Saurian Ancients 2.0

Lizardmen

Moderator: Ziemko

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Re: Saurian Ancients 2.0

Post autor: Dancaarkiiel »

Laik pisze:z magią to statystyka...
Rozumiem, że to sarkazm :P
Z rerollami na to-hit i to-wound nie robią nawet 4 ran, na czysto 1,5... Never Lucky ;_;
Obrazek

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Nie znam sytuacji, ale zakładam że to alpha szarżował i od razu zredukował liczbę ataków co dostaje na twarz.

Poza tym jak brać pod uwagę udział magii i liczyć dwa boosty z zaklęć TK, to może także doliczyć jednego z czarów SA i zapodać carniemu +1T z beasta lub +2T z life'a? :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Big Boss M.
Falubaz
Posty: 1236

Post autor: Big Boss M. »

Nie miałem żadnych boostów, gość zbił mi +1T a na +3T nie osiągnąłem CW na 4 kościach;)

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3098
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Czy ktoś z was Panowie był by w stanie wyjaśnić mi kiedy kroxy straciły fear? Oraz jaką myśl przyświecała twórcom podręcznika?
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Może stracili wtedy kiedy fear dostał boosta i wiele rzeczy go straciło (ogry na piechocie, treekiny etc)
Obrazek

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3098
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Kroxy nie mają żadnej ciekawej zasady dodatkowej.ostro lipne to jest
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

lwieserce85 pisze:Czy ktoś z was Panowie był by w stanie wyjaśnić mi kiedy kroxy straciły fear? Oraz jaką myśl przyświecała twórcom podręcznika?
W momencie gdy do zasady fear dodali bonus w postaci -1 LD dla wrogich oddziałów w BtB zasada ta została wyrzucona z 80% jednostek Monstrous Infantry w grze. Tak samo straciło ją większość Nieumarłych oraz Demonów ;)

W tej cenie Caimany są naprawdę spoko opcją jeśli ktoś chce sobie powiększyć liczbę scoringów. Za 210 punktów dostajesz 9 ran z T4, 4+ savem i 6 atakami z S6 z frontem 40mm na jednostce z 6 mova - do tego cold blooded, born predator - jest całkiem nieźle.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Potwjerdzam, kajmany som a-ok. :')
W sumie to mogliby im wywalić tego water stridera, straight garbage.
Obrazek

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Caimany mają swojego bossa z fearem!

Smuteczek jest, że thyroscutus stracił terror i obecnie nie ma nic. Żółwik jak idzie tankować coś z terrorem i fearem to najpierw zdaje ld 6 jak przeciwnik go zaszarżuje, a potem jeżeli przeżyje, to ma breaka na ld 5. :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
Big Boss M.
Falubaz
Posty: 1236

Post autor: Big Boss M. »

Tak się zastanawiam czy nie pograć na slanie, myślałem o czymś takim, narazie nie testowałem ale pewnie na dniach coś tym zagram.

1 Saurian Warlord @ 405 Pts
Halberd; Light Armour
Starfall Shard [75]
Lucky Charm [10]
Shield Breaker [40]

1 Mount: Alpha Carnosaur @ 490 Pts

1 Cuatl Lord @ 770 Pts
General; Wizard Master; The Evocation; Hand Weapon; Battle Standard;
Palanquin
D: Grasp of the Immortal [120]
Sphere of Shielding [80]

1 Skink Priest Apprentice @ 115 Pts
Wizard Apprentice; The Druidism; Hand Weapon

26 Saurian Piranha Warriors @ 612 Pts
Piranha Warriors; Hand Weapon; Shield;fcg
Banner of Relentless Company [40]



15 Saurian Piranha Warriors @ 310 Pts
Piranha Warriors; Hand Weapon; Shield; Musician, Champion @ [20] Pts

5 Ramphodon Riders @ 399 Pts
Light Lance; Poisoned Javelin; Light Armour; Shield; Frenzy Champion,

5 Ramphodon Riders @ 399 Pts
Light Lance; Poisoned Javelin; Light Armour; Shield; Frenzy Champion,


1 Taurosaur with Engine of the Ancients @ 540 Pts


9 Skink Hunters @ 240 Pts
Blowpipe (4+); Vanguard

1 Skink Champion @ [20] Pts

10 Skink Hunters @ 220 Pts
Blowpipe (4+); Vanguard

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Dwie rzeczy mnie zastanawiają: Czy Breaker z halabardą to dobre połączenie? Martwi mnie ograniczenie woundowania. Co prawda tylko z 2+ na 3+, a dostajesz 6AP, faktycznie 3. No i ten 2++, jeden pechowy rzut na snajperkę, jakąś maszynę i jest koniec imprezy. Nie mówiąc już o TYM zaklęciu z divinacji. :p
Obrazek

Awatar użytkownika
Big Boss M.
Falubaz
Posty: 1236

Post autor: Big Boss M. »

Trochę zmodyfikowałem :

1 Saurian Warlord @ 405 Pts
Halberd; Light Armour
Shield Breaker [40]
Starfall Shard [75]
Lucky Charm [10]

1 Mount: Alpha Carnosaur @ 490 Pts

1 Cuatl Lord @ 770 Pts
General; Wizard Master; The Evocation; Hand Weapon; Battle Standard;
Palanquin
D: Grasp of the Immortal [120]
Sphere of Shielding [80]

