8 edycja - jak się zmieni nasza armia

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
kufel007
Mudżahedin
Posty: 258

Re: 8 edycja - jak się zmieni nasza armia

Post autor: kufel007 »

Zwróciliście uwagę na to, że Throwing Weapons mają teraz bliski i daleki zasięg? :|
Kupię:
Bretonnia
Ogre Kingdoms
Wood Elves

Awatar użytkownika
Grodzio
Chuck Norris
Posty: 613
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Grodzio »

Tak też ubolewam nad tym.. Jak rzut na 8" może mieć daleki zasie rozumiem strzelanie z muszkietów na 24".. ale 8".. :roll: Ale trzeba będzie grać..

JaSzczuras
Chuck Norris
Posty: 484
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: JaSzczuras »

Takie skromne pytanie co teraz z rhinoksami, ktoś ma do nich jakieś zasady, czy jednostka z powodu nie wpisania do Rulebooka przestaje istnieć??

Awatar użytkownika
archeolog
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Planet Express

Post autor: archeolog »

można grać rhinoxami why not, łap zasady i szmać na stole

http://www.forgeworld.co.uk/Downloads/P ... rhinox.pdf

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

@Archeolog, zważywszy ze Rhinosy startują z pozycji Dogs of War , których oficjalnie juz nie ma , nie można ich wystawiać( pomijając fakt ze nie wiadomo z którego limitu punktów przy kompozycji zabierać) . Jezeli org. turnieju lub przeciwnik pozwoli, ok. Normalnie nie.

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

niestety wychodzi na to, że Król Goblinów ma rację:
Dogs of War: Though rarer even than the most far-travelled Maneaters, Rhinox Riders are mercenaries and sell-swords to a man. Units of Rhinox Riders may be included in Ogre Kingdoms armies, taking up a Rare and a Special choice. A single unit be included in non-Ogre Kingdoms armies too, but will take up two Rare choices instead.
a więc w armiach innych niż iron skin tribe, nawet ogrowych, są oni traktowani jako DoW. A więc oficjalnie d..a.

Takie małe spostrzeżenie na temat grywalności:
gorger - Obecnie gra jest tak szybka, że ani razu nie zdążyłem zrobić nimi nic sensownego. W trzeciej turze, gdy mogą już szarżować (przy założeniu, że wogóle wyjdą), jest już za późno na cokolwiek.
duże klocki 2x3, 2x4 - jak przeciwnik nie ma dział są dobre (jeśli jest miejsce by nimi manewrować). Jak przeciwnik ma działa, to bardziej mi się opłaca dywersyfikacja kosztów/punktów w postaci jednostek 2x2
scrapa - wtopa z indirectem - nasza załoga nie ma BS'a. Ale i tak bez dwóch rozpiski nie robię.
gnoblary - -1 na dalekim i brak +1 za LT wk.... na maxa! A mogło być tak pięknie...
Jedyne co mnie na prawdę cieszy, to nowe common itemy. I wychodzi na to, że mimo iż założeniem twórcy naszego AB był brak tarcz na całej armii (tak to gdzieś w FAQ/wywiadach mówił) to nic nam nie zabrania w 8 brać enchanted shield itd. :)
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
Grodzio
Chuck Norris
Posty: 613
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Grodzio »

Móje gorgery się spłacały także to zależy. Jak dla mnie ciągle są bardzo fajną opcją ściągają ostrzał ewentualnie mogą wszelkie maszynki zjechać.
A co do reszty to się niestety zgadzam. Jedynie do czego moge sie przyczepić to to że jedna 6 ogrów powinna być do przełamywania wiekszych klocków.

superkacek
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46

Post autor: superkacek »

Czym zacząć grę ogrami w 8 edycji.

Awatar użytkownika
archeolog
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Planet Express

Post autor: archeolog »

poczytaj troche w dziale rozpiski :P głównie bulle, gnoblary, scrapy

Awatar użytkownika
felek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 167

Post autor: felek »

