8 edycja - jak się zmieni nasza armia
Moderator: Afro
Re: 8 edycja - jak się zmieni nasza armia
ogry to support dla gnoblarów;p w nowej edycji kązdy kto ma w CH szeregów ma steadfast (stubborn) więc 40+ gnoblarów za 80 pkt..może do jutra trzymać mocne oddziały, moja wizja na 1500pkt+ to 3 oddziały po 45 gnoblarów
2x scrapluncha , gregory i 1-2 duze oddziały ogrów + ludożercy z herosami do rozkręcania tego co trzymaja gnoblary, jak dla mnie w tej edycji plus dla Ogre wiadomo wyjdzie w praniu bo i magia i strzelanie w 8 dopakowali
2x scrapluncha , gregory i 1-2 duze oddziały ogrów + ludożercy z herosami do rozkręcania tego co trzymaja gnoblary, jak dla mnie w tej edycji plus dla Ogre wiadomo wyjdzie w praniu bo i magia i strzelanie w 8 dopakowali
- Król Goblinów
- Wodzirej
- Posty: 737
- Lokalizacja: Katowice
@archeolog
to co napisałeś true, tylko ze te ogromne kloce są mega niepraktyczne ( wielkie w manewrowaniu) i co gorsza po prostu wolniejsze od Ogrów , które na zwłokę nie mogą sobie pozwolić.. ale kto wie , moze właśnie łapanie oddziałów gnobami będzie przyszłością btw. czy ten cover w końcu jest ?
to co napisałeś true, tylko ze te ogromne kloce są mega niepraktyczne ( wielkie w manewrowaniu) i co gorsza po prostu wolniejsze od Ogrów , które na zwłokę nie mogą sobie pozwolić.. ale kto wie , moze właśnie łapanie oddziałów gnobami będzie przyszłością btw. czy ten cover w końcu jest ?
Normalnie, wpadasz i zadajesz impacty, tu sie nic nie zmienia. Chyba, że w RB coś inaczej jest.
Grałem pierwszą grę na ósmą edycję. Moje krótkie spostrzerzenia:
Gra jest dużo szybsza choć trwała makabrycznie długo (wszystko przez sprawdzanie każdej możliwej akcji w rulebooku) - jak poznam lepiej zasady będzie lepiej.
Multum nowych przedmiotów - najmilej zapamiętałem miecz + 3 ataki
losowa szarża i bicie po inicjatywie - trzeba się będzie przestawić bo wywraca to mechanikę walki o 180 stopni.
Gnoblary w dużych grupach miazdzą podobnie jak dwa szeregi bullsów (choć oba rozwiązania mają manewrowość przeciętnej trumny)
Ogrza magia na tem temat się nie wypowiem bo kostki wyjątkowo mi nie sprzyjały.
Gra jest dużo szybsza choć trwała makabrycznie długo (wszystko przez sprawdzanie każdej możliwej akcji w rulebooku) - jak poznam lepiej zasady będzie lepiej.
Multum nowych przedmiotów - najmilej zapamiętałem miecz + 3 ataki
losowa szarża i bicie po inicjatywie - trzeba się będzie przestawić bo wywraca to mechanikę walki o 180 stopni.
Gnoblary w dużych grupach miazdzą podobnie jak dwa szeregi bullsów (choć oba rozwiązania mają manewrowość przeciętnej trumny)
Ogrza magia na tem temat się nie wypowiem bo kostki wyjątkowo mi nie sprzyjały.
Na Imperatora tyranidzi w Polsce - boltery w dłoń panowieWisnia pisze:Mamy w Chodzieży jednego Tyranida, więc widziałem na żywo
- Król Goblinów
- Wodzirej
- Posty: 737
- Lokalizacja: Katowice
@Brzuchacz napiszesz coś więcej? skład armii może ?
I przeciwko komu grałes.
- Oni No Maćko
- Chuck Norris
- Posty: 522
- Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz
jedyne co wiemy o nowym podręczniku, to że ma nie wprowadzać nowych modeli do armi. Ja nad tym bardzo ubolewam, bo brakuje mi czegoś w stylu oficjalnej kawalerii ogrów, herosów gnoblarów, fast cavalry ala koty huntera czy jakiś monster wykopujący się lub latający (a co, w jaskinich na terytorium ogrów nic takiego nie ma ? Nawet czegośala fell baty ? ) itp. Jakiekolwiek teraz by nie wyszły plotki na temat naszego nowego AB, poza terminem jego wydania, będą wyssane z palca (przekonaliśmy się o tym boleśnie już ostatnio ).Grodzio pisze:Za wcześnie na plotki. Przed naszym AB będzie AB do TK, wioęc jeszcze nic, nawet oficjalnie 8 ed nie ma także spokojnie
tak, ale mimo wszystko sami nie wygrywają bitew. Kiedyś przynajmniej można było takim herosem/lordem tanka rozkręcić. A teraz ? no commentKamil.Sz pisze:IMO bohaterowie w Ograch to jedno z niewielu rzeczy w tej armii warta swojej ceny.
ja bym jednak chyba wolał maga z dostępem do basic lorów z podręcznika i mniej wygórowanymi kosztami i statystykami. Choć cieszy mnie to, że jednym butcherem jesteśmy w stanie sporo namieszaćprzy braku ograniczeń w ilości czarów na oddziale i naszych czarach wychodzących na 3+Kamil.Sz pisze:Czy Oprawca jest taki drogi? 200 punktów za 4 lewelowca z T5 i W5 i niezłym uderzeniem to IMO niewiele.
