8 edycja - jak się zmieni nasza armia

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Re: 8 edycja - jak się zmieni nasza armia

Post autor: Król Goblinów »

Yeah, neta naprawiłem :D
Bogis, jakie paniki? nie pamiętam kiedy mi coś poza 3 bulli spanikowało :wink:
Co do nowego booka- Moje jedyne obawy są takie ze pchną ironów do speciali, i wtedy może być płacz. i Srsly, niech naprawią rhinoxy, i możemy grać.
Magię imho zostawią w tej formie, jedyne co to może zrobią to w formie BoundSpelli, coby koncentracji nie tracić.
@Waldi- mały problem- jak chcesz coś jeszcze grać przed new edition, to kup. Jak nie to lepiej poczekaj na booka- ale licz się z tym ze może być dużo drożej (Patrząc na tendencje cen za boxy/battaliony)

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Honcho hero chociaż ciekawy pomysl, ale nie widzę dla niego zastosowania. marna siła, ld, tafnes... po co:)
Chyba że będzie wersja scautująca albo inżynieryjna :D
Doczepiasz honcha na śmieciarkę i rerolujesz pociski :) hłe hłe hłe.
Zasady kotła rzut k6
1-2 Śniadanko - z racji wczesnego wstania ogry w unicie szybko idą do wroga mają +k6 do ruchu w najbliższej fazie szarży/ruchu.
3-4 Obiad! Ogry jak nikt inny ostro zabierają się za sztućce i wcinają swoją ofiarę = mają reroll wounda
5-6 Wieczerza. Po ciężkim dniu pracy zmagazynowane jedzonko w brzuszku zamienia się w siłę i wytrzymałość potrzebną dzielnym ogrom w kolejnym dniu. Dodatkowe -1save w H-T-H oraz +1save własny


Eh totalna abstarkcja...

szeregowiec ryan
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: szeregowiec ryan »

No jak po co Honcho? A po co szczurom elektryk? Zeby itemy brac :D nawet te z common - kolega za 15 pkt powiedzmy i bierze za 30 bron z Killing Blowem - i masz klocek 30 gnobów z bohaterem który moze urznac jakas puszke za... niecałe 100 pkt :D albo siegebreaker i gnoby robia sie postrachem czołgu, bound spelle powciskac - rozwiazan byłoby ze 100 :D

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

A nikt nie uważa że ogry mają "dziwne" staty? W aktualnym ArmyBooku jest napisane, że pewien ogr miał w ciele kilka kul z pistoletu, pełno bełtów, strzał a zginął gdyż zjadł pistolet, który wystrzelił mu w przełyku. Konfrontując to ze statami to jest śmiech na sali! Wszyscy wiemy co się dzieje z ogrami jak są pod ostrzałem. Uważam że przeciętny ogr winien mieć T5. Nie chodzi mi teraz o to, że to moja armia i nie wiadomo co bym do niej chciał. Chodzi mi nawet o fluff, o to że mój wielki, groźny, spływający krwią łogr, który walczy z jakimś małym człowieczkiem ma od niego o 1 większą T, a siłę... tą samą bo tamten ma halabardę.

Myślę że nie chodzi o to żeby na siłę wymyślać, byleby ta armia była grywalna, bo myślę że zaletą jest tej gry, że armie są zróżnicowane i niektóre niech będą słabsze. Inne zmiany, które wprost wynikają z fluffu:

1. Rzeźnicy/Oprawcy potrafią nawiązać kontakt z przepastnymi trzewiami - jedyną rzeczą, której boją się ogry. Otacza ich powszechny respekt, czemu więc do jasnej... nie mogą być generałami?

2. Myślę że rydwan to jak na ogrów konstrukcja nazbyt skomplikowana ;). Jak już to jakiś mini rydwan ciągnięty przez sabertuski dla gnoblar-traperów. Ale wydać modele jeźdźców nosorożników jak najbardziej. Niech też tyran umie na takim jeździć.

3. Nowy potwór... nie mam pomysłu co ogry mogłyby (chciałoby się im) ujarzmić. Ale nie zaszkodziłoby na pewno ulepszyć zniewolonego giganta. Skoro tak wiernie służy swemu panu, to czemu nie ma stubborna, jak na giganta przystało? Może by też tak wydać do niego figsa?

4. Rozumiem, że Yhetee są rzadkie, ale można np. wprowadzić ich limit np. 1/700pkt a nie dawać im cenę punktową z kosmosu.

