Nasi przeciwnicy!

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Re: Czy ogry to tylko klimat i nie opłaca się ich brać???

Post autor: BOGINS »

ogry mają trzy ważne zalety:
strach,odp. na killing blowa oraz stosunkową średnią prędkość.
Podstawowe problemy to mały pancerz (przez co jakikolwiek ostrzał stwarza problem). W szarży mały oddział ironów potrafi teoretycznie mocno uszkodzić dowolny oddział - włącznie mega Wielkimi demonami, czy coraz bardziej popularnymi stedziami itp. potworami...
Niestety brakuje mi ostrzału takiego jak kusze czy łuki, dzięki którymi mogliby odrobinę powkurzać fasty czy lataczy.
Naturalnie są armatnicy...ale tu jest pewien problem :)

Awatar użytkownika
kamelot
Kradziej
Posty: 945

Post autor: kamelot »

temat do zamknięcia, bo zdecydowałem, że skoro nie jestem jakimś tam pro strategiem to jedną z gorszych armii raczej przyjemnie nie pogram, tak więc jako drugą armię wezmę albo demony albo wampiry, ew. lizaki...
proszę tylko nie usuwać tematu bo może pomóc wielu graczom chcącym zacząć grać ogrami...
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.

Awatar użytkownika
Solefald
Warzywo
Posty: 12
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: Solefald »

cobra651 pisze:A tak poza tym ogry z racji dużej ilości plastików są o wiele tańsze do zbierania niż inne armie (kupisz dwa bataliony i już możesz tym grać na 2 k).

Hej, mam pytanko co do tego fragmentu. Faktycznie dałbym radę tanio coś do Ogrów złożyć? ;] Kuszą mnie ze względu na swój niesamowity klimat i wygląd, jeżeli nie byliby jacyś strasznie drodzy w skompletowaniu, to w ogóle byłoby super. ;]
Obrazek

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 703
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

Rzeczywiście można je bardzo tanio złożyc. Szczególnie jeśli trafi się okazja na allegro i masz dryg do konwersji :) Znaczy się herosów możesz pokonwertowac z bullsów (trochę bitsów + gs i gotowe), na upartego metalowych trapperów gnoblarskich możesz zrobic ze zwykłych plastików itd.
putoa alasti avantoon! :wink:

Awatar użytkownika
Zbyslaw
Mudżahedin
Posty: 283

Post autor: Zbyslaw »

Na pewno kup Gorgera!
Jest to mniej więcej taki obowiązek jak bolce w 6ed. DE albo Hdyra w 7ed.

Awatar użytkownika
Arqueek
Chuck Norris
Posty: 380

Post autor: Arqueek »

Raczysz zartowac... ;)

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 703
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

Na początek najlepiej kupic batalion+irongatów. Z bullsów robisz herosów, a reszta zakupów zalezy od preferencji. Ja np dokupiłem śmieciarkę, meneatera, rhinoxa (znaczy sie zrobiłem) i drugi oddział gnoblarów. Koszty nie takie straszne, a armią można całkiem fajnie pograc :)
putoa alasti avantoon! :wink:

Awatar użytkownika
Solefald
Warzywo
Posty: 12
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: Solefald »

No niestety, z robieniem nie wiem jak będzie. Raczej wiec na modelach sklepowych bym się opierał. ;] Dzięki za odpowiedź, teraz tylko dokładnie przemyśleć, czy chce się pakować w WFB. Te wszystkie Balancing Patche itp. odstraszają mnie od tego systemu. ;]
Obrazek

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

On akurat by Ci pomagał :wink:

Awatar użytkownika
Solefald
Warzywo
Posty: 12
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: Solefald »

Najbardziej to mnie odstrasza potrzeba tworzenia takich Balancing Patchy. Bo to znaczy, zę jednak system nie jest taki jaki powinien. :P
Obrazek

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Ale jest i tak świetny.

Awatar użytkownika
Zbyslaw
Mudżahedin
Posty: 283

Post autor: Zbyslaw »

Arqueek pisze:Raczysz zartowac... ;)
Niet :wink:
IMO do niszczenia śmiercionośnych balist, które ogry nam przetrzepują jak mało co, katapult i innych armat są po prostu niesłychanie niezbędni. W dodatku zjedzą magów, kuszników, drobne oddziały.

_reszka
Chuck Norris
Posty: 556

Post autor: _reszka »

problemem u ogrów jest to, że mają 3 rary, które mają swoich zwolnników a które pasują do innej strategii.

1. gorger - cóż, gdyby to by special, to chyba miałbym 4. Gdyby wychodził w 1 rundzie, to byłby obowiązkowym rarem. A tak brać 1, to spore ryzyko że przez pół gry nie wyjdzie. Niestety, armia ogrów jest moim zdaniem zbyt losowa. wyrzutnia goblarów liczy na "6", lb liczą, że nie będzie misfire, głupota na bohaterze za +1T, bulle raczej nie dają rady ze staticiem, ironsi MUSZĄ dostać min. standardowe rzuty żeby coś byli w stanie zrobić. Liczenie, że gorger wyjdzie w 1 turze to kolejne ryzyko. A OK to nie O&G, w O&G to liczenie na brak pecha, ale mają za to jakieś rekompensaty. OK nie. Problem rozwiązuje wzięcie 2x gorger. Ale wtedy już nie wystawimy 2 rara......

