Renowacja armii ogrów

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szary
Chuck Norris
Posty: 477
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Renowacja armii ogrów

Post autor: Szary »

Mając okazję zdecydowałem się na zakup używanej armii ogrów. Stąd zrodził się pomysł na projekt "Renovation of an Ogre army", który postanowiłem publikować na swojej stronie Figartesa:
http://figartes.com/index.php/2011/09/c ... ogre-army/

Ale aby przystąpić do konkretnych prac, chciałbym wcześniej ustalić jakiś szablon rozpiski. Podręcznik dopiero przeglądałem, mam nowe pliki do AB z armylistem, ale jeszcze nie mam pomysłu na armię. Głównym założeniem jest aby stworzyć rozpiskę opartą o modele które mam, bez konieczności dokupowywania nowych modeli (póki co). Ma mnie to zmotywować do pomalowania wszystkiego, aby uniknąć kolejnej "szarej" armii ;)

Limit punktowy do ustalenia, najlepiej coś blisko turniejowego. A do dyspozycji mam:
  • 1x tyrant
    1x bruiser
    1x hunter
    1x butcher
    2x gorger
    3x Yhetti
    4x leadbelchers
    45x gnoblars
    6x gnoblar trappers
    2x sabertusks
    3x maneater
    1x gigant
    20x ogrów - do złożenia zarówno jako bulle lub irongutsi (+/- jakieś 4 modele, które chyba jeszcze odbiorę)
I tutaj moja prośba do tutejszych tyranów - czy ktoś mógłby zaproponować sensowną rozpiskę opartą o te modele, tak bym mógł potestować i zbudować na tym modele w armii?

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Witam witam.
Polecam poczytać dział rozpisek, jednak zważywszy na twoje figurki będę proponował armię na 1600 punktów.
Tzn. naturalnie pod względem ilości figurek spokojnie byś sie wystawił pewnie i na 3000, ale z racji braku tych monstrów/ironblasterów, lepiej dla ciebie grać na mniejsze punkty, gdzie ogrom idzie przeważnie lepiej (czasem smok się nie zmieści, jakieś inne gięte kombo, ci lepsi lordowie są łatwiejsi do ubicia bo ekonomiczniejsi albo w ogóle ich nie ma).
Przejdźmy do meritum:
1. Oprawca, koszt ok. 390 punktów więc mieści się optymalnie,
2. BSB, koszt ok 200 punktów,
3.8ironków z FCG+lookout+dragon banner - zapewni dużą siłę przebicia, koszt ok 429
4. 3ludojadów snipe poison, może z eternal/+1LD = 243
5. 2psy= 42
6. 3Leadów + muzol 139
7. 3yeti = 132
Zostaje ci jeszcze 25 punktów na 10 gnoblarków robiących za warzywa roku :)

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

kij się Bogins znasz Gnoblary wciągają wszystkie uberklocki nosem :D

Ja bym sugerował wymianę 3x yeti na 2x gorger
Tyrana też bym śmignął, bo mi się na razie lepiej gra tyranem niż oprawcą
no i leadów też bym wziął pod uwagę- jest to grywalna jednostka na każde punkty, bo stosunkowo tania jak na zadymę którą robi :wink:

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

kubencjusz pisze:kij się Bogins znasz Gnoblary wciągają wszystkie uberklocki nosem :D

Ja bym sugerował wymianę 3x yeti na 2x gorger
Tyrana też bym śmignął, bo mi się na razie lepiej gra tyranem niż oprawcą
no i leadów też bym wziął pod uwagę- jest to grywalna jednostka na każde punkty, bo stosunkowo tania jak na zadymę którą robi :wink:
KIJ Boginsior się zna ale gnoblarów do armii nie wziąłeś :D
A no i leadzi do omiatania fastów itp. Używaj ich jako wsparcia a nie podstawy strzeleckiej. Średnio strzelasz ok 10 pocisków, trafiasz może z 4, ranisz 2...save...ołowiomiotacze są lepsi niż byli, ale jednak nadal nie mogą stać się podstawą armii.
Dżordże... sam nad nimi myślę, ale imo już lepiej wtedy ludojadów ze scoutem :D

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

BOGINS pisze:
kubencjusz pisze:kij się Bogins znasz Gnoblary wciągają wszystkie uberklocki nosem :D

