Ogrze taktyki!

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Re: Ogrze taktyki!

Post autor: Murmandamus »

Znajdzcie jeszcze zastosowania dla giganta. ;)
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

ładnie wygląda na półce.

Awatar użytkownika
marcus_cheater
Oszukista
Posty: 838
Lokalizacja: Karak Drazh

Post autor: marcus_cheater »

I ściąga ostrzał.:)
"Chcecie ustrzelić na milę goblina, poproście inżyniera o muszkiet, a zapyta, w które oko chcecie trafić."
Kadrin Redmane

siscov
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 182

Post autor: siscov »

troche drogi jak na mięso armatnie, to już lepiej wystawić 50 gnoblarów :P
podpis był niezgodny z regulaminem

Majestic
Falubaz
Posty: 1264

Post autor: Majestic »

Fajnie rucha monstery. A jak nie grasz na plewnym Death to z regeną ma niezłą odporność na ostrzał :).
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

!Młody!
Mudżahedin
Posty: 347

Post autor: !Młody! »

Chyba że trafi się canon z płonącymi atakami :D A na 1500 to lepiej chyba wystawić ( jeśli bez ograniczeń) 9 Ironów i turbo kloc kawy ;D

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4777
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Gigant daje radę, tak jak pisał Majestic, jeżeli gra się na właściwym lorze ;)
Trzeba na niego uważać jak na jajko, ale jak już wejdzie w combat (ale tylko w coś co ma 3 siły) to całkiem dobrze mieli :)
Wisła Kraków.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

phi, jak się gra na właściwym lorze to pięknie mieli chałasowców bez halabard :) W dodatku jak się gra na właściwym lorze to ładnie wchodzą terrory od jego szarż :)

-Błażej-
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195

Post autor: -Błażej- »

Ktoś próbował grać na samych Ograch z pominięciem Irongutów ??? - zostaje sporo punktów na inne jednostki, tylko nie wiem czy nie będzie brakowało wyższej siły z dwuraków...

Kędzior
Mudżahedin
Posty: 200
Lokalizacja: Wolny Szczelec ze Stolicy

Post autor: Kędzior »

Co prawda nie grałem, ale z wyliczania statystyk wychodzi, że jak walczą z dużymi klocami w stylu chaos warriorów to utkną w combacie i zostaną powoli zmieleni. Siła 6 a siła 4 to olbrzymia różnica.
Warhammer to gra wyobraźni. Grajmy karteczkami.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Nie zostają żadne punkty bo to i tak niezbedne minimum w core : )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

arshenik
Warzywo
Posty: 13

Post autor: arshenik »

Witam, gram w wfb od 3 tygodni więc może źle kombinuję więc proszę zasadnicze (tzn. czy poniższa taktyka mieści się w ramach zasad :P) podejście do tematu - wszelkie inne uwagi również mile widziane.

Z moich dotychczasowych gier wynika, że najlepszą siłą miażdżącą jest duży klocek irongutów - przemieli prawie wszystko (zapewne morunfangi też w odpowiednim ułożeniu), jednak jak to mój kolega powiedział "bez stubborna lepiej nie wychodzić z domu - dlatego zawsze obowiązkowy bruiser z crawn of command. Jednak klocek zwykle wpada na główny klocek przeciwnika i mieli go powoli, a po bokach dzieją się całkiem odwrotne rzeczy przeciwnik mieli nasze flanki i tyły w 3-4 turze zostaje sam klocek irongutów którymi nie wiadomo gdzie się obrócić i jest po walce (moja bardzo skromne doświadczenia). Oglądałem filmik http://www.youtube.com/watch?v=mEo1RC9NQhY na którym gości wykorzystywał tyrant i jednego meneatera do blokowania całego klocka przeciwnika - meneater daje stubborn z tyłu a Tyrant ma potężnego save'a z przedmiotów i niezłe bicie - albo robi chalange i rozgrywa je kilka tur/zabija przeciwnika i wyzywa następnego, albo dostaje hity do wąskiej grupy przeciwnika. Może tak stać nawet do 6 tury o ile nie zje mu ktoś meneatera od boku. Meneaterów trzeba wystawiać 3+ więc taktyka nie aktualna chyba, ale gdyby włożyć crwon of command do tyranta/bruisera i dopakować magicznymi save'ami - mamy blok który nie puści i będzie powoli tłukł klocek wroga, a wieloszeregowy oddział irongutów nie powinien wymagać stubborna z pozostałymi jednostkami i po boku robić zniszczenie. Moje prorpozycje złożenia dwie: dużo punktowa na Tyranta i wersja ekonomiczna na bruiesera.
Mv WS BS St To Wo In At Ld Sv WSv Cp Dp US Cost

