Rozpiski

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
as1
Chuck Norris
Posty: 626

Re: Rozpiski

Post autor: as1 »

No wiesz to ja z nim grałęm w drużynie więc moge mieć własne zdanie:).

paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Post autor: paulinka17 »

Kocham Was

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2170
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

ja nie grałem od dwóch lat w ogóle i mam zdanie takie ŻE TO NAJLEPSZA ROZPA EVER

kurde miałem nadzieję na jakiegoś eleganckiego trolla a tu widzę kultura i opanowanie się zalęgło na forum orasków :(

As1, całuję i pozdrawiam serdecznie
Obrazek

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3098
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Aron...wracasz do hobby czy wciaz pogniewany jestes na nas?
sliwek...ta rozpa jest chyba nieleegalna....mozeszmiec max 50goblinow w armiina zasady warbands a u ciebie naliczylem ok 80 ciu
W rb jest tak napisane:
All 0-X Units per Army, 0-X Choice per Army and 0-X Models per Army are halved for Warbands, rounding fractions up.
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

@lwieserce: ograniczenie 0-100 jest na łuki tylko. Te gobliny są bez łuków.

@as1: Imho to współgra. Rozpą braku skilla się nie naprawi Panie As. Wybacz, że nie ciągnąłem tej drużyny w górę ale w tym sezonie więcej sędziowałem niż grałem. Wciąż uważam, że nie było tak źle jak mogło być i jakby się Twoja lanca z bsb nie wbiła w rycków z kolesiem z sonnstahlem to myślę, że w tej pierwszej bitwie moglibyśmy więcej zrobić. W drugiej jakbyś zamiast się obrażać współpracował i grał szybciej (nie mówiąc o tym, ze przeciwnik mógłby grać szybciej sporo ;) ) to też byliśmy raczej do przodu mimo złego paringu. W trzeciej poszło dobrze przecież i trzymałem dzielnie te oddziały z którymi nie chciałeś się bić (tar pitami czy magią) a sam resztę pokroiłeś.
Wcześniej grałem z marvinem i jego WDG i znowu niewiele skilla i szczęścia brakło a byłoby naprawdę spoko w pierwszej bitwie (mimo keepera z drugiej strony na którego wszystkie odpowiedzi zawiodły). W drugiej już gorzej ale też tak naprawdę przez trochę brak wiary w moc WDG (sojusznik powinien napierać ale nie udało się go przekonać) i jedną smutną akcję gdzie przeciwnicy pokazali kunszt a my rozegraliśmy to gorzej niż się dało (dało się jeszcze gorzej ale dało się lepiej).

Co do rozpy: klocki nie spowalniały raczej bo też nie rwałeś się do przodu ;) Na cięższe rzeczy fakt, nie ma nic poza mad gitami w tej rozpie i poza złapaniem czegoś w tarpit. Nie mniej wszystkiego się w 2000 punktów zmieścić nie da a kozaków też wystawiłeś i jakoś działali jednak. Z tobą się nie zdarzyło ale jak wcześniej przeciwko bombajowi grałem to gortach spadł od klocka a jabber od magii więc coś tam na potworki to robi. Nie mam odpowiedzi na małe Kadaje ale nie bardzo mam na nie w ogóle odpowiedź w booku za to bretka to kroi.

@Qc: Jasna sprawa, że nie walę hordą zawsze. Akurat z tamtą Gorgoną tak się zdarzyło, że się zreformowałem w hordę bo nie było kontry na mnie jeszcze, wypłaciłem te ataki, zdjąłem Gorgonę i się zwinąłem z powrotem w ranki.
Nie wiem na ile scroll jest zbędny... wiem, że ten 460 punktowy witch doctor ustawiał mi magię zarówno defensywną jak i ofensywną. Łącznie na te 6k punktów wydaje mi się scroll dobrą inwestycją nie mniej faktycznie propozycja kusząca z dyscypliną i dodatkową kością. Mangler super sprawa, dwa bolce też ale aby to zmieścić to już trzeba kastrować anvile i się robi inna rozpa i dla innych sojuszników. Nie mówię, że gorsza bo pewnie lepsza. Nie mniej - zostawiam to już do decyzji dla innych bo jak pisałem - sam pewnie nie zagram bo organizacja.

