8 edycja - jak się zmieni nasza armia

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Re: 8 edycja - jak się zmieni nasza armia

Post autor: Oni No Maćko »

archeolog pisze:może w erracie do gorów będzie wzmianka że gnoblary (np jeden na drugim;p) screenują monstrous infantry bo faktycznie bez tego krzyżyk na droge
nie będzie niestety, nie temu służy errata która wyjdzie (oby) 10.07
likaon pisze:Ogry dostają boosta w magii bo można mieć na sobie wiele Ripów(acz nie dwa takie same). Czy się mylę?
To teraz mnie poprawcie jeśli się mylę, ale nasze czary RIPami nie są. Tylko podobnie działają. No i nie widziałem w nowym booku by można/nie można było mieć na sobie dwa RIPy a jedynie zwróciłem uwagę na to, że mag może czarować i nie likwiduje to rzuconego uprzednio przez niego RIPa.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
archeolog
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Planet Express

Post autor: archeolog »

na mój gust póki nie widziałem nowego rule book'a i erraty do ogrów, wydaje mi się że trzeba będzie grać głównie na gnoblarach/scrapach/trapperach/gregorach i herosach, kilka klocków po 30 gnoblarów, x3 scrapa 2x gorger i twardzi LONE herosi np. Nasze czary są RiP aczkolwiek była chyba wzmianka w ab, że ogrzy magowie nie muszą ich podtrzymywać/mogą rzucać inne spele.

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

A z tym screenem to nie będzie tak źle. Ma być hard cover za oddział stojący za innym.
Pozdrowienia od chaośników zasłaniających psami rycerzy :wink:
Hordes of Chaos.... To było to....

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2937
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Wiesz, niby fajnie ale w takiej sytuacji MOŻNA do rycerzy strzelać :P . Nawet z hard coverem to i tak lepiej niż nie strzelać w ogóle :P . Nie mówiąc już o działach i katapach :P . Ale w sumie nie jest tak tragicznie - fakt, ze piesek, nawet i spory zasłaniał całkowicie rycerza był totalnie idiotyczny.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
archeolog
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Planet Express

Post autor: archeolog »

katapy już nas tak nie bolą bo stracyły d6 wound;p gorzej z armatami na to nie pomoże hard cover (wh obrało kierunek wh40;p) w takim razie jaki save będzie miał bull za oddziałem gnoblarów?

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Naraazie jak tak sobie analizuje to wartgo jednak brać maga lorda niż hiroła - chyba. Pod względem możliwości zatrzymania herosa przeciwnika (wardy i re-rolle te same) tylko słabiej oddaje...Z drugiej strony jakby się postarał to: +3do T +1T z zaklęcia i ma kurde 9...lub regenerkę... W każdym razie ma możliwości. Naturalnie zwykły lord podobnie, tyle że w fazie magii i strzelania jest w dupnej sytuacji...

Awatar użytkownika
Grodzio
Chuck Norris
Posty: 613
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Grodzio »

Jakby sie postarać to i 10T z imieniem , ale tylko na 1 ture.. więc nie wiem czy to az takie dobre.. mnie kusi tyrant z save 2+, wardem na 5+, 6T.. Kombinacji będzie teraz co nie miara dzięki tym sprzętom..

Awatar użytkownika
archeolog
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Planet Express

Post autor: archeolog »

z racji że każda siła rani każdą (np siła 2 na 6 rani t 7) bez sensu pakować T do 9 czy 10;p chyba że przeciwko armatom, imo kombinacji będzie faktycznie sporo , jak pisałem wcześniej Stubborn na herosie dla nas to prawdziwa gratka

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

owszem crown na lordzie czy coś może zablokować przeciwnikowi turbounit, ale zacząłem zastanawiać się nad armią taką - na 2400
Mag Lord na full włacznie z gnobo
BSB na full łącznie z gnobo
3*bulle,+m+ironfist i lekkie
3*gnobki 40z czempionem
3*scrapa,
3*2leadów z muzolem
2dżordzów
1muzykowaty rhinoks
To wszystko co zmieściłem
Brak nam piźnięcia - w teorii... ale za cholerę nie mogę znaleźć dobrego unita dla hirołów. Zakładam panowie, że teraz będzie sporo magii i strzelanka... a jak wiemy - te to zawsze robiły na ograch wrażenie.
W combacie jest średnio... praktycznie wszyscy biją peirwsi od nas... tym bardziej vs ironi czy ludojadzi.

