Ogry na turniejach

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Misiek
Mudżahedin
Posty: 315
Lokalizacja: Gliwce ?

Post autor: Misiek »

Gorgery ? No ni wiem. Zadko na nich gralem bo po prostu sie nie sprawdzali.
Rhinox riderzy to jest jednak sila udezeniowa. no i ten terrorz przedewszytkim. Odkad je dorwalem to juz musa zostac...

Awatar użytkownika
thral92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 182
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: thral92 »

nie gralem na rhinoxach nigdy wiec na ich temat sie nie bede wypowiadal

BigBadBoy
Warzywo
Posty: 11

Post autor: BigBadBoy »

Ja bym jeszcze polecil www.ogrestronghold.com, jesli jeszcze nie znasz, chyba najwiekszy serwis interenetow poswiecony OK. Można znaleźć sporo ciekawych informacji, moze jakies natchnienie, sporo porad. Choc trzeba sie przekopac przez maskaryczna ilosc tematow czesto, ktore traktuja o niczym, badz traktuja o tym samym po raz enty. Zalozyli z tego co pamietam w pewnym momencie jakies OgreWiki, gdzie byl bardzo dokladny opis jednostek, duzo lepszy od tych na czempionach.

Awatar użytkownika
zator
Wałkarz
Posty: 59

Post autor: zator »

Hmmmm... Jestem w szoku:P Gorgery z umiejetnosci i statystyk nie wydaja sie slabe, np. 5 T i 5S czy zabojczy cios, na bullach wydalwo mi sie ze to jest wlasnie dobra rozpa,a irongutsi nie sa jednostka tak dobra jak bullsy biorac pkt/umiejetnosci... Nie wiem czy rinoxy pasuja mi do fluffu wiec chyba narazie sie z nimi wstrzymam!Jaki inny Lord albo Heroes sprawdza sie nie biorac pod uwage mistrza tyrana

Awatar użytkownika
Mate
Chosen of Khorne
Posty: 888
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mate »

zator pisze:Hmmmm... Jestem w szoku:P Gorgery z umiejetnosci i statystyk nie wydaja sie slabe, np. 5 T i 5S czy zabojczy cios, na bullach wydalwo mi sie ze to jest wlasnie dobra rozpa,a irongutsi nie sa jednostka tak dobra jak bullsy biorac pkt/umiejetnosci... Nie wiem czy rinoxy pasuja mi do fluffu wiec chyba narazie sie z nimi wstrzymam!Jaki inny Lord albo Heroes sprawdza sie nie biorac pod uwage mistrza tyrana
Staty gorgera są rzeczywiście bardzo dobre, ale weź pod uwagę, że nie zawsze zdąży na czas wychylić głowę z ziemi, albo zostanie szybko rozstrzelany (brak pancerza, save, nic). Wg mnie jeżeli już koniecznie nie chcesz brać rhinoxów, weź maneatera biegacza, lub dwóch. Co do herosów to prócz tyrana warto brać tylko rzeźników (na gry ~2000 pkt), na więcej można dodać wielkiego rzeźnika i bruiserów do wzmocnienia jednostek. O łowcach możesz poczytać w ogólnie krytycznych komentarzach ;)
Irongutsi są drodzy, ale str 4 bullsów nie nadaje się na nic powyżej t3, a jeżeli to kawaleria to już w ogóle klapa. Np przeciw bretonii nie masz po co wystawiać więcej bullsów, niż tych przepisowych trzech. Irongutsi to podstawa przeciw chaosowi, bretonii, O&G (chyba, że przeciwnik gra na samych goblinach ;) i generalnie wszystkiemu z t4 i/lub sv 2+.

Awatar użytkownika
Misiek
Mudżahedin
Posty: 315
Lokalizacja: Gliwce ?