5. Ołowiomiotacze... wystrzeliwują chmurę gwoździ, kawałków mieczy, toporów, kul... jak można rzucać tym na trafienie? Poza tym muszą całą turę stać... żeby co? Żeby w nieładzie znów tam tego napchać? W takim razie obsługa hellblastera powinna go ładować 3 tury :).
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Awatar użytkownika
archeolog
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Planet Express

Post autor: archeolog »

mnp21 pisze:Ale nie zaszkodziłoby na pewno ulepszyć zniewolonego giganta. Skoro tak wiernie służy swemu panu, to czemu nie ma stubborna
Ponieważ to slave giant - służy wiernie bo Tyrant urwie mu jaja.

btw gdyby ogr miał T5 to miał T = Giganta a różnica większa niż między człowiek/ogr
więc Gigant musial by mieć T6/7 wtedy oburzył by sie smok - GUO, Steam tank etc :^o

Awatar użytkownika
antonio
Chuck Norris
Posty: 529
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: antonio »

Jak juz tworzymy wishlisty :P
- Scaly skin na kazdym ogrze na 5+, ;)
- polepszenie statow ironow ( co to za krva mac elita z ws3... ),
- plastikowe rhinosy w specjalach
- tansze yeti z wardem
- normalnie dostępne smieciary ;)
- manetarsi albo T5, albo tańsi
- armaciarze bez przeładowywania i bez minusow + strzal po ruchu
- opcja duzego rhinoxa dla tyranta
- jakikolwek boost dla huntera

- opcja kociołka jako ulepszacza jednostek nie jest wcale niemozliwa, szczegolnie ze juz figurka scraga jest ;)
- z wielkich bydlaków: mamut, super podrasowany gorger, jeden z ostatnich ( niezjedzonych :P ) prastarych olbrzymów ( byle nie z T5 :P )


są jakieś ploty co do kalendarza wydawniczego GW na nastepne pół roku?
Obrazek

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

no podobno po TK my...tłuste ogry :) Fat Ogres?:P
P.s. zasada bloodgred u minosów powinna być u ogrów eternal hungry :P za każdym razem jak łogr szarżuje ma bonus do inicjatywy czy ws bo musi szybko wpierdolic żyjątko bo mu ktoś zabierze :D

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

Ogry jako army special mają impakty :wink: ale jakby mogły sobie rany regenerować za rany na przeciwnikach ( wcinając ich po drodze) mmm..mniam. Wishlisting aside, to jestem mega ciekaw co tam wysmażą- jak przeczytałem co zrobili z TK to się wszystkiego mozna spodziewać, nawet sky giantów :D albo gift of the Maw, ziemia się rozstępuje i zjada oddział przeciwnika, Wszystkie ogry w 12' +d6 do samozadowolenia..

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Ja obstawiam że zrobią coś takiego:

Cory
+ Bulle potanieją do < 30 punktów, zdjęcie 1+
+ Ironi potanieją dużo albo dostana jakąś zasadę specjalną ( chyba to jedyna elitarna piechota bez zasad specjalnych)
+ Traperzy zostaną uwolnieni z ograniczeń 0-1
+ Gnoblary uwolnieni z synergii z Bullami, potanieją albo dostaną opcję łuków/proc
Speciale
+Yeti potanieją, dostana zasadę „straż przednia” ( ruch przed bitwą)
+ Ołowiomiotacze tu nie ma pojęcia co zmienić, za dużo jest możliwości.
+ Śmieciara zdjęcie synegji z gnoblarami, przeniesienie do rarów.
+ Nowa jednostka najprawdopodobniej jakieś wyspecjalizowane ogry np. zawodnicy z 2 ironfistami, czy pielgrzymi trzewi z T5.
+ Nowa jednostka tygrysy szablo zębne
Rary
+ Ludojady tańsze, przejdą do speciali jak trole.
+ Gigant dostanie jakiegoś gnoblara ułatwiającego kontrole.
+ Gorgrer IMO będzie 2 na slot albo zostanie wzmocniony.
+ Nowa jednostka -Rhinoksy ( każda armia dostaje teraz jakiś duży model)
+ Nowa Jednostka – duży potwór najprawdopodobniej mamut .
Bohaterowie
+ Pięściarz/Tyran dostanie możliwość dosiadania rhinoksa/ strzelania z miotacza ołowiu.
+ Rzeźnik/Oprawca tu ciężko powiedzieć, bo nie wiadomo w jakim kierunku pójdzie magia.
+ Łowca tu nie mam rządnej koncepcji. Może dostanie HKB ?
+ Nowy bohater gnoblar albo yeti.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Fajnie sobie pomarzyć :)
Skorzystam z Twojej listy Kamilu