2. maneater - drogie ale wiadomo za co się płaci. wielkość oddziału od 1 (daje stubborn bohaterowi) do 3 i każdy efektywny, do inych celów. A na forum zagranicznym spotkałem rozpiskę z unitem 6x maneater+butcher+bsb
Dlatego większość woli maneatera. Choć moim daniem lepiej sobie radzą w armi DoW. Acha, jedyny oddział w OK, który nie liczy na farta, a to "prowokuje" do wystawiania ich.

3. rinox, sb+war banner - mój faworyt.

Cóż, jak będę grał z plutonami egzekucyjnymi wezmę 3+1 i liczył na fart, ale bardziej uniwersalne są 3+2. Ja się zawsze waham, ale w końcu wystawiam maeaterów.

Pozdro dla wszystkich którzy grają 2+2 (2 unity manetearów). Moim zdaniem zdecydowanie najsilniejszy układ rarów mimo ich ceny, ale trzeba już być bardzo dobrym taktykiem. Ja jeszcze dla pewności wystawiam rinoxa.

Awatar użytkownika
Arqueek
Chuck Norris
Posty: 380

Post autor: Arqueek »

Zbyslaw pisze:
Arqueek pisze:Raczysz zartowac... ;)
Niet :wink:
IMO do niszczenia śmiercionośnych balist, które ogry nam przetrzepują jak mało co, katapult i innych armat są po prostu niesłychanie niezbędni. W dodatku zjedzą magów, kuszników, drobne oddziały.
Koty, handguny, zaslanianie sie gnoblarami, od biedy smieciara. Jakby Gorger byl 2 za slot to jeszcze, ale w takiej formie ustepuje zarono maeneaterowi jak i rinoksowi. Giganta pomijam, bo to jakis zart jest chyba :)

_reszka
Chuck Norris
Posty: 556

Post autor: _reszka »

Ja po lekturze army booka zamarzyłem, żeby wystawić taką armię:

scraag + 8xgorger (jest w specialach 2 za 1) - tych 8 gorgerów kosztowało by 600 ptk ale rozwalało by każde taktyczne ustawienie wroga. Do tego 2 małe unity maneaterów (stubborn), 1 unit irongutów od przodu i byłby fun.

A słusznie zauważyłeś, że można czymś gorgerów zastąpić - tyle że nie każdy używa huntera i scrapy, a gnobnarzy do zasłaniania też idealni nie są. Ja rozumiem, że ktoś chce używać gorgera (jak by nie patrzeć, to w miarę tania jednostka), aczkolwiek też uważam, że maneater i rinox są trochę lepsi.

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Solefald pisze:Najbardziej to mnie odstrasza potrzeba tworzenia takich Balancing Patchy. Bo to znaczy, zę jednak system nie jest taki jaki powinien. :P
Ściągasz dosłownie dwa dokumenty w PDF-ie, Balancing Patch i uściślenia sędziowskie i możesz spokojnie pykać. Sam byłem wielkim przeciwnikiem "grzebania" w zasadach GW ale w tym przypadku LS naprawdę wykonała kawał dobrej roboty.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

_reszka pisze:scraag + 8xgorger (jest w specialach 2 za 1) - tych 8 gorgerów kosztowało by 600 ptk ale rozwalało by każde taktyczne ustawienie wroga. Do tego 2 małe unity maneaterów (stubborn), 1 unit irongutów od przodu i byłby fun.
Tyle tylko że scraag jest specialem i na turniejach raczej sobie na takiej rozpie nie pograsza, choć pomysł z armią gorgerów ciekawy :wink:

_reszka
Chuck Norris
Posty: 556

Post autor: _reszka »

toż wiem że to special, dlatego mam tylko 1 gorgera.

Awatar użytkownika
kamelot
Kradziej
Posty: 945

Post autor: kamelot »

wiem, że temat już trochę czasu temu wygasł, ale nie chcąc zakładać nowego napiszę tu:

z tego co wywnioskowałem kupując batalion ogrów, pudło buuls-ów i pudło gnoblarów/leadbelchers-ów mogę mieć armię na jakieś 1250pkt., tak???
oczywiście zakładam, że z byków skonwertuję bohaterów, a z części gnoblarów zrobię traperów

wiem, że pisałem wcześniej, że nie jestem pro i, że ciągłe przegrywanie może sprawić, że sprzedam ogry
uznałem jednak, że rając ogrami, będę mógł grać bez ciśnień
jak przegram to nie będzie nic nadzwyczajnego
jak zremisuję to będę się cieszył
jak wygram z kimś to będę naprawdę bardzo zadowolony
jak kogoś pocisnę to będą mi gratulować

poza tym wie ktoś może kiedy wyjdzie 7 edycja ogrów i czy mógłby ktoś tu zamieścić listę jak po kolei wychodzą armie w nowej edycji, która latała po forum???
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

no wlasnie? przeciwnika jest wiecej , on nas szarzuje- nie ma komu ustac taka szarze:/
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

ODPOWIEDZ