Pare noobowskich pytań v2

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Re: Pare noobowskich pytań v2

Post autor: Huss »

Ok, tyle to przeczytałem. Rozumiem że w "praniu" w każdej sytuacji wypadają lepiej niż yeti.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Ja wole Yeti ponieważ
są szybsze i mobilniejsze,
wypłacają więcej ataków z lepszą inicjatywą,
łatwiej wykorzystać je jako wsparcie ( zasada -1In dla przeciwnika + Yeti Fur na postaci, dzięki czemu moje Corowe Ogry są w stanie bić z inicjatywą 4 albo Maneaterzy z 5 )

Dużo zależy od armii przeciw której grasz i czego wymagasz od tego modelu bo jeśli miałby głównie biegać samotnie to Kin Eater pewniejsza opcją jest.
Obrazek

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Czy magowie ogrowi mogą brać magic armour? Iron Fist to paired Weapon a czasami widzę np. Lucky Shield na grubasku.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Znaczy ktoś chyba wałą sprzedaje.

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

Też się zastanawiałem nad tym armorem. Na pewno mogą brać armor, który w typie ma wpisane "none" (np. yeti furs, mamoth hide cloack), hełmy pewnie też.

Co do pancerza:
A Magical Armour cannot be taken by Wizards, unless the Wizard has a mundane armour other than Innate Defence, Mount’s Protection and Barding or the option to buy it (ignore armour from mounts or other riders/crew members mounted on the same mount as the wizard). (str. 104 The Rules)

Obaj ogrzy magowie mogą kupować przedmioty magiczne, to chyba też powinni móc kupić pancerze. Wszystko zależy od tego, czy "option to buy it" dotyczy Magical Armour" czy do "mundane armour other than Innate Defence, Mount’s Protection and Barding."

Iron fist i lucky shield można chyba mieć, ale nie można ich jednocześnie użyć dla armora (to jakby używać jednocześnie tarczy i paired weapon wymagających obu rąk).

Tak mi się wydaje:)
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Opcja zakupu magicznego pancerza jest dostępna tylko gdy można kupić niemagiczny pamcerz.
Pamiętam ze gw tlumaczylo w faq że ogrzy magowie mają pancerze przez ich przeoczenie (dali iron fista gdy dział jeszcze jak tarcza) i nie było to ich celem i żeby grać bez.

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Jestem całkiem pewien, że oba zapisy podkreślone powyżej dotyczą jeden drugiego. Według mojego rozumowania, Mag Chaosu ubrany w Plate Armour może wykupić Magic Armour, ogrowy Szaman nie ma zbroi ani też możliwości wykupu normalnego pancerza w jakże rozbudowanych opcjach ekwipunku, ergo nie może wykupić za swoje punkty Magicznych Pancerzy, niezależnie od tego, jaki mają typ, czy jest to hełm z typem None (6+) czy magiczny Heavy Armour. Jeśli przedmiot należy do tej sekcji to imho nie może być wybrany przez Maga.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Bochen
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40

Post autor: Bochen »

Hejka,

po analizie nowego armybooka do ogrów pojęcia nie mam czy lord i hero mogą wziąć Rock Aurocha/Tuskera. Nic na ten temat nie jest napisane, a więc wychodzi, że nie mogą. W przypadku Huntera jest bowiem wyraźnie napisane, że może mieć mounta. Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić tę kwestię?

Druga sprawa to jak w jaki sposób strzela cannon? Mam na myśli tradycyjne strzelanie, nie kartaczem. Jeśli dobrze rozumiem, to najpierw rzucamy na trafienie i trafia zazwyczaj na 4+ (BS obsługi to 3). Jeżeli trafimy, to trafienie z siłą 10 i D3 wounds. Jeśli na trafienie rzucimy 1, to misfire.

Sposób strzelania katapultą też jest odleciany: w przypadku 1 - misfire, w przypadku 4+ trafienie obszarowe z siłą 3 i lethalem, a w przypadku wyrzucenia na trafienie 2 i 3 trafienie z siłą 2 (połowa siły 3 rounding up), bez lethala.

Jeśli są jakieś błędy w moim rozumowaniu, to bardzo proszę o ich wytknięcie.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Tylko hunter ma taką opcję więc tylko hunter może.
Cannon jest ładnie opisany w podręczniku głównym.
Katapulta trafia na 4, na 1 misfire. Jak trafisz za pierwszym razem masz area effect 6 (czyli trafiasz 6 szeregów po 6 modeli) i siłę 3 z lethal strike. Jak rzucisz 2,3 to możesz spróbować rzucić jeszcze raz na te 4. Jeśli trafiasz za drugim razem masz area effect 5 i siłę 2 bez LS.