@Aron: Nie wiem czy troll czy nie troll ale liczę, że mimo dwuletniej przerwy opis zrozumiały :)
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Scroll generalnie ejst zbedny ; ) Magia jest na tyle słaba w tej edycji a scroll dorgi ze zdecydowanie bardziej wolisz miec dyscypline na akdrze i sceptre of pwoer niz DSa
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Zagrałem sobie jakiś czas temu na czymś takim aby potestować to co się bardziej pozmieniało:

Iron Orc Warlord, tukteks guard, omen of aporcalypse, dragonfire gem, dzik, tarcza, war cry = 580
common orc shaman master, dzik, paired weapons, szamanizm, destiny's call, skull fetish = 530
common witchdoctor, adept, wilk, witchcraft = 210
2x 60 forest goblins, fcg, greentide = 2x590 = 1180
15 common mounted eadbashers, tarcze, lance, fcg, banner of speed = 745
5 Feral Mounted Eadbashers, paired weapons = 180
2x Giant with Giant Club = 2x310 = 620
GGI, bsb = 450
= 4495

Rozpa na kolanie zrobiona tuż przed grą. Przeciwnik nie miał strzelania i widać było, że będzie szybka rozwałka to wziąłem na orku H, 1, 3, 5. Na goblinie 2 i 4. Łatwo zauważyć, że przy wsparciu GGI to każdy czar w combat z goblinami groźny.
generał drogawy ale robił swoje. Teraz zdarza mu się trafiać na 2+ i jest twardszy niż był.
ork szaman mógł siedzieć w wagonie do bicia bo dość twardy a też wypłaca te 3 ataki z OS4, S5 AP2 w pierwszej. Skull fetish zapewniał naprawdę ładną liczbę tokenów/
goblin na dziku latał sobie dookoła przeciwnika i hexował. Wrzucając z 5 kości the wheel turns zmiscastował i wyparował ale dzięki temu gobliny zjadły to co miały.
klocki goblinów parły do przodu, dość dobrze mieliły, dość szybko ginęły. Dzięki temu, że były dwa i miały wsparcie na flankach to miały okazję się zreformować w wagon jak już oberwały na tyle, by tracić ataki (po 40 ataków mają stojąc 8 w szeregu).
wagon dzików w turze War Cry ma 9 ruchu. Jaki jest każdy widzi. Pozycjonował się i straszył flanką, może zjadać twardsze rzeczy i mielić słabsze.
ferale nie zobaczyli combatu w tej bitwie (dawn attack i poszli do rezerw z jednym gigantem) ale są tani jak na to co oferują jak przeciwnik nie ma dużej Agi albo się wystawi.
Gigant jest spoko.
ggi w wersji bsb był ok. W tej bitwie mało się przydał ten bonus do OS ale jemu pomagał. Samo 18" przerzutów jest ładne a jeszcze w combacie jest w stanie coś zrobić, nie trzeba go niańczyć w bunkrze tylko pozycjonować co by się wklejał w dobre combaty i zabijał. Niestety przeciwnik pofarcił z 6 na to wound ale i tak swoje zdążył zrobić.

Podkreślam - rozpa na kolanie. Wyszło dobrze bo poryzykowałem (jeden combat był ryzykowny i mogłem się brejować bez steadfasta więc mogło być różnie ale wyszło lekko lepiej niż statystycznie i nie przegrałem combatu. Nie mniej nawet jakbym przegrał i się zbrejował dużo i by mnie zagonił to kontra była gotowa) i ugrałem 20-0 w 4 tury czyszcząc stół z Infernal Dwarfów tracąc jednego Giganta, GGI i witchdoctora.
Wydaje mi się, że zmiany wyszły bardzo fajnie. Sama kontrola nad spell selection sprawia, że wziął bym pewnie inny setup grając przeciwko rozpie mocnej w strzelaniu (szamanizm = 2,4,5,6 witchcraft = 1,3).
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Spoko kmina z idolem BSB. Duża oszczędność pts na herosach, bo umówmy się, heros orkowy jest średniakiem, a gobliński gówniakiem. Oczywiście jak idol spada to się robi mniej fajnie :P
Szamanowi orkowemu Hero Heart byk wrzucił i niech nasuwa! Pytanie, czy najpierw naliczasz bonus z miecza czy z BtF?
No i myślę, że dla O&G fajny jest bound spell z +1 do hita. Ma podobny efekt jak Hereditary spell, więc w miarę łatwo jeden z dwóch tych czarów przepchnąć.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