Post autor: Misiek »

Moze i itroni wydaja sie dla ciebie kiepscy w porownaniu do bullsow biorac pod wuage koszt.umiejtnosci ALE satym zlem koniecznym! bulsi jak juz MATI wspomnial niezabija nic co ma 4T i dobrega sava. Ironi natomiast radza sobie z nimi niezle.
@Gorger ma staty i umiejetnosci naprawde ciekawe ale to ze jest losowy, wychodzi z krawedzi bez szarzy czyni z niego jednostke dopiero w uyzciu w 4 turze o ile nie dalej. Dlatewgo wedlug mnie i z reszta wielu graczy sie nie sprawdza.
Ja od wyjscia Rhinosow zawsze na nich gralem. Ciezko je opanowac ale zobacz ze to jest Terrorysta z dobrym savem ( jak na ogry) niezle ataki sciaga rzadki itp. Moze nie ma statow tak rewelacyjnych w porownaniu do kosztu ale jak to bywa w ograch trzeba zainwestowac wiecej wlozyc sporo wysilku zeby cokolwiek wyszlo.
Co do herosow to naprawde rzeznicy sie bardzo dobrze sprawdzaja. Bardzo dobre czary, zna wszytkie i przewaznie rzucasz na 1 kosci do skutku. Jak cos wejdzie to robi ci sie jeszcze lepszy odzial. Zalozmy 1 mag rzucil 4 kostkami 3 czary weszly. Jak cos wejdzie na 5-6 a nawet 4 to ciezko to na jednej kosci ryzykowac. Tracisz dwa DD a jak ci sie juz nie uda to bedziesz musial conajmniej 2PowerDice uzyc w swojej zeby zdjac czar. Naprawde dwoch rzeznikow jest duzym zagrozeniem dla przeciwnika( no i sami sa dosc twardzi jak na magow, herosow z reszta tez)

Awatar użytkownika
zator
Wałkarz
Posty: 59

Post autor: zator »

hmmmm ok:P chcial bym sie dowiedziec czegos wiecej o rinoxach ale nie wiem gdzie tego szukac nie w codexie na gw chyba tez...
a pozatym skad je wziasc??

Awatar użytkownika
Kedziorson
Masakrator
Posty: 2219
Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.

Post autor: Kedziorson »

czy ktoś z Was Ogrzy Bracia będzie na Masterze Blasterze 2007 w gorzowie? oficjalnej info nie ma jeszcze ale raczej 26-27 maja wypadnie....i ewentualnie jakie figsy mielibyście pożyczyć...przepraszam, że z grubej rury ale to rzadkość w Gw mieć turniej i chcę się pokazać:D

Awatar użytkownika
Mate
Chosen of Khorne
Posty: 888
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mate »

zator pisze:hmmmm ok:P chcial bym sie dowiedziec czegos wiecej o rinoxach ale nie wiem gdzie tego szukac nie w codexie na gw chyba tez...
a pozatym skad je wziasc??
Ad pierwszego pytania:
http://ca.games-workshop.com/CommunityN ... avalry.pdf

A zamówić je można przez Forge World, ew poszukać na ebay/allegro.

Awatar użytkownika
Misiek
Mudżahedin
Posty: 315
Lokalizacja: Gliwce ?

Post autor: Misiek »

Masta blasta jak dla mnie jest po za zasiegiem. ponad pol polski przejechac zeby sobie tylko pograc ? brzmi zachecajaco. jakby bylo np w stolicy to mogblym sie doczolgac ale to i tak daleko

Awatar użytkownika
zator
Wałkarz
Posty: 59

Post autor: zator »

moge sie jeszcze zapytac o prae rzeczy przegladajac i myslac nad taktyka doszedlem do paru niewyjasnionych pytan:

1. Jak najlepiej zlozyc tyranta
2.Po swietach bede mial battalion a dalej przymierzam sie na butchera, jak oplaca sie go zrobic i ile trzeba ich miec w army
3. czy pięsciarze (mam polski codex nie wiem jak sa po anglikanskiemu) sa przydatni ze sztandarem? czy jest to figurka irongutsa?
4.czy mozecie podac jeden sensowny argument czemu wystawic 20 gnoblarow zamiast np jednego irona??
5.fajne te rinoxy:P mimo ze malo klimatyczne ciekawe wiec jak trza je sensownie zloyc??

Dzieki

Awatar użytkownika
thral92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 182
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: thral92 »

rhinox malo klimatyczny???? no jak dla mnei to to jest jak najbardziej klima pelna. jeszczed o tego w plemieniu zelazo skorego to sa super. ogry wogole maja chyba najlepszy klimat i fluf w calym batlu :D:D:D:D

Awatar użytkownika
Misiek
Mudżahedin
Posty: 315
Lokalizacja: Gliwce ?

