Strategia

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Re: Strategia

Post autor: ślivek »

Sugeruję pisać o strategii w temacie strategii i nie mieszać wątków.
Kopyt pisze:Czy opłaca się brak jakiegokolwiek zielonego speca ?? Graliście na nich ??
Mnie urzeka oddział 10 jeźdźców trafiających na 3+ :) fast z 9 ruchu, quick to fire, bs4 i podjeżdżasz na 9 cali bez problemu. Z bohaterem kosztuje "zaledwie" 250 jakieś ale pośmiać się można. Niestety jak z większości naszych specjali.

Grimgor jest wymagający dla rozpiski. Mówi, że grasz na 3 klockach - savage, blacki, trolle i wszystko do przodu biegnie. Fajna sprawa bo przy zapewnionym booscie i dobraniu bannera raczej staje się lepszą opcją niż drugi klocek trolli patrząc na problemy psychologiczne, lepszego CRa i opcję dwuraków. Ciekawe, jak będzie szansa ludkom trochę się tym ograć i się nie zrażą na dzień dobry to może pograć. Ładnie kroi nawet ;) trochę nim grałem.

Wurrzag jest dobry. Naprawdę stabilna magia się robi i jest dość dobrze wyważony punktowo. Niby za drogi ale jednak nie ma jak złożyć tego z normalnych przedmiotów więc przepłaca się za wyjątkowość. Jak siądzie klątwa to i tak się spłaca a i tak zapewnia stopę i ma glare'a tak przydatnego w dużym waaagh. Grałbym. Złoży ktoś rozpę na nim z Grimgorem do rozpisek?

Grom do omijania szerokim łukiem poza super fluffowymi rozpiskami bazującymi na... krzyczeniu Waaagh! w turze szarży dużej ilości jednostek? Niestety naprawdę za dużo sobą nie wnosi. Nie pomaga w problemach psychologicznych bo, akurat kasowanie strachu przed elfami mało zmienia po prawdzie. Po prostu spada.

Gorbad z jednej strony oceniany jest jako mięczak bo musi w kawalerii być, nie ma warda i przy brejku spada. Z drugiej strony Qc na przykład pisze że umożliwia ofensywną rozpiskę. Moim zdaniem jak się policzy, że ma w siebie wbudowanego bsb z dyscypliną i to razem z inspiring presence na 18" i doda się do tego podbijanie wyniku na animozji to wychodzi dobra cena. Ryzykowna ale dobra. Trzeba być prawdziwym orkiem by na takiej rozpie zagrać i wygrywać :D

Skarsnik jest czadowy. Dla normalnej mieszanej armii mniej ale potrafi coś pomóc dając pocisk i swoje specjalki ale wychodzi raczej drogo nie sprawiając, że gobliny są samowystarczalne psychologicznie. W walce też nie najtwardszy więc raczej omijany.
Dla fluffowców, armii nastawionej na gobliny już trochę inaczej to wygląda. Z nocników robi lepsze double flee i odginaczki niż zwykle, wielkością podstawki chroni się dość dobrze, w razie problemów wypłacając KBki, może uchronić jeszcze BSB obok siebie na przykład przez maksymalizowanie jednostek walczących. Zmienia sposób gry ale niestety na bardziej remisowy i jednocześnie bardziej ryzykowny i bardziej irytujący dla przeciwnika. Nie wiem czy to robi z niego najlepszy wybór ale jego koszt patrząc na niego w ten sposób jest uzasadniony.

Gitillę opisałem trochę. Fajna opcja właściiwe do prawie każdej armii zresztą podobnie jak Snagla. Niestety podobnie jak w Dogs of War podatek który trzeba zapłacić za to by oddział był fajniejszy niż zwykle (w formie bohatera) jest nie tani.

