Ogry w 9 edycji

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Ogry w 9 edycji

Post autor: Slayer Zabójców »

Huss pisze:Slayer ale czy faktycznie iron fisty stanowią immanentny element Tuskerow - sam stwierdzasz ze były brane dla Dwojek aby zmaksymalizowac przezywalnosc-dla parry i inicjatywy ;)
Obecni Twórcy postanowili jak w przypadku Aurocha dokonać zasadniczej zmiany. Tyle tylko że wycieli dotychczasowy standard tworząc drugi bez alternatywy. Różnicowanie zasady iron fista przeczy przyjętym założeniom. Dlatego pomysł na poszerzenie zakresu dostępnych jeźdźców broni kosztem if jest imo lepszy niż nerf pancerza tylko po to aby sztucznie uzasadnić sens istnienia if w arsenale tuskerow:) Skoro i tak zaszło wiele zmian w tym elementarnych to tuskery nie muszą być skazane na zawsze na if w ekwipunku.
Idąc twoim tokiem rozumowania można wywalić wszystkie bronie strzeleckie i dać każdej armii łuki - ale nie o to chodzi w tworzeniu ciekawych i unikatowych armii :) Ironfist to jest coś co jest unikalne dla ogrów i 80% graczy posiada tuskery złożone z ironfistami, nie można ich wykastrować w ten sposób.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Znacznie uprosciles i uogolniles;) Ale każdy ma swój punkt widzenia.

Edit:
1. Czy gigant nadal ma Immune to psychology oraz insignificant?
2. Ma wyjsciowo heavy armour?
3. W przypadku wyposażenia to w Iron fist dostaje parry? (Zgodnie z zasadą: on foot only )

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Co do Parry to imho ma, jak z piczy strzelił... Jakby nie patrzeć, jest on foot :D
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

1. Nie
2. Nie
3. Tak

I to są jedne z głównych aspektów o których będę reportowal.

Nasz ziomek ma d3 impakty, które są słabe. Jedyna zaletą jest GW i Ironfist
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

No może po uwagach playtestrow, w tym Twoich Odoamar, i sugestiach z forum zdecydują się na zmiany w jego zasadach.
Ktoś poddał fajny pomysł w postaci Imienia dla giganta. Jest to charakterystyczna cecha ogrow.
Jak nic z nim nie zrobią to chyba rzadko się będzie pojawiał.
Narazie myślę nad kin eaterami dwoma.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Jakby Gigant dostał możliwość imion to wszystkie by podrozaly, co byłoby na niekorzyść.

Jego obraz będzie zależy od tego jak zostanie napisany fluff. Bo podobno nie ma jeszcze określonej hierarchii w Ogrzym spoleczenstwie.
Niewielnikiem był w 8ed tutaj jeszcze nic nie wiadomo :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Nie miałem na myśli dostępu do wszystkich naszych imion ale np. 1 lub 2 do wyboru 0-1 na armię wyłącznie dla gigantów:) to jeżeli odeszlibysmy od koncepcji niewolnika - większy brat w "rodzince" aczkolwiek ograniczony stąd brak zagrożenia dla władzy khanow.
Zobaczymy co wymyślą ale te impakty d3 to podstawowa kwestia do zmiany. Ponad to może wskoczy HA;D
Oo albo jeszcze jedna myśl odnośnie imion coś na kształt Hoardmaster - zamiast plate heavy armour i np gw, ironfist i coś jeszcze do wyboru.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Niestety, nie mamy nikogo kto mógłby takie sugestie dawać :)

Jedynie Kolata zajmował się kreowaniem podręczników , ale był przydzielony do dwóch innych. Musimy być dobrej myśli.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Odoamar ponudze Cię jeszcze chwilę;)
A jak się ironblaster obecnie spisuje w praniu na zasadach 2.0? Widziałem że miałeś w rozpie. Ciekawi mnie czy nadal 2 będą miały sens.

A druga kwestia grałeś już może na Wildhearcie? Jeśli tak to podziel się odczuciami jak to śmiga po zmianach.

Z góry dzięki;)

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Co do Ironblastera, to w moich grach za dużo nie strzelał :)
Moim zdaniem nic się nie zmieni w jakości dwóch dział, nadal w duże cele będą strzelać tak samo.

Wild Hearta mam zamiar testować:
Generał wydaje się spoko dzięki dodatkowym pkt na przedmioty bo wtedy można wcisnąć mu warda 5++ lub armor 4++ i zostaje więcej pkt na przedmioty.
Lecz Tusker podrozal, imię też więc zobaczymy

Nadzieja w Łowcy na mamucie i imieniu co daje +6" zasięgu BsB i IP. Ale obawiam się, że będzie to za łatwy drogi cel. Porównać , będzie można go do starego HellHearta ale w armii bez bruiserow i dział
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Scraplauncher
The scraplauncher has not seen a ton of play in 1.3. We had a rather long-winded discussion about the why's in the TT. Our conclusions boils down to
slightly too easy to kill - since it cannot really stay behind due to the range, it needs to be in the front-lines.
It is designed to shoot at large blocks, something a lot of people don't see in their meta. Also the stuff it shoots well, the rest of the army handles pretty decently as well.
A bit too dependent on lethal strike vs. armoured targets.
Besides these points, it's not a bad model, and the concept works. So we did not want to change a lot about the scraplauncher. We just wanted to tweak it a little bit, in the hopes it will justify more field-time.

So what did we do? Well we increased the Resilience to 5, to better reflect it's counterpart the Cannon, however we kept swiftstride, since we thought that the weight difference of the huge cannon and an ogre compared to the scraplings would be sufficient to justify a speed difference between the models.
In order to make the shooting a bit less versatile, we opted to try out reducing the area to area 5, but to add on AP1. This should hopefully mean a bit more consistency when shooting at medium or heavy armored troops, also we find it fluffy that the scrap penetrates armour always, and on a lucky hit penetrate a lot!

