Strategia

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Wojwen
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37

Strategia

Post autor: Wojwen »

Zaczynam grę w wfb i chciałbym stworzyć armię orków i goblinów. Nie wiem czy w tej grze są strategie czy po prostu armie się nawalają :D . Mógłby mi ktoś coś polecić? Z góry dzięki

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

40 dzikich orków+ szaman z szczęśliwą główką, nie ma w tej armii lepszego oddziału do walki wręcz w tej armii
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Potwierdzam, do tej pory szukam na nich "złotego środka", co by ich pokonać bezpośrednio w combacie 8) Cóż, szczury nie mają jednostek, które same z siebie są w stanie to zrobić :mrgreen:
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

z moim złożeniem bohaterów to i abomka od boku ma trudno

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2170
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

niepotrzebny nowy temat, panowie?
Obrazek

Wojwen
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37

Post autor: Wojwen »

Źle sformułowałem pytanie. Chodziło mi o to jak powinno się grać tą armią? Powinienem jakoś specjalnie ustawiać oddziały lub od razu dążyć do starcia? Jestem po prostu ZIELONY :D

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Oglądnij ze 4-5 losowych filmów z gry O&G tego Pana :).
http://www.youtube.com/user/MrMalorian/videos?view=0
Life's a game with save and load features disabled.

Wojwen
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37

Post autor: Wojwen »

Wpadłem na taki pomysł : duży oddział NG który blokuje przeciwnika a z boku zablokowany oddział ostrzeliwują tani łucznicy NG. Poza tym jakiś oddział orków żeby zająć się innymi przeciwnikami. Co o tym sądzicieZ? Jestem otwarty na krytyke bo jak wczesniej napisałem jestem zielony

Awatar użytkownika
Oki
Oszukista
Posty: 803
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Oki »

Nie możesz strzelać łukami do combatu ;)

Wojwen
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37

Post autor: Wojwen »

Ech no tak... Ma ktos jakieś propozycje? Chciałbym żeby to była armia w większości lub zupełnie polegająca na NG. Jakie są strategie na tego typu armie?

paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Post autor: paulinka17 »

Strategia "błoto" jest ok. Duuuże oddziały w których przeciwnik ma utknąć i powoli ginąć.

Nie działa na oddziały z dużym ASv (pancerzem), dlatego potrzebujesz dodatkową kontre z dużą siłą (bohaterów, Black orki).

Wojwen
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37

Post autor: Wojwen »

Dzięki o to mi chodziło :). Mam dwa pytania: 1. Czy muzyków itp mianuje sie czy trzeba mieć odpowiednie figurki? 2. Moge miec sieciarzy w zwykłym oddziale czy musze robic osobny oddział jak np. przy łucznikach?

Awatar użytkownika
Oki
Oszukista
Posty: 803
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Oki »

Możesz mianować, aczkolwiek zazwyczaj figurki grupy dowodzenia są już w komplecie.
Siatki/ fanatycy to takie dodatki do oddziałów ( a nie osobne oddziały) - które w nich są :)

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Traktuj sieciarzy/fanatyków jako dodatki, które ma oddział. Jak np tarcze czy broń.

Zazwyczaj trzeba mieć dodatkowe figurki, taka jak i broń na figurkach powinna się zgadzać, żeby przeciwnik od razu wiedział z czym ma do czynienia. Oczywiście jest to sprawa umowna między Tobą/przeciwnikiem, albo wymogi turnieju.

Patrząc na zadawane pytania nie do końca wierzę że czytałeś zasady i że widziałeś jakąkolwiek grę w WFB na żywo. Radzę zrobić obie te rzeczy a potem wyjaśniać ewentualne pytania bo nikt wkrótce nie będzie chciał Ci pomóc ...
Life's a game with save and load features disabled.

Wojwen
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37

Post autor: Wojwen »

Tak zgadza sie :) . Oglądałem już kilka gier ale jestem jeszcze w trakcie czytania podręcznika

Awatar użytkownika
Gangrel
Mudżahedin
Posty: 250
Lokalizacja: Dziki Wschód

Post autor: Gangrel »