+1 i nawet 8 ed tego nie zmieni bo max 2 na małe pkt możemy wystawić.Kamil.Sz pisze:Mnie gorgery nie przekonują, rzadko mi wychodzą i jest ich za mało żeby powodowały realne zagrożenie dla przeciwnika. Jak by były 2 na slot to by było co innego.
boję się, że GW nie wyda tej jednostki, nad czym bardzo ubolewam, bo sam poczyniłem kilka zakupów bull rhinoxów z forge worlda i uwielbiam te modeleGrodzio pisze:Odejdą do czasu wydania nowego booka, ale i tak model przedni więc warto mieć chociaż 1 w swojej
no i tu, im dłużej o tym myślę, tym większego mam "zonka". Ze screenem jest problem, bo dają tylko covera, a to już nie to samo. Można przerzucać animozję z BSB, ale przy nowym strzelaniu wleczenie się ogrami za screenem, przez który klopy i armaty wszystko widzą to wtopa i tak. Jedyne zastosowanie jakie bezproblemowo dla gnoblarów widzę to faktycznie "łapanie" przeciwnika dużymi (40+) klockami. Ale to nadal wymaga sporego kombinowania.Król Goblinów pisze:tanie- w czym widzicie taką przydatność gnoblarów? tzn jako support pewnie, ale jakoś nie wykminić ich niezbędności.. rozwiniecie?
no i niestety bez BP to my musimy te 6+ cala mieć i minimum 3 modele by impakty były.Grodzio pisze:Normalnie, wpadasz i zadajesz impacty, tu sie nic nie zmienia. Chyba, że w RB coś inaczej jest.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem
— Stanisław Lem
Chlopaki, ale co jak co, ale gnoblary w liczbie 40tu slabe nie sa, tanie jak barszcz, a przytrzymac imho niejedno sa w stanie (tylko trzeba zdac tego stubborna)
No to fakt.. ale i tak bedą mocne na blokowanie maszyn itp. To tylko 150 ptkOni No Maćko pisze:+1 i nawet 8 ed tego nie zmieni bo max 2 na małe pkt możemy wystawić.Kamil.Sz pisze:Mnie gorgery nie przekonują, rzadko mi wychodzą i jest ich za mało żeby powodowały realne zagrożenie dla przeciwnika. Jak by były 2 na slot to by było co innego.
Ja tez pykałem w ostatni weekend Parufke na 2x 1k po każdej ze stron, byłem w parze z Leśniakami. Udało nam się wygrać z Demonami i vampire craps;) a spostrzeżenia są takie:
Gnoblary w dużej liczbie PRZY BLISKIEJ OBECNOŚCI GENERAŁA są naprawde dobre;) ja na 1000 pkt miałem
2 regony po 48 (jak sie uda ich rozciągnąc i rzucą butelkami z 2 szeregów + multiple to plewy jadą).
Podobnie ogry się spisały których miałem 2x 6 fcg, głównym minusem ogrów 8ed jest Inicjatywa (2)
wpadasz w regiment 40 szkieli z włócznią i bijesz równocześnie?..szyt, ale 21 ataków z s4 +stomp robi swoje
mamy stosunkowo wypornych co do ceny herosów którzy dobrze się spisują, gdyby ten pieprzony slaughtermaster mógł byc bez tyranta była by jazda. Maga nie miałem w bitwie,ale ponoć możemy mieć kilka ripek na jednym oddziale więc
kolejny plus. Jak ktos wczesniej napisał szybciej wpadamy w walke, 6+2D6 to sporo a chyba o to nam chodzi.
W kolejnej bitwie wystawie scrapy bo brak instatnkilla z s7 i duzy tempel może nas miło zaskoczyć
Gnoblary w dużej liczbie PRZY BLISKIEJ OBECNOŚCI GENERAŁA są naprawde dobre;) ja na 1000 pkt miałem
2 regony po 48 (jak sie uda ich rozciągnąc i rzucą butelkami z 2 szeregów + multiple to plewy jadą).
Podobnie ogry się spisały których miałem 2x 6 fcg, głównym minusem ogrów 8ed jest Inicjatywa (2)
wpadasz w regiment 40 szkieli z włócznią i bijesz równocześnie?..szyt, ale 21 ataków z s4 +stomp robi swoje
mamy stosunkowo wypornych co do ceny herosów którzy dobrze się spisują, gdyby ten pieprzony slaughtermaster mógł byc bez tyranta była by jazda. Maga nie miałem w bitwie,ale ponoć możemy mieć kilka ripek na jednym oddziale więc
kolejny plus. Jak ktos wczesniej napisał szybciej wpadamy w walke, 6+2D6 to sporo a chyba o to nam chodzi.