BSB na modelu w ktory mozna bezkarnie walic wszystkim co ziemia dała jest totalnie srednie, zwlaszcza ze dodanie do kosztu BSB goblina to małe punkty a kupujesz bezcenny i stabilny reroll do konca gry
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Dodaj do tego koszt bunkra i to, że bunkier łatwiej upolować niż GGI. Że bunkier może spanikować od tego samego ostrzału łatwiej niż GGI może spaść a jak ma nie spanikować to przydało by się wziąć bannerek aby nie kulać tych liderek. Że GGI ma z bazy 18" zasięgu i, że on chce być blisko a ten gobliński już niepewnie. Nie wspominając o snajperkach które ładniej na goblian siądą.
Poza tym pisałem - testowałem z czym to się je. Jak z drugiej strony nie ma strzelania nie jest źle. Jak jest strzelanie i coś co by zapolowało na takiego GGI to pewnie jest gorzej. Nie mniej - 450 pkt za twardego potworka rozdającego liderkę w 18" i +1OS a jak się klepie to nawet +2OS naprawdę nie jest automatycznie słabsze niż standardowy tani gobliński bsb.

Hero Heart nie da szamanowi S6 jeśli o to pytasz Kołata. Nie jest to złe ale nie chciałem przepłacać za niego i w praktyce to jest 1 atak więcej, utrzymanie S5 w kolejnych turach i zwiększenie AP. Niby spoko a jednak 50 punktów? Prędzej pomyślał bym o potce siły.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Co byście zmienili? Jak uważacie czy 3 scoringi unit u zielonych wystarczy czy 4 to minimum?

30 Common Goblins: sh, fcg, 3 x Shady Git 285 pts
30 Common Goblins: sh, fcg, 3 x Shady Git 285 pts
40 Forest Goblins: sh + spear, m, st, Green Tide 405 pts
5 Common Orc Boar Riders: m 160 pts
1135 pts

1 Gargantula: 510 pts
3 x 2 Goblin Chariot: 660 pts
2 x Giant: nets 680 pts
3 Grotlings: 80 pts
5 Goblin Wolf Riders: 120 pts
2050 pts

Heroes:
Common Goblin King: Crown of The Cavern King, Crown of Autocracy, War cry! 315 pts

Common Goblin Witch Doctor: Master, Path of Witchcraft, Magical Heirloom 380 pts

Common Goblin Witch Doctor: Apprentice, Path of Pyromancy, Skull Fetish 170 pts

Common Goblin Chief: BSB 120 pts

Common Goblin Chief: Goblin Wolf Chariot, gw, Pan of Protection Pinchin' 170 pts

Common Goblin Chief: Wolf, lance, Dragon Staff 160 pts

1315 pts
4500/4500 pts

Awatar użytkownika
muchozol
Falubaz
Posty: 1237
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: muchozol »

Po odkurzeniu figsów, takie coś skleciłem i na razie z przyjemnością uskuteczniam :wink:

Unnamed4500 Pts - Orcs & Goblins Army

Orc Warlord + Wyvern @ 455 Pts + 170
General; Heavy Armour; Paired Weapons; Shield;
Pan of Protection Pinchin', Tuktek's Guard
Shady Shanking, Troll Ale Flask Wyvern

Feral Orc Shaman Master @ 465 Pts
Wizard Master; The Shamanism;Skull Fetish

Goblin Witch Doctor Adept @ 190 Pts
Wizard Adept; The Thaumaturgy

Forest Goblin Chief + Huntsmen Spider @ 220 Pts
Forest Goblin Chief; Light Lance; Light Armour; Shield; Battle Standard
Basalt Infusion, Lucky Charm

Goblin Chief + Wolf Chariot@ 135 Pts
Goblin Chief; Light Lance; Light Armour; Shield

36 Feral Orcs, FCG, 2 bronie, Banner of Speed @ 429 Pts
38 Forest Goblins, sh, m,s @ 306 Pts
2x5 Orc Boar Riders, m, lance @ 195 Pts

14 Iron Orcs, fcg, Banner of Relentless Company @ 390 Pts
2 Goblin Wolf Chariot @ 225 Pts
3x Grotlings @ 270 Pts
Gargantula @ 510 Pts
Giant , siaty @ 345 Pts

Models in Army: 98
Total Army Cost: 4500

Coś tu można na plus zmienić :wink:
podpis był nieregulaminowy

oddajcie podpis łobuzy

Xargos
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 128

Post autor: Xargos »

może za dużo grotów i za mało rydwanów goblińskich? Do forest goblinów fajnie mieć witchcraft z brzytwą :)

Awatar użytkownika
Karbowy
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165
Lokalizacja: Zagonowe Szaraki

Post autor: Karbowy »

Moja ostatnia rozpa którą gram tak dziwnie wygląda:

Żelazny Ork watażka generał, 285 ------- 470
okrzyk wojenny 45
zbroja płytowa
wezwanie przeznaczenia 70
broń ręczna
korona autokreacji 70