Witam wszystkich dzisiaj pod 8 ed i musze powiedziec , ze ogry daja nawet ladnie rady . Gralem z empire na 2500 a oto moje spostrzezenia :
Gorger - daje rady chlopak ale z brakiem szarzy po wyjsciu kiepsko sie spisuje teraz glupie łuki moga sie obrócić albo kusze i gorger leci ze strzelania
Ledzi - jak nie zabija sie sami z wlasnego strzelania to da sie cos ugrac chociaz boli koniecznosc trafiania nadal bardzo
Bulle - na wszelka kawalerie ciezko opancerzona czy nawet piechote mowia papa przeciwnik trzyma nas na stubornie za szeregi jak nie ma ich 3x3 w dwoch szeregach i sie nie wbijemy to piechota wroga nas zabije
Scrapa - daje rady z nowym strzelaniem i stompem
Ironi - koniecznie 6 zeby mogli przezyc troszke i oddac ale sa konieczni zeby zdejmowac ciezkie rzeczy ciekawy jestem czym w waszych rozpiskach bez nich chcecie zdejmowac tanka z empire T10 i save na 1+ .
Gnoblary + bsb + genek oczywiscie niedaleko ich a nie w oddziale a jeszcze 40 daja rade ladnie w hordzie i trzymaja wszystko nawet tanka i altara naraz
Traperzy - tani i masa zastosowań
Bohaterzy :
Slug do czarowania dodaje +4 i do dispela i casta tak samo wiec czary siadaja ladnie prawie zawsze a do dispela na wielkie armie i lordow magow jest konieczny . Koles tez moze powalczyc jeszcze
Tyrant - do ironow i jest sila do niszczenia dodatkowo dla ironow sztandar przezucanie wrogiej magii na oddzial w 6'' np na gnoblary bardzo przydatne
Bruiser bsb wiadomo do czego
Butcher
dodatkowo nie wiem dlaczego co chwila ktos tu pisze o slotach teraz jest na % wszystko wiec armia ma potencjal a tym bardziej ze na 2400+ mozna 2 lordow
Stompy i thunder stomp piekna rzecz dla poprawy koncowych wynikow w walce zawsze jakby nie patrzec dodatkowy atak prawie

Awatar użytkownika
archeolog
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Planet Express

Post autor: archeolog »

=D>

problem w tym że

a). Ogry maja niska inicjatywe (2) a Ironi z GW strike last więc w cokolwiek sie praktycznie wbijamy zbieramy baty,
jasne, możesz wejśc w przod clanaratów czy innych plew na klate ironami i stać i wyżynać ale większosć piechot
zetnie 2-3 ogry i zwiejesz.

b). Gorger u mnie niema miejsca (chyba że wiem że gram np na imperium) gdyż gra nabrała tempa, w 2 turze juz ostry HtH a jak sam zauważyłeś nawet jak wyjdzie to jakikolwiek ostrzał i odrazu schodzi (gdyby miał szarże jak Scorp JESZCZE
to by było zupełnie inaczej).

c). Traperzy sporo stracili (formacja, daleki zasięg na slingu, maja animozje) dodatkowo wystarczy zddać LD żeby marszować, więc jak dla mnie wylot.

d). Scrapa traci tylko na indirect (niemamy bs) ale akurat jest grywalna i przydatna. Jedyny błąd z Twojej strony to stomp na niej, w Rulebook 8ED scrapa przy Unit ma napisane Chariot - charioty stompa nie maja.

Co do herosów to wiadomo, nasza najmocniejsza strona, ale i tak uważam że przez pieprzoną zasade walki zgodnie z inicjatywa w SZARZY tracimy w PIZ-U

I jak grał ten koleś z empire? bo z tego co zrozumiałem pocisnąłeś go a to przecież nasz najcięższy orzech

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Moze się nie znam ale robicie 50 gnoblarow i 2 oddziały jakiś tam zajebistych klepaczyz 2 lordami ( oddziały minimum po 15 chłopa w 5x3 bo się odbijecie od ble zombie i te oddziały co wychodzą z tylu i jazda maszynk niszczycie a resztę trzymacie gnoblarami aż dojdą klepacze z lordami i kanapka.

Jedna słabość co was boli: magia puszczam uduchowienie i klatwe z vampira i jesteście w dupie bo nie macie nigdzie magicznych ataków oprócz herosow i klatwa na każdej szóstce zabija wam gnoblarami czyli je zdziesiatkuje a potem ziem czymkolwiek w 1 turze
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
archeolog
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Planet Express

Post autor: archeolog »

JarekK pisze:Moze się nie znam ale robicie 50 gnoblarow i 2 oddziały jakiś tam zajebistych klepaczyz 2 lordami ( oddziały minimum po 15 chłopa w 5x3 bo się odbijecie od ble zombie i te oddziały co wychodzą z tylu i jazda maszynk niszczycie a resztę trzymacie gnoblarami aż dojdą klepacze z lordami i kanapka.