Czytaj czytaj... ja przeczytałem podręcznik z zasadami 2 razy od deski do deski i niezliczoną ilość razy co ważniejsze fragmenty a i tak w czasie rozgrywania pierwszej bitwy z kumplem (to była też jego pierwsza bitwa) zanotowałem na kartce kilkanaście pytań związanych z zasadami na które wciąż nie znałem odpowiedzi. Po sprzedaniu starej armii sam przymierzam się do orków i goblinów ale ostatecznej decyzji jeszcze nie podjąłem. Polecam Ci magazyn MŁOTKOWY szczególnie 2 numer masz tam recenzje "nowego" podręcznika do O&G a więc też jednostek. Tu masz link: http://mlotkowy.org/pobierz_nr2.html
Potwierdzam, do tej pory szukam na nich "złotego środka", co by ich pokonać bezpośrednio w combacie 8) Cóż, szczury nie mają jednostek, które same z siebie są w stanie to zrobić :mrgreen:
Może Ratogry ? 8)
A na marginesie straszna musi być "posucha" na forum O&G skoro taki temat wzbudził tak wielkie zainteresowanie :roll: Pozdrawiam i powodzenia !
"Od dwóch dobrych generałów wolę jednego, który ma szczęście", Napoleon
"Mieć rację nie sprawia żadnej przyjemności, jeśli nie można wykazać innym, że się mylą..."

Borss
Pseudoklimaciarz
Posty: 23

Post autor: Borss »

Witam w związku z tym że jestem stary/nowy (ostatni raz grałem w WHFB ponad 6 lat temu )
A przygotowuję się do powrotu do hobby właśnie O&G, mam do was pytanko o taktyki jakie stosujecie grając tą armią.
Zauważyłem w rozpiskach że obecnie standardowy zestaw armijny to:
Savage Orki (najczęściej podpakowane do Big'Unsów)+ Nocne gobliny w core'ach (ze wszystkim co fabryka dała, fanatycy, sieciarze) (dwa duże klocki)
Mangler squigi w Rare'ach
Katapulty + Doomdivery - w parku maszyn (rare)
Do tego BSB+warboss (jeden Savage drugi BO w dowolnych kombinacjach)
Savage Szaman + szczęśliwa główka

I do tego dochodzą różne kombinacje - generał zazwyczaj ma mocnego Ward Save'a
Czasami dodawany jest oddział troli, czasami kowboje, czasami Arachnarok, Nocnogoblińscy szamani są dość często

Jak rozumiem orkowi bossowie z powyższego zestawienia najczęściej trafiają do klocka Savage'ów a jeśli występują nocni szamani trafiają do klocka NG.

Jak zazwyczaj wystawiacie takie armie (klocki piechoty w formacji hordy czy z wieloma szeregami )
Gdzie wystawiacie manglery? park maszyn rozstawiacie po całym stole czy gdzieś kitracie razem, (np na wzgórzach) ?
Klocki piechoty wystawiacie obok siebie tak żeby się wspierały czy może daleko żeby głupim goblinom nie odwaliła animozja, czy klocka goblinów z fanolami używacie jako ochrony maszyn ? Czy bohaterów wysyłacie na chalenge czy raczej unikacie pojedynków. Do jakich oddziałów wroga strzelacie na początku (magów, bohaterów, ciężkiej kawalerii, walicie po piechocie, artylerii czy
Ot proszę o kilka porad jak sobie najlepiej radzić z zieloną hordą żeby jak najdłużej zostać na stole i skopać dupska wrogom ;)
Z góry dziękuję za wszelkie dobre rady i wskazówki.
Pozdrowionka

Awatar użytkownika
Kegriz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 124
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontakt:

Post autor: Kegriz »

w związku z tym, że tak jak zauważyłeś wszyscy grają tym samym i NIKT nie wygrywa, powinieneś rozważyć opcję samodzielnego odkrycia tego jak się gra tą armią, bo prawdopodobnie istnieje jakaś konfiguracja dzięki której dałoby się tym wygrać ;-)

Tu potrzeba na prawdę odkrywczego wodza ;-) powodzenia!
Rafał

Borss
Pseudoklimaciarz
Posty: 23

Post autor: Borss »

Liczyłem na to że temat do wylewania frustracji to "Ograniczenia do O&G" :wink: i jednak tutaj ktoś będzie w stanie przedstawić swoją koncepcje zielonych taktyk, ba może nawet wywiąże się jakaś rozsądna dyskusja, z której coś wyniknie poza zdaniem "O&G są do zadu wołowego". No cóż może jednak ktoś coś zaproponuje [-o< .

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

@borss

formacja oddziału zależy od tego co tenże ma robić. savage zawsze szeroko, w hordzie bo mają wypłacić jak najwięcej ataków natomiast nocniki po 5 w szeregu i takich szeregów 10 :) ma to stedfasta czyli jeśli nie siedzi w lesie utrzyma wszystko przez 1-2 tury walki. dobrze dać im tarcze dla parry sv. wtedy konieczna kontra w postać np squig herdów bo to może być daleko na flance bo nie potrzebuje generała. jak wpadnie od boku w coś i jak zakisisz w nich sygnature goblińską to robi się fajnie. fajnym elementem każdej rozpy jest korona na generale.
pozdrawiam.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

ODPOWIEDZ