Rhino Hide (xx pts)
Suits of Armour enchantment.
The wearer gains +1 Resilience but cannot take any Special Saves.

Giant Update - dodali naszemu gigantowi następującą zasadę:
The Giant has the "March to the Beat" rule from a musician, with the ranged increased to 18".
Edit: The rule text is still being worked on. The intent is to cause march tests within 18" while counting as a musician, my rendition here was a bit too simple -sprostowali intencję.

Scrapa skrapa zyskała - choć wszytko rozbije się o punkty. Przedmiot bardzo fajny - rozumiem ze sziala na light, heavy i plate armour - pytanie brzmi znów jaki koszt.
No i Gigant - chyba nikt nie spodziewał się takich "zmian" w jego rasowej odmianie. Fajnie że to dodatkowa zasada i nic nie pocieli - po sprostowaniu wydaje się naprawdę mocna i przydatna.

Odoamar, a koszt giganta uległ zmianie? Jeśli możesz powiedzieć.

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

No nareszcie będzie sens pomalować katapultę... T5 i reformy nawet z area 5 będą alternatywą dla armaty. No i ap1 :D Super!!
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Nowy mamut:

Frost Mammoth
The Frostie was yet another of the entries that gave us a bit of trouble. The Mammoth did not see a lot of play in 1.3, at least compared to the direct competition the Rock Auroch. Now we knew the Rock Auroch would see a bit of redesign to take the top of the power off. But would that be enough to bring the Frost Mammoth into contention? Or was its something else that kept it away from the tables? In general we think the design of the Mammoth being a de-buffer fitting, and the model almost works as is. So with the good old saying don't fix if broken, we decided to just tweak a bit, not doing anything major with the Mammoth, but giving it just a bit of something to help it compete.
So what was the main reasons for the Mammoth staying at home? Well one thing is with the short de-buff range, and the large footprint, getting the mammoth into a position where it can really do a difference, we judged were just a bit too tough. So we decided to increase the aura from 6" to 9".
Another issue we found were that there is no real incentive to bring the mammoth into close combat. And for an Ogre point of view, that is not good! We could increase the combat proficiency , but that would just encroach on Rock Auroch territory, and we wanted to make both viable, not blur the lines. So what could we do that played on the de-buff theme of frost, and a large scary Mammoth? Well, what we ended up with was the following:
"When an enemy unit in base contact with a Frost Mammoth Breaks from combat, it rolls one additional D6 and discards the highest D6 rolled when rolling for Flee Distance."
This small change hopefully makes it just a little bit easier to catch the enemy when they cravenly flee! And should make you think just a little bit extra when thinking about Charging into combat with the Frost Mammoth.

"Is that it?" You ask? No ... there is more. Just like the Rock Auroch the Mammoth is crewed by a "mini hunter" so his Offensive Weaponskill has been increased to 4.
And then there are changes that affect the Mammoth that was not directly due to the TT work. The new system for classifying troop types, means that the mammoth will have Swiftstride as well, meaning it will be easier to reach those combats where it will make a difference!

As a last thing, the Mammoth retains the bound spell Chilling Howl, but the spell itself has received a small change. It has gone from an Augment to a Hex, with the effect staying the same. So you may actually decide to cast the boundspell in the future!

Wygląda super - bardzo fajne zmiany imo:)

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Za słabe, rock auroch still nr 1.

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Akurat to zaklęcie na nowe zasady to wykurwista petarda na armie strzelające.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Odoamar I Ciara graliwcie coś ostatnio ogramii 2.0? Podzielcie się wrażeniami, co testowaliscie, jak oceniacie?
Ogólnie czy Najemnicy z pistoletami dużo potanieli?

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Raczej to pistolety 2pt w górę, a reszta broni w dół. Tak to bez zmian.

Ja ostatnio grałem tym

2 magow ( combatowy z szamanizmem i bound spelem dajacym +1 to hit, drugi traumaturia i siedział sobie w bombardierach z dyscypline bannerem )
Bsb z itemem co daje re roll stompow i wraz z magiem siedział w wielkim klocku bruiserow ( próbuję coś nimi zagrać )
Działo, yeti, gorgery, koty, traperzy, 5 bombardierow, mały oddział trybsobow do scoringu, 4 maneaterow z pistoletami



Że względu na to, że magia jest bardziej stabilna to jeśli trochę zainwestuje ( miałem +4 channel czyli +1 i 1/3 kostki co ture ) byłem wstanie wciskać po dwa czary co ture.

Miałem same czary zwiększające moja wyporność lub skuteczność ataku, co na bruiserach wydaje mi się spoko. Jeszcze coś tam chce pograć i zobaczyć czy są warci czegoś.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

To zacnie;) czyli najemnikom zmieniają się jedynie ceny broni:/

A grałeś już może na Wildhurcie?
Ciekawe wydaje się wykorzystanie obecnie zdolności mammothow i trójki tribsmenow yeti, może właśnie najemnicy.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Mam zamiar, właśnie zacząłem urlop :)

Kusi opcją 24" BSB z łowcy ma mamucie z imieniem dającym +6" ale to nie wiem czy taki dobry deal, szczególnie że nie ma już fajnych itemow dla riden monsterow.

Na bank kuszący jest Łowca z paskiem dającym siłę i rzucający dzida z S7 :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

To udanego urlopu:)
Bsb na mamucie wydaje się być oczywistym A zarazem miękkim celem, jeśli ktoś skupia na nim swoja uwagę.
A jak Tusker dla huntera bardzo podrozal?

ODPOWIEDZ