Kowboje, czyli jak zagrać pojedynczym big bossem
Moderator: Kołata
Kowboje, czyli jak zagrać pojedynczym big bossem
Tak się zastanawiam nad wykorzystaniem kowboja na dziku. Po co? Dobrze złożony może troszkę namieszać, a to szarżą z flanki lun na tył wrogiego oddziału związanego już walką, a to atakiem na maszynę lub słabego fasta. Zastanawiam się nad złożeniem takiego jegomościa. Pod uwagę biorę oczywiście BOBB lub OBB na dziku. Ten pierwszy ma lepsze charakterystyki, wyższy Sv oraz ITP. Z tym ITP mam właśnie dylemat - z jednej strony zaszarżuję na wszystko, z drugiej - nie dam flee...
Ponieważ taki kowboj powinien ustać starcie trzeba zapewnić mu stubborna. Dlatego moim zdaniem obowiązkowo daję Crown of Command. Pozosstaje 15 pts na dodatki. Mało... ale i tak jest pole do popisu.
Rozważam przede wszystkim poniższe opcje:
1) Black Orc Big Boss @ 158.0 Pts
Heavy Armour; Shield
Crown of Command [35.0]
Dragonbane Gem [5.0] (ward 2+ na ogień)
Biting Blade [10.0] (-1 Sv)
War Boar @ [0.0] Pts
2) Black Orc Big Boss @ 160.0 Pts
Spear; Heavy Armour; Shield
Crown of Command [35.0]
Dragonhelm [10.0]
Luckstone [5.0]
War Boar @ [0.0] Pts
3) Orc Big Boss @ 125.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield
Crown of Command [35.0]
Luckstone [5.0]
Dragonhelm [10.0]
War Boar @ [0.0] Pts
Zalety i wady tych opcji? Pierwszy z nich jako jedyny ma magiczne ataki. Co prawda bije z siłą 5/4 (i -1 Sv) ale zawsze jest to ktoś kto pogoni np. duchy bez problemu (chroni mnie Sv 2+).
Opcja 2 i 3 to takie samo złożenie, raz na BO raz na zwykłym orkasie. Różnica? 35pts w cenie, oraz lepszy Sv (1+), WS oraz ITP na BO. Mamy S5 w szarży, niezły Sv (1+ lub 2+) oraz warda 2+ na ogień. Brakuje tylko magicznych ataków. A szkoda...
Tak czy siak są to moim zdaniem opcje do przetestowania. Sam kowboj ma wiele zastosowań, a zlekceważony przez wroga może okazać się małym kamyczkiem, który odpowiednio ulokowany rozpieprzy trybiki przeciwnej maszyny
Jeśli ktoś ma inne, sprawdzone sety to niech się podzieli
Ponieważ taki kowboj powinien ustać starcie trzeba zapewnić mu stubborna. Dlatego moim zdaniem obowiązkowo daję Crown of Command. Pozosstaje 15 pts na dodatki. Mało... ale i tak jest pole do popisu.
Rozważam przede wszystkim poniższe opcje:
1) Black Orc Big Boss @ 158.0 Pts
Heavy Armour; Shield
Crown of Command [35.0]
Dragonbane Gem [5.0] (ward 2+ na ogień)
Biting Blade [10.0] (-1 Sv)
War Boar @ [0.0] Pts
2) Black Orc Big Boss @ 160.0 Pts
Spear; Heavy Armour; Shield
Crown of Command [35.0]
Dragonhelm [10.0]
Luckstone [5.0]
War Boar @ [0.0] Pts
3) Orc Big Boss @ 125.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield
Crown of Command [35.0]
Luckstone [5.0]
Dragonhelm [10.0]
War Boar @ [0.0] Pts
Zalety i wady tych opcji? Pierwszy z nich jako jedyny ma magiczne ataki. Co prawda bije z siłą 5/4 (i -1 Sv) ale zawsze jest to ktoś kto pogoni np. duchy bez problemu (chroni mnie Sv 2+).
Opcja 2 i 3 to takie samo złożenie, raz na BO raz na zwykłym orkasie. Różnica? 35pts w cenie, oraz lepszy Sv (1+), WS oraz ITP na BO. Mamy S5 w szarży, niezły Sv (1+ lub 2+) oraz warda 2+ na ogień. Brakuje tylko magicznych ataków. A szkoda...
Tak czy siak są to moim zdaniem opcje do przetestowania. Sam kowboj ma wiele zastosowań, a zlekceważony przez wroga może okazać się małym kamyczkiem, który odpowiednio ulokowany rozpieprzy trybiki przeciwnej maszyny
Jeśli ktoś ma inne, sprawdzone sety to niech się podzieli
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14639
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Yahoo, oczywiscie ze opcja nr 3 - kowboje bez mozliwosci dawania flee to leszcze.
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2170
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
wreszcie porządny temat, a nie jakieś gówno.
goblin nie będzie kolejną alternatywą? ogólnie gorzej bije, ale jest tańszy i dużo szybszy.
gobbo na wilku, z włócznią, lekkim pancerzem, tarczą i smoczym hełmem. za 63 punkty
na oddział się nie rzuci, ale park maszyn albo harpie to juz jacyś przeciwnicy.
goblin nie będzie kolejną alternatywą? ogólnie gorzej bije, ale jest tańszy i dużo szybszy.
gobbo na wilku, z włócznią, lekkim pancerzem, tarczą i smoczym hełmem. za 63 punkty
na oddział się nie rzuci, ale park maszyn albo harpie to juz jacyś przeciwnicy.