* Tyrant 1 6 6 4 5 5/6 5 4 5/6 9 2+ MI 320.0
Usage Conflict; Fear, Ogre Charge.; Iron Fist; Works as shield including Parry. Works the same mounted.; Heavy Armour
Crown of Command Bearer is Stubborn. [35.0]
Mawseeker +1 Toughness and suffers from Stupidity [40.0]
Enchanted Shield Shield, 5+ Sv [5.0]
Sword of Battle +1At [20.0]
* Bruiser 1 6 5 3 5 5 4 3 4 8 2+ MI 163.0
Usage Conflict; Fear, Ogre Charge; Iron Fist; Works as shield including Parry. Works the same mounted.; Heavy Armour
Crown of Command Bearer is Stubborn. [35.0]
Enchanted Shield Shield, 5+ Sv [5.0]
Seeds of Rebirth Bearer gains 6+ regeneration [10.0]


Mają dzięki ironfistowi, heavy armor i magicznej tarczy save na 2+. Tyrant dzięki Mawseeker ma Toughness 6 (czyli przy sile 4 rani na 6!), a do tego mamy jeszcze para save z ironfista (można użyć ironfist i enchanted shield?). Dzięki stupidity dostajemy immune to psychology (zawsze cuś) a test liderki zdamy raczej, a nawet jak nie - ustawiamy go i tak naprzeciwko klocka nieprzyjaciela więc i tak pójdzie w jego stronę, tyle że nie tak szybko jakby mógł. Dodatkowe ataki żeby bardziej bolał i przeciwnika wkuriwał :P
Bruiser słaby ale o połowę tańszy, ale również powinien ustać -ma za to regenerację na 6+. Pytanie, czy da radę w chalange'u. Co myślicie o takiej taktyce?

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1003
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Problem takiego rozwiązania jest to, że kosztuje około 600 pts czyli niejednokrotnie więcej niż ma blokować. Poza tym nie masz wielu woundów i przy ostrzale szybko tracisz bądź z góry nie masz look out sira przez co jeden strzał z katapulty/cannona czegokolwiek jest w stanie zabić tyranta zanim ten dojdzie do kombatu.

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

IMO jeżeli Twój klocek ironów mieli przeciwnika powoli, a nie są to choseni z wardem na 3+, to coś tu jest nie tak.
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 866
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

arshenik pisze:Mają dzięki ironfistowi, heavy armor i magicznej tarczy save na 2+.
Mogą mieć tylko jedną tarczę.
Obrazek

arshenik
Warzywo
Posty: 13

Post autor: arshenik »

Necromanter pisze:Problem takiego rozwiązania jest to, że kosztuje około 600 pts czyli niejednokrotnie więcej niż ma blokować. Poza tym nie masz wielu woundów i przy ostrzale szybko tracisz bądź z góry nie masz look out sira przez co jeden strzał z katapulty/cannona czegokolwiek jest w stanie zabić tyranta zanim ten dojdzie do kombatu.
dlaczego 600 pts?

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

arshenik pisze:
Necromanter pisze:Problem takiego rozwiązania jest to, że kosztuje około 600 pts czyli niejednokrotnie więcej niż ma blokować. Poza tym nie masz wielu woundów i przy ostrzale szybko tracisz bądź z góry nie masz look out sira przez co jeden strzał z katapulty/cannona czegokolwiek jest w stanie zabić tyranta zanim ten dojdzie do kombatu.
dlaczego 600 pts?
Tyrant + 3 maneaterów to ok 500 punktów (zależnie od złożenia) + 100 za zabicie generała, 600 punktów.
Parry save nie działa z magiczną tarczą.

arshenik
Warzywo
Posty: 13

Post autor: arshenik »

Waldi pisze:
arshenik pisze:
Necromanter pisze:Problem takiego rozwiązania jest to, że kosztuje około 600 pts czyli niejednokrotnie więcej niż ma blokować. Poza tym nie masz wielu woundów i przy ostrzale szybko tracisz bądź z góry nie masz look out sira przez co jeden strzał z katapulty/cannona czegokolwiek jest w stanie zabić tyranta zanim ten dojdzie do kombatu.
dlaczego 600 pts?
Tyrant + 3 maneaterów to ok 500 punktów (zależnie od złożenia) + 100 za zabicie generała, 600 punktów.
Parry save nie działa z magiczną tarczą.
Nie,nie! chodzi o solo tyranta (dlatego ma crawn of command) -wystawienie z meneaterami nie ma sensu (jeżeli widziałeś wklejony przeze mnie filmik to zobaczysz,że pomysł się z rodził z taktyki z jednym men eaterem schowanym za tyranta-nie wiem iedy tak było można).

Tak więc mamy jedną postać za 164/300 pkt. I oczywiście nie będzie ona generałem!

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

1 maneatera można było wystawić w bodajże poprzedniej edycji (6 i 7).
Tyrant musi być generałem (najwyższa liderka).

Solo tyrant jest fajny z crown of command + fencer blades + gittering scales. Większość rzeczy będzie go trafiało na 6tkach.
Ew. pomyśl nad latającym dywanem.

arshenik
Warzywo
Posty: 13

Post autor: arshenik »

Co mi da latający do dywan-to, że wbiję się nim w tył oddziału tylko?

ODPOWIEDZ