Azhaga ciężko mi zobaczyć na stole. Nie widziałem ani jednego raportu z nim i nie bardzo go widzę. Mimo tego, że kasuje animozję praktycznie i daje Death to jednak jest na wivernie i nie można nim zagrać jak by się zagrało innym gościem na wivernie. Czasem lepiej (podlecenie, rzucenie czaru?) ale czasem gorzej (nie polecę jednak bo będę poza BSB a jak obleję głupotę to go stracę). Będąc droższym od DP z deathem robi mniej ale to najbliższe co mamy ;)
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Jakis chlop na YT (malorian) wywodził, że NG bossi tez sie zbieraja i ruszaja - ciekawe czy tak to działa

Man - Gorbad, 2x7 trollsów, 2 arok i jade :) bardzo fajnie mi sie tym gra
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7842
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

-Qc- pisze:Jakis chlop na YT (malorian) wywodził, że NG bossi tez sie zbieraja i ruszaja - ciekawe czy tak to działa

Man - Gorbad, 2x7 trollsów, 2 arok i jade :) bardzo fajnie mi sie tym gra
Stary, dwa ironblastery, maneaterzy z flamingiem, zginąłeś.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Hero samotnie jest unitem więc czemu by nie miało to na niego działać. Robią się nawet fajne odginaczki zate 30+ pkt. Niestety w czasach lataczy te odginanie nie jest aż tak superowe

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Moge z tym grać groszek :) dowiemy sie jak zrobie drugiego pajonka

POmijajac ze jak chlop bierze 2 IB i manow to mu schodzi 8/10 punktow z kompozycji wiec ma wtedy 4levl i HH/DS :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Na początku sezonu pytałem o to LS. Stwierdzili, że zapis z size matters bodajże jest wystarczający by dowodzić, że zasada Skarsnika działa na każdy oddział składający się z night goblinów.
Także działa i można tak robić.
Co do lataczy to są to pojedyncze modele najczęściej dość podatne na chukki, klopy, doom divery czy MM (skarsnik sam daje jednego). Wszystko naziemne da się odgiąć a jak się prześlizgnie kowboj to ma najpierw podobne problemy a potem ma przed sobą hordę goblinów. Sam Skarnisk jest delikatny dość ale Gobbla ma KB więc z 6 woundami ma jakieś tam szanse sobie poradzić.
Jak się dobrze wypuszcza fanatyków i jest dobre ustawienie to szarżujący latacz na nich stanie dostawiając się.
Nie pisałem nigdzie, że to rozpiska bez wad ale myślę, że jak na fluffowy defens może sobie radzić. Już jedna z zasad Skarsnika daje turę czasu jak przeciwnikowi ważne rzeczy będą wychodzić z rezerw. Imho to może zagrać na drużynówce nawet.

Co do Gorbada to też jest to fajna kmina. Do kosztów Ironclawa trzeba dodać tylko bunkier dla niego i mamy tanio najstabilniejszą psychologię jaką możemy mieć. Chcę zobaczyć to w akcji :D Qc do boju.
Obrazek

paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Post autor: paulinka17 »

skarsnika kombuje sie ze squig herdem z NG w hordzie.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Na szczurki sobie tak zagralem, co prawda w 1 turze zdjal mi oba pajonki (brass orb i dzialka) ale i tak wbiłem 18 :) naopor jest spoko, pomagaja scenariusze (ja lubie BnG bo blizej)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

Kopyt pisze:Złoży ktoś rozpę na nim z Grimgorem do rozpisek?
Tia
Szykuje mi się bitwa na 7,5k punkciszy na zasadach z End Of Times przeciwko Host of Eternity King (WE,HE,DE).

Grimgor, general + 40 BO, FCG, Discipline, shields
Skarsnik + 61 NG, 3x fanole, siaty, spearsy, FCG
Wurrzag + 40 Savadż big unów z FCG, Savadż BSB z Morkiem i shaman z głową
Gitilla + 9 wilków z mus, champion, spears, shortbows, shields
Snagla + 19 pająków FCG i Arachnarok
Do tego sporo innych rzeczy. Zobaczymy jak sobie to poradzi z armią, gdzie tylko troje lordów elfich (Malek, Alarielle i Imrik) kosztują 2350pts. Będzie konkurs, kto spisze się najlepiej

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Grolshek pisze:
-Qc- pisze:Jakis chlop na YT (malorian) wywodził, że NG bossi tez sie zbieraja i ruszaja - ciekawe czy tak to działa

Man - Gorbad, 2x7 trollsów, 2 arok i jade :) bardzo fajnie mi sie tym gra
Stary, dwa ironblastery, maneaterzy z flamingiem, zginąłeś.