Post autor: Misiek »

zator pisze:1. Jak najlepiej zlozyc tyranta
Tyranta zawsze daje z jakims duzym kijem czyli thundermace lub thunderiser ( dwie najdrozsze bronie magiczne) do tego naszyjnik z ochrona na 5+ oraz +1 ruchu. do tego jeszcze jak sie uda to gnoblara z przerzutem na pancerz jeden. 306 pk chyba
zator pisze:2.Po swietach bede mial battalion a dalej przymierzam sie na butchera, jak oplaca sie go zrobic i ile trzeba ich miec w army
Ja przewaznie uzywam dwoch takich. Jak sie go oplaca zrobic. Dorabiasz jakis fartuszek robisz go na kucharza i masz. Co do uzbrojenia to daje mu bangstick - kijek i dispel scrole ,czasami gnoblary. kolejny przedmiot to skullmaw.
zator pisze:3. czy pięsciarze (mam polski codex nie wiem jak sa po anglikanskiemu) sa przydatni ze sztandarem? czy jest to figurka irongutsa?
Chodzi o bruisera. Ja go nie uzywam bo sztandar latwo stracic a takich wielkich bonusow w tej armi nie daje. wiecej mozna stracic niz zyskac. Bruiserow zwykle uzywam jak tyranta nie mozna no i czasami na wieksze pk jako samotny biegacz z sila 7 i ruchem na 14 cali. zabujca rydwanow maszyn i samotnych ludzikow.
zator pisze:4.czy mozecie podac jeden sensowny argument czemu wystawic 20 gnoblarow zamiast np jednego irona??
Bo 20 gnoblarow czasami moze samemu zajac cwiarki oslaniac szerokoscia tylu, odginac szarze wroga, blokowac, przjmowac strzaly i jest twardsza swoja liczebnosci od jednego irona. Porownaj starcie nawet z 3 atakow iron zje dwuch gnoblary nic i tak wygrywaja o 2 testuje sie na 6 ucieka.
zator pisze:5.fajne te rinoxy:P mimo ze malo klimatyczne ciekawe wiec jak trza je sensownie zloyc??
Sa najbardziej klimatyczne po gnoblarach :) jak dla mnie bomba. zklada sie je z ciezkiej zbroi iron fista i ewentualnie wklepuje sie muzyka, zadko sztandar

Awatar użytkownika
thral92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 182
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: thral92 »

sorka za oftop ale o co chodzi z zajmowaniem cwiartki?

BigBadBoy
Warzywo
Posty: 11

Post autor: BigBadBoy »

sorka za oftop ale o co chodzi z zajmowaniem cwiartki?
Po skonczonej walce, przed zdjeciem fiugerk ze stolu, dzielisz go na 4 cwiartki, i patrzysz w ktorej znajduje sie np tylko Twoj oddzial (ktory nie stracil 50% liczebnosci) i wtedy dostajesz za to 100 punktow do koncowego rozrachunku.

Ja tyranowi lubie jeszcze dac kineatera (przerzut do paniki w promieniu 6 cali), oczywiscie kosztem longstridera (+1 do ruchu), moze sie przydac, bo ogry liderka nie grzesza, choc to 7ruchu moze nieprzyjemnie przeciwnika zaskoczyc.

Poza tym na takie male punkty z samego batalionu + jakies proxy to jeszcze tyrana nie wystawisz :D.