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Czy waszym zdaniem obecnie - po update 1.2 - opłaca się brać dwóch Shamanow- z czego jednego jako generała, master wizard 3 czary?
Po zmianach punktowych i wykreśleniu części przedmiotów nie wszystko co by się chciało mieści się w ekwipunku. Pojawiło mi się sporo dylematów dylematów:/
Z czego wynika niemożność łączenia regeny się np.Talisman - Rebirth z Dragonskale helm - ogólnie z 2+ na ogień? O ile w ogóle jest to niedopuszczalne.

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

Nie możesz dla tego samego wounda korzystać jednocześnie z warda i regeneracji, jak masz oba to musisz wybrać z czego korzystasz - to wynika z opisu zasad specjalnych. Dodatkowo regeneracja nie chroni od ognia (Flaming Attacks), więc nie ma problemu łączenia tego save z wardem 2+ na ogień z fireborn. Oczywiście możesz mieć oba przedmioty.
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

No właśnie o to mi chodziło-przedmioty mogę mieć,natomiast odrębną kwestią jest wybór środka ochrony dla konkretnej rany:) moja wątpliwość wynikla z "uproszczonego" i "ogólnego" zdania innego gracza;)

A jak shamani obecnie? Wracam do pierwszego pytania.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Właściwie to jest tak, że na modelu który ma fireborn, nie działa regeneracja nawet przeciwko atakom bez zasady flaming. Po prostu fireborn ja wyłącza - opis zasad specjalnych w Rb.
Po prostu ograniczyli ilość pewnych ochron dla herosów. Teraz nawet dusk stone nie jest pewnym wyborem dla modeli z 1+ lub 2+ save.

Bochen.
Lord nigdy nie miał opcji mounta. Strzelając z dział i katapulty weź pod uwagę takie modyfikatory jak za Hard Target, daleki zasięg lub strzał po ruchu.


A co do szamanow, dla mnie problemem jest to że nie zmieszczę 2 szamanow, lorda klepacza i bsb. Osobiście uważam, że zmiany w magach są dla nas na plus ponieważ duży czarodziej wychodzi taniej i nadal spokojnie siedzi w drugim szeregu. Może stać w środku oddziału bo misscast nie jest już plackiem. Channel na 5+ jest o wiele lepszy niż na 6+ a mi w wielu wypadkach ustawia to grę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

No właśnie do tego zmierzam - nie idzie ich zmieścić wszystkich. Zastanawiam się czy jednego "dużego" Shamana Traumaturgy nie uczynić generałem - z przedmiotem +1 Ld - do tego "mały" shaman Pyromancy i BSB.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Channel na 5+ zamiast na 6+ to statystycznie jedna kostka więcej przez całą bitwę, jak to ustawia grę to ja nie wiem xD

Bochen
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40

Post autor: Bochen »

Stan i Odoamar - dziękuję za wyjaśnienia :-)

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Stan pisze:Channel na 5+ zamiast na 6+ to statystycznie jedna kostka więcej przez całą bitwę, jak to ustawia grę to ja nie wiem xD
W statystyce tak, lecz jeszcze są chanel dispela.
Z ostatnich moich gier gdy rzuciłem dublet na kostkach na wiatry udawało się rzucić tego chanela. Wiem ,że to fart ale jakoś do tego się przekonałem. Chanel na 5+ to 100% czestszy niż na 6+ :)


Co do Traumaturgi to grałem ostatnio z dużym magiem w trybsonach. Zaryzykowalem by przepchnac hexa z 5 kostek przeciw 4 w ważnym combacie. Nic nie obniżyłem a straciłem 9woundow. Lore jest spoko ale mogą losowy.
Obrazek

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Odoamar pisze:Co do Traumaturgi to grałem ostatnio z dużym magiem w trybsonach. Zaryzykowalem by przepchnac hexa z 5 kostek przeciw 4 w ważnym combacie. Nic nie obniżyłem a straciłem 9woundow. Lore jest spoko ale mogą losowy.
To jest bardzo losowy lore, poczynając od castingu, poprzez zwiększona szansę na miscast, aż do efektów czarów. Nie wiem czy na turniejowe granie nie jest zbyt losowy.

Ma ktoś doświadczenia z używaniem Piromancji?
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

A Shamanism?
Taumaturgia losowa ale zarazem wydaje się najbardziej uniwersalna IM O.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Taumatologia jest rewelacyjna szczególnie snajperka gdzie rzucamy d6. Mało kto to wpuści a łatwo wklepać rany na opancerzonych herosach.

ODPOWIEDZ