Ogry w 9 edycji

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Re: Ogry w 9 edycji

Post autor: sorinmarkov »

Fajnie wygląda GK z fistem, tym enchantem dającym plus do armora i siły a do tego jakiś Ward. Mamy gościa 2+/ward, Parry, 6 str6 atakami z bazy. Ale kminić można różnie, khagadai's maul jak zostanie GW to gościu może mieć str8 multi d3 z tym enchantem, tak?

A czy zmieszczę? Teraz wchodzą dwa byki i dwa gigsony przy 35% na grubasów, to zostanie jeszcze na lance, co przy of4 w nowych zasadach będzie spoko opcją :) Chyba, że mel gigson poszybuje w górę albo krówka się zmieni kosztowo bardzo mocno.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2017, o 10:44 przez sorinmarkov, łącznie zmieniany 1 raz.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

Ja jestem platonicznym wyznawcą GK z wielką "d3" pałą, mammoth hide cloackiem i divine icon (+regena z big name). Platonicznym, bo ten set przedmiotów w 1.3 to 210 punktów... Do takiego pana, to mało kto chciałby startować..
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

No jest dużo opcji:) tylko ten Ogre belt jest enchantmentem Light Armour o ile dobrze pamiętam.

Właśnie o taki GK myslalem;) do tego MaŁy Khan Bsb z nowym imieniem Cult Leader.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

A mi się bardzo nie podoba nerf na mournach, głównie z tego względu, że mourny z GW będą lepszą wersją mournów z ironfistami a nie ich alternatywą.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Zgadzam sie z Tobą:) widziałem na forum 9 th Age ze starałes im sie to wykazać. No albo dworak i 3+ Armour Save albo Iron Fist dodatkowy atak i 2+ Armour Save.

Natomiast uważam że najbardziej oberwalo się Rock Auchros 'owi:/ brzydko mówiąc to go wykastrowali.
Może nowi giganci - w zależności od ceny - z GW jakoś to zrekompensuja, choć oni też stracili Stubborn:/

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1509
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Niestety usunięcie parry z mostous cavalry (lul) spowodowało że gw będzie teraz lepszą opcją niż dodatkowy atak z s4. Chyba że ironfist będzie podbijał sejva lepiej.

Serio wykastrowali rock aurocha? Patologiczny model który robi rozpierdol w szarży i miał być czysto ofensywnym potworem stubborn nie pasuje. Usunięcie stubborna pchnie go bardziej w kierunku ofensywnego modelu, jego rola jest bardziej klarowna. To model do bicia, nie trzymania przeciwnika. Teraz trzeba będzie myśleć przy graniu aurochami niż tylko wrzucenie hellfista do rozpiski i jazda na pałę.
Obrazek

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Krowa nie jest gorszy imho. Za każdy hit na 6 ma dodatkowy hit co daje mu potencjalnie 10 ataków :D Ale ta jedna, dwie szósteczki już są całkiem niezłym boostem. Wychodzi średnio 6-7 impaktów str7 w szarży, 5-7 ataków z dołu i trzy na of4 str6 z góry no i do tego stomp. Jak spuszcza go na 450 pointsów to i tak będą dwa :roll: A te wszystkie śmiszne -2 do liderki jak jest adv + 7"? To co? Jak się jest 14" od wroga to za daleko na szarżę? :twisted:

Co do tuskerów to wreszcie może dostaną jakiegoś steam'a, bo te dwójki już zaczynały mnie śmieszyć... Ja jestem w stu procentach za ti zmianami, bo lekko wymusza je tak jakby fluff jednostki a nie stricte podejście turniejowych wyjadaczy. Tuskery jako najcięższa MC powinny mieć potężne pierdo... a nie miziać z siłą 4... A przy nowej rasówce strasznie ciężko będzie je wrogowi zranić.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

A mi się zdaje, że zabranie stuborna prowadzi do idiotycznej sytuacji, w której przegrywam combat bo przeciwnik ma szeregi i takie tam pierdoły. Skoro ma to być rozszalała besita, która szarżuje na oślep, i albo zabija wszystko na swojej drodze, albo ginie, to uciekanie takiej bestii z walki tylko po tym, jak dostawią się do niej po bokach jakieś odginaczki, czy inne drobiazgi średnio pasuje pod każdym względem. Inne pytanie, czy przy nowych rozwiązaniach będzie w stanie z czymkolwiek przegrać :)
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Ja nie kwestionuje intencji czy potrzeby zmian u Aurocha tylko stwierdzam ze ich skala imo to "kastracja" dotychczasowej znanej wersji. Sam Ciara stwierdzasz ze Stary byl patologiczny;p ich czyste porównanie doprowadziło mnie do takiego wniosku. Nowa jednostka o tej samej nazwie.