1 Skink Priest Apprentice @ 115 Pts
Wizard Apprentice; The Druidism; Hand Weapon

16 Saurian Jaguar Warriors @ 348 Pts
Jaguar Warriors; Hand Weapon; Shield; Musician, Champion

16 Saurian Jaguar Warriors @ 348 Pts
Jaguar Warriors; Hand Weapon; Shield; Musician, Champion

15 Skink Braves @ 210 Pts
Hand Weapon; Bow (4+); Musician, Champion

7 Skink Hunters @ 172 Pts
Blowpipe (4+); Vanguard

7 Skink Hunters @ 172 Pts
Blowpipe (4+); Vanguard

1 Taurosaur with Engine of the Ancients @ 540 Pts
Engine of the Ancients; Sharp Horns


5 Ramphodon Riders @ 399 Pts
Champion

5 Ramphodon Riders @ 399 Pts
Champion

5 Chameleons @ 130 Pts
Blowpipe (4+)

Models in Army: 72
Total Army Cost: 4498

Rozbiłem saurusy na 2 unity, dorzuciłem skinki tak żeby mieć 3 scornigi. Zredukowałem Hunterów i dorzuciłem 5 kameleonów.
Dancaarkiiel pisze:Dwie rzeczy mnie zastanawiają: Czy Breaker z halabardą to dobre połączenie? Martwi mnie ograniczenie woundowania. Co prawda tylko z 2+ na 3+, a dostajesz 6AP, faktycznie 3. No i ten 2++, jeden pechowy rzut na snajperkę, jakąś maszynę i jest koniec imprezy. Nie mówiąc już o TYM zaklęciu z divinacji. :p
Tak, 2 z Div go kara, ale zawsze w takim wypadku może być w oddziale, mogę czarować przez skinka i engine. Więc z zasięgami nie powinno być problemu. Jak ktoś strzela do niego z działa, gdzie musi trafić, przebić, ja rzucić pałkę a następnie on 5-6 żeby zabić to nie strzela po Alphie lub silniku, za którymi też mogę się schować.
Jak grałem wcześniej na Alphie to właśnie często ap3 nie było wystarczające. Teraz mogę jeszcze wrzucić reroll to wound z evo, więc nie powinno być aż tak zle z jego skutecznością mimo ranienia na +3.

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3098
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Spróbuj zmieścić bound spell dający plus 1 to hit w cc. Jeśli nie wejdzie ci BUFF z evokacji to zawsze zostaje możliwość rzucenie bound spella
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Big Boss M. pisze: Jak grałem wcześniej na Alphie to właśnie często ap3 nie było wystarczające. Teraz mogę jeszcze wrzucić reroll to wound z evo, więc nie powinno być aż tak zle z jego skutecznością mimo ranienia na +3.
Znajdź 8 punktów i zamień Shieldbreakera na Touch of Greatness?
Nie wiem na ile ten hard target (1) Ci się sprawdza, czasem pomaga, fakt, ale 75 punktów za item, trochę drogo.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Big Boss M.
Falubaz
Posty: 1236

Post autor: Big Boss M. »

panterq pisze:
Big Boss M. pisze: Jak grałem wcześniej na Alphie to właśnie często ap3 nie było wystarczające. Teraz mogę jeszcze wrzucić reroll to wound z evo, więc nie powinno być aż tak zle z jego skutecznością mimo ranienia na +3.
Znajdź 8 punktów i zamień Shieldbreakera na Touch of Greatness?
Nie wiem na ile ten hard target (1) Ci się sprawdza, czasem pomaga, fakt, ale 75 punktów za item, trochę drogo.
Oprócz hard target 1 daje ++2 na płonące:)

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Co poza Burning Portent aż tak cię boli z ognistych ataków? Alchemy?
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Big Boss M.
Falubaz
Posty: 1236

Post autor: Big Boss M. »

Alchemia też go boli, to akurat taki item bez którego nie ruszam alphy z Garażu:P

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Item jest ostro mocarny, chyba pierwszy do nerfów z naszego booka jeśli coś mieliby zmieniać.
Obrazek

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Dobrze, że wcisnąłeś trzeci scoring. Dla mnie to optymalne minimum.

Poza tym także uważam, że halabarda + shield breaker to zły pomysł. W tym zestawie jest antysynergia: halabarda dodaje siłę i ap, ale dobre woundowanie targetów z t3/t4 (czyli większości z dobrym armorem) jest osłabiane przez enchant, a ap z broni niepotrzebne jak masz shield breakera. Jakbym już miał brać shield breakera, to raczej na paired weaponach. Natomiast ogólnie jak wystawiam alphe, to warlord jest albo uzbrojony ekonomicznie w halbardę/GW, albo w skuteczny zestaw paired weapons + touch of greatness.

Dodatkowo dla mnie szkoda byłoby punków na itema z wardem, bo masz gdzie chować slanna, no i wolałbym za to dodać żabci dyscyplinę/inny artefakt.

Czy oddziały po 5 ripperów nie będą trochę mało poręczne? Nie lepiej 2x 4 sztuki i dorzucić plujek (np. dodać nową 5 kameleonów)?
Obrazek

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3098
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

A co sądzicie o saurusy z fearem? Czy mając slana z evokacją jakiś się to combuje?
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

ODPOWIEDZ