcji nerfimy o 75%" i dostajesz ujowa zasadę.
Patrz thyroscytus - oni ciagle mysla ze on ma w sobie ukryte OP.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
Zmartwiliście mnie z tym herosem na Tarnosaurze a miał być BSB - teraz muszę wydać dotkliwe 50 pkt na BSB do CL. No i stracę 6” i +D6 impaxtów. W takim wypadku wejdzie mi Jeszce Snake Swarm. Są przydatne? I te Dengerusy zdaje cały oddział co szarżuje ich, czy tylko modele w kontakcie?
Captain na taurosaurze jest w porządku, bo właśnie nie jest droższy jak liczyć go z upgradem BSB w stosunku do alternatywy na cuatlu + zwykłego stedzia. Jego główną wadą są "pojedynki" z championami, ale jak masz cokolwiek co wywabi go od tej smutnej czynności, to pozostają benefity w postaci: dłuższego zasięgu sztandarowego armii, standardowo nieco większego wygaru, możliwości dopakowania go magicznymi itemami oraz lepszy aim na baliście. Ja nie rezygnowałbym z niego tak łatwo. Możesz spróbować go w połączeniu ze slannem z evocation, to problem czempionów przeciwnika będzie zażegnany.Garland the Ironfart pisze: ↑11 lip 2020, o 14:48 Zmartwiliście mnie z tym herosem na Tarnosaurze a miał być BSB - teraz muszę wydać dotkliwe 50 pkt na BSB do CL. No i stracę 6” i +D6 impaxtów. W takim wypadku wejdzie mi Jeszce Snake Swarm. Są przydatne? I te Dengerusy zdaje cały oddział co szarżuje ich, czy tylko modele w kontakcie?
Dangerousy od snake swarmów zdaje cały oddział, ale moim zdaniem lepszą odginaczką są goli skink captainowie, bo dużo tańsi (75 pts vs 125 pts), z większym movementem (marsz 12 vs 10) i wyskakują z oddziału dopiero kiedy nadchodzi taka potrzeba, więc pomimo mniejszej puli woundów są trudniejsi do odstrzelenia.
-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
Balista? Myślałem wziąć go z Enginem. Za drogi się robi?
Engine jest bardzo przydatny, ale w Twojej rozpisce nie wydaje się niezbędny. Nie masz poza nim do osłaniania wardem innych drogich single models biegających samopas, ani spamu weapon beastów. Ponadto posiadasz w rozpisce poza potencjalnym enginem jeszcze telepathic link na prieście, który zresztą nie będzie zbyt przydatny bez symbiozy na cuatlu, więc whatever.
Maszyneria bogów będzie dobrym pickiem tak czy inaczej, pytanie tylko czy chcesz na nią wydawać ekstra 100 pts oraz biorąc pod uwagę herosa, to tracić great bowa z aimem 3+. W sumie jakbyś zrezygnował z dodatkowych impactów i chciał go mieć bardzo dobrze defensywnie ubranego, to za 80 pts masz na nim hard target i fireborn 2++
ze starfall sharda oraz magic resistance 2 biorąc 2x aether icon.
Maszyneria bogów będzie dobrym pickiem tak czy inaczej, pytanie tylko czy chcesz na nią wydawać ekstra 100 pts oraz biorąc pod uwagę herosa, to tracić great bowa z aimem 3+. W sumie jakbyś zrezygnował z dodatkowych impactów i chciał go mieć bardzo dobrze defensywnie ubranego, to za 80 pts masz na nim hard target i fireborn 2++
ze starfall sharda oraz magic resistance 2 biorąc 2x aether icon.
-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
Super pomysły. Wszystko rozważę. Na razie w córach wychodzi mi 20 saurusow 20 skinków + 2 Kajmany i 15 skonkow. W saurusach będzie wykoksiony Lord biegał. Lepiej?
Jest okej, chociaż według mnie początkowe 20 saurusów i 30 skinków+3 caimany wcale nie były złe.
Jeden wymaksowany oddział saurusów za cały wymagany procent core też może nieźle pograć. Jednakże wtedy trzeba mocniej inwestować w sekcję special mając na uwadze niedobór scoringów, a wydają mi się one średnio atrakcyjne (co nie znaczy, że są słabe).
Jeden wymaksowany oddział saurusów za cały wymagany procent core też może nieźle pograć. Jednakże wtedy trzeba mocniej inwestować w sekcję special mając na uwadze niedobór scoringów, a wydają mi się one średnio atrakcyjne (co nie znaczy, że są słabe).
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3098
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
++ Saurian Ancients (Saurian Ancients 2020) [4,500pts] ++
+ Characters +
Caiman Ancient [355pts]: Battle Standard Bearer, Great Weapon
. Special Equipment: Death Cheater
Saurian Warlord [485pts]: Army General, Heavy Armour, Shield, Spear
. Special Equipment: Glory of the Dawn Age, Lucky Charm, Raptor Spirit (only on Foot), Willow's Ward (only on Foot)
Skink Priest [360pts]: Shamanism, Unarmoured, Wizard Adept
. Skink Palanquin
. Special Equipment: Jade Staff, Sun Tablet
+ Core +
Saurian Warriors [330pts]: Champion, Jaguar, Musician, 15x Saurian Warrior, Standard Bearer
Skink Braves [525pts]: 3x Caiman, Champion, Hand Weapon & Shield, Musician, 30x Skink Brave, Standard Bearer
+ Special +
Caimans [600pts]: 8x Caiman, Halberd, Musician
+ Jungle Guerrilla +
Chameleons [135pts]: 5x Chameleon
Chameleons [135pts]: 5x Chameleon
Skink Hunters [110pts]: 5x Skink Hunter
+ Thunder Lizards +
Taurosaur [555pts]: Engine of the Ancients
Taurosaur [455pts]: Giant Bow
Taurosaur [455pts]: Giant Bow
++ Total: [4,500pts] ++
Created with BattleScribe
+ Characters +
Caiman Ancient [355pts]: Battle Standard Bearer, Great Weapon
. Special Equipment: Death Cheater
Saurian Warlord [485pts]: Army General, Heavy Armour, Shield, Spear
. Special Equipment: Glory of the Dawn Age, Lucky Charm, Raptor Spirit (only on Foot), Willow's Ward (only on Foot)
Skink Priest [360pts]: Shamanism, Unarmoured, Wizard Adept
. Skink Palanquin
. Special Equipment: Jade Staff, Sun Tablet
+ Core +
Saurian Warriors [330pts]: Champion, Jaguar, Musician, 15x Saurian Warrior, Standard Bearer
Skink Braves [525pts]: 3x Caiman, Champion, Hand Weapon & Shield, Musician, 30x Skink Brave, Standard Bearer
+ Special +
Caimans [600pts]: 8x Caiman, Halberd, Musician
+ Jungle Guerrilla +
Chameleons [135pts]: 5x Chameleon
Chameleons [135pts]: 5x Chameleon
Skink Hunters [110pts]: 5x Skink Hunter
+ Thunder Lizards +
Taurosaur [555pts]: Engine of the Ancients
Taurosaur [455pts]: Giant Bow
Taurosaur [455pts]: Giant Bow
++ Total: [4,500pts] ++
Created with BattleScribe
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki