Errata i Faq do Ogrów!!!

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: Errata i Faq do Ogrów!!!

Post autor: swieta_barbara »

Jest gdzies orkowa? Nie potrafie tego znalezc.

Awatar użytkownika
Grodzio
Chuck Norris
Posty: 613
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Grodzio »

Duża część tej erraty usuwa sposob kompozycji armii, jakby to nie było oczywiste..(szczególnie druga strona)

@Barbara:
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... 06&start=2

Strasznie jestem rozczarowany.. :( Czy zasada pistol w BoH dawała nam brak kary za ruch i za zasięg?

Jeden zapis mnie zastanawia usunięty został taki parafgraf dotyczący magii:
,,unlike RiP spells, a Butcher may have more than one Gut Magic spell in play at one time, although no unit may have more than one Gut Magic spell in play upon it at any one time"

czyli co rzucamy po x czarów na oddział?

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Grodzio pisze:czyli co rzucamy po x czarów na oddział?
no czytam i czytam tego rulbooka i wychodzi mi że TAK
edit: a o co chodzi w zmianie z ironfistami ?
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
Grodzio
Chuck Norris
Posty: 613
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Grodzio »

Na to wygląda.. To będzie jedyny mega plus dla tej armii. :mrgreen: A co z tą zasadą pistol? Bo to poważnie osłabi BoH na Maneaterach i herosach.

edit: Usuneli zapis: If they use it as a shield in conjunction with a mundane hand weapon they gain the bonus to their saving throw for being equipped with a hand weapon and shield.

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Mantererzy z handgunami zostali bardzo osłabieni za to ci z katanami są bardziej sensowni.

Można rzucać kilka czarów na jeden oddział.

Ironfisty stają się grywalniejsze

Nie wiem co z Bull Rhinoxami...

niby ogry tracą jakikolwiek dostep do DoW ale w końcu Rhinoxy mają specjalną klauzulę co do ogrów...
Obrazek

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Fisch pisze:onfisty stają się grywalniejsze
ale czemu ? Co przeoczyłem ? Bo wydaje mi się, że nie mogą byćużywane przeciw broni strzeleckiej i ogre club traci zdolność AP w połączeniu z nimi. Gdzie ten plus ?
Grodzio pisze:edit: Usuneli zapis: If they use it as a shield in conjunction with a mundane hand weapon they gain the bonus to their saving throw for being equipped with a hand weapon and shield.
czy skoro nie usunęli samego "to their saving throw" to oznacza, że nie możemy w ten sposów też warda 6+ dostać ?
Fisch pisze:niby ogry tracą jakikolwiek dostep do DoW ale w końcu Rhinoxy mają specjalną klauzulę co do ogrów...
nie ma odniesienia, że rhinoxy są traktowane jako DoW przy wyborze w ograch. Ja się zastanawiam czy uściślą jak to ze slotami za nie teraz będzie.
W ogólnym zarysie nawet coś tak niby banalnego jak ta errata też na do@#$$%& :( Bo za łatwo było. No i nie zniesiono wymogów z serii gnoblary <= bulle. Dobrze, że ten nasz AB jest jenak w produkcji... Jest szansa na poprawę.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Oni No Maćko pisze:
Fisch pisze:onfisty stają się grywalniejsze
ale czemu ? Co przeoczyłem ? Bo wydaje mi się, że nie mogą byćużywane przeciw broni strzeleckiej i ogre club traci zdolność AP w połączeniu z nimi. Gdzie ten plus ?
Właśnie nie tracą AP. A mają albo po 4 ataki z siłą 4 AP albo 3 ataki AP i 5+save z LA (lub 6+warda)

Q. When a unit of Ogre Bulls is equipped with hand weapons and
Ironfists, do they retain their Ogre Clubs? (p29)
A. Yes.
Obrazek

Awatar użytkownika
Grodzio
Chuck Norris
Posty: 613
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Grodzio »

6+ward? skąd to?
Co do rhinoxów to nie ma ich w AB więc pewnie dlatego pominięto je. Bule jednak teraz zostaną troche dopakowane dzieki połączeniu ironfist i ogre club, bo rozumiem że majać też AHW też mam AP wynikajacy z ogre club, nie?
Wtedy bullom wystarczy dopakować S i T o jeden i będa pakerami niezłymi, teraz wiem czemu w WD kolezka zrobił oddział 15 bulli :P
Trzeba czekac na nowego booka i probować coś ugrać tymi ogrami

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Fisch pisze:Właśnie nie tracą AP. A mają albo po 4 ataki z siłą 4 AP albo 3 ataki AP i 5+save z LA (lub 6+warda)

Q. When a unit of Ogre Bulls is equipped with hand weapons and
Ironfists, do they retain their Ogre Clubs? (p29)
A. Yes.
może ja coś mylę, ale z tego co pamiętam gdzieś tam wyszedł FAQ, że jak się kożysta z ogre club i ironfista to nie ma już AP. Bo Twój cytat świadczy tylko o tym, ze zachowuje ogr w tym wypadku również swoją maczugę (mimo wyekwipowania w ironfista(, ale już co się dzieje jak kożysta z ironfista jako AHW już nie. Mam nadzieje ,że się mylę.
Grodzio pisze:6+ward? skąd to?
zasada parry. Jak masz HWiTarczę to zamiast +1AS masz 6+ ward od przodu.
Grodzio pisze:bo rozumiem że majać też AHW też mam AP wynikajacy z ogre club, nie?
no mi się właśnie wydaje że nie - czyli tak jak do tej pory - sam ogre club Ci nie znika, ale AP są tylko ataki nim wykonane. Jak używasz ironfista jako AHW to AP spada. Tak był w 7 edycji bez BP.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
Grodzio
Chuck Norris
Posty: 613
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Grodzio »

Fisch dobrze pisze, nowy FAQ zacytował i zostało to widać zmienione.
Jeszcze jedna kwestia jest chyba zmieniona:
Q. When a Butcher attempts to cast Bonecruncher, Toothcracker or Trollguts spell, does he still suffer the negative effects if the spell is dispelled by the enemy? (p.60)
A. No

Czyli wychodzi na to że zranony Butcher przez jeden z tych czarów po jego zdispelowaniu automatycznie odnawia sobie stracona ranę. Dobrze rozumiem?