Awatar użytkownika
archeolog
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Planet Express

Post autor: archeolog »

kilka postów dalej robiłem podobną składankę, pytanie tylko czy 3 scrapy w teorii (teren etc) się sprawdzą, bo jebnięcie mają z thunderstompem niezłe. Jeżeli gnoblar screen daje hard cover to przeciwnik ma -2 do hita. genialnie by byłło jakby george mógł robic charge jak scrop - zaraz po wyjściu. Ja bym na twoim miejscu wrzucił gdzieś jeszcze trapperów

edit: co do hirołów, może wywalic 1x rhino i dokoksowac unit meneaters x3 z catayan/handgun, wrzucić tam hero + jakiś sensowny banner i screenowac sie gnoblarami <---- to zmiecie wiele imo

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

BOGINS twoja rozpa nielegalna bo nie masz Tyranta a on jest konieczny jeśli hcesz Slaughtermastera
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Murmandamus pisze:BOGINS twoja rozpa nielegalna bo nie masz Tyranta a on jest konieczny jeśli hcesz Slaughtermastera
bo tu kolega niestety ma rację - zmiana kompozycji armii nie wpływa na ograniczenia poszczególnych unitów i herosów.
BOGINS pisze:1muzykowaty rhinoks
będziemy mogli wogóle używać rhinoxa ? Jeśli tak to i tak bez erraty/uściśleń chyba się go nie wystawi, bo zajmuje/zajmował dwa sloty a nikt nie wie jak się w takim wypadku procenty przelicza tak na prawdę. I jeśli dobrze pamiętam, to teraz przy mountach łączy się profile i taki rhinoź ma T4 od ogra tylko. Nie mam podręcznika pod ręką wiec poprawcie mnie jeśli się mylę.
archeolog pisze:co do hirołów, może wywalic 1x rhino i dokoksowac unit meneaters x3 z catayan/handgun, wrzucić tam hero + jakiś sensowny banner i screenowac sie gnoblarami
maneaterzy nie mają command group, ale prawda jest taka, że teraz to jest jedyny unit który ma szansęprzywaliś i to pod warunkiem, że nie jest wyposażony w GW.
BOGINS pisze:Zakładam panowie, że teraz będzie sporo magii i strzelanka... a jak wiemy - te to zawsze robiły na ograch wrażenie.
W combacie jest średnio... praktycznie wszyscy biją peirwsi od nas... tym bardziej vs ironi czy ludojadzi.
No i to jest coś co mi właśnie spokoju nie daje, bo mimo, że na zagranicznych forach ludzie uważają, że to ogry dostały największego boosta (co tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że za granicą sami idioci tą armią grają), to mi się wydaje, że teraz to dopiero będzie ciężko
- MSU nie zastosujeszcz w 100% bo 3 ogry nie obcinają szeregów
- nawet jak nam się uda wymanewrowaćprzeciwnika by zaszarżować to i tak biją w nas pierwsi, ten +1 CR to sobie w takim wypadku możemy w d... wsadzić
- brak autobreak przy fearze to jest jednak spory minus. Ogry miały być przez to tańsze, ale jeśli wogóle to dopiero w nowym AB
- strzelania i magii, jak pisał Bogins, jest teraz więcej a strzelanie jest dużo precyzyjniejsze.
- scrapa jest fajna, ale jej nie schowasz przed katapultą, która tym swoim d6 ze środka template'a i tak szybko ją zdejmie i chowanie jej przed wrogimi katapultami przy zasadzie indirect fireto tylko odwlekanie nieuniknionego
- rhinoxy jak wyżej
- bez zmian z dotychczasowego BP to nasza armia teraz będzie przez jakiś czas strasznym workiem do bicia
tyle marudzenia z mojej strony :) a z plusów to możliwość przerzucenia dzięki BSB animosity gnoblarów i to, że dzięki nowemu systemowi generowania kostek magii jeden butcher na małe pkt może rzucić wszystkie sześć czarów w jednej fazie :) choćto nam zapewne zmienią :(
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
Grodzio
Chuck Norris
Posty: 613
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Grodzio »