W kolejnej bitwie wystawie scrapy bo brak instatnkilla z s7 i duzy tempel może nas miło zaskoczyć
No i przyszedł czas że i ja zagrałem na nową edycję. Niestety dwarfy w tym katapy i cannony są zbyt mocne.. Jeden celny strzał katapą w środek oddziału i trzon armii niemal sie posypał, a co zostało to cannony dobiły. Scrapy postrzelały ale ostatecznie nieściągnąłem żadnego pełnego oddziału. Będzie cięzko ale i kombinacji potrzeba sporo.
- Oni No Maćko
- Chuck Norris
- Posty: 522
- Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz
i szczęścia niestety. Przede wszsytkim szczęścia. Ja nawet nie będę komentował co się stało z ogrami w potyczce z imperium. Jestem oficjalnie załamany.Grodzio pisze:Będzie cięzko ale i kombinacji potrzeba sporo.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem
— Stanisław Lem
Grając z krasnalami i tak miałem lajtowo.. 2cannony katapa i bolec 10 kusz 10 muszkietów i kowadło plus 2 klocki.. combatów było jedynie 5 dzięki 2 gorgerom i gnoblarkom które dostawały kolejno szarże od krasnoludów (biegających po 10") choć i tak atakowały przed nimi. Jedynie co to pecha miałem, bo nie liczą się teraz połówki oddziałów a w 20osobowym oddziale slayerów został tylko champion i 2 herosów.. i oddział ironbreakerów z którego zostało 4 modele w tym heros generał.. Gdy przypomne sobie niektóre bitwy kiedy krasnale potrafiłem je nawet zmasakrowac a tu moje oddziały(3maneterów, 3x6 bulli i 2x2 ledzi) w wiekszości rozstrzelane, bądź uciekły zanim cokolwiek zdąrzyły zrobić.
Na pewno scrapy są obowiązkiem przynajmniej 2 to one w zasadzie scinały najwięcej w tej bitwie.
Kombinacji na generale nawet mówił nie będę bo zginął w 2 turze idąc do wroga, BSB w 1 razem z 2 maneterami, a mag w 3 który też nie zrobił nic
Cała nadzieja na poprawę grywalności w nowym AB.. Strach to mówić ale 7ed bez BP była lepsza..
Na pewno scrapy są obowiązkiem przynajmniej 2 to one w zasadzie scinały najwięcej w tej bitwie.
Kombinacji na generale nawet mówił nie będę bo zginął w 2 turze idąc do wroga, BSB w 1 razem z 2 maneterami, a mag w 3 który też nie zrobił nic
Cała nadzieja na poprawę grywalności w nowym AB.. Strach to mówić ale 7ed bez BP była lepsza..
Ale przecie katapy są słabsze niż były, multiple wound jest tylko pod dziurą w templacie, więc jak dla mnie wolę obecne klopy niż te z poprzedniej edycji.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
- Oni No Maćko
- Chuck Norris
- Posty: 522
- Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz
załamałem się:
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... =11500022a
zwłaszcza kawałek :
Leadbelchers were always pretty scary - each of them is able to kick out up to 10 Strength 4, armour-piecing shots. But now that they can fire in two ranks, they're devastating. Phil's unit of 10 Leadbelchers can unleash up to 100 shots!
Jak już nawet debil tworzący armię ogrów (oby od nowego booka trzymał się z daleka ) nie wie, że sam stworzył ograniczenie 2-5 na tym unicie to ręce opadają...
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... =11500022a
zwłaszcza kawałek :
Leadbelchers were always pretty scary - each of them is able to kick out up to 10 Strength 4, armour-piecing shots. But now that they can fire in two ranks, they're devastating. Phil's unit of 10 Leadbelchers can unleash up to 100 shots!
Jak już nawet debil tworzący armię ogrów (oby od nowego booka trzymał się z daleka ) nie wie, że sam stworzył ograniczenie 2-5 na tym unicie to ręce opadają...
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem
— Stanisław Lem
Heh może chodziło mu o 2 klocki
Wogóle jak czytam fluff (fajny!) w booku to widzę w Ograch groźnego przeciwnika... Niestety charakterystyki mówią co innego... S4 T4. O Tyrancie nie mówię! Charakterystyka Orc Bossa (jedynie +2W) żal!
Wogóle jak czytam fluff (fajny!) w booku to widzę w Ograch groźnego przeciwnika... Niestety charakterystyki mówią co innego... S4 T4. O Tyrancie nie mówię! Charakterystyka Orc Bossa (jedynie +2W) żal!
Kupię:
Bretonnia
Ogre Kingdoms
Wood Elves
Bretonnia
Ogre Kingdoms
Wood Elves
Serio.. no to przeciwknik widąc nieograny z tymi zasadami.debelial pisze:Ale przecie katapy są słabsze niż były, multiple wound jest tylko pod dziurą w templacie, więc jak dla mnie wolę obecne klopy niż te z poprzedniej edycji.