Wszystkie ogry pewnie dostaną Impact Hits (1) a herosi Impact Hits (D3) - tak jak mają minotaury.
Cory
+ Bulle są warte realnie jakieś 30 punktów, może nawet nieco mniej.
+ Ironi muszą potanieć koniecznie (40 pkt) i dostać WS4 i/lub dostać jakieś zasady specjalne - immune to panic, może Devastating Charge
+ Traperzy zostaną uwolnieni z ograniczeń 0-1, choć pewnie też wywalone do speciali
+ Gnoblary uwolnieni z synergii z Bullami - to wystarczy
Speciale
+ Yeti potanieją (50pkt max) i staną się Monstrous Beasts a nie Infantry (żeby mieli Swiftstride)
+ Ołowiomiotacze - na pewno powinny strzelać co turę, a missfire powinien być nieco mniej bolesny
+ Śmieciara zdjęcie synergii z gnoblarami i lekka obniżka ceny

Rary
+ Ludojady znacznie tańsze (koszt jakieś 70 pkt), ewentualnie sprawienie żeby ich zastrzlenie było trudniejsze niż bulli
+ Gigant - hmmmmm, sam nie wiem - może jeszcze tańszy?
+ Gorgrer IMO będzie 2 na slot albo zostanie wzmocniony - agree
+ Nowa jednostka -Rhinoksy ( każda armia dostaje teraz jakiś duży model) - najlepiej w plastiku
+ Nowa Jednostka – mamut, albo jak już antonio pisał jeden z dawnych Sky Titans - oczywiście w plastiku
Bohaterowie
Tyran - zniesienie 0-1, impakty (d3), rhinox mount byłby miły
Slaughtermaster - zniesienie zależności od Tyrana, zarówno oni jak i Buczerzy mogą generałować
Bruiser - impakty (d3)
Hunter - nieco tańszy, move and fire z kuszy

Majestic
Falubaz
Posty: 1264

Post autor: Majestic »

Ja osobiście chciałbym coś takiego

Zasada armii - "Hard to kill" - jako że ogry mają grubą skórę, masę mięśni do tego zwały tłuszczu i wrodzoną odporność na ból, każdy ogr ma sv 6+ niemodyfikowany przez siłę ani zasady broni palnej (save nie ward, by armaty dalej karały). Save może być łączony z pancerzami, tarczami itd.

Magię ogrów podzieliłbym na coś w stylu Skavenów, "way of feast" i "way of hunger" wybierane przy składaniu maga. Way of feast to stara tabelka z zaklęciami wzmacniającymi i regenerującymi rany, za to bez bone crushera i mind gobblera (Ale dopałki mają być meega, bo co to jest że inne rasy mają +2/+4 T bez wad a ogry +1T i stubborn ale z szansą na zrobienie magowi kuku) zamiast brakujących czarów, mocna popychaczka i czar masowo regenerujący rany.

Way of hunger to czary uszkadzające oddziały przeciwnika (może coś w stylu słoneczka? O&G dostały swoją wersję a The Maw to wdzęczne bóstwo na czary z blastką ;)) ląduje tutaj też bone crusher, mind gobbler (dać wzmocnione wersje tych czarów!). Coś co sprawia że oddział wpada w szał i walczy sam ze sobą i coś warzywiącego oddziały wroga. Do tego każdy mag, niezależnie od ścieżki ma ten czar odnawiający mu woundy.

ew. miałem też inny pomysł na magię ogrów. skoro ich czary wzmacniające działają tylko na ogry, to co się dzieje gdy rzuci się je na kogoś kto ogrem nie jest/jest spoza plemienia? :) Można by dać różne efekty czaru w zależności od celu (np. czar +1S można rzucić na kogoś spoza armii i wtedy jest trudniejszy, ale w wypadku nie zdania testu jakiejś statystyki, żołnierze w oddziale są rozrywani przez narastającą tkankę mięśniową).

Bulle - 25p sztuka, żadnych innych zmian nie trzeba
Ironi - 40p sztuka i poprawić statystyki
Yeti - 50p sztuka, dać zasady poruszania się monstrous beastów, możliwość brania dwóch broni i ruch przed bitwą. Do tego zmniejszyć cenę do 60 za sztukę
Maneaters - Dać możliwość mieszania ich z Bullami lub Ironami by miał kto brać na siebie woundy (coś jak skinki i Kroxigory)
Gnoblary - stosunek ilości oddziałów 1:1 jest ok ale nie Gnoby:Bulle tylko Gnoby:Oddział ogrów
Scraplauncher - zmniejszyć cenę do 150 i styknie
Leadbelchers - albo tańsi (tak 42 p.) albo autowound miast D6 autohitów przy missfire. W obydwu przypadkach znieść strzał co drugą turę.
Dżordże - niech szarżują od razu po wyjściu i mają większe szanse na wyjście (powiedzmy, za każde osiem ran nabitych w grze, przy najbliższym losowaniu Dżordż ma +1 do rzutu na wyjście).
Wrzucić Rhinoxy, tylko trochę je potanić lub utwardzić
Na slavegianta nie mam pomysłu, ale może jeszcze potanić? (albo ustalić że jest tańszy jeśli mamy Tyranta w armii)
Traperzy - dać możliwość obłożenia pułapkami D3 terenów przed bitwą. Wejście w pułapkę to D6+1 autohitów z siłą D3+1