Z tuskerami ludziom chodzi raczej o to ze proponowana zmiana zamiast balansowac i urozmaicać, prowadzi do jednej sensownej opcji tej jednostki - obecnie gw. Z uwagi na kryterium efektywności nie ma alternatywy dla gw. Wzrost liczby modeli jest ok i tak preferowalem 3;p

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Huss pisze:Zgadzam sie z Tobą:) widziałem na forum 9 th Age ze starałes im sie to wykazać. No albo dworak i 3+ Armour Save albo Iron Fist dodatkowy atak i 2+ Armour Save.
Też chciałbym, żeby mourny z 2+ savem wróciły, ale MC z T5 i 2+ savem to byłoby trochę za dużo, także zaproponowałem, żeby zabrali mournom heavy armour, przez co mourny z GW miałyby max 4+ save, a z Ironfistem 3+ - to byłby kolejny nerf, ale za to mogłyby być tańsze i IF byłby realną alternatywą dla GW.
Huss pisze:Natomiast uważam że najbardziej oberwalo się Rock Auchros 'owi:/ brzydko mówiąc to go wykastrowali.
Może nowi giganci - w zależności od ceny - z GW jakoś to zrekompensuja, choć oni też stracili Stubborn:/
Ciekawie by było gdyby stubborna przenieśli na mamuta :) Ogólnie zawsze byłem fanem Stonehornów i w 8 edycji grając ze znajomymi wystawiłem go około 15 razy i spłacił się może raz(nie bez powodu nazywałem go parówczak :D)
Po kolosalnych buffach w 9 edycji - paradoksalnie - zagrałem na nim max 3 gry(raz wystawiłem dwóch :D) i pod koniec bitwy zawsze był martwy, ale chociaż się spłacał :D
Muszę przyznać, że w 8 edycji miałem większą frajdę grając ogrami :) Teraz rzadko je wystawiam.
Tak czy siak cały czas mam nadzieję, że naprawią te badziewne mourny z ironfistami i urozmaicą giganta tak jak zrobili to w armii bestii czy krasnoludów chaosu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Pasek siły jest light armor enchantem czyli nasi herosi z nim mogą mieć max 4+ save ( tak każdy heros, mag też ma light armour, khani z bazy + opcja kupienia hv ) najlepszym wyborem będzie hunter bo on ma jeszcze płaszczyk co daje 3+. Lecz trzeba pamiętać, że ten item daje tylko siłę, Ap zostaje bez zmian

Divine ikon już nie istnieje, jedyna opcja będzie "blessed sword" , plusem jest to że zaklinac będzie można każdą broń ( niestety aktualnie bez ironfistow - ale o to będę walczył ) ale jak już pisałem wydaje, mi się , że w wejdzie większy kozak z Khana niż w 1.3.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Odoamar a mozesz zdradzic jaki uklad testowales ostatnio przeciw WDG? :mrgreen: tam gdzie użyłeś 5 Tuskerow z GW.

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1509
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Slayer Zabójców pisze:Też chciałbym, żeby mourny z 2+ savem wróciły, ale MC z T5 i 2+ savem to byłoby trochę za dużo, także zaproponowałem, żeby zabrali mournom heavy armour, przez co mourny z GW miałyby max 4+ save, a z Ironfistem 3+ - to byłby kolejny nerf, ale za to mogłyby być tańsze i IF byłby realną alternatywą dla GW.
To byłoby spoko rozwiązanie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Ciara pisze:
Slayer Zabójców pisze:Też chciałbym, żeby mourny z 2+ savem wróciły, ale MC z T5 i 2+ savem to byłoby trochę za dużo, także zaproponowałem, żeby zabrali mournom heavy armour, przez co mourny z GW miałyby max 4+ save, a z Ironfistem 3+ - to byłby kolejny nerf, ale za to mogłyby być tańsze i IF byłby realną alternatywą dla GW.
To byłoby spoko rozwiązanie.