3 ogry nie obcinaja teraz szeregów? :shock: to bede musiał 6 wystawiać zeby cokolwiek flankowac i zdjac szeregi?
Odnośnie wystawiania ogrów to nie wiem teraz w jakich ilościach ich wystawiać w 6 i 7ed spisywały sie 3(ki)-4(ki) ogrów, a teraz zupełny brak koncepcji... 6-tki zmniejsza ilośc wystawianych oddziałów i w zasadzie każdy nas wydyma wystawiając najpierw troche śmiecia.. Bo znów mamy ten minus że bule i gnoblary 1:1..

Ciężkie jest życie ogra...

blady da'Rasta
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 149

Post autor: blady da'Rasta »

będziemy mogli wogóle używać rhinoxa ? Jeśli tak to i tak bez erraty/uściśleń chyba się go nie wystawi, bo zajmuje/zajmował dwa sloty a nikt nie wie jak się w takim wypadku procenty przelicza tak na prawdę. I jeśli dobrze pamiętam, to teraz przy mountach łączy się profile i taki rhinoź ma T4 od ogra tylko. Nie mam podręcznika pod ręką wiec poprawcie mnie jeśli się mylę.
albo ja mam skleroze albo ty mylisz sie okrutnie. rinosy nie zajmowaly 2 slotow - tylko te brane w innych armiach jako DOW; i nie dotyczy ich (jak na razie oczywiscie) zadne branie T od ogra - to kawaleria i ma tylko jeden profil T - rinosowy;

Awatar użytkownika
archeolog
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Planet Express

Post autor: archeolog »

Murmandamus pisze:maneaterzy nie mają command group
raczej w domyśle chodziło mi o wsadzenie tam bsb z jakims sensownym sztandarem :wink:

nie zapominajcie ze mamy nadal gregora który dostaje STOMPA! (autohit z siła 5 ASL!!) + jego 4 ataki
i jest unbreak, więc nawet 40 szkieletów czy 50 elfickich włóczni moze mu possać jak ich łapnie (nie od przodu rzecz jasna)
Maćko rzuć stronke lub cytat z booka gdzie masz o łamaniu szeregów bo nie znalazłem tego, myślałem ze to nadal zależne od masy a nie modeli jest, napewno wiemy że kategorycznie spadła grywalnośc *jeżeli wogóle była takowa*
yhetee's, slave gianta, huntera, ironguts.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Nie powiedziałbym że grywalność Ironów spadła. Przecierz tak samo jak bulle sdobrze bedzie wystawić 6 i wtedy lepiej sobie będą radzić nawet. Z inicjatywą ogrów nie ważne czy ASL czy nie bo i tak zazwyczaj biją ostatni a mają siły 6 i drugi szereg wypłaca po 3 ataki za model. Do tego Stomp i do tego ogrze impacty jak z wystarczająca daleka szarżujemy.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Grodzio
Chuck Norris
Posty: 613
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Grodzio »

archeolog pisze: napewno wiemy że kategorycznie spadła grywalnośc *jeżeli wogóle była takowa*
yhetee's, slave gianta, huntera, ironguts.
Hunter na BP był świetnym generałem, a ironi zawsze byli dobrzy, teraz troche im spadło na grywalności z powodu GW, ale i tak trzeba ich brać bo ciekawe jak sobie poradzisz z klockami dwarfów/cieżką kawaleria/cięzką piechotą, siła 6 zawsze zrobi swoje , tylko jedyny minus że biją ostatni, ale już wyjaśnił to Murmandamus.

