Freestylowe gadki

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lahire12
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Pisz

Re: Pare noobowskich pytań v2

Post autor: lahire12 »

Z DE ogry mają jakieś szansę ?
Czy to żer, czy to wróg.
Żelazobrzuchy dadzą radę.
Najpierw pobijemy,
A potem to zjemy.

Awatar użytkownika
Silvestro
Falubaz
Posty: 1023
Lokalizacja: Rawicz/ Twierdza Wrocław

Post autor: Silvestro »

Mają pod górkę, ale dają rade.
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.

Awatar użytkownika
lahire12
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Pisz

Post autor: lahire12 »

Gracie na specjalnych bohaterach na euro?
Czy to żer, czy to wróg.
Żelazobrzuchy dadzą radę.
Najpierw pobijemy,
A potem to zjemy.

Awatar użytkownika
Silvestro
Falubaz
Posty: 1023
Lokalizacja: Rawicz/ Twierdza Wrocław

Post autor: Silvestro »

Moim zdaniem są niegrywalni.
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Ja zagrałem kiedyś na skragu i 6 gorgerach ale nic innego w tej rozpie nie było więc bez sensu wyszło. A reszta imiennych jest po prostu za droga jak na swoje możliwości.
Obrazek

Awatar użytkownika
lahire12
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Pisz

Post autor: lahire12 »

Ja zagrałem na skargu i go gobosy zabiły więc zrezygnowałem z niego:D
Czy to żer, czy to wróg.
Żelazobrzuchy dadzą radę.
Najpierw pobijemy,
A potem to zjemy.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

lahire12 pisze:Ja zagrałem na skargu i go gobosy zabiły więc zrezygnowałem z niego:D
Zabiły go te same gobosy które trafiają go na 5+ i ranią na 6+? Tych gobosów musiało być bardzo dużo, lub Skragg musiał być sam, nie wspominając, że bardzo łatwo u niego o regenerację ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Kolega chyba na inne zasady niz my gra lub zawsze ma wyjatkowe szczescie lub mega pecha w rzutach. Same skrajne sytuacje przedstawia.


Z gobosami to on powinien sie dopiero rozkrecac i tylko ladowac moc kotla. Mi skrag trzymal od boku 8 cryptow a od przodu wraz z ironami nabijal cr na zombie albo szkieletach.
Obrazek

Grawitacja
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Grawitacja »

Powiedzcie mi, drodzy Tyranci - jak grać przecziwko combatowemu DE?
Gram najczęściej przeciwko hordzie witchek z kotłem, hordzie gwardii dopakowanej bohaterami(w ambushu) i do tego dochodzi 2x2 Meduz (mówię o Furionhammerze).
Wystrzelać nie mogę, bo ogry robią to kiepsko.
Wymagować nie mogę, bo magic res(zresztą ogry liczbą pocisków nie grzeszą).
W combacie nie wygram, bo wszystko bije przede mną. Wytrzymam pierwszą turę, wtedy gdy postacie blokują dostęp do ogrów, później rzeź.

Przegrałem combat z witchkami, szarżując od przodu gutstarem, a od boku 4 mournami. Rzuty były mniej-więcej wyrównane.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Odginasz kotem, witchki muszą robić overrun, wtedy gut star na bok.
Ewentualnie możesz próbować wystrzelac leadami, dwa klocki po 10 sztuk zapelniaja core i kosztują tylko po 440pkt.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Prawda jest następująca: Irongutsi biją się stosunkowo mocno przeciętnie. Bez boosta z magii czy mocno rozwiniętego frontu wręcz czasami słabo.

Na ten moment jedyne co mi przychodzi do głowy, to spory oddział mournów ( save 2+), wspomnieni wyżej leadzi, eteryczny hunter i równowartość tych witchek w bullach. Przy ich aktualnej cenie 23 pkt wystawisz ich ok. 20 za porównywalną kwotę :)

Grawitacja
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Grawitacja »

Sytuacja z Universal Battle; Stanąłem dziś przeciwko koledze, który grał na bardzo podobnej rozpie(jedyną różnicą była ilość meduz).
Miałem 18 bulli(tyle maksymalnie zmiescisz, jeżeli chcesz mieć fcg, piąchy i look out gnoblar), 4 mournfangów, tyranta masakratora, bsb ze sztandarem przerzutów gał i slaughtermastera z ws10 i -1 to hit i małym oddziałem maneaterów ze sztandarem tańca.
Efekt - udało się zabić witchki w 3 turach walki, szarżując hordą od przodu i 3 mournfangami od boku. Niestety nie starczyło już sił na zabicie gwardii.
To jest chore, żeby w celu zabicia jednego oddziału(który wg mnie jest slabszy od gwardii) o niezbyt wielkiej wartości, musieć używać całej armii, a i to może być za mało.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Kluczowe są buffy/debuffy. Jak masz regenę 4+ z maw albo 3+ z death to sytuacja zmienia się diametralnie.
Do tego -1/-1t z deatha albo +1t z maw. Nagle witche maja problem coś zabić a same tracą wiadro modeli od stompów itd. Tyrant S7 i A8 bez problemu wciąga kocioł.