Generalnie kowboje nie powinni być drożsi niz 100pkt. Przyjmij to jako podstawowe kryterium przy ich skladaniu. Dajesz kolesiowi dragonhelm i biting blade, dzika i tarcze, i jedzie! Drugiemu amulecik za 5pkt z wardem na ogien, entchanted shield i sword of striking - i jedzie! Trzeciemu warrior bane, charmed shield - i jedzie.
Osobiscie testowałem kowbojów i mi sie nie sprawdzili (testowalem rozne opcje - tansze i drozsze), ale moze to byla kwestia niekompatybilnosci z resztą moich oddziałów. Mozna pograc, ale jak wspomnialem - po taniosci (minimum przedmiotów, w tym tania magiczna siekiera na eteryki, i na pewno nie BO) .
@Baron
Miedzy tanim i gownianym goblinskim kowojem a solidnym, twardym skurczybykiem orkowym jest jakies 30 pkt roznicy. Roznica jakosci jest kolosalna. Gobosów nie brałbym w ogole pod uwagę.
Osobiscie testowałem kowbojów i mi sie nie sprawdzili (testowalem rozne opcje - tansze i drozsze), ale moze to byla kwestia niekompatybilnosci z resztą moich oddziałów. Mozna pograc, ale jak wspomnialem - po taniosci (minimum przedmiotów, w tym tania magiczna siekiera na eteryki, i na pewno nie BO) .
@Baron
Miedzy tanim i gownianym goblinskim kowojem a solidnym, twardym skurczybykiem orkowym jest jakies 30 pkt roznicy. Roznica jakosci jest kolosalna. Gobosów nie brałbym w ogole pod uwagę.
@Baron - zgadzam się z blessem - dla takiego goblina po prostu nie widzę zastosowania - za mięciutki.
Co do orkasów - mnie naprawdę kusi opcja z koroną. Taki jegomość jest 35pts droższy, ale ze stubbornem ma wielką szansę ustać, a nie oszukujmy się - nawet szarżując na bandę łuczników musi się liczyć z tym, że się odbije.
Co do orkasów - mnie naprawdę kusi opcja z koroną. Taki jegomość jest 35pts droższy, ale ze stubbornem ma wielką szansę ustać, a nie oszukujmy się - nawet szarżując na bandę łuczników musi się liczyć z tym, że się odbije.
No dokładnie. Goblin na pusto 35, ork 55. Goblin tylko w sytuacji gdy nie masz totalnie pktów na orka, a chcesz mieć kowboja
Dla mnie najważniejsze w kowboju są 2 kryteria - przeżywalność czyli (5T, save minimum 2+ i ward na ogień, ewentualnie luckstone) oraz cena (im taniej, tym lepiej). Następnie warto mieć magiczne ataki, ale to już mniej ważne.
Najlepsze wersje:
Orc Big Boss na Dziku - 83 pts
Enchanted Shield, Dragonbane Gem, dzida
lub
Orc Big Boss na Dziku - 98 pts
Dragonhelm, Biting Blade, Luckstone, tarcza
Dla mnie najważniejsze w kowboju są 2 kryteria - przeżywalność czyli (5T, save minimum 2+ i ward na ogień, ewentualnie luckstone) oraz cena (im taniej, tym lepiej). Następnie warto mieć magiczne ataki, ale to już mniej ważne.
Najlepsze wersje:
Orc Big Boss na Dziku - 83 pts
Enchanted Shield, Dragonbane Gem, dzida
lub
Orc Big Boss na Dziku - 98 pts
Dragonhelm, Biting Blade, Luckstone, tarcza
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2170
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
stubborn jest b. ważny w "death starach".
Warboss miał być odporny (1+ Sv 4+ WSv) i napierdzielający (5A S6/7) ale wtedy nie będzie miejsca na koronę... Chyba że zmienię mu broń i WSv z 4+ na 5+...
A kowboj do testów pójdzie taki:
Orc Big Boss @ 106.0 Pts
Light Armour; Shield
Sword of Might [20.0]
Luckstone [5.0]
Dragonhelm [10.0]
War Boar @ [0.0] Pts
edit: @Kołata - dzida została po copy - paste
A kowboj do testów pójdzie taki:
Orc Big Boss @ 106.0 Pts
Light Armour; Shield
Sword of Might [20.0]
Luckstone [5.0]
Dragonhelm [10.0]
War Boar @ [0.0] Pts
edit: @Kołata - dzida została po copy - paste
Ostatnio zmieniony 22 sie 2011, o 11:20 przez Yahoo82, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wiem czemu nie bierzecie goblinów pod uwagę
Goblin big boss na gigantic spiderze z zabawkami to 3W, 2+ Sv i 4+ WSv, 6A z S4, stomp, poison i ignorowanie sporej ilosci terenów na stole. Za - z tego co pamietam - 132 pkt czy coś około..
Potrafi w pojedynke rozdeptac horde ghuli, połamac treemany czy zatrzymać warsfinksa. Nie zamieniłbym na żadnego badziewnego orka.. No ale co niektózy nie dość że dają korone uporu swoim kowbojom, to jeszcze sami ją dumnie noszą
Pozdrawiam
Goblin big boss na gigantic spiderze z zabawkami to 3W, 2+ Sv i 4+ WSv, 6A z S4, stomp, poison i ignorowanie sporej ilosci terenów na stole. Za - z tego co pamietam - 132 pkt czy coś około..
Potrafi w pojedynke rozdeptac horde ghuli, połamac treemany czy zatrzymać warsfinksa. Nie zamieniłbym na żadnego badziewnego orka.. No ale co niektózy nie dość że dają korone uporu swoim kowbojom, to jeszcze sami ją dumnie noszą
Pozdrawiam