Żelazny Szef Orków 160 ---------- 310
chorąży 50
zbroja płytowa
tarcza 5
oszust śmierci 95

Szaman goblinów 115 ---------- 285
adept 75
księga nieprzeniknionej mocy 45
Naramiennik Gromu 50

jaskiniowy król goblinów 115 ---------- 360
zębacz 70
tarcza, c. zbroja 15
bazaltowy rdzeń 35
ochrona wierzby 15
urok szczęścia 10
lekka lanca 5
talizman ochronny 50
dotyk wielkości 45

awanturnicy orków szt 25 (punktujący) 400 ---------- 515
chorąży, muzyk, 40
włócznie 75

jaskiniowe gobliny 30 szt (punktujący) tarcze 180 --------------370
łuki 60
2 szt szalonych gnojków 130

jaskiniowe gobliny 30szt (punktujący) tarcze 180 ---------------370
łuki 60
2 szt szalonych gnojków 130

jeźdźcy pajonków 10 szt 185 ---------------215
l. lance, łuki 30

trole jaskiniowe 8 szt ----------------662

2 x Dróżyna demolujących zębaczy olbrzymich ---------------- 300
2 x wyrzutnia gnojków ------------- 370
3 x nadziewcz -----------------270
------------------------------------
łącznie 4497pkt


Co o tym sądzicie?
Tworzone przez Polaków uściślenia oraz wszelkie inne zasady i FAQi dla Polaków - powinno opracować się po polsku - cholerne anglickie lizusy :!: :!: :!:

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

Tak na pierwsze wrażenie z tego co udało mi się zrozumieć z polskich nazwach (serio mógłbyś zmienić na ang, przynajmniej przedmiotów bo wątpię by komuś się chciało sprawdzać z podr co jest co) - szaman musi wybrać w rozpie jaki path gra. Dodatkowo goblińskie oddziały (jeśli poprawnie zrozumiałem że są to cave gobliny - stare nocniki) nie mogą miec tarczy i łuków jednocześnie.

paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Post autor: paulinka17 »

Czołem, mało gram, ale rozpiskę pokażę, bo z grubsza działa i może się komuś przydać.

Prezes: Ork, dwie bronie, 4+WS (c) Artur
BSB: goblin
Mag: rydwan, szamanizm, 2 czary, 3+Sv, ward na ogień
Mag: wilk, witchcraft, 1 czar

Cory:
32 Ferali, dzidy, C, M, S: Relentless
25 Ferali, dwie bronie
5 Ferali na dzikach, tarcza
5 Ferali na dzikach

Reszta:
8 Trolli
8 Trolli

Pająk
Pająk

Klopa
DD

Ważne uwagi dla tych, którzy czytają a nie grają:
- podbicie siły z szamanizmu jest ważne
- jeden czar co turę wchodzi, więc trzeba straszyć co turę jakimś srogim lotem/pociskiem/podbiciem
- bunkry goblińskie już się tak dobrze nie sprawdzają
- maszynki prawie nic nie robią, ale muszą być, bo wszyscy wystawiają duże modele
Najważniejsze:
- łaaa się super kombuje z trollami

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Mega rozpa Paulinka!
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Post autor: paulinka17 »

Grałem na 3x8 trolli, ale tam już potrzebny goblin generał i 18 cali lider -> bunkier -> gówniane core'y.
Bez 18 lidery jesteś baardzo przewidywalny.
Gobliński król vs ten prezes Artura to tylko 30 pkt oszczędności. Arturowy ma wygar i jest w miarę wyporny.

Zostaje więc tylko 2x8 trolli i super core'y.

Moim zdaniem ten zestaw magów rządzi. Jeden teleportuje flankę i w drugiej fazie odgina, drugi pilnuje tyłów/maszyn, boostuje i strzela na 48 cali te 5d6 S1.

Pająki drogie, ale robią robotę.

O maszynach pisałem. Ciężko coś lepszego za te 350-370 pkt wymyślić, a w tej edycji chyba trzeba ciułać te rany na herosach/monsterach, żeby mieć szanse w walce wręcz.

Awatar użytkownika
Zeppelin
Falubaz
Posty: 1391
Lokalizacja: Górny Śląsk - Katowice

Post autor: Zeppelin »

I to jest prawdziwy Król goblinów ! 8)

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Z prezesem orkiem to najwyzej wodz orkow ^^

Fajne listy paulinek, wszystko powinno grac i buczec. Szkoda ze po tylu latach od 8mej dalej trzeba grac tylko na savejdzach w corach.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ODPOWIEDZ