Bohaterowie:
Tyrant, Bruiser - dać możliwość wożenia się na Rhinoxie, wrzucić jakieś sweet wardy na maszyny ;). Ogólnie poprawić wyporność, żeby dalej mogli mordować jak mają w zwyczaju :D.
Slaughtermaster, Butcher - Żeby mogli być generałami, Slaughtermaster niezależny od Tyranta, zmiany w magii zaproponowałem powyżej. I więcej zabawnych itemów pokroju Hellhearta który robi kuku wiatrom magii.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Majestic
Falubaz
Posty: 1264

Post autor: Majestic »

Takie pytanie, czy wyjście naszej armii w najbliższym AB jest pewne?
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

debelial pisze:Tyran - zniesienie 0-1, impakty (d3), rhinox mount byłby miły
Może niekoniecznie dwóch Tyranów w armii bo to kolidowałoby z fuffem ale generalnie w Lordach dodać jakiś klepaczy którzy są niewiele tańsi ale statsy mają podbne :!: To byłoby dobrze. Generalnie to podoba mi się Twoja wizja nowych OK :) Zaczynam zbierać OK więc zobaczymy co będzie :)
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Też zaczynam zbierać (a właściwie kończę zbierać) armię OK - czekam tylko jeszcze na batalion i całkiem fajna armia gotowa. Z malowaniem poczekam bo może wymyślą jakieś specjalne zasady dla poszczególnych plemion. Bardzo bym też chciał plastikowe śmieciarki :/ Podejrzewam, że na pewno zmienią kompozycję armii, czyli brak zasad, że żeby mieć jedną jednostkę musisz mieć wykupioną inną. Dadzą zwykłego lora i może ulepszą Yeti. A może jakiś bohaterek gnoblarski?

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Waldi pisze:A może jakiś bohaterek gnoblarski?
Spam shamanów gnoblarskich? :lol2: To byłoby genialne :)
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Majestic
Falubaz
Posty: 1264

Post autor: Majestic »

Dać gnoblarom flaile :lol:.

I od razu podbiję, to wiadomo co z tym AB czy nie? Bo znajomy wmawiał mi że na 100% Wood Elfy i czuję się niepewnie ;)
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

as1
Chuck Norris
Posty: 626

Post autor: as1 »

To może się ja wypowiem. Na razie uważam że nasz armii book nie będzie jakość zajebiście zrobiony mówiąc szczerze rozwiązanie naszego problemu mógłby nadejść z nową edycją (8). Niestety nie dostaliśmy żadnych godnych zasad ani rozwiązań dla naszych ogrów (w końcu większość armii w wfb opiera się na piechocie a to ona dostała bonusy).dlatego uważam że raczej nigdy nie będziemy mieli jakiś fajnych specjalnych zasad no i nie sądzę żeby dali nam jakieś specjalne zasady dla naszej armii

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

No to znajomości sklepowe wspominały o OK, a nie o WE.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

As1, az mnie zatkało.. jeżeli uważasz ze zasady MI, odporność na stopmy/thunderstompy, znerfienie kawalerii itp. była dla Ogrów słaba to ja cie prosze... jedynym osłabieniem dla ogrów była zasada fear, reszta jak najbardziej na +
Co do powyższych Wishlistów to można je podsumować: więcej, taniej,lepiej :lol2:
mnie boli ze z nadejściem nowego booka stracimy fajne magic itemy, niestety ( boje sie ze Big Name'y tez) i samo to może strasznie osłabić grywalnośc armii.

Majestic
Falubaz
Posty: 1264

Post autor: Majestic »

Tu muszę przyznać ci rację. Nowe AB dążą* do minimalizmu w kwestii magicznych przedmiotów. A szkoda, bo chyba każdy Magic item ogrów można rozważyć do wstawienia do armii. To dawało naprawdę multum możliwości.

*czy to słowo nie wydaje się wam jakieś dziwne? Jakoś tak niefajnie się na języku układa :/.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

ODPOWIEDZ