Ironi będą dobrzy jeśli wpadną w kawalerię z lancami. Lanca bonusu nie doda bo nie będą w szarży a siła 3 czy 4 kawalerii z lancą niewiele nam zrobi.

Awatar użytkownika
archeolog
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Planet Express

Post autor: archeolog »

na BP, poki bp niema hunter = półka jak dla mnie

co do Irons to również nie zgadzam sie z Toba, wole oddział zwykłych bulli z Clubem z ap
który w szarży bije PIRWSZY dwarfy więc wypłaci powiedzmy 10-12 ataków z s4 -2as
(pamietaj ze juz niema bonusu za Shield+Handweapon) więc nawet ironbreakers mają bazowo save 3 z clubem save 5+!
a wpadający ironguci na dzien dobry dostają 10+ ataków jak to będzie siła 4+ to napweno 1-2 spadnie.
Do rozkręcania puszek o które się martwisz mamy Heroine którzy robią to zawodowo + Meneaters z katanami
BA nawet na upartego leadberchers moga zdjąc jakąs imperialna/chaotyczną konnice;) napewno nie zaszarżował bym konnicy khorna/nurgla 3-4 irongutami

A co do kawalerii z lancami, mają stubborn+szeregi+mase+ipierdoły + save +2 + ward save, więc również bym miał obawy;p

markus
Pseudoklimaciarz
Posty: 25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: markus »

blady da'Rasta pisze:
będziemy mogli wogóle używać rhinoxa ? Jeśli tak to i tak bez erraty/uściśleń chyba się go nie wystawi, bo zajmuje/zajmował dwa sloty a nikt nie wie jak się w takim wypadku procenty przelicza tak na prawdę. I jeśli dobrze pamiętam, to teraz przy mountach łączy się profile i taki rhinoź ma T4 od ogra tylko. Nie mam podręcznika pod ręką wiec poprawcie mnie jeśli się mylę.
albo ja mam skleroze albo ty mylisz sie okrutnie. rinosy nie zajmowaly 2 slotow - tylko te brane w innych armiach jako DOW; i nie dotyczy ich (jak na razie oczywiscie) zadne branie T od ogra - to kawaleria i ma tylko jeden profil T - rinosowy;

Zawsze zajmowały 2 (jeden rarów i jeden specjali)

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

archeolog pisze:Maćko rzuć stronke lub cytat z booka gdzie masz o łamaniu szeregów
nie znajdę tego teraz, ale do obcinania szeregów trzeba miećsamemu szereg. Jak znajdę to wkleję.
Murmandamus pisze:Przecierz tak samo jak bulle sdobrze bedzie wystawić 6
ok, ale martwi mnie koszt takiego rozwiązania. A i efektywność nie jest jakaśszalona w porównaniu z klocklami innych armii za te pkt. Jak szarża działała na starych zasadach to ironi byli lepsi, bo uderzali najpierw a wtedy to co ewentualnie przeżyło i tak g... im robiło. Teraz może być odwrotnie.
Murmandamus pisze:siły 6 i drugi szereg wypłaca po 3 ataki za model. Do tego Stomp i do tego ogrze impacty jak z wystarczająca daleka szarżujemy.
ja siętylko martwię, czy my dojedziemy wogóle do walki teraz :) Bo zasięg szarży mamy nawet w drugiej turze, ale do tego czasu będziemy mocno poranieni. A i jak już doszarżujemy, to najpierw nam walną a dopiero potem my. Może to skrajny pesymizm, pewnie mi przejdzie po paru turniejach (albo przynajmniej się nie rozczaruję ;) )
archeolog pisze:na BP, poki bp niema hunter = półka jak dla mnie
+1 niestety
archeolog pisze:co do Irons to również nie zgadzam sie z Toba, wole oddział zwykłych bulli z Clubem z ap
to jest dla mnie problematyczne bez BP - jakbyśmy mieli AP nawet z AHW to też bym tak wolał. A teraz to na dwoje babka wróżyła niestety.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

ODPOWIEDZ