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

6+ward? skąd to?
hand weapon + shield daje taką w 8 edycji zasadę

ironfist to tarcza a ogre club to hand weapon

Bulle naprawdę sporo zyskały w 8 edycji. Klocki bullych po 6 sztuk są grywalnym oddziałem. To samo oddziały Gnolbarów za 2 punkty sztuka! Do tego bardzo mocne Scraplounche i Bull Rhinoxy i tą armią da się ugrać całkiem sporo.

Taktyka prosta - gnoblary przyjmują na klatę a Rhinoxy, Scraplaunche i herosi wpadają w boczki. Szóstki bullych też trudno przeciwnikowi zlekceważyć.


Z herosami widzę to tak:
Tyrant, BSB, Duzy Butcher, Mały Butcher

Tyrant kowboj zabójca - można go dać na patencie z lataniem - ale wtedy trzeba mieć ze trzy oddziały bullych, żeby mógł zaskakiwać i mieć zawsze look outa. Big Name +1 od tougha i stupid stał się mocniejszy bo BSB daje przerzut testu a sam stupid ITP. Można go złożyć na wiele sposobów. Podobnie jak BSB. 6 toughnessa się przyda do łapanie klocków piechoty i szybkiego ich mielenia.

Butcherzy, jeden z Hellheartem, drugi ze scrollem
Obrazek

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

OK=oh kur...wa :)

No dobra... właściwie to się tego spodziewaliśmy - że to tylko dostosowanie do zasad bez żadnych wzmocnień czy też w ogóle zmian...
Niestety bby wziąć maga lorda potrzeba lorda... eh ale patrząc pod tym kątem kto jest lepszy lord czy kuchmistrz.... to nie wiem. Tzreba będzie grać najlepiej tak aby obydwu wystawiać i najlepiej do tego jeszcze bsb.

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Grodzio pisze:Fisch dobrze pisze, nowy FAQ zacytował i zostało to widać zmienione.
to ja wkleje coś takiego
Q. When a unit of Ogre Bulls is equipped with handweapons and Ironfists, do they retain their Ogre Clubs? (p29)
A. Yes.
Does that mean their attacks are always armour piercing now?
No, but it means you nominate to use the Ogre Club, attack 3 times with no shield bonus, and get the Armour Piercing rule. Otherwise you can use the Ironfist as a shield and attack 3 times without AP, or use it as an Xtra-HW and have 4 attacks with no AP rule.

Wychodzi na to, że ogry już nie znają wszystkich czarów i mogąrzucaćczary nawet na 6 kościach... ?!?
Grodzio pisze:Czyli wychodzi na to że zranony Butcher przez jeden z tych czarów po jego zdispelowaniu automatycznie odnawia sobie stracona ranę. Dobrze rozumiem?
nie, tu chodzi o to, że nie dostajesz rany jako efekt rzucenia czaru.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

w RB piszę że możesz sobie rzucić dowolną ilością kostek...
A co do czarów to nie pamiętam jak u nas jest :)

Awatar użytkownika
Grodzio
Chuck Norris
Posty: 613
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Grodzio »

Czary znamy wszystkie akapit pierwszy odnośnie magii nie został zmieniony.

"Each Butcher & Slaughtermaster knows all of the Gut Magic spells.."

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

Noż popłakać się można. nie chcę was martwić panowie, ale niestety Rhinoxy z własnego zapisu startują jako Dogs of War. Jezeli jakoś tego LS nie uściśli ( w co niestety wątpię ) to do nowego booka będziemy grać bez nich.

Awatar użytkownika
Grodzio
Chuck Norris
Posty: 613
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Grodzio »

Wątpie. Rhinox będzie jakoś uściślony, skoro errata tego nie uwzględniła to LS uwzględni na bank.

Dobra wiadomośc odnośie BoH że mamy tylko minus za zasięg.

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

Witam

Jestem początkującym graczem i gram ogrami. Przeglądałem uściślenia polskiej LS na 8e i tam przy wyborze listy armii przy ograch jest flaga koło rhinox riders... czy to oznacza że są legalne? Błagam, niech się ktoś autorytatywnie wypowie bo przekopałem cały internet i nic. Znalazłem tylko 309 numer White Dwarf, gdzie są zasady do nich ale... pisze że są DoW, no a DoW już nie ma.

Jeźdźcy nosorożników to jak dla mnie jedyny wypas rare u ogrów więc myślę że to ważne czy tym można grać czy nie.
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

tak sa dozwoleni.

Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Post autor: Denis »

Zaczynam właśnie kolekcjonować ogry i spytam tak gdzie jest to opisane ze rhinox cavalary jest dozwolone bo niechciałbym na prózno kasy wyrzucić
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

ODPOWIEDZ