Ja bym sugerował wymianę 3x yeti na 2x gorger
Tyrana też bym śmignął, bo mi się na razie lepiej gra tyranem niż oprawcą
no i leadów też bym wziął pod uwagę- jest to grywalna jednostka na każde punkty, bo stosunkowo tania jak na zadymę którą robi :wink:
KIJ Boginsior się zna ale gnoblarów do armii nie wziąłeś :D

Primo bo gram klimatycznie, secundo gram na rune maw, a po co dawać przeciwnikowi kolejny target :)

Ludojady ze scoutem + 3 sztuki dżordżów to może być niezłe combo :)

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

kminię z ludojadami +2 dżordżów (tyle figurek :P) na silesiana

Awatar użytkownika
Szary
Chuck Norris
Posty: 477
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Szary »

Widzę, że koledzy idą w dalsze rozkminy ;) Fajnie, ale mimo wszystko i tak potrzebuję ogarnąć trochę rozpiskę. Bardziej myślałem o określeniu dokładnego armylistu z magic itemami, tak by był jakiś cel do którego mogę dążyć w malowaniu.
Na razie widzę, że zwykłe bulle nie znajdują zastosowania.
"Oprawca" = macie na myśli butchera czy slaughtermastera? Jakoś nie miałem styczności z polskimi nazwami w tym armybooku.
A, i te 1600 pkt to jednak górna granica jak rozumiem, jeśli nie chce kupować jeszcze tych nowych zabawek?

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Nie, to jest granica opłacalności składania przez ciebie rozpiski na tych figurkach które masz.
Tak z boku patrząc, jakbym miał kupować od nowa armię to trzeba dwa razy przemyśleć sprawę bo:
1. Albo kminisz w kierunku strzelania - musisz wtedy kupić iroblastery,katapcie, ludojadów mieć ze sniperem,, ołowiomiotcze costam costam,
2. tudzież idziesz w czysty kombat i bierzesz grube stwory.

Nawet na 1600 punktów, da radę trochę pogiąć armię i kombinować by była jak najsilniejsza.
ja przedstawiłem wizję swoją w oparciu o posiadane przez ciebie figurki
Tak mowa o magu lordzie, który buczer kosztuje prawie 390 :P?

Majestic
Falubaz
Posty: 1264

Post autor: Majestic »

Z tym że czysty combat czy strzelanie to na większe punkty tak sobie. W walce wręcz nie rozkręcisz steamtanka, nie uciszysz szybko heleny czy innego niemiłego draństwa. Hellblaster zawsze się przyda, tak samo jak porządny kloc Ironów ;).
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Szary
Chuck Norris
Posty: 477
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Szary »

Z modelarskiego punktu widzenia wygląda na to, że trzeba tak z 8 ironów mieć, a resztę mogę złożyć na bulle. Oczywiście z pełnymi commandami. Za to widzę, że połowę modeli mogę sobie odpuścić na razie, bo i tak po nie nie sięgnę. Widzę, że opcja giganta nikogo nie urzeka, tak samo jak hunter bez stonehornea.
Zatem w wolnej chwili poskładam jakiś roster i dorzucę do działu rozpisek, a po weekendzie zacznę składanie modeli do tej armii 1600 pkt.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Ironów lepiej mieć więcej. Zawsze to będzie przygotowanie do drugiego regimentu na grubsze punkty.
Hunter...moje marzenie do wystawiania :). 3 możesz spróbować mieć :), będzie ich ciężko złapać gdyż mają 12 cali marszu i 9LD. Każdemu zabezpieczenie, do tego armaty, ludojady i walimy z harpuna. Ale co do yeti/ludojadów... yeti są w miarę tanie i dadzą sobie radę w kombacie, jest pytanie czy są lepsze niż ludojady z add, ze striderem i np. stubbornem?
Ołowiomiotacze imo nie bardzo. 130 punktów ... zawsze na cos braknie.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Ja gram czasem na gigancie, ale powszechnie wiadome jest, że nie jest to topowy monster :)

Awatar użytkownika
Szary
Chuck Norris
Posty: 477
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Szary »

Wrzuciłem swoją pierwszą rozpiskę na szybko:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 35#p811135

Czy trzymać się tego Waszym zdaniem, czy jednak zrobić jeszcze jakieś drobne zmiany?
(Teraz dopiero zauważyłem, że nie ma już w armybooku Gnoblarskich traperów ;( )

ODPOWIEDZ