Też tak myślę, pytanie jak się sprawdza ziomki z GW. Czy to 3+ nie będzie za dużo, wtedy ma to sens.

Kolejnym pomysłem jest danie ironfistom czegoś innego zamiast save jeśli model jest wierzchem lub po prostu wywalenia Ironfista z mournfangow kosztem paried weaponow lub halabard.
Obrazek

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Huss pisze:Odoamar a mozesz zdradzic jaki uklad testowales ostatnio przeciw WDG? :mrgreen: tam gdzie użyłeś 5 Tuskerow z GW.
Wielki oddział Ogrow z bannerem swifstride i dwoma bronmi
4 ziomków z dwurakami
3x2 yeti
Max oddział tuskerow z GW i dragonhide
Traperzy
Kot
Działo
Hunter pieszo z trolleaterem, GW , dzida, ogrzy pasek ( 8S wtf!, dzida z S7 )
Bsb z itemem od stompow i 2+ save
Mag z hero swordem, +1 czar, 5++ ward, armor redukcji siły.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Dzięki wielkie Odoamar:) ten hunter wygląda syto - spłacić się?:) rozumiem ze mag to generał. Jak magia- wystarczająca?

Najsensowniej, w tym z uwagi na przejrzystość, brzmi opcja wrzucenia tuskerow w miejsce ironfista innych broni imo.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Huss pisze: Najsensowniej, w tym z uwagi na przejrzystość, brzmi opcja wrzucenia tuskerow w miejsce ironfista innych broni imo.
Tutaj chodzi o to, żeby ugrywalnić Ironfista na tuskerach a nie zupełnie go wyrzucić, to tak jakbyś krasnoludom wyrzucił strzelby i dał za to łuki, ponieważ strzelby się nie sprawdzają.
Obrazek

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Dużo zależy od przyszłego kosztu punktowego. Raczej oczywiste jest, że zestaw na tuskerach GW+heavy armour będzie relatywnie droższy niż jego obecna wycena względem iron fists+light armour.

Poza tym czasami bicie po inicjatywie (czyli 3 w szarży) może się przydać. Zwłaszcza jeżeli ogry nadal będą miały do dyspozycji zabawki obniżające inicjatywę przeciwnika.
Obrazek

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Okoń pisze:Dużo zależy od przyszłego kosztu punktowego. Raczej oczywiste jest, że zestaw na tuskerach GW+heavy armour będzie relatywnie droższy niż jego obecna wycena względem iron fists+light armour.

Poza tym czasami bicie po inicjatywie (czyli 3 w szarży) może się przydać. Zwłaszcza jeżeli ogry nadal będą miały do dyspozycji zabawki obniżające inicjatywę przeciwnika.
Zacznijmy od tego, że ironfisty były brane tylko dlatego, ponieważ bicie po inicjatywie oraz parry w oddziale 2 mournów było ważniejsze od bicia z S6, ale w momencie, gdy z ironfistów ściągnięto parry a starting unit size został podniesiony do 3, to ironfisty nie mają kompletnie sensu na tzw "schock cavalry" jaką mają być tuskery ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Slayer ale czy faktycznie iron fisty stanowią immanentny element Tuskerow - sam stwierdzasz ze były brane dla Dwojek aby zmaksymalizowac przezywalnosc-dla parry i inicjatywy ;)
Obecni Twórcy postanowili jak w przypadku Aurocha dokonać zasadniczej zmiany. Tyle tylko że wycieli dotychczasowy standard tworząc drugi bez alternatywy. Różnicowanie zasady iron fista przeczy przyjętym założeniom. Dlatego pomysł na poszerzenie zakresu dostępnych jeźdźców broni kosztem if jest imo lepszy niż nerf pancerza tylko po to aby sztucznie uzasadnić sens istnienia if w arsenale tuskerow:) Skoro i tak zaszło wiele zmian w tym elementarnych to tuskery nie muszą być skazane na zawsze na if w ekwipunku.

ODPOWIEDZ