Zagrałem statnio 8 maneaters poison snpier po 1 pistolecie, 4lvl maw z gruts sickle i voice of maw, tyrant A8 S7, bsb rune maw, 17 ogrów, 3x3 ogry, 2 stonehorny na demony mono tzeench.
Gruts sickle to must have, przeciwnik miał dodatkową kostkę do każdego dispella a i tak udawało się przepchnąć jeden czar na turę, bez tej dodatkowej kostki na luzie wchodzą dwa czary a to już dużo.
Maneaterzy z 1 pistoletem to już nie to samo, wywalę ich i wrzucam 3+4 mourny, większy napór.
Stonehorn idealny support, aż się zastanawiam czy nie wystawić trzeciego. Za 190pkt z harpunem mamy mobilną balistę która mocno uderza w szarży.
Trójki ogrów bardzo tanie i A12 mega, ale z niską inicjatywą także żadne op.
Do tyranta nic nie podejdzie, chociaż boli niska inicjatywa, jak już z czymś walczy to uderza ostatni :/
Na 4lvl wziąłem jeszcze glittering scales i ots, aby go dostawiać do tyranta. Spisuje się dobrze, do tego leczy z magii.
Tylko ta magia boli, małe zasięgi a stół szeroki, oprócz paszczy i 2d6 s2 nie było co rzucać, chyba jednak wezmę death bo z +6 do casta castingi nie są takie wysokie a pozwala to jakoś złapać latające cholerstwa.

dagnus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131

Post autor: dagnus »

ma ktoś możne jakaś wersje do wydruku kart ogrzej magii lub jakieś sensowne kserówki?

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5678

Post autor: Afro »

Jest taki pdf 'warhammer magic reference', wygogluj sobie, tam masz wszystkie lory na jednej kartce a4. Chyba, że chodzi Ci o coś formatu normalnych kart magii, to ja się nie spotkałem z oryginalnymi skanami, ale pamiętam, że kiedyś na ogrestronghold ktoś przerabiał karty do magica na ogrowe, całkiem ładnie to wyglądało.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

dagnus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131

Post autor: dagnus »

Pamiętasz może w jakim dziale to może być? Bo ciągle wertuje, ale na razie bez rezultatu :)

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5678

Post autor: Afro »

niestety nie, dawno tam już nie zaglądałem, spróbuj w wyszukiwarce coś w stylu ogre magic cards ;D
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
lahire12
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Pisz

Post autor: lahire12 »

Siemka jak się spisaly ogry na dmp w Łomiankach?
Czy to żer, czy to wróg.
Żelazobrzuchy dadzą radę.
Najpierw pobijemy,
A potem to zjemy.

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

imo bardzo dobrze 76 pkt vs topowe teamy, żadnej przegranej, a to często ja byłem wystawką;p rozpę znacie jest w tematach - zmieniłbym tylko domenę na dostep do metal/heaven, chociaż +3 do casta też się przydało z 5 razy. Bardziej jestem ciekaw jak Wam poszło moją rozpą z ETC, bo pewne problemy to ona ma :D
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Great Khan: Headhunter; General; Heavy Armour, Khagadai's MaulYeti Furs,Aurochs Charm,Talisman of Greater Shielding 305.0 Pts

Khan: Rottenjaw; Heavy Armour, Battle Standard, Scrapling Lookout, Fleshrender 170.0 Pts

Shaman: Magic Level 2, Path of Wilderness, Tome of Arcane Lore 145.0 Pts

Shaman , Magic Level 2, Path of Fire, Dispel Scroll 165.0 Pts

12 Tribesmen: Iron Fist, Heavy Armour, Scrapling Lookout, FCG, Banner of Discipline 481.0 Pts

1 Kin-Eater 90.0 Pts

2 Yetis 80.0 Pts

7 Mercenary Veterans: Poisoned Attacks, +1 Ballistic Skill, Brace of Ogre Pistols, Heavy Armour, Scrapling Lookout, FCG, Dragonskin Banner 520.0 Pts

1 Thunder Cannon 150.0 Pts

1 Rock Aurochs 240.0 Pts

2x3 Tribesmen: Paired Weapons; Light Armour 2x 75.0 Pts

Total Army Cost: 2496.0
Ja grałem takim czymś, można by powiedzieć że wariacja cudzych rozpisek, z racji braku ogrania.

Wnioski są następujące:
Działko w sumie raz czy dwa coś sensownego strzeliło, niestety jego celność jest niska. Jako bojowy rydwan taniej wychodzi katapulta.
Ciągutka buli jest IMO overkilem na tyle modeli. spokojnie można by zbić ich do 9
Brakuje mi scoring unitów. myślałem o 2jkach mournów
Zamienie miejscami dispellscrolla i dodatkowy czar + beast spada do 1 lvl. Są tylko 2 grywalne tam czary, 0 i klątwa więc nie ma sensu marnować pkt
jednemu z magów dać mr i wrzucać ich do maneaterów. Za szybko lecą z śmiesznych pestek.
Bardzo spisał mi się stonehorn, yeti i gorger. 100% satysfakcji polecam. Jak widziałem niektórych grających na 3 gorgerach to na początku się dziwnie patrzyłem potem zrozumiałem :)

Co do samych bitew to bardzo stabilna armia. Najgorzej mi poszło breakthrough(tak się to pisze? :P ) z bretą remis w punktach scenariusz w plecy. Całkiem mocna ta armia wydaje się być na kransnoludy, tk, vampierze( sporo zależy od rozpy), orki, elfy, za wyjątkiem leśnych. Duży dyskomfort gry miałem z bretą i skavenami, gdzie ilość mulitwoundów jest duża, szczególnie w tych drugich.
Wynik 56 chyba, aczkolwiek za spory sukces uznaje 9:11 z guldurem(DW) i 10:10 z stanem(CHD), czyli graczami z duuuużo większym ograniem :P

ODPOWIEDZ