Ja dodam jeszcze od siebie że zdecydowanie lepiej można wykorzystać potencjał Gorbada- 2 x arok to słaba kmina, można wycisnąć o 120% więcej:)
Qc- niebawem zobaczysz to na stole w moim wykonaniu;]

p.s Czuje że dzięki specą powróce do orasków po 15 latach;]

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2170
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

p.s Czuje że dzięki specą powróce do orasków po 15 latach;]
say whaaaaaaat?

ze speców fest są IMO tylko wurzag i grimgor
Obrazek

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Dokładnie tak;]

stay in touch 8)

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Glegut pisze: Qc- niebawem zobaczysz to na stole w moim wykonaniu;]
A oby jak najszybciej :)

Nie powiem, że maszynownia + 3x8 trollsów może być bardziej uniwersalne :D ALe ja aroki bardzo lubię :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Nie wiem czy orki tak złożone obronią się w ten sposob przed herohammerem ale jeśli miałbym dostęp do tylu figurek co np. Aron - napewno bym spróbował kminić w tą strone.
Jednak LD10 w 18 calach i podbijanie animozji znacznie poprawia stabilność tej armii 8)

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

lepsza animozja jest od Axhaga :( szkoda że taki drogi

trolle imo akurat świetnie sobie radzą z pachołkami :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

Kmina na nowe Ojro, zobaczymy jak sobie poradzą. W jedynej rozegranej tym bitwie Immortulzy Grimgora nie ustępowały niczym (poza ceną)Trollom, rozwiązuje to też problem Blood&Glory, dzięki dwóm klocom piechoty nie przegrywamy na starcie za kitranie wszystkiego w bunkrze (co ostatnio mnie zabolało). Wurrzag też jest mocno spoko.

Grimgor Ironhide 355
Wurrzag 350
Savage Orc Shaman + główka 120
Savage BSB, gw, Silvered Steel

30 Black Orcs FCG, shields + Swiftness/Dyscyplina
37 Savage Big'uns FCG
21 NG + 2xFanatic + Mus/Stand 123
5 wolf riders, spears, shield 60

2x Mangler Squigg 130
2x Rock Lobber 170
2x Doom Diver 160

2499

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Zamiast Savage BSB Bobba BSB taniego? Poza tym nie ma co za bardzo tu zmieniać. Jak by się dało wykroić z Core coś to bym dawał więcej Blacków (dyscyplina lepsza niż swiftness). Do rozpiskowni z tym!
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jak dobrze pamiętam to do Immortulzów może tylko Grimgor wejść, jakoś tak bez Magic Resistance i np Ironcurse deko mizernie :)

a z czym grałeś tym zestawem?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

Z VuCetami. Grimgor niemal sklepał wampira-rzeźnika. Straszna jest ta zasada gwardii, bo wrzuciłbym tam sobie BSB z Morkiem, którego strasznie mi brakuje. W ten sposób oba kloce mogłyby mieć warda od magii na 2+ :) Nie odrzuca mnie to jednak na tyle by przestać się nimi bawić.

@ślivek, czarnuch przecie droższy i gorszy - jakby BO mógł włazić do Immortulzów to już by tam siedział z Mork Bannerem zamiast dzikusa w dzikusach. Z Core nie da się wykroić ani punkta jest równo 625. A brakuje w tej rozpie punktów, choćby na NG szamana z DS, którego brak czasem czuć. Jest tutaj a nie w rozpiskach bo ktoś wyżej chciał grywalną rozpę na Wurrzagu i Grimgorze :wink:

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Hej!

Zaczynam grę zielonymi i jestem nieco "zielony" :) Na razie studiując rozpiski i raporty wiem mniej więcej co jest grywalne i mniej więcej jaka jest taktyka (choć ja bardziej for fun gram więc uwielbiam rydwany, giganty i inne niegrywalne unity :D ). Chciałbym się natomiast poradzić w jakich ustawieniach wystawiać poszczególne oddziały (głównie klocki piechoty). Chciałbym sobie zamówić treye, ale nie wiem właśnie jakie. Podpowiedzcie proszę jakie są najczęstsze ustawienia dla następujących oddziałów:
pająki, wilki, night gobliny z włóczniami i z łukami, savage orki, black orki, zwykłe gobliny i orki, squig herdy, trolle.
I czy wiadomo coś kiedy można się nowego booka spodziewać? Bo nie wiem czy jest sens kupować aktualnego.
Z góry dzięki za pomoc.

ODPOWIEDZ