Teoretycznie z batalionu do ok mozna wyciagnac ok 1000pkt, dobre na sam poczatek. Jednego Guta z lekka skonwertowac i zrobic z niego bruisera, z bulla zrobic butchera, jak bylo wspominane (wspomniany fartuszek, tasaczek w dlon, troche mieska z wyprasek, dobrze wyglada glowa od muzyka do bulli (bo jest dosc pulchna :D) + reka od muzyka lekko przekrzywiona i dodane tam troche GS-u, co by wygladalo jakby nasz butcher cos szamal, do rzucenia czaru). W zamian za to co oszczedziles na tych drobnych konwersjach, mozesz kupic jeszcze jakies pudelko, a i tak bedziesz do przodu :D). Poza tym nie muszisz skladac tak jak jest przykazane na obrazku, sadze ze da sie zlozyc np dwa bulle zamisast dwoch belcherow, choc tego nie testowalem. Poza tym nie robiac konwersji bohaterow, mozna z jednego bulla zrobic Guta ze sztandarem. Poza tym to w pudelku bedzie ok 30 gnoblarow, co pozwala zrobic klocuszek + traperow. Ponizej przedstawiam przykladowa tego co mozna zrobic z calego battalionu. Moze nie jest najelpsza, ale powinno sie dac grac.

1 Bruiser @ 167 Pts
General; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour
Longstrider [25]

1 Butcher @ 160 Pts
Tooth Gnoblar (x1)
Dispel Scroll [25]

8 Gnoblar Trappers @ 48 Pts
Sharp Stuff

22 Gnoblars @ 44 Pts
Sharp Stuff

4 Ironguts @ 217 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard

3 Ogre Bulls @ 127 Pts
2ndWeapon; Musician

3 Ogre Bulls @ 127 Pts
2ndWeapon; Musician

2 Leadbelchers @ 110 Pts
Light Armour

Casting Pool: 4

Dispel Pool: 3

Models in Army: 44


Total Army Cost: 1000

Awatar użytkownika
Bania
Falubaz
Posty: 1328
Lokalizacja: Twierdza Toruń - Fort Rogowo
Kontakt:

Post autor: Bania »

BigBadBoy pisze: Po skonczonej walce, przed zdjeciem fiugerk ze stolu, dzielisz go na 4 cwiartki, i patrzysz w ktorej znajduje sie np tylko Twoj oddzial (ktory nie stracil 50% liczebnosci) i wtedy dostajesz za to 100 punktow do koncowego rozrachunku.
nie mam przy sobie rulebooka ale czy nie było tam tylko o US>5, nie pamietam nic o polowie oddzialu.
Obrazek

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1950
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Bania, tru, tru, ale prawie :wink: . Musi być US>=5.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Mate
Chosen of Khorne
Posty: 888
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mate »

Rhinoxy to wg mnie najbardziej klimatyczna kawaleria Starego Świata i jedna z najciekawszych jednostek w WFB w ogóle :) Wyobraź sobie podróżujących po całym świecie najemników, którzy nie dość, że są wielcy i groźni, to jeszcze dosiadają większych i groźniejszych wierzchowców. Zjeździli pół świata; od mroźnych stepów północy po pustynie Arabii, tętęt kopyt i ryk szarżujących rhinoxów był zwiastunem klęski niezliczonych armii przeciwnika.
Cały swój dobytek wożą ogrzy jeźdźcy na grzbietach wiernych bestii. Praktycznie żyją w siodle (jak tatarzy ;), tam załatwiają swe potrzeby fizjologiczne, jedzą, walczą a nawet śpią. Z biegiem lat między jeźdźcem a wierzchowcem tworzy się silna więź, sporadyczne kopniaki i ciosy maczugą służą już tylko zabawom, gdyż rhinox automatycznie wykonuje rozkazy swojego pana.
Jako że zarówno ogr, jak i jego wierzchowiec żyją ok 150 lat, doświadczenie bitewne czyni z najstarszych jeźdźców niezwykle groźnych przeciwników.
Odgłos bębnów i ryk bitewny rhinoxów (również i ogrów) zwiastują o nadchodzącej szarży... Przygotować się na uderzenie!

Rhinoxy to podstawa klimatyczności u ogrów wg mnie :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kedziorson
Masakrator
Posty: 2219
Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.

Post autor: Kedziorson »

bardzo dobry tekścik :D

Awatar użytkownika
Bania
Falubaz
Posty: 1328
Lokalizacja: Twierdza Toruń - Fort Rogowo
Kontakt:

Post autor: Bania »

Mate pisze: Jako że zarówno ogr, jak i jego wierzchowiec żyją ok 150 lat, doświadczenie bitewne czyni z najstarszych jeźdźców niezwykle groźnych przeciwników.
elfi jezdzcy zyja chyba troche dluzej ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