Jedna słabość co was boli: magia puszczam uduchowienie i klatwe z vampira i jesteście w dupie bo nie macie nigdzie magicznych ataków oprócz herosow i klatwa na każdej szóstce zabija wam gnoblarami czyli je zdziesiatkuje a potem ziem czymkolwiek w 1 turze
biada naszym gnoblarom, jesteś pro

Awatar użytkownika
felek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 167

Post autor: felek »

Nie nie bylo pocisku zadnego bardzij remis bo gorgery wyszly nareszie i poniszczyly armaty itd ale bitwa przyjemna , traperzy ogolem bardziej nie na strzelanie ale na niszczenie maszyn bo w 2 turze mozna nimi spokojnie na armaty czy cokolwiek szarzowac . Inicjatywa na ironach za bardzo nie ma co gadac o niej bo i tak maja GW wiec nawet jakby mieli 10 to i tak wala ostatni takie zycie dlatego nie wystawia sie ich na szarze tylko oni maja dojsc jako wsparcie albo bic jakies mocne jednostki typu wlasnie czolgi bo jak ich nie masz to nie ma czym takich rzeczy zdjac jakby sie nie patrzec nie ma pierdol.. z niczego innego oprocz nich i tez 6 jakos ich sie da upchac . Co do katapy sorki z tym stompem , chodzilo mi o rhino a zapomnialem o nich wspomniec , milo sie nimi tez gra i daja rady , trzymalem jednym i w koncu uklepalem altarka a drugi trzymal przez 3 tury 10 konnej bo tez udalo mu sie wbic a konnica stojaca w miejscu z 3 sily raczej kiepsko sobie radzi z T 5 i savem na 3+ nawet tylko .
Aha empire : altar , koles na gryfie ( kumpel testowal go ) , 2 malych magow , priest konno, Bsb konno , 2 x konna po 9 , 10 kusz , tank , rakietnica , 2 x mortar , 2x canon da sie cos pograc ale bola mnie pro rozpiski jakie juz widzialem chodzby 30 lucznikow high elfow do tego lord z waleniem IF na dubletach i wali sie zamienianie LD z sila i mamy 30 strzal z sila 9 :o :(:( nawet czolgi ida papa w jedna ture .
Jarek ile grasz w batla ? Ja gram wapirami juz 6 lat i jakos duchow nie widze , zeby ktos sie bal , wbij sie nimi w kloc 40 gnoblarow , posypiesz sie za 3 glupie szeregi w 2 -3 tur bo duchy tak dobrze nie klepia a wampirza magia nie jest teraz az taka wspaniala , zombie tez beda sie sypac jak glupie od 3 buli ktore sie w nich wbija tak samo szkielety padaja 3 byki zwykle z 2 broniami wala Ci 3 ataki z szarzy potem 12 swoich i na dowidzenia 3 kolejne i pozdrawiam jak grasz na zombiakach sypia sie od byle czego co w nie wpadnie wole kloce szkieletow przynajmniej maja sava do tego 2 karoce jak nie chcesz grac na magii albo jedna karoca i blodzi .A co do bolacej Magii to teraz jednak kazda armia ma tak samo z nia bolaczke z tym a w ograch bierzesz dlatego duzego maga i masz plus 4 do dispela a kosci tak jak wypadna to samo masz w kazdej armii wiec nie wiem o co Ci chodzi

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

Felek! ten Felek? Gliwicki :wink: ?
@Archeolog
bulle i Ironi do czego innego służą imho. Oboje walą ostatni, ale Ironi zdecydowanie lepiej się przegryzają. wydaje mi się ze z czasem niezbędny będzie Tyrant ze stubbornem
zgadzam się co do trapersów- nie umiem znaleźć dla nich zastosowania, a kosztują tyle co klocek zwykłych gnoblarów
Gorger - jest spoko. w dobie dużych unitów strzelających, nawet jeżeli ściągnie ostrzał to juz się przydał.

@Felek
mmm nie wiem czy wiesz ale juz niestety nie można używać Rhinoxów ( dogs of war entry) i co do tego spella zamiany LD na S - przecież to nie wpływa na siłę Bow'a (?) duże pzdr.BTW :D

@Jarekk
eee.. zazwyczaj masz dość merytoryczne posty ale tutaj walnąłeś jakiś bełkot.

co do faktów- przeglądając Ogre Stronghold natrafiłem na taką rozpę: here goes.. repost!
rozpa na 2500p.

Tyrant + 2xSwordGnoblar + CathayanLongsword + GlitteringScale + GreybackPelt + Mawseeker + TalismanOfEndurance
Basically, the unkillable Tyrant. I feel good with that build, and i'm not changing him.

SlaughterMaster + BloodCleaver + ChannelingStaff + CrownOfCommand + WyrdStoneNecklace
Imho, a very solid build. Hard to kill, and gaining back life is just great

BSB + CathayanLongsword + HeavyArmour + EnchantedShield + TalismanOfPreservation
Just about as hard to kill as the tyrant (3+ Armor, 4+ wardsave), i never want to lose my BSB

Butcher + ObsidianAmulet + IroncurseIcon
Basically there to throw 1-dice spell, and give a 6+ Wardsave to my deathstar vs warmachine

8xBulls + Bellower + StandardBearer
8xBulls + Bellower + StandardBearer
9xIronguts + Bellower + StandardBearer + LookOutGnoblar + Runemaw

20xGnoblarFighter
20xGnoblarFighter

2xScraplauncher
2xGorger

IMHO póki co kwintesencja w miarę grywalnej rozpiski. pozmieniałbym trochę itemy na herosach , ale ogólnie daje radę.
Pzdr.KG

Awatar użytkownika
felek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 167

Post autor: felek »

Tak tak Gobo ten z Gliwic :P a jak jeszcze pisalem , ze gralem z empire to wiadomo z Pawlarem :PP ćwiczymy właśnie przed masterem tym pod koniec wrzesnia u Okonia :P mam nadzieje ,ze wpadasz bedzie wesoło :D
Hmm to bez rhino mi sie nie podoba nic a nic ;/ jak nasi tego nie dodadza jakos ze wracaja jako rare albo cos to z leksza dupa :( GW jak narazie dalo dupy 8 ed juz poszla a 3 armie ciagle nie maja nowych podrecznikow ( breta , ogry i tk ) a z tym spelem to mi pawlar kurde walkowal a ja glupi nie przeczytalem ze to nie na bronie :P

Awatar użytkownika
archeolog
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Planet Express

Post autor: archeolog »

@KG: Wszyscy wiema że ironi lepiej się przebijają co nie zmienia faktu że wpuszczanie ich samopas
na jakas solidna piechote to ich koniec, ale wiadomo że czymś nawalać trzeba. Póki co większy potencjał
widze w YETI'CH (Mv 7, In 4!, i niezłe skille jak -1 hit in hth) 6 takich drani to bagatela 390 pts co = jakieś 70-80
pts więcej od 6 Ironów FCG a różnica kolosalna.

CO do rozpiski ze Strongholda to charakterów złożył imho słabo (po co dawać Greybacka skoro w commonach mamy to samo za 25 pts;p). Reszta sensowna. Dla przykładu moja rozpa którą miałem dziś jechac na turniej w Imperium.

Tyrant: 306

Sword of Quarrel (+2 attacks) - 40pts
Wyrdstone Necklacke (+5 Wsv) - 20pts
Enchanted Shield (+5 Asv) - 5pts
Potion of Strenght (+3 s) - 20pts
Mawseeker (+1 T, stupidity) 10pts
Luck Gnoblar 5pts
Heavy Armor 6pts

Slaughtermaster: 300

obsidian amulet (MR 2) - 30pts
SIvejri's HEX scroll (toad) - 50 pts
Ironcurse Icon (Wsv 6+ against warmachines) - 5pts
3x Tooth Gnoblar - 15pts


Bruiser (BSB): 209

Gold Sigil sword (Initiative 10) - 15pts
Gnoblar Thiefstone (MR 1) - 15pts
Potion of Foolhardines (OUO, Devastating charge rule) - 5pts
Wallcrusher (+1 impact hit) - 15pts

2x7 Iron fcg (warbanner + banner przerzutu impactów -> tam siedzi bsb)
1x8 bulls fcg
5x Leadbelchers + bellower
40 gnoblars
2x Scrapluncha

Majestic
Falubaz
Posty: 1264

Post autor: Majestic »

Tak sobie przeglądam nowy podręcznik do 8 ed. i zastanawiam się jak by tu wykorzystać nowe common itemy :D. Myślałem nad taką konfiguracją Tyranta:

Tyrant, luck gnoblar, sword gnoblars, ile wlezie tych małych paskud ;).
- Mawseeker (+1T)
- Armour of silvered steel (+2sv)
- talisman preservation (+4ward)

Taki pan dostaje cathayan longsword i idzie mordować. Jednak niewątpliwą wadą tego buildu jest brak magicznej broni, co przy wood elfach czy wampirach może... zaboleć.

Więc może coś takiego:
- Enchanted shield (z h. armorem da nam sv+3)
- talisman preservation (+4ward)
- Mawseeker (+1T)
- sword of strife (+2A) albo Ogre blade (+2S)

I pomyśleć że kiedyś człowiek cieszył się z +4 save'a i +5 warda :D.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Oni No Maćko pisze: maneaterzy - odporność na panikę dostały z zasady specjalnej fear dostały teraz wszystkie ogry. Maneaterzy nie zyskują nic poza tym, ze to z tego co pamiętam najwyższa inicjatywa w naszej armii
Gdzie to jest napisane, że Ogry mają odporność na panikę dzięki zasadzie fear?

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5678

Post autor: Afro »

nigdzie :) to chyba była jedna z plotek zanim wyszły oficjalne zasady, ogry normalnie panikują
